کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد

وزن اجتماعی سیاسی شورای ائتلاف در استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور

6 ارديبهشت 1403 ساعت 16:35

اخیراً ترکیب جدید شورای ائتلاف استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با حضرت آیت‌الله حسینی نماینده محترم ولی‌فقیه و امام‌جمعه مرکز استان، مواردی را مطرح کردند...


اخیراً ترکیب جدید شورای ائتلاف استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با حضرت آیت‌الله حسینی نماینده محترم ولی‌فقیه و امام‌جمعه مرکز استان، مواردی را مطرح کردند...
و بر اساس عادت مألوف و مرسوم این جماعت، کلاً  نمی‌خواهند جایی احیاناً ارشاد شوند و یا حتی ارشاد بشنوند، خود را جامع‌ومانع می‌دانند و در دیدار با عالی‌ترین مقام فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و مردمی استان کهگیلویه و بویراحمد یعنی نماینده معزز ولی‌فقیه هم  به‌صراحت می‌خواهند که از مسئولان چه بخواهد و چه نخواهد و نظارت کنند. ظاهراً  به دیدار نمی‌روند که گزارش کار بدهند و بگویند چه کسری از جامعه را شامل می‌شوند و نتیجه عملکردشان در انتخابات چه بوده و چه اتحاد و ائتلافی را ایجاد کرده اند، بلکه به دیدار حتی نماینده ولی‌فقیه می‌روند تا از ایشان بخواهند که نظارت بیشتری داشته باشد.
البته یک  اقرار و اعتراف  هم برای خودشان داشتند که خواسته یا ناخواسته از شروع کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در حوزه علم سیاست و اجتماع و مبانی آن گفتند.
آخر مگر شورای مرکزی ائتلاف یا هر جریان سیاسی نباید از اول و حداقل به مبانی علم سیاست آشنای داشته باشد و بعد بیاد در شورای مرکزی. بهتر هست اول دوره‌های آموزشی اعضاء را بروند و بعد بیان در یک مرجع تصمیم‌گیری سیاسی. حال بگذریم؛ اما اساساً وزن شورای ائتلاف در جامعه  و استان کهگیلویه و بویراحمد چند درصد هست و چگونه است که این شورا در دو دهه اخیر از هرکسی حمایت کرده، قعر جدول رقابت‌ها  بوده است، این جماعت نمی‌خواهند یا نمی‌دانند که در همین انتخابات اخیر در مرکز استان که همه مرزهای سیاسی و حتی فرهنگی و آنچه را که خودشان خطوط قرمز می‌نامند، برای رسیدن به قدرت رد کردند و باآن‌همه دبدبه و کبکبه و تبلیغات رنگین و سنگین خود اعضای مرکزی شورای ائتلاف و بیانیه‌خوانی در میتینگ‌های  سیاسی و به‌کارگیری برخی ساختارهای قدرت و یا سوءاستفاده از برخی ساختارها، سرانجام توانستند ۲۲ درصد از آرای مردم را به دست بیاورند. آیا ۲۲درصد با این کیفیت  اساساً در حد و وزنی هستند که ۸۰درصد دیگر را ارشاد کنند و یا بر اساس کدام فرمول مردم‌سالاری دینی و دموکراسی اجتماعی سیاسی،۲۲درصد می‌توانند در همه امور نظر بدهند و دخالت بکنند و خط‌کشی انقلابی و غیرانقلابی داشته باشند، ولی آن ۸۰درصد دیگر و نماینده یا منتخبشان نتوانند نظری بدهند و مشورتی بدهند.
دقیقاً وزن و تأثیرگذاری شورای ائتلاف و امثالهم در عمق اجتماعی جامعه در استان و کشور چه اندازه است؟
 


کد مطلب: 475199

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/475199/وزن-اجتماعی-سیاسی-شورای-ائتلاف-استان-کهگیلویه-بویراحمد-کشور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1