تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۴۶۴۳۵۱
همایش نکوداشت دهیاران شهرستان بویراحمد برگزار شد

دهیار لوداب: بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در حق ما کم لطفی کرده / طرح‌‎های هادی نیمه کاره رها شده‌اند / فرماندار بویراحمد: مدیران به‌موقع دهیاران را پذیریش کنند تا از تجمع‌ها جلوگیری شود / معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: آستانه تحمل مردم به دلیل مشکلات مالی پایین آمده / 660 فقره نزاع فردی در سه ماه گذشته / کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول تا سوم کشور را به لحاظ خودکشی دارد

۸
۱
دهیار لوداب: بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در حق ما کم لطفی کرده / طرح‌‎های هادی نیمه کاره رها شده‌اند / فرماندار بویراحمد: مدیران به‌موقع دهیاران را پذیریش کنند تا از تجمع‌ها جلوگیری شود / معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: آستانه تحمل مردم به دلیل مشکلات مالی پایین آمده / 660 فقره نزاع فردی در سه ماه گذشته / کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول تا سوم کشور را به لحاظ خودکشی دارد
کبنا ؛همایش نکوداشت دهیاران شهرستان بویراحمد با حضور معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار بویراحمد و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲) همایش نکوداشت دهیاران شهرستان بویراحمد به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سالن همایش‌های بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سید جواد هاشمی مهر_ معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ و شهرام مهدوی_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
شهرام مهدوی مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ در این همایش با قدردانی از تلاش و کوشش دهیاران، اظهار داشت: دهیارانی که در این همایش حضور نداشتند، برای آن‌ها تیک منفی لحاظ خواهد شد.
مهدوی گفت: این همایش در راستای تکریم دهیاران و هم افزایی برای برون رفت از مشکلات روستا برگزار شده است.
وی در ادامه به مشکلاتی که دهیاران دارند، اشاره کرد و گفت:
متأسفانه خیلی از ادارات از جایگاه دهیاران شناختی ندارند. نقش دهیار در رابطه بین دولت و مردم تسهیل‌کننده است، متأسفانه بین دستگاه‌های دولتی جایگاه دهیاران آنگونه که باید تفهیم نشده است.
مهدوی تأکید کرد: در بسیاری از مسائل دهیاران نادیده گرفته می‌شوند. رابطه بین دهیار و دولت باید رابطه شناخته شده‌ای باشد و دستگاه‌های دولتی ما باید بدانند که دهیار تسهیل‌گر است و اگر مدیران به موقع دهیاران را بپذیرند و پای حرف آن‌ها بنشیند، شاید دیگر هیچ وقت شاهد تجمع اهالی روستا‌ها جلوی فرمانداری‌ها و استانداری و سایر دستگاه‌های دولتی نباشیم.
سید روح الله محمودی_ دهیار روستای مهریان_ نیز در این همایش با بیان اینکه به برکت نظام اسلامی خدمات زیادی در روستا‌ها انجام گرفته است، اظهار داشت: مهاجرت به سمت روستا‌های اطراف شهر یاسوج به شدت در حال انجام گرفتن است، اما با این وجود زیرساخت‌های لازم در این روستا‌ها به ویژه روستای مهریان برای خدمات‌رسانی کافی نیست.
وی افزود: روستای مهریان بالغ بر ۱۶ هزار نفر جمعیت دارد و این روستا تنها با دو نفر نیروی خدماتی و یک خودرو در حال تنظیف و جمع‌آوری زباله‌های مردم است.
محمودی در ادامه به انتقاد از بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: بازنگری طرح هادی روستایی به کندی صورت می‌گیرد و یا اصلاً انجام نمی‌گیرد. لذا لازم است که به منظور اصلاح معابر، جدول کشی و آسفالت و توسعه شبکه‌های آب و برق بازنگری در طرح هادی روستایی به سرعت انجام بگیرد.
وی با بیان اینکه اداره کل راهداری در جا‌های مختلف منشأ خدمات زیادی بود، افزود: در کمربندی‌های سی سخت – یاسوج و یاسوج – اصفهان هر روز خانواده‌های زیادی داغدار می‌شوند که بهتر است هر چه سریعتر این جاده‌ها استاندارد‌سازی شوند
محمودی گفت: برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان بدون هماهنگی دهیاری و بخشداری اقدام به کنده کاری می‌کنند و سبب از بین رفتن زیرساخت‌ها می‌شوند.
این دهیار نیز خواستار تبدیل وضعیت و بهبود شرایط استخدامی دهیاران شد.
باقری_ دهیار بخش لوداب_ در ادامه این همایش سخنرانی کرد و گفت: بخش لوداب ۱۳۷ روستا دارد که ۳۷ روستا طرح هادی مصوب دارند.
وی افزود: طرح هادی ۳۱ روستای این بخش نیمه کاره ر‌ها شده است.
این دهیار در ادامه به شدت از بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد و گفت: ۹۸ درصد مشکلات ما در حوزه بنیاد مسکن است.
وی افزود: روستا‌های بخش لوداب از هر لحاظ به ویژه از جهت زیرساختی و عمرانی عقب هستند. هر چند از مشکلات اعتباری و شرایط اقتصادی کشوراطلاع داریم.
وی بیان کرد: نگرانی ما در بحث توزیع اعتبارت است که به صورت عادلانه انجام نمی‌گیرد. روستا‌های همانند؛ آبمورد، آباده و... با ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر جمعیت طرح هادی این روستا‌ها کار نشده است. طرح هادی خیلی از روستا‌های ما با ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت نیمه کاره ر‌ها شده است.
وی تأکید کرد که بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در حق بخش لوداب کم لطفی کرده و ۹۰ درصد مشکلات ما در حوزه بنیاد مسکن است.
نماینده دهیاران بخش لوداب بر ضرورت بازنگری طرح هادی روستایی تأکید کرد و گفت: مهاجرت معکوس در حال انجام گرفتن است و خیلی از مردم در حال برگشتن به روستا‌ها هستند، اما زمین برای ساخت و ساز‌ها در روستا‌ها وجود ندارد.
این دهیار در ادامه به موضوع پرونده‌های تغییر کاربردی در بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: ۵ تا ۶ ما پرونده تغییر کاربری طول می‌کشد و از طرف دیگر هزینه تغییر کاربری‌ها معلوم نیست که به کجا ‌می‌روند و بر خلاف قانون ریالی از هزینه تغییر کاربری‌ها به روستا‌ها و دهیاری‌ها بر نمی‌گردد و این معضل جدی است.
وی گفت: به دلیل لنگ بودن طرح هادی پای سایر دستگاه‌های دولتی در ارائه خدمات به روستا‌های بخش می‌لنگد.
سید جواد هاشمی مهر_ معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ در این همایش نکات مهمی را خطاب به دهیاران گفت و اظهار داشت: دهیاران قانون مربوط به دهیاری‌ها را بخوانند و مطالبه‌گر باشند، تا مدیران پاسخگو باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به دهیاران توصیه کرد که با مردم مهربان باشید، با مردم قشنگ حرف بزنید. مهربانی با مردم خیلی از چالش‌های بر روی دوش ما‌ها را بر می‌دارد.
معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه نزاع دسته جمعی را از مشکلات مهم استان دانست و گفت: دهیاران می‌تواند در راستای کاهش این آسیب اجتماعی نقش مهمی را ایفا کنند.
وی افزود: به دلیل مشکلات مالی که در سطح جامعه وجود دارد و معیشت مردم که با چالش مواجه شده، آستانه تحمل مردم پایین آمده است و دهیاران می‌توانند نزاع‌های دسته جمعی را به خوبی مدیریت کنند و از ظرفیت ریش سفیدان استفاده شود.
وی افزود: دیگر دنیا، دنیای فشنگ و تفنگ نیست، دنیا، دنیای فضای مجازی است و الان مردم از این طریق باهم صحبت می‌کند. متأسفانه در برخی روستا‌های ما هنوز در مراسم‌هایشان از تفنگ استفاده می‌کنند که اتفاقات ناگواری هم تاکنون رخ داده است.
وی گفت: بر اساس آمار‌هایی که اخیراً به دست ما رسیده است، استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث نزاع دسته جمعی بر اساس جمعیت علی رغم اینکه در رتبه ۳۱ کشور قرار دارد به لحاظ فراوانی آمار‌ها نگران‌کننده است به طوریکه در سه ماه گذشته ۶۶۰ فقره نزاع فردی در استان رخ داده است. دهیاران می‌توانند این مسأله را به خوبی مدیریت کنند و اگر خوب مدیریت نشود، دودش به چشم همه می‌رود.
وی کاهش ازدواج و افزایش طلاق را در سطح استان بسیار نگران‌کننده عنوان کرد و گفت: کاهش ازدواج در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد دلایل متعددی دارد که از جمله می‌توان به مشکل اقتصادی، بیکاری، سخت‌گیری‌ها و بهانه جویی‌های خانواده‌ها اشاره کرد.
وی از دهیاران خواست تا در تحقق قانون جوانی جمعیت مشارکت داشته باشند.
معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه آمار گرایش به مواد مخدر را در سطح استان نگران‌کننده دانست و گفت: دهیاران در این خصوص به کمک دستگاه‌های مربوطه بیایند.
وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ آمار گرایش به مواد مخدر رتبه ۳۱ کشور را دارد. اما آنچه در میدان می‌بینیم نگران‌کننده است.
هاشمی مهر در پایان گفت: آمار خودکشی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد متأسفانه بالا است که رتبه یک تا سوم کشور را داریم و باید به کمک دهیاران، ریش سفیدان و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و سنت‌های خوب گذشتگان با این آسیب اجتماعی مقابله کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
صحبت های جناب مثل همان صحبت مرحوم هاشمی
بارها گفتیم اقا این ریشه ای تفکر ی مخالفه حالا از میان صحبت های اون میپره بیرون
اهل این حرف نبودی خدا می دونه و مردم هم به نتیجه رسیدن
استاندار حالا وقتشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
امار رفته بالا چون رشته ادبیات دانشگاه ازاد معاون فرماندار بویراحمده شما با این اوضاع معاون و دبیر ستادی
فقط اومدین چون ویژگی های شخصی مشترک زیادی دارین
جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
شعار زیاد هست ولی عمل وجود ندارد مردم تشنه عمل هستن
Iran, Islamic Republic of
جناب معاون سیاسی این آشی است که دولت منتسب به شما برای مردم پخته .دلیل خودکشی فقر است .پایین بودن تحمل مردم فشار تورمی دولت شما که مدیریتی ندارد و خانواده ها رو متلاشی کرده
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
مضحک ترین و مغرضانه ترین حرفی که میشه زد همینه که همه مشکلاتی که الان استان‌گریبانگیرش هست را به این دو سال ربط بدی و همه سالهای گذشته را ندیده بگیری.
کاش در تمام سالهای قبل مدیری پیدا میکردید که چنین بی پروا و با صداقت از مشکلات مردم حرف میزد و‌پیکان انتقادات را به سمت خود نشانه میگرفت.
مارگون
Iran, Islamic Republic of
از نظر کبنا و نوروز کمایی فرمانداری گچساران و باشت گلستانه... از نظر کبنا، اصلا همه مدیران گچساران و باشت پاکدست و بی نقص هستن و فقط این مدیران بویراحمدی و تابعه بویراحمد هستند که پر از عیب و ایراد و رانت و فساد هستند.. تا حالا دیدید کبنا از مدیران گچساران و باشت ایرادی گرفته یا اونهارو به رانت و فساد و اشتغال بی ضابطه متهم کرده باشه؟؟ قطعا ندیدید چون اساس رسالت کبنا و کمایی ضدیت و دشمنی آشکار باشت و گچساران با بویراحمده بخاطر همین جز نشر اخبار کذب و تخریب بویراحمد رسالتی در خود نمیبینه... شما شرم رسانه هستید البته کسی این چیزارو میفهمه که آدم سالمی باشه
United States
بیچاره لودب نخبه پرور
Iran, Islamic Republic of
بلند بگو سلام بر ابراهیم
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1