تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۰۹
کد مطلب : ۴۶۴۱۷۰
تحلیلی پیرامون حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون؛

4 ضلع انتخابات بویراحمد و دنا / روشنفکر بازی انتخاباتی اصولگرایان سنتی و رادیکال را بهم می‌زند؟

۶۳
۴
4 ضلع انتخابات بویراحمد و دنا / روشنفکر بازی انتخاباتی اصولگرایان سنتی و رادیکال را بهم می‌زند؟
کبنا ؛حدود 8 ماه دیگر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود. بررسی حرکات و رفتار اصولگرایان در دو سالی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد و حتی قبل‌تر از آن نشان می‌دهد چندگانگی در این اردوگاه فراتر از این حرف‌هاست و این‌بار آرایش انتخاباتی آنها میان 4 ضلع سرگردان است. برای بررسی آنچه در اردوگاه اصولگرایان، شورای وحدت و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی درحال حاضر می‌گذرد ابتدا باید جریان‌شناسی کوتاهی از 4 ضلع حاضر در طیف اصولگرایان شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون داشته باشیم.
  ابتدا به ضلع اول این اردوگاه با محوریت ستار هدایت‌خواه و خلیفه خلقی‌پور و سید مسعود حسینی می‌پردازیم. هدایت‌خواه رهبر اصولگرایان شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون است. او فردی پُر نفوذ در دولت و بین جریان اصولگرایی است و در سطح کشور فردی شناخته شده محسوب می‌شود که در حال حاضر مسئولیت جبهه فرهنگی و آستان قدس رضوی را در استان کهگیلویه و بویراحمد برعهده دارد و عملکرد او بارها مورد نقد و انتقاد قرار گرفته است. هدایت‌خواه بعد از دو دوره حضور در مجلس، در انتخابات مجلس دوره نهم مقابل غلام‌محمد زارعی شکست خورد. او در دوره یازدهم مجلس با فشار اطرافیان و هوادارانش وارد عرصه انتخابات شد که در این رقابت سیاسی نیز شکست را پذیرفت. پیروزی غلام محمد زارعی در این دوره حواشی زیادی را در پی داشت.
هدایت‌خواه در آخرین اظهارنظرش پیرامون انتخابات با قاطعیت اعلام کرده که دیگر در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا کاندیدا نمی‌شوم. گفته می‌شود؛ هدایت‌خواه و یارانش از نادر منتظریان حمایت خواهند کرد. شیخ شجاعیان خرداد 1401 این موضوع را به صراحت در جمع خبرنگاران اعلام کرد.
منتظریان در انتخابات اسفند 98 با وجودی که کمی دیر وارد صحنه انتخابات شد، اما با حمایت‌های هدایت خواه به نظر خیلی از صاحب‌نظران عرصه سیاست رأی قابل توجهی آورد و همان رأی انگیزه‌ی منتظریان را برای انتخابات اسفند 1402 دوچندان کرد و الان وی یکی از مدعیان اصلی پیروزی در انتخابات آتی مجلس می‌باشد.
در ضلع دیگر، علی خرامین قرار دارد. او نیز نگاهش با اصولگرایان رادیکال متفاوت است،  برخلاف روشنفکر که در قضیه‌ی معاون سیاسی وزارت کشور سکوت کرد، او خیلی رک و صریح حرفش را زد و حتی خواستار برکناری وزیر کشور هم شد. او پشت پرده بازی نمی‌کند و واهمه‌ای هم ندارد. با این حال همواره تلاش دارد که مهره‌های تیمش را از بین بهترین‌ها برگزیند و به دنبال شخصیت‌هایی می‌گردد که کمتر به او آسیب برسانند.
او جبهه مردمی نجات را در مقابل جریان ندای وحدت وابسته به مهدی روشنفکر پایه‌گذاری کرده و هنوز خیلی زود است که در باره‌ی این جبهه مردمی و نقشش در انتخابات آتی حرف زد.
دست کشیدن خرامین از حضور در انتخابات مجلس برای روشنفکر احتمالاً یک آرزو باشد.  
غلام‌محمد زارعی در ضلع سوم قرار گرفته است. فردی که در چندین دوره انتخابات مجلس شرکت کرد و در نهایت توانست در دوره‌های نهم و دهم وارد بهارستان شود و فعل و انفعالات او نشان می‌دهد که سودای رسیدنش به بهارستان برای او مهم‌تر از ائتلاف‌های انتخاباتی است. شاید هیچ کس مثل غلام‌محمد زارعی نباشد. تواضع و تبسم زارعی همیشگی است. زارعی در اسفند 98 ایستاده صحنه را واگذار کرد. این روزها حضور او در مراسمات مردم پُررنگ است و احتمالاً قصد دارد یک بار دیگر در صحنه انتخابات حضور پیدا کند. زارعی شاید این دوره شانس پیروزی نداشته باشد، اما دور بعد [انتخابات 1406] که احتمالاً شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون دارای دو نماینده در مجلس شورای اسلامی باشد، شانس زارعی بیشتر خواهد بود و می‌خواهد تا آن روز در یادها بماند.
 در ضلع چهارم، جریان ندای وحدت (مهدی روشنفکر) که به ندای وحدتی‌ها شهره هستند، قرار دارند.
نکته مهم در مورد این جریان این است که برخی از افراد حاضر در این ضلع، حضور فعالی در رسانه‌ها و فضای مجازی دارند. روشنفکر اسفند 98 به پشتوانه فعالیت‌های گسترده در رسانه‌ها و فضای مجازی و حمایت یکپارچه بویراحمد سفلی از سد سایر رقبایش گذشت. در این سال‌های گذشته این جریان دچار ریزش شد و برخی از اعضایش از آن جدا شدند و راه‌شان را از این ضلع جدا کرده‌اند. جریان ندای وحدت رویش‌هایی هم دارد. روشنفکر در این سال‌ها افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده، با این حال افراد حاضر در جریان ندای وحدت خود را فراجناحی می‌خوانند و می‌توانند در انتخابات آتی نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند.
روشنفکر با وجود اینکه عضو شورای وحدت اصولگرایان به شمار می آید، خود را مستقل از چارچوب‌های موجود در شورای ائتلاف و اصولگرایان تعریف می‌کند. تأسیس جریان ندای وحدت خود دلیلی بر این ادعاست.
روشنفکر اسفند 98 تعداد زیادی از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و افراد مستقل را همراه خود داشت و او همین منش را تاکنون حفظ کرده است. هر چه تنور انتخابات داغ‌تر می‌شود، دور و بر روشنفکر شلوغ‌تر می‌شود. 
روشنفکر در این مدت در سازمان‌ها، ادارات و نهادهای مختلف نفوذ کرده و ریشه دوانده است. او در دور قبلی انتخابات، یک باره بازی انتخاباتی اصولگرایان سنتی و رادیکال را به هم زد و در تهران با اصولگرایان مرکز نشین ارتباطات گسترده ای برقرار کرد. او به قالیباف خیلی نزدیک شد و پس از این، بخش مهمی از بدنه اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون را نیروها و نزدیکان فکری روشنفکر تشکیل داده است.
در این بین شخصیت‌ها و اصولگرایانی قرار دارند که اگرچه در ضلع‌های چهارگانه نمی‌گنجند، اما با بازی‌های انتخاباتی خود می‌توانند به نفع یکی از این جریان‌ها معادلات انتخاباتی اصولگرایان را به هم بزنند. 
از سوی دیگر به نظر می‌رسد بدنه و پایگاه اجتماعی روشنفکر به دلایل مختلف از جمله خستگی مردم از برخی جریان‌های اصولگرایی بیشتر از قبل شده است، چون او چهره ای معتدل تر از سایر اصولگرایان دارد. روشنفکر در مجلس مواضع تند و مخالف با بدنه اجتماعی نداشت و همین مسئله سبب می‌شود که افراد معتدل و مستقل به سمت او بیشتر خیز بردارند.
در واقع به نظر می‌رسد ندای وحدتی‌ها نسبت چندانی با سایر جریان اصولگرایی ندارند و آنها تاکتیک خاص خودشان را برای پیروزی در انتخابات مجلس دارند. روشنفکر به هیچ وجه به ساز و کارهای سران اصولگرای بویراحمد تن نمی‌دهد و ماه‌های آینده برای ندای وحدتی‌ها تعیین‌ کننده خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مطلبتون همش میخاد روشنفکر رو تخریب کنه مشخصه
الکی تیتر نزنید
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان روشنفکر امیدش به لیدرهای خود در بویر احمد علیا می باشد ک خودشان کاندیدای هم چون منتظریان وبهرامی دارند و این روزها سمبه زور روشنفکر هم کم شده ویا نمیخاد برای آنها هم کاری بکند وبیشتر زوم کرده روی بویراحمد سفلی ک باعث دلسردی آنها شده و تاحدودی معادلات مثل دور قبل نیست ب هم میخورد وبیش از ده هزار رای ریزش داره
Iran, Islamic Republic of
باش تا صبح دولتت بدمد
Romania
زارعی رو خیلی دوس دارم واقعا مردمی و مهربان هستن ایشون
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر این دوره بالای یکصد هزار رای دارد و روز به روز موج موج مردم به این نماینده محبوب که رئیس مجمع نمایندگان استان است می پیوندند.
احمدی
Iran, Islamic Republic of
با توجه به خدماتی که دکتر روشنفکر در مدت این سه سال داشته به اندازه همه کاندیدها خودش به تنهایی رای دارد.
علیپور
Iran, Islamic Republic of
دکتر روشنفکر دوست دارد که آقای خرامین تا آخر در صحنه انتخابات بماند تا اگر ریزشی دارد به سمت او بروند و به سبد رقیبان قدر افزوده نشود.
Iran, Islamic Republic of
انتخابات به دور دوم کشیده میشود و در دور دوم هم حاج زارع برنده خواهد شد
عادل
Iran, Islamic Republic of
اگر روشنفکر مستقل است کدام مدیرش اصلاح طلب است
0000
Iran, Islamic Republic of
منتظریان برنده انتخابات 1402
این گوی و این هم نشان.........
یاسوج.
Iran, Islamic Republic of
اصولگرایان رادیکال رو خوب اومدی
رادیکال و حذف کن و ...
پرونده ساز
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر اول میشه
حسینی
Iran, Islamic Republic of
دکتر روشنفکر با اختلاف خیلی زیاد نفر اول انتخابات بویراحمد و دنا و مارگون است.
Iran, Islamic Republic of
ویژگی‌های منحصر به فردی همچون، عدم وجود کوچکترین اثری از فساد اخلاقی و فساد مالی در زندگی جناب روشنفکر و خانواده ایشان، پشتکار و پیگیری‌های کم نظیر، صداقت و ثبات شخصیت سیاسی ایشان در این آشفته بازار اخلاقی و مالی بسیاری از سیاسیون و وجود جوانان مستعد و جویای نام نیک اما گمنام در بویراحمد و دنا که در آینده‌ای نزدیک با درخواست دکتر روشنفکر به کمک ایشان خواهند شتافت.
Iran, Islamic Republic of
انگار تقدیر الهی است که نتیجه انتخابات زیباتر از دور گذشته باشد ، با کمترین هزینه ؛ فرصت ها . استقبال ها و پیوستن های ارزشمندی برای جناب نماینده محترم پیش میا ، خدمات هم با همه اینکه در بوق و کرنا نمی شود متفاوت از گذشته است ، لطفا انتظار هست اگر گلایه یا انتقاد موردی هست عظمت جریان مورد احترام باشد ، مطمئن باشیم بعضی از این رقبا هم خودشون متوجه نتیجه از هم اکنون شده اند اما چون دور بعد بویراحمد دو نماینده دارد فرد مجبور است هر چه هم هزینه کند و براش حیثیتی شود موجودیت خود را حفظ که در آینده یکی از آن دو نماینده باشد نه صحنه را مجانی رها نماید .
Iran, Islamic Republic of
باید اذعان کرد که دکتر مهدی روشنفکر در دور آینده انتخابات مجلس، یک رقیب بیشتر ندارد و آن عملکرد اوست؛ چرا که هیچ‌کدام از رقبایش شرایط و امتیازات او به ویژه پایگاه مردمی و عدم وابستگی به عوامل متزلزل از جمله حریانات سیاسی را ندارند
Iran, Islamic Republic of
باید انصاف داشت و گفت باتوجه به شرایط موجود کشور در همین مدت اندک، پیگیری و سماجت روشنفکر در موضوعات مختلف راضی‌کننده و او در وزارتخانه‌ها مدافع خوبی برای حقوق موکلینش بوده و بدون غیبت در مجلس به وظایف واقعی یک نماینده عمل می‌کند.
Iran, Islamic Republic of
شاید خیلی‌ها گمان می‌کردند که وحدت یک ایل و طایفه خاص، روشنفکر را در حد و اندازه یک نماینده مجلس بالا برده است اما تحلیل آمار او در میان سایر طوایف، روحیه مردمی،پیگیری های زیاد مطالبات مردم،رایزنی با وزرای مختلف و مسولین ملی، و شجاعت و جسارت او هم در تبدیل روشنفکر به یک رجل سیاسی بزرگ نقش حیاتی داشته است
Iran, Islamic Republic of
با گذشت کمتر از سه سال از فعالیت روشنفکر در مجلس، او فراتر از انتظارها ظاهر شد تا جایی که بسیاری از آرای خاکستری و آنهایی که انتخاب او را طایفه‌ای می‌دانستند، امروز نماینده بویراحمد و دنا را در جایگاه یک وکیل شایسته و قابل می‌بینند.
Iran, Islamic Republic of
تحلیل فضای موجود و رویش اردوگاه مردمی نماینده فعلی بوی احمد و دنا نشان می‌دهد که در دور آینده انتخابات مجلس، تنها رقیب جدی روشنفکر، عملکرد اوست و دیگر مدعیان کسب کرسی مجلس، هیچ‌کدام از امتیازات به ویژه پایگاه مردمی او را را ندارند
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج زارعی
Iran, Islamic Republic of
هیچکسی مثل حاج زارعی برا بویراحمد نمیاد یا زهرایی دیگر
Iran, Islamic Republic of
در اردوگاه اصولگرایان تفرق و تشتت بی حد و مرزی ایجاد شده. غالبا جدا می شوند. به قول قدیمی ها گادار و پادار نویسایه
بیشترشون به سمت روشنفکر رفتن
حسنک وزیر
Iran, Islamic Republic of
ضلع اصلی انتخابات بویراحمد محمد بهرامی هست
برادر نعل وارونه نزن و تحلیل آبکی ننویس
حسنک وزیر
Iran, Islamic Republic of
ضلع اصلی انتخابات بویراحمد محمد بهرامی هست
برادر نعل وارونه نزن و تحلیل آبکی ننویس
Iran, Islamic Republic of
والا ما نمی دانیم این هدایتخواه را تو کشور کی میشناسه که نوشتی فردی شناخته شده در کشور است
چند کهگیلویه و بویراحمدی برای انتخابات تهران کاندید شدند
در همین جریان اصولگرایی تهران، هدایتخواه از همه شون کمتر رای آورد و حتی چند کهگیلویه و بویراحمدی ناشناخته از ایشون بیشتر رای آوردند
Iran, Islamic Republic of
جناب کمایی فعل و انفعالات این روزهای آقایان درست بیانگر این بوده که سوت «مرگ سیاسی» آنان پایان امسال توسط مردم و به ویژه محرومین و نخبگان منزوی و افسرده در بویراحمد و دنا زده خواهد شد و زمستان سردی را خواهند داشت به گونه‌ای که صدای شکستن استخوان‌هایشان تا فرسنگ‌ها به گوش خواهد رسید، بگو هرچقدر میتوانید هزینه مالی کنید که روشنفکر نیروی جانی دارد که شما ندارید
Iran, Islamic Republic of
سلام درود


دلیل حفظ هر حاکمیتی در جهان مردم است ، این مردم است که باید تصمیم بگیرند ، بگویند و بخواهند این مردمند که هزینه ی چهاردهه انقلاب را می دهند تا عده ای قلیل بنشینند و بنام انقلاب برای مردم تصمیم بسازند تا بنام انقلاب دوران ژنرالی ۸۲تا۹۰ را دوباره بر سر و روان مردم سرازیر کنند و دوران اَنگ ، برچسپ ، ستاره دار ، را بنام انقلاب کرسی دیگری را برای عده ای قلیل به انحصار بکشند .


و قطعا این مردم هستند که دوباره به آنها نه خواهند گفت تا نام نیک بویراحمد با ترس و لرز بر زبان هیچ دانشجویی در این مملکت به بدی نچرخد و بدانند دوران ژنرالها ، ارژنگ ها و سرهنگ ها برای همیشه از سر بویراحمد پاک شد .

روشنفکر حصار این قیم مآبی را خورد کرد و بدنه جریان اصولگرایی که تفکر تندرویی کمتری دارند به سمت ایشان در حال خروش هستند
Iran, Islamic Republic of
مثال روشنفکر مانند ساقه‌هاى زراعت است، بادها او را مى‌خواباند، اما بعداً به‌پا مى‌خيزد و پيوسته حوادث سخت و بلاها را تحمل كرده و از سر مى‌گذراند. اما مثال شمامانند درخت صنوبر است، نرمشى از خود نشان نمى‌دهد و مى‌ايستد تا از ريشه كنده شود.
Iran, Islamic Republic of
حرف دل خیلی از ماها همین است
اما متاسفنه عده ای منفعت طلب هم دکتر هدایتخواه را خراب می کنند هم به جریان ضربه می زنند،منتظریان دستاوردی برای جریان ندارد
Iran, Islamic Republic of
.حق نمایندگی،وکالت ودفاع ازهمه سختی هاومحرومیت های منطقه استان کهگیلویه وبویراحمدوشهرستانمان را به رسم امانت به دست باصلابت کسی بسپاریم که یقین وایمان راستین داریم سکوت درمرامش راه نداشته.

خدا شاهد است به امانت داری دکتر روشنفکر در زندگیم ندیدم.
Iran, Islamic Republic of
دریافتیم تنها دکتر روشنفکر است که قادر خواهدبود از ماحصل تجربیات گرانبهای مدیریتی که فراتر از جایگاه علمی در موقعیت های مختلف عملیاتی داشته، بی واهمه وخستگی ناپذیردر تنگاتنگ میدان نبرد بامعضلات ونداری ها وهمه کاستی های آحادمردم سرزمینش پیروز وسرافرازگردد
Iran, Islamic Republic of
فقط روشنفکر تا پای جان
Iran, Islamic Republic of
با حضور حاج زارعی بهرامی تموم شد
میمونه منتظریان و روشنفکر

که باز هم روشنفکر اقبال بیشتری داره
Iran, Islamic Republic of
رای به روشنفکر در حقیقت دست رد زدن به سینه کسانیست که در دو جریان اصول گرا و اصلاح طلب در تمام این سال ها همه چیز را متعلق به خود دانسته اند و حتی نخبگان و محرومین کنار خویش و در جناح خویش را نیز نادیده گرفته اند..
Iran, Islamic Republic of
رای به روشنفکر یعنی اتحاد و برادری در مناطق مختلف بویراحمد بر علیه اشرافیت...و استشمام بوی خوش نوع دوستی و همدلی....
Iran, Islamic Republic of
خواص انحصار طلب و تمامیت خواه جریان انقلابی را به چالش کشیده اند
حلقه ممنوعه ای که تشکیل داده اند و فقط در جهت نام و نشان خودشان عمل میکنند باعث شده اند که نیروهای انقلابی واقعی همچون دکتر مهدی روشنفکر از این جماعت اعلام برائت کند
Iran, Islamic Republic of
ککا روشنفکر ای دور صد هزار هم رد ایکنه
Iran, Islamic Republic of
تازه اول کاره و یقین داشته باشین دکتر روشنفکر ، قدرت و هیمنه پوشالی و دروغین تمامیت خواهان رو بزودی زیر سئوال خواهد برد و واقعیت ها را با مردم درددل خواهد کرد
در نهایت هم خودش پیروزه
Iran, Islamic Republic of
فقط کتابی صحبت می کنی
باکلاس انتخاب کنید
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز روشنفکر تماممم ششششدددددد
الله
Iran, Islamic Republic of
مرد میدان دکتر خرامین بیاید کمک کنید بعداز چندین سال یک فردتحصیل کردای را روانه مجلس کنیم تا فردا پشیمان نشویم
علم
Iran, Islamic Republic of
دوران شعار توخالی تمام شد ندای وحدت حنایش دیگر رنگی ندارد فقط وفقط ندای خاله خرزو و حالو بود
شاهین
Iran, Islamic Republic of
چهل سال ندای وحدت مارا به عقب کشند نابودمان کرد
Greece
نمیدونم چه اتفاقی رخ میده‌ که هر آنچه به انتخابات‌ نزدیک می‌شویم دور بر روشنفکر شلوغ‌ تر و برعکسش برای سایر دوستان رخ میده
Greece
روشنفکر خیلی باهوش تر از این حرفاست
ببل
Iran, Islamic Republic of
مهدی روشنفکر خداحافظ
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر این دور هم پیروز میشه
Iran, Islamic Republic of
هیچکدام از این نفرات بالا(( یک /پنجم)) آرا را نخواهند آورد
مترسک
Romania
هدایتخواه تو این دولت هیچ پستی نگرفت
بیچاره کجا نفوذ داره؟!
Romania
روشنفکر در حال حاضر در جایگاه چهارم قرار دارد و به دلیل انتصاب های طایفه ای و فامیلی البته نزدیک به خودش اول این که آرای بسیار بالایی را در میان هم تباران خود از دست داد.ورود دکتر خرامین،مقدم و آراوند خواب را از چشمانش ربوده و لیست هلدینگی و لیست جذب شرکت گاز ضربه ی بسیار سنگینی به او وارد کرده است و نشان از تبعیض آشکار و فاحش ببن حتی نزدیکان خود دارد در بویراحمد علیا که مطلقا" دیگر آرایی ندارد و فی الواقع او تلاش کرد که آموزش و پرورش نقطه ی قوتش باشد ولی دقیق از همین جا به دلیل تبعیض آشکار ضربه ی نهایی را خورده است و فرهنگیان بالای نود و پنج درصد مخالفش هستند همه ی این ها و نداشتن بنیه ی علمی قوی و عدم قدرت بیان و عدم حضور در مراکز علمی و دانشگاهی و شکاک بودن نسبت به نیروهایی که احیانا" توانمندی دارند و از رده خارج کردنشان،همه دلایلی است که او دیگر رنگ مجلس را نخواهد دید ضمن این که کاندیداهای رقیب در حوزه ی سفلی برای پیروزی در دور آینده هم که حوزه شون جدا می شود،این دور زمینه چینی خواهند کرد و هرگز کنار نخواهند رفت بنابراین اگر او در انتخابات شرکت کند به طور حتم شکست در پرونده اش ثبت خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر رأی نخواهد آورد.
سخت ترین رقیب روشنفکر، عملکرد اوست. تمام
Romania
به اندازه ی سر سوزنی شک نباید کرد که منتظریان پیروز قطعی انتخابات خواهد بود زیرا مردم بویراحمد به این نتیجه رسیده اند که فقط او قادر به تغییر شرایط نامطلوب فعلی است
Iran, Islamic Republic of
رقابت بین روشنفکر هدایتخواه و زارعی خواهد بود
منتظریان نفر سو یا چهارم و خرامین نفر پنجم می شود.
این را داشته باشید تا بعد از انتخابات
دنا
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر از ابتدای امر بقول خودش با تز دفاع از حقوق بویراحمد سفلی ، وارد عرصه انتخابات شد که البته با شعارهای یکجانبه گرایی در محافل خصوصی قبیله ای ولی در طاهر برای فریب اذهان عمومی با پرچم عامه پسند " ندای وحدت " بازی های انتخاباتی خودرا به میدان کشاند و در لوای همین شعار و بازی دوگانه " در خفا اون و در ظاهر این " توانست آرای خوبی را در صندوق انتخاباتی خویش جمع آوری نماید ، اما غافل از اینکه طبق گفته ماکیاولی " میشود
امروز در بن بست عملی شعارهای خویش گرفتار شده و بخش کثیری از همراهان خودرا در این دوگانگی " شعار این ولی عمل اون " تنها گذاشت و همه دیدند که اقدامات عملی وی صرفا در تقسیم غنایم و امتیازات مختلف خلاصه گردید و فقط در شعار و تعارف گاهی هم دست نوازشی مختصر به سرو روی بعضی از یاران بازی خورده اش در بقیه طوایف و ایلات میکشید ، که البته این بازی دوگانه قطعا به پایان دوره انقضای خود رسیده است و دیگر جواب نمیدهد !!
مطمئنا ایشان این دور دیگر با تلنباری از آرای چند هزار نفری در صندوق های بویراحمد علیا ( از جمله ؛ کاکان ، کریک ، دلی اولا علی مومن ، دشتروم ، سپیدار ، سی سخت و توابع و.... ) روبرو نخواهد شد و همچنین بخس قابل توجهی از آرای حوزه هایی که خود و جریان همراهش که به اشتباه نام و عنوان تفرقه افکناته و ساختگی بویراحمد سفلی بر آنها گداشته ، همانند سیلاب کلوار، شاه غالب ، آجم ، بوروک ، خرم راه ، چین و تهلایی ، سادات امامزاده علی لوداب ، زیلایی ها ، حوزه پاتاوه و توابع از قبیل کره ، گوگنجو ، بن زرد ، سمرون ، احمد غریب ، ده شیخ ، دلی بهرام بیگی و شئوبات بخش کبگیان .... را مطلقا از دست داده و عملا شعار تقسبم بندی بویراحمد یکپارچه به سفلی و علیا ، برای وی دیگر از کارایی افتاده و جوابگو و بستراجرای ترفندهای او نخواهد بود . که خدا کند این دیوار بلند بی اعتمادی ، که تحت عنوان سفلی و علیا در وسط بویراحمد واحد ترسیم نموده در این دور انتخابات برای همیشه از این دیار یکپارچه رخت بربندد و هنه مردم غیور این حوزه در کنار هم متحد و یکرنگ شوند . انشاالله
پاتاوه
Romania
یا مهدی حاج مهدی
جمع کن بساطت را
بویراحمد
Romania
حق با حاج مهدی روشنفکر است که مخالف زر و زور و تزویر می باشند ان شاالله مثل دوره قبل حتی بیشتر مردم استقبال می کنند .ما که قبلا نماینده نداشتیم استان وابسته به تاجگردون بود. الان به همت حاج روشنفکر عزت‌ به بویراحمد برگشت. یا مهدی حاج مهدی
محور اصولگرایی
Iran, Islamic Republic of
که په خلقی چنه هر دقیقه گپوش ایکنی ایاریش من محورل.. کسی اصلا من هیچ جبهه ای خلقی پوره نیبینه
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
دوباره سلام
اولا مطلب نوشتین برای روشنفکر
دوما به همین نون نمک قسم اگه روشنفکر دوباره بره مجلس استان 50 سال دیه عقب ایفته
سوما روشنفکر دهدشتیه و نگاه قومیتی داره
چهارما دهدشت خوش نماینده داره بویراحمد خوش اینقدر نخبه و آدم وکار بخر داره که نیاز به نماینده استیجاری نداره
پنجما ایشانه به به شاقاسوم شا مختار بی خاتونین و ... همه بزرگان قسم ایوووم بزاریتو رنگ شادابی بر مرکز استان بشینه نه رنگ نفاق و دوروویی و ناهنجاری عاریه ای
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر۷۰هزار رای آورد ولی انگار به یک گروه خاص تعلق داره الان هم همان گروه خاص برن واسش رای بیارن ما که کور و پشیمونیم که بهش رای دادیم
Iran, Islamic Republic of
خداوکیل از رای دادن به روشنفکر پشیمان و پشیمانم
حیف از اون همه تلاش.....
Iran, Islamic Republic of
مگه روشنفکر ساختار داره که با کسی سازوکارداشته باشه
احساسات مردم گل کرد و اتفاقی حاصل شد وگرنه درهیچ فضایی ساختارنداشت دانشگاه فرهنگیان ودانشحویان وکلاس های بی روح با دانش چندرغازی گواه این ادعاست
رحیم
Germany
روشن فکر ریز بین و آینده نگر هست بیدی نیست که به این بادها بلغزد وی نشان داد که حامی پا برهنگان ومظلومین است حمایت ایشان از بچه های مستضعف در تراز ملی بر هیچ کس پوشیده نیست .رقیب روس فکر بهرامی است دیگران خود را خسته نکنند.
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1