تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۴
کد مطلب : ۴۵۸۵۴۶
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد؛

انتقادات تند رئیس اتحادیه مبلمان به رویه برگزاری نمایشگاه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد / چه قدرتی در این استان وجود دارد که از معاون اقتصادی استاندار و رئیس صنعت و معدن بالاتر است؟

۶
۱
انتقادات تند رئیس اتحادیه مبلمان به رویه برگزاری نمایشگاه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد / چه قدرتی در این استان وجود دارد که از معاون اقتصادی استاندار و رئیس صنعت و معدن بالاتر است؟
کبنا ؛
پس از انتشار مطلب کبنا نیوز درباره تخلف در برگزاری نمایشگاه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اتحادیه مبلمان بویراحمد به برگزاری نمایشگاه مبلمان در یاسوج واکنش نشان داد.
به گزارش کبنا، الهی رئیس اتحادیه لوازم خانگی، فرش ماشینی و مبلمان شهرستان بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا ضمن قدردانی از کریم روزبهان_ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد_ که قاطعانه از بازاریان حمایت کرده و به فکر اقتصاد بازار بود، عنوان کرد: پس از انتشار خبر کبنا نیوز درباره نمایشگاه قبلی مبلمان و سپس تجمع مقابل برخی از فروشندگان مبل، درب استانداری کهگیلویه و بویراحمد، جلسه‌ای با حضور برخی از مسئولین برگزار شد که در آن گفته شد در واگذاری نمایشگاه تخلف صورت گرفته است و آن نمایشگاه بدون هماهنگی برگزار شده بود.
اما از ترفندی استفاده شده بود؛ شبانه درب نمایشگاه را باز کرده بودند و آن غرفه‌دارانی که از تهران آمده بودند را شبانه در نمایشگاه جای دادند و صبح آن را از یک مرجع بالاتری پیگیری کردند که نمایشگاه را نبندید. چرا که این غرفه‌داران از تهران آمده‌اند و در نهایت نمایشگاه برگزار شد.
وی ادامه داد: همان موقع در نظر گرفته شد که در سال جاری نمایشگاهی برگزار نشود و از این به بعد هم تنها سالی یک‌بار نمایشگاه برگزار شود. بعد از آن در آبان‌ماه کمیته نمایشگاهی به ریاست معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. در آن جلسه تصویب شد هیچ نمایشگاه تکراری نه امسال و نه سال‌های آینده در تقویم پیش‌بینی نشود.
الهی تأکید کرد: علیرغم این مسأله، شرکت نمایشگاهی مجوز گرفته که در شهرستان دنا نمایشگاه برگزار کند. اما بر اساس همان مجوز در یاسوج نمایشگاه برگزار کرد.
ما هم این موضوع را پیگیری کردیم؛ دو روز پیش در همین خصوص جلسه‌ای تشکیل شد که رئیس شرکت نمایشگاهی هم حضور داشت؛ در آن جلسه در نظر گرفته شد که هیچ نمایشگاهی برگزار نشود و دستور داده شود این نمایشگاه نیز برگزار نشود.
وی ادامه داد: اما با این وجود، باقری رئیس شرکت نمایشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد هم حرف معاون استاندار و هم رئیس صمت که متولی صدور مجوز است را نادیده گرفت.
الهی اظهار داشت: پس از این، بازار می‌خواست تجمع کند. تا این‌که نهایتاً نامه‌ای به دست ما رسید که روزبهان نامه‌ای نوشته است که این نمایشگاه پلمپ شود. اما تاکنون نهاد متولی زیر بار این کار نرفته است. معلوم نیست چه قدرتی در این استان وجود دارد که از معاون استاندار و رئیس صنعت و معدن بالاتر است؟
رئیس اتحادیه مبلمان بویراحمد در ادامه گفت: در نمایشگاه تخصصی، حق فروش وجود ندارد و شرکت‌های تولیدی در آن، دستاوردهای خود را در معرض دید قرار می‌دهند.
الهی با بیان اینکه در یاسوج هیچ نمایشگاه تخصصی برگزار نشده است، گفت: این هم چهارمین نمایشگاه در سال گذشته است که تخصصی نیست.
وی اضافه کرد: ضمن اینکه یک نمایشگاه هم داریم که نمایشگاه فروش است که در آن باید از 15 روز قبل از برگزاری نمایشگاه، کمیته نرخ‌گذاری تشکیل شود.
الهی با بیان اینکه اما ما متوجه نشدیم اصلاً کی قرار است این نمایشگاه مبلمبان برگزار شود، گفت: ما تابلوی آن را در خیابان دیدیم!
وی ادامه داد: قیمت کالاها در این نمایشگاه از 30 تا 100 درصد، گران‌تر از است و نظارتی هم بر نحوه برگزاری آن وجود ندارد.
الهی در ادامه به نقد رویه چنین نمایشگاه‌های در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: به استان ما به دلیل نداشتن صنعت، سرمایه‌ای وارد نمی‌شود. اما همین سرمایه‌ای هم که در استان قرار دارد به طرق مختلف خارج می‌شود، بخشی از آن را فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بخشی هم همین نمایشگاه‌ها خارج می‌کنند.
الهی در پایان در انتقاد به نمایشگاه کنونی که در مصلی یاسوج در حال برگزاری است گفت: در حالی که دیده شده که برخی مجوزها را می‌فروختند، اما این نمایشگاه اصلاً مجوز ندارد و غیرقانونی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید
Iran, Islamic Republic of
نمایشگاهی که / پارتی و رابطه های خویشاوندی منصوب می‌شود نمایشگاه بهتر از این نمی تواند بر پا کند .ضعف مدیریت مدیر عامل بر کسی پوشیده نیست
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
چند نفر با چندتا زیر میزی همه چی میخرن و برگزاری نمایشگاه و تعطیلی کسبه یاسوج و بیکار شدن خیلی از جوانان تمام
محمدی
Iran, Islamic Republic of
پارسال جنسی که داخل نمایشگاه سفارش دادیم رو گفتن ۱۴ روز دیگه میرسه، اما ته سه ماه جواب تلفنمون رو هم ندادن، حیف از این شهر بی صاحب
زهرا
Iran, Islamic Republic of
با سلام، خدایی باید پلمپ بشه، من الان سه ماهه شکایت کردم بابت بی کیفیتی جنسی که هنوز یک سال نیست خریدم و فومش نشست کرد و هیچ نتیجه ای نگرفتم
دنا
Iran, Islamic Republic of
ازشهرضا خریدکنید...یکی ازشهرهای ایران باانصاف وباوجدان...اصلا خریدی ازاین استان نداشته باشیدکه بعدپشیمان بشوید...بهم ثابت شده...
Iran, Islamic Republic of
الهی از بازاریان باسابقه ومتخصص در امر بازار
​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

ما با مقام‌های ایرانی نیز تماس گرفتیم. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای ...
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
1