تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۴۶۷۷۲۶
آخرین وضعیعت دختری که در مترو بیهوش شد به نقل از مدیرعامل مترو

آرمیتا در بیمارستان تحت درمان است

۰
آرمیتا در بیمارستان تحت درمان است
کبنا ؛
ماجرا از ساعت ۷ صبح روز يكشنبه نهم مهر ماه آغاز شد، زماني كه يك دختر دانش‌آموز ۱۶ساله به ‌نام «آرميتا گراوند» در ايستگاه ميدان شهدا (خط ۴ مترو)، به ‌قصد عزيمت به مدرسه وارد مترو مي‌شود كه با دو نفر از هم‌مدرسه‌اي‌‌هاي خود قرار داشته است؛ لحظه ورود قطار به ايستگاه، اين سه نفر به‌ سمت واگن انتهايي قطار حركت مي‌كنند اما طبق تصاوير دوربين‌ها، يكي از آنها هنگام باز شدن درِ قطار، تعادل خود را از دست داده و روي زمين مي‌افتد كه در ادامه با حضور نيروهاي اورژانس، اين فرد به يكي از بيمارستان‌هاي تهران منتقل مي‌شود.
به گزارش کبنا نیوز به نقل  از روزنامه اعتماد، بلافاصله پس از انتشار تصاوير اين حادثه، بازار ارزيابي‌هاي تحليلي درباره چرايي بروز اين حادثه آغاز شد. اما در برهوت اظهارنظرهاي مستند، بازداشت خبرنگار شرق كه براي انعكاس ابعاد گوناگون اين حادثه در بيمارستان فجر حاضر شده بود، نشان داد كه مسوولان هنوز به اهميت اطلاع‌رساني شفاف و سريع در زمان بروز يك چنين حوادثي واقف نشده‌اند. ديروز اما تسنيم درباره ابعاد و زواياي گوناگون اين حادثه نوشت: آخرين وضعيت درماني «آرميتا گراوند» دختر دانش‌آموزي كه در مترو بيهوش شد، اعلام شد. مسعود درستي؛ مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه با اشاره به بيهوش شدن «آرميتا گراوند» دختر دانش‌آموز در روز يكشنبه در ايستگاه ميدان شهداي متروي تهران اظهار كرد: در پي اين اتفاق اين فرد به يكي از بيمارستان‌هاي تهران منتقل شد. هم‌اكنون اين فرد در بيمارستان تحت فرآيند درماني قرار دارد و ما برحسب وظيفه سازماني به عيادت اين فرد آمديم و كادر درمان در حال انجام دادن وظايف خود هستند و در فرآيند درمان تمام تلاش خود را كرده‌اند و ان‌شاءالله شرايط اين دختر خانم بهتر مي‌شود و به آغوش خانواده‌اش برمي‌گردد. مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه با اشاره به اينكه شركت پروتكل‌هايي را در خصوص مواجهه با حوادث مسافري دارد، ادامه داد: در همين حادثه اخير و بيهوش شدن دانش‌آموز در ايستگاه متروي ميدان شهدا، همكاران بنده در سكو قبل از رسيدن نيروهاي اورژانس تمام تلاش خود را براساس آموزش‌ها و پروتكل‌هايي كه ديده‌اند، انجام داده‌اند. درستي تصريح كرد: ما درخواست‌مان از مسافران در ارتباط با چنين مواردي اين است كه آرامش خود را حفظ كنند تا همكاران ما بتوانند در چنين مواقعي كار خود را انجام دهند. در همين حادثه به‌ محض اطلاع راهبر، موضوع به مركز فرمان اطلاع داده مي‌شود و اين پروتكل‌ها براي تيم‌ها تعريف شده است. از شهروندان درخواست دارم در چنين حوادث مشابه اجازه بدهند كه همكاران ما براساس آنچه آموزش ديده‌اند، انجام وظيفه كنند.
واكنش روزنامه شهرداري تهران
از سوي ديگر اعتمادآنلاين هم ادعاي روزنامه همشهري درباره نحوه برخورد با موضوع حجاب را منعكس كرده است. روزنامه همشهري در واكنش به ادعاي درگيري نيروهاي حجاب‌بان با آرميتا گراوند تاكيد كرده كه ماموران مترو بدون برخورد فيزيكي فقط تذكر مي‌دهند. به گزارش همشهري، موضوع حجاب و عدم‌رعايت قانون توسط هنجارشكنان همچنان موضوعي داغ در جامعه است. اگر سوار مترو شده‌ باشيد و مسافر هر روزه اين ناوگان باشيد شاهد هستيد كه ماموران انتظامي در مترو بدون درگيري لفظي و برخورد فيزيكي با هنجارشكنان، فقط صرف بيان يك جمله تذكر رعايت حجاب مي‌دهند، اما چند روز گذشته در فضاي مجازي شايعات مبني بر ضرب و شتم دختر جواني در مترو توسط ماموران مترو به‌دليل عدم‌رعايت حجاب منتشر شده و ادعا كرده‌اند به ‌دليل ضرباتي كه به اين دختر توسط ماموران وارد شده او دچار مصدوميت جدي شده و در حال حاضر در بيمارستان بستري ‌است. اما مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه مي‌گويد: صبح روز يكشنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۲ دانش‌آموزي ۱۶ساله وارد ايستگاه متروي ميدان شهدا در خط۴ به قصد عزيمت به مدرسه مي‌شود. در لحظه ورود قطار به ايستگاه او به سمت واگن انتهايي قطار حركت مي‌كند، اما در لحظه ورود به قطار تعادل خود را به‌علت افت فشار از دست مي‌دهد و دقيقا در ورودي قطار به زمين مي‌خورد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناامید از خشکسالی و بیکاری

ناامید از خشکسالی و بیکاری

قطعاً هر رجل سیاسی با توجه به سابقه و سرمایه اجتماعی که از آن برخوردار است، یک چتر حمایتی ...
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
1