تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۴۷۴۹۳۲
موافقت اولیه وزارت بهداشت برای ساخت بیمارستان ۲۳۴ تختخوابی دهدشت؛

بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی دهدشت جوابگوی جمعیت 220 هزار نفری نیست / احداث بیمارستان جدید دهدشت معطل زمین است

۱
بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی دهدشت جوابگوی جمعیت 220 هزار نفری نیست / احداث بیمارستان جدید دهدشت معطل زمین است
کبنا ؛تنها بیمارستان دهدشت با ۴۰ سال قدمت که جمعیتی بالای ۲۰۰ هزارنفری در چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام را تحت پوشش خدمات درمانی دارد دچار فرسودگی شده و با کمبود امکانات و تجهیزات درمانی نیز رنج می‌برد؛ هم اینک ساخت مرکز آموزشی و درمانی جدید ۲۳۴ تختخوابی در دستور کار وزارت بهداشت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.
گرچه در ادوار مختلف به‌ویژه طی ۲ سال اخیر عمر دولت سیزدهم گام‌های اساسی برای تقویت زیرساخت‌های حوزه سلامت در شهرستان کهگیلویه برداشته شده ولی عمق محرومیت‌ها موجب شده که این شاخص‌های توسعه تا رسیدن به وضعیت مطلوب راه دور و درازی پیشرو داشته باشد.
شهرستان محروم کهگیلویه به حق یکی از شهرستان‌هایی است که علی‌رغم گام‌های تحول‌آفرین دولت در حوزه سلامت خلأهای جدی در این حوزه دارد و مطالبه جدی مردم از متولیان امر توسعه این زیرساخت‌ها و ایجاد بیمارستان جدید این شهر است.
به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم بیماران شهرستان‌های محروم کهگیلویه برای درمان باید به استان‌های هم‌جوار مراجعه کنند؛ اما با احداث بیمارستان جدید دهدشت دیگر شاهد گسیل بیماران به استان‌های هم‌جوار نخواهیم بود.
طبق اعلام محمود شهامت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ضریب اشغال تخت در بیمارستان دهدشت ۹۸ درصد است که در کشور ۶۴ درصد است و می‌توان ادعا کرد که وضعیت دهدشت نگران‌کننده است و این بیمارستان جزو اورژانس‌های کشور است.
بیمارستان قدیمی ۱۶۰ تختخوابی کهگیلویه جوابگوی این حجم از بیماران نیست
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی دهدشت در بیشتر مواقع جوابگوی حجم مراجعه‌کنندگان نیست و نیاز است، برای خدمات‌رسانی بهتر به مراجعه‌کنندگان و بیماران عملیات اجرایی بیمارستان جدید باید در دستور کار قرار گیرد.
سید منصور تقوی عنوان کرد: طی سال‌های گذشته توسعه بیمارستان امام خمینی دهدشت به‌عنوان یک اولویت در دستور کار بوده؛ ولی به دلیل منابع محدود اعتبارات توسعه این طرح اجرایی نشد.
وی اضافه کرد: در سال جاری ۲۲ هزار بیمار در بیمارستان امام خمینی دهدشت بستری و هشت هزار عمل جراحی نیز انجام شد. تخت‌های مصوب بیمارستان امام خمینی دهدشت ۱۶۰ تخت است که باتوجه‌به تعداد مراجعه‌کنندگان و افزایش جمعیت هم اکنون ۲۲۰ تخت در این بیمارستان خدمات لازم را ارائه می‌دهند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تصریح کرد: بیمارستان جدید دهدشت ۲۳۴ تختخوابی است و باگذشت بیش از پنج ماه از تصویب این مصوبه می‌گذرد؛ ولی به دلیل نبود زمین اجرای آن به تعویق افتاد.
بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی دهدشت جوابگوی جمعیت 220 هزار نفری نیست / احداث بیمارستان جدید دهدشت معطل زمین است
کلنگ‌زنی بیمارستان ۲۳۴ تختخوابی دهدشت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در روزهای اخیر با وزیر بهداشت، معاون توسعه وزارت بهداشت، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور برای ساخت و اخذ مجوزهای لازم جهت احداث بیمارستان جدید دهدشت دیدار و رایزنی شده است.
سعید جاودان سیرت اظهار کرد: رایزنی‌های لازم در خصوص احداث بیمارستان ۲۳۴ تختخوابی دهدشت با مشارکت سازمان تأمین اجتماعی صورت‌گرفته و منتج به توافقات مطلوبی شده که با کسب مجوزهای لازم در آینده نزدیک عملیات کلنگ‌زنی این بیمارستان آغاز خواهد شد.
وی تأکید کرد: وزیر بهداشت در خصوص ساخت بیمارستان جدید دهدشت دستورهای لازم را صادر کرده است.
باتوجه‌به جمعیت ۲۰۰ هزارنفری چهار شهرستان کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی احداث بیمارستان جدید علاوه بر ارتقا شاخص‌های سلامت، خدمات‌رسانی را نیز شتاب می‌بخشد.
ایرنا در پایان این گزارش نوشت: تعداد تخت‌های مصوب بیمارستان امام خمینی دهدشت ۱۶۰ تختخوابی است و باتوجه‌به تعداد مراجعه‌کنندگان و افزایش جمعیت هم اکنون ۲۲۰ تخت در این بیمارستان خدمات لازم را ارائه می‌دهند. این بیمارستان دارای بیش از ۴۱۵ نیروی درمانی شامل کارشناسان هوشبری، اتاق عمل، پرستار، بهیار، کمک بهیار، کارشناس آزمایشگاه و رادیولوژی و بخش‌های پاراکلنیکی (سی تی اسکن و ام آر آی) و ماما است. بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت در سال ۱۳۷۸ با ۱۶۰ تخت درمانی که شامل بخش‌های داخلی، زایشگاه، اتاق عمل، جراحی زنان، جراحی عمومی، اطفال و نوزادان راه اندازی شد. دهدشت مرکز شهرستان ۱۲۳ هزارنفری کهگیلویه دارای بیش از ۶۵ هزار نفر جمعیت است.
نام شما

آدرس ايميل شما

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1