تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۴۹
کد مطلب : ۴۶۵۳۹۱
وحیدی تشریح کرد:

علت تغییرات مدیریتی در صندوق ذخیره فرهنگیان همزمان با طرح تحقیق و تفحص چیست؟ / مهلت دو هفته به وزارت آموزش و پرورش برای پاسخ به محورهای تحقیق و تفحص

۰
واکنش مجلس به تغییر فرزاد نجات‌نیا
کبنا ؛نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: همزمان با کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص با وجود دستور وزیر آموزش و پرورش به مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان مبنی بر تغییر نکردن مدیران این صندوق و شرکت‌های تابعه آن به منظور پاسخگویی به مجلس، اما برخی مدیران شرکت‌های تابعه برای فرار از پاسخگویی جابه جا شدند که این مسئله جای سئوال دارد.
محمد وحیدی با اشاره به کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان درباره آخرین وضعیت آن، عنوان کرد: پس از کلید خوردن این طرح، استقبال خوبی از آن در میان فرهنگیان صورت گرفت و جامعه فرهنگی کشور انتظار دارند پشت پرده تخلفات رخ داده در این صندوق نیز بر همگان عیان شود.
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نیز درخواست داریم هرگونه گزارش تخلفی از جانب فرهنگیان را از طریق دبیرخانه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری دریافت و آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: ریاست کمیسیون آموزش بر اساس ماده 212 آیین نامه داخلی مجلس طی نامه‌ای از وزیر آموزش و پرورش درخواست کرده که پاسخ به محورهای طرح تحقیق و تفحص را ظرف مدت دو هفته آینده در اختیار کمیسیون قرار دهد. لذا وزارت آموزش و پرورش مکلف است طی این زمان در زمینه تمامی محورهای تحقیق و تفحص از جمله مباحث مدیریتی، عملکرد اقتصادی، زیان دهی در شرکت‌‎های تابعه و نحوه هزینه کرد سرمایه فرهنگیان، گزارشی به کمیسیون ارائه کند.
جایه‌جایی شائبه برانگیز در صندوق ذخیره فرهنگیان
وحیدی یادآور شد: از سوی دیگر هیأت رئیسه کمیسیون این درخواست را داشت که وزیر آموزش و پروش به مدیرعامل صندوق اعلام کند تا طی دوره تفحص از صندوق مدیری جابه جا نشود تا اطلاعات دقیق تری از جزئیات عملکرد صندوق را در اختیار داشته باشیم تا به نوعی رد گم کنی در صندوق صورت نگیرد. با وجود اعلام این موضوع به مدیرعامل صندوق از سوی وزیر آموزش و پرورش، با خبر شدیم تغییراتی در هلدینگ‌های مختلف صندوق در حال انجام است که این موضوع به شدت از جانب رئیس کمیسیون آموزش منع شده بود.
وی تأکید کرد: فضای حاکم بر صندوق ذخیره فرهنگیان باید فضایی توأم با آرامش باشد تا اگر قرار است گزارشی توسط هیأت تفحص کننده تدوین شود، این گزارش در فضایی منطقی و همراه با مستندات تدوین و تهیه شود.
وزرات آموزش و پرورش تا نیمه مرداد باید گزارش پاسخ به محورهای طرح تفحص را ارائه کند
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش تا نیمه مرداد فرصت دارد تا پاسخ‌های ارائه شده از سوی صندوق را به کمیسیون ارائه و سپس کمیسیون در این رابطه رأی گیری و گزارش آن را به صحن علنی مجلس ارائه خواهد کرد.
به گزارش کبنا، فرزاد نجات‌نیا به تازگی از مدیرعاملی هلدینگ ساختمانی معلم کنار گذاشته شد و به عنوان مشاور رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان منصوب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
1