تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۷
کد مطلب : ۴۷۴۶۹۰
نگاهی به آخرین مصاحبه مطبوعاتی سیدعلی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

کارهای بزرگ هنر مدیریت احمدزاده / استاندار: میراث‌دار کم‌کاری درگذشته هستیم و قابل‌انکار نیست

۱۰
۰
کارهای بزرگ هنر مدیریت احمدزاده
کبنا ؛مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد با ده‌ها پروژه نیمه‌تمام و حیاتی و مشکلات تلمبار شده و به‌جا مانده از ادوار مختلف به سیدعلی احمدزاده رسید. البته این نافی خدمات گذشتگان نیست؛ اما اینکه بخواهی استان، منطقه و یا دیاری را بدون برنامه آباد کنی، خیلی سخت است. به‌طور مثال استان کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از مدیریت احمدزاده  باوجود تولید بالای ماهی و رتبه سوم کشور؛ اما هیچ خوراک ماهی تولید نمی‌شد؛ اما اکنون ۸ کارخانه خوراک آبزیان در دستور کار است و یکی از آنها به مرحله تولید رسید. وزیر جهاد کشاورزی گفت: این بسیار خبر خوب و امیدبخشی است و امیدوارم همین رویه ادامه پیدا کند. تیم مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد به رهبری احمدزاده برای آبادانی استان تلاش کردند و دستاوردهای خوبی را برای استان به ارمغان آوردند؛ هر چند برخی از مدیران عملکرد خوبی ندارند و باید هر چه سریعتر تکلیف آنها مشخص شود.
 به گزارش کبنا، از قدیم هم می‌گفتند که کارهای بزرگ هنر دست مردان بزرگ است. کارهای بزرگی در دوران مدیریت احمدزاده به‌پایان رسید. پتروشیمی گچساران که سال‌‌ها در مرحله اتمام مانده بود با تلاش استاندار و تیم اقتصادی او این پروژه بزرگ به سرانجام رسید. سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح این پروژه تلویحاً این‌گونه گفت: قطعاً نقش استاندار و اینکه او بین همه نیروها و دستگاه‌ها برای اتمام پروژه هماهنگی و همدلی ایجاد کرد، قابل چشم‌پوشی نیست. حتی محسن منصوری معاون رئیس جمهور بارها بر عملکرد مثبت احمدزاده تاکید کرد. افتتاح سد چم‌ شیر و جاده پاتاوه - دهدشت بعد از 28 سال از دیگر اقدامات بزرگی بود که در این دولت به پایان رسید. تیم مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد هیچگاه سعی نکرد تا شانه از زیر بار مسئولیت‌ها خالی کند و با این بهانه که پروژه‌ها مربوط به گذشته است و ربطی به این دولت ندارد در اندیشه رفع مسئولیت و پاک‌کردن صورت‌مسئله برآید؛ بلکه با تعهد کامل و البته نگاهی وسیع و همتی بلند به‌جای پاک‌کردن صورت‌مسئله گذر از بحران‌ها و چالش‌ها در ابعاد مختلف را رویکرد اصلی خود قرار داد.

عکس| رئیس جمهور در مراسم افتتاح کارخانه قند یاسوج

 البته همین نگاه‌ها و خط و مشی‌ها و اصول راهبردی دولتمردان سیزدهم و همین رویکردهای امیدبخش و متعهدانه شخص رئیس‌جمهور است که باعث می‌شود تا رهبر فرزانه انقلاب این‌چنین با بینشی عمیق و معنادار و با دیده انصاف زبان به تمجید و تحسین از این دولت می‌پردازند.
 البته این را هم نباید از ذهن دور داشت که دیگر گروه‌های مردمی و طیف‌های مختلف جامعه که اتفاقاً وابستگی و ارتباط چندانی هم با بدنه دولت و سیستم اجرایی ندارند هم به‌خوبی و با یک نقطه اشتراک و هم نظر و هم عقیده با اینکه نافی برخی ناملایمات و مشکلات نبودند؛ اما بارها بر این نکته که دولت دستاوردهای مثبت و امیدبخش داشته و وجوه برجسته فراوانی در کارکرد بیش از ۲ساله دولت مشهود است، تأکید داشتند.
 کهگیلویه و بویراحمد را می‌توان مصداق عینی و بارز در این رهگذر دانست، استانی که می‌توان مصادیق فراوانی از پروژه‌های به ارث رسیده و راکد از گذشته و محرومیت‌های عمیق و مشکلات انباشت شده از گذشته را در آن یافت و هم البته اهتمام ویژه دولتمردان سیزدهم را برای خروج این خطه از محرومیت و تلاش صادقه برای حل مسائل و مشکلات را به‌وضوح دید.
 کهگیلویه و بویراحمد باتوجه‌به موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به‌گونه‌ای که افزون بر۴۰درصد گونه‌های گیاهی و دارویی کشور را هم اینک در خود جای‌داده است.
 این خطه پرظرفیت اگرچه در طول دولت‌های مختلف و به برکت انقلاب و نظام پیشرفت‌های چشمگیری داشته و خدمات و طرح‌های زیربنایی و زیرساختی فراوانی در حوزه‌های مختلف داشته؛ اما راه‌های نرفته زیادی نیز دارد. کهگیلویه و بویراحمد گرچه قدمتی به وسعت تاریخ دارد؛ اما محرومیت‌های عمیق و مشکلات زیرساختی تا حد قابل‌ملاحظه‌ای بر سایر ظرفیت‌ها و استعدادهای این منطقه سایه افکنده است.
 کهگیلویه و بویراحمد خطه زرخیز با ظرفیت‌های متنوع و داشته‌های فراوان به دلیل مشکلات عمیق و انباشت شده از گذشته همواره با واژه نامأنوس محرومیت عجین بوده که ظرف ۲ سال گذشته و به‌رغم شرایط سخت اقتصادی در سایه نگاه‌های ویژه دولتمردان سیزدهم به مسیر اصلی توسعه هدفمند بازگشته است.
 مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، اقدام به تهیه نقشه راهی برای خروج استان از محرومیت‌ها و مشکلات انباشت شده از گذشته کردند.

 عکس| افتتاح سد چم شیر با حضور رئیس جمهور

تحول در پروژه‌های زیرساختی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت سیزدهم میراث‌دار کارهای انجام نشده گذشته است؛ اما بدون تردید، ۱۴۰۳ سال جهش و تحول در طرح‌های اقتصادی و عمرانی استان خواهد بود.
 سید علی احمدزاده افزود: رونق تولید، اشتغال و شکوفایی اقتصادی بدون مشارکت و حضور محسوس مردم اتفاق نمی‌افتد بنابراین نیاز است مدیران و مسئولان امر فضا و میدان را برای فعالیت و حضور فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف باز کنند.
 وی ادامه داد: امسال را باقدرت و صلابت و ایمان راسخ به امید موفقیت‌های بیشتر در حوزه‌های مختلف آغاز کنیم؛ زیرا خبرهای خوبی در راه است و تحول‌های زیادی در حوزه اقتصاد خواهیم شنید.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: پیش از دولت سیزدهم بسیاری از جاده‌های آنتنی یک‌کیلومتری در روستاهای دارای ۲۰ خانوار و ۵۰ خانوار موردتوجه قرار نگرفته بودند.
 وی تصریح کرد: جمعیت عشایری استان ۱۲ هزار خانوار با جمعیت ۷۲ هزار نفر است و جاده‌های عشایری در زمان بارندگی‌ها آسیب‌پذیر و عشایر با مشکلاتی جدی مواجه می‌شوند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در یکی از مناطق محروم و دورافتاده استان دیدن صحنه‌هایی از فقر، محرومیت و مشکلات مردم مرا رنجاند و اکنون با انجام برخی کارهای زیرساختی شاهد بهبود این منطقه هستیم.

عکس| افتتاح پل شهید طیب با حضور سخنگوی دولت

 عبور از پل‌های وحشت 

احمدزاده ابراز کرد: دولت با حجم زیادی در جاده‌های پرحادثه استان کار انجام می‌دهد، پل روستای شهید طیب بر روی رودخانه مارون احداث و به بهره‌برداری رسید.
وی ادامه داد: مردم برای عبور از رود سمه در دیشموک تلفات جانی می‌دادند که بر روی این رودخانه پل احداث کردیم و به‌زودی افتتاح می‌شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بر روی رودخانه خراسان پل در حال احداث است که امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
 احمدزاده تأکید کرد: در منطقه «بید انجیر» پشته زیلایی شهرستان چرام پُلی بر روی رودخانه در حال احداث است و به‌زودی تکمیل می‌شود.
 وی تصریح کرد: همچنین در منطقه «موگر» شهرستان لنده هفت نفر جان خود را از دست دادند و به دره وحشت نام‌گذاری شده بود که پل وحدت در این منطقه در حال احداث است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امسال از مشکلاتی در مناطقی مردم از «گرگر» استفاده می‌کردند و انگشتان دست آنها قطع می‌شد یا در عبور از رودخانه جان خود را از دست می‌دادند عبور خواهیم کرد. دیگر این صحنه‌های تلخ را برای همیشه جمع می‌کنیم.
 احمدزاده ابراز کرد: این کارها را دولت‌های گذشته می‌توانستند انجام دهند بخشی از ناترازی پیشرفت در استان ما ناشی از گذشته است اگر درگذشته حتی برخی از این کارها انجام می‌شد، امروز این حجم مشکلات را نداشتیم.
توزیع عادلانه اعتبارات در حوزه زیرساخت‌ها
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در دولت سیزدهم یک مرحله ۷۰ هزار میلیارد ریال و در سفر دور دوم ۱۳۰ هزار میلیارد ریال تنها برای حوزه زیرساخت این استان اختصاص داده شد.
 وی گفت: این میزان اعتبار برای رفع زیرساخت‌های راه و آب است و جدای از طرح‌های گازرسانی و سدسازی است در کدام دولت‌ها سراغ دارید این میزان اعتبار داده شده است. امسال این اعتبارات به استان تزریق می‌شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: بسیج و سپاه سال گذشته از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی به ۹۱ روستا آبرسانی کردند.
 احمدزاده افزود: سال گذشته طرح گازرسانی تنگ تامرادی کلنگ‌زنی شد و در مدت چند ماه ۶ روستا گازرسانی شدند.
 مدرسه‌ای در استان وجود داشت که ۱۳ سال به بهره‌برداری نرسیده بود؛ اما مشابه همان مدرسه در دولت سیزدهم طی مدت ۶ ماه ساخته و به بهره‌برداری رسید.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اینکه میراث‌دار این هستیم که درگذشته کم‌کار شده واقعیتی است که قابل‌انکار نیست.
 احمدزاده اضافه کرد: درگذشته در حوادث جاده‌ای تلفات زیادی داشتیم با اینکه حجم ترددها افزایش یافت؛ اما چندین نقطه حادثه‌خیز در مناطق مختلف استان از جمله تونل گل زردی و محور یاسوج به اصفهان را اصلاح و حوادث را کاهش دادیم.
 وی گفت: فقط ۴۷ کیلومتر نیوجرسی در استان کار شده تا تصادفات رودررو کاهش یابد درحالی‌که درگذشته می‌شد این اقدامات را انجام داد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اراده دولت این است که وضع استان در زیرساخت‌ها تغییر کند و شاهد بودیم که سال گذشته طرح‌های زیاد و متعددی در حوزه‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، بهداشت و درمان، فرهنگی، گردشگری و خدمات در دهه فجر و هفته دولت افتتاح شدند.
 احمدزاده عنوان کرد: همچنین چندین برابر طرح‌های افتتاح شده با درصدهای مختلف پیشرفت فیزیکی در دست اجرا داریم. 
 
عکس| افتتاح پتروشیمی گچساران

وی ابراز کرد: پتروپالایشگاه گچساران آغاز اجرای آن در این دولت بود و در مرحله پایانی برای شروع کار هستیم و چهارهزار شغل با این طرح ایجاد می‌شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پتروشیمی دهدشت کار پیشرفت فیزیکی آن سرعت گرفته است و همه مراحل مینی پالایشگاه دهدشت نیز خاتمه‌یافته و سرمایه‌گذار پای کاری برای طرح انتخاب شده است که در این ماه یا ماه بعدی با حضور وزیر نفت کلنگ‌زنی می‌شود.
 وی بیان کرد: پتروشیمی اوره و آمونیاک به‌عنوان پتروشیمی دوم دهدشت بین چرام و دهدشت احداث می‌شود. با احداث این پتروشیمی ۹۵۰ شغل مستقیم ایجاد خواهد شد و اکنون کار پتروشیمی چرام را به‌شدت پیگیر هستیم و در تلاشیم امسال کلنگ‌زنی شود.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش می‌کنیم تا سد تنگ سرخ امسال آبگیری شود و سد آبریز کلنگ‌زنی و وارد مدار اجرا شود و تأکید داریم که وزیر نیرو اجازه کلنگ‌زنی بدهد.
احمدزاده بیان کرد: گاز مختار یکی از کارهای بزرگ این دولت بود که ناترازی گاز کشور را جبران می‌کند و دنبال هفت حلقه چاه منطقه شوره شبلیز هستیم البته استعداد منطقه از نظر مخازن شناسایی نشده است؛ ولی برآوردها بیانگر این است که مناطق دنا، مارگون و بویراحمد هم جز شهرهای نفت‌خیز خواهند بود.
 وی اضافه کرد: هلدینگ خلیج‌فارس را متقاعد کردیم امسال در چرام سرمایه‌گذاری کند و در حوزه پتروشیمی دنبال زنجیره تولید هستیم.

عکس| افتتاح پتروشیمی گچساران با حضور رئیس‌جمهور

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تیم اقتصادی گیاهان دارویی ما در سطح کشور مطرح بوده و درحال‌توسعه گیاهان دارویی هستیم.
 وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه گیاهان دارویی می‌تواند بخش زیادی از بیکاری جوانان ما را برطرف سازد به همین منظور در سال جاری اقداماتی دراین‌خصوص صورت می‌گیرد.
 احمدزاده گفت: در حوزه گردشگری برنامه داریم و شهرک گردشگری در نزدیکی سد چم شیر و شهرک گلخانه‌ای در گچساران و باشت احداث و حوزه گردشگری در مناطق سردسیری هم توسعه خواهند یافت.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: درگذشته به دلیل نبود سردخانه محصولات باغی مردم از بین می‌رفت و یا به قیمت ناچیز در اختیار واسطه‌گران قرار می‌گرفت و با به سایر استان‌ها ارسال می‌شد؛ اما سردخانه‌های زیادی احداث کردیم و در کنار آنها کارخانه شهد ناب راه‌اندازی شد تا سیب باغداران خریداری شود.
 وی تأکید کرد: در حوزه مرغ واردکننده هستیم؛ اما اقداماتی در این حوزه در حال انجام است که علاوه بر تأمین نیاز مرغ استان به سایر استان‌ها نیز مرغ را صادر می‌کنیم و در این راستا چندین مزرعه پرورش مرغ و کشتارگاه در دست‌ساخت است تا استان از این وابستگی شدید و نداری‌ها عبور کند. 
وی تصریح کرد: کارخانه خوراک آبزیان در حال ساخت است و در همین خصوص باز سرمایه‌گذارانی برای اقدامات بیشتر اعلام آمادگی کرده‌اند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: نرخ بیکاری در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم ۱۱.۲ بود که به زیر هفت درصد کاهش یافت و با اقداماتی که در دست داریم و طرح‌های اشتغال‌زایی که احداث خواهیم کرد نرخ بیکاری استان کمتر خواهد شد.
 بنابراین، می‌توان گفت که تکمیل و در واقع احیای طرح‌های زیرساختی که سال‌ها بنا به دلایل مختلف در استان کهگیلویه و بویراحمد بر زمین‌مانده بود و امروز هم در قالب رویکرد محرومیت‌زدایی دولت سیزدهم از نقاط دورافتاده هستیم شاهد به سامان رسیدن تعدادی از طرح‌های اولویت‌دار هستیم که خود نویدبخش توسعه این استان غنی از هر گونه منابع و مواهب طبیعی و درعین‌حال کم‌برخوردار نسبت به دیگر استان‌های کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما

جوک ۱۴۰۳
Iran, Islamic Republic of
توزیع عادلانه اعتبارات در حوزه زیرساخت‌ها
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی موقع افتتاح این پروژها شانس گفت دولت رئیسی مستقر شد وگرنه ۲۸۸واحدی فاز یک گچساران را هر چه پیگیری نتونست بنده خدا ایشان ضعیف ترین استانداری بود که موحد به استان تحمیل کرد
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی موقع افتتاح این پروژها شانس گفت دولت رئیسی مستقر شد وگرنه ۲۸۸واحدی فاز یک گچساران را هر چه پیگیری نتونست بنده خدا ایشان ضعیف ترین استانداری بود که موحد به استان تحمیل کرد
بی نام
Iran, Islamic Republic of
سلام
جناب آقای کمایی
انصافا شما که رسانه خوبی هستی و در جریان عملکرد دولت‌ها هستی ؛اصلا عملکردی از این دولت در استان دیدی؟
کدوم تحول زیرساخت و پروژه های اقتصادی و تحول و تحول و تحول،،،،،،؟
کارخانه قند که تعطیله. پتروشیمی گچساران که بیش از ۸۰ درصد در آن دولت کار شد. شهدناب تعطیله
کارخانه تولید خوراک آبزیان خنده داره والا
قضاوت دقیق با شما برادر جان
سلام
Iran, Islamic Republic of
خالی بندی به سبک 1987 سال قبل از میلاد مسیح😃😃😃😃😃😃😃😃
علی
Iran, Islamic Republic of
پروزه بزرگ کجا بود مردم را چی فرض می‌کنند عجب🏴😭🏴😭🏴😭😭
کابلی
Iran, Islamic Republic of
چم شیر وپتروشیمی عملکرد تاجگردون بود ایشان کاره ای نبود غلو ممنوع😃😃😃😃😃😃😃😃😃
Iran, Islamic Republic of
استاندار خوش اقبال
تمام این پروژه ها قبل از ایشان خاتمه یافته بودند و منتظر افتتاح،شانسش خوب بود افتتاحیه به ایشان رسید .غیز از اینه؟
United States
کو احمدزاده ن ایگی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
😂😂😂😂
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1