تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب : ۴۵۸۰۳۶
کبنا گزارش می‌دهد؛

لزوم حمایت از سرمایه‌گذار /آقایان حساسیت‌های سرمایه‌گذاری را درک کنید/ اختلافات شرکت گاز و کارخانه فولاد نباید اشتغال 300 کارگر را به مخاطره بیندازد + پاسخ‌‍‌های معاون اقتصادی

۱
۲
لزوم حمایت از سرمایه‌گذار /آقایان حساسیت‌های سرمایه‌گذاری را درک کنید/ اختلافات شرکت گاز و کارخانه فولاد نباید اشتغال 300 کارگر را به مخاطره بیندازد + پاسخ‌‍‌های معاون اقتصادی
کبنا ؛
اختلافات بین شرکت گاز و کارخانه فولاد یاسوج باعث تعطیلی این کارخانه شده است.
به گزارش کبنا، به دلیل قطعی گاز، کارخانه فولاد یاسوج تعطیل شده و بر اثر همین اتفاق، کارگران این کارخانه اعلام نارضایتی کردند.
گفتنی است کارخانه فولاد یاسوج، یکی از صنایع مادر کهگیلویه و بویراحمد است که شرکت گاز استان به دلیل عدم پرداخت بدهی، گاز آن را قطع کرده است.
این در حالی است که چندی پیش در جلسه رفع موانع تولید مصوب شده بود گاز این کارخانه و دو کارخانه دیگر نباید قطع شود. اگر هم قرار است قطع شود باید با اجازه معاونت پیشگیری از جرم و معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد باشد.
اما گویا بدون اینکه کسی خبردار شود، شرکت گاز، گاز کارخانه فولاد یاسوج را قطع کرده است. امروز نیز کارگران این کارخانه دست به تجمع زدند. در حالی که در دهه فجر لازم است دستاوردهای چهار دهه انقلاب اسلامی تبیین شود، یک بی‌برنامگی موجب چنین اتفاقی شده است.
ملت ایران نشان داده در همه حال پای آرمان‌های این نظام ایستاده است. در مقابل، مسئولین نیز نباید بگذارند بر اثر چنین بی‌برنامگی‌هایی هم یک کارخانه تعطیل شود، هم به اقتصاد کشور آسیب وارد گردد و همچنین نارضایتی مردم افزایش باید.
گفته می‌شود صبح امروز کارخانه فولاد قصد پرداخت یک میلیارد تومان از مجموع بدهی خود به شرکت گاز را داشته اما، مدیران شرکت گاز حاضر نشده‌اند این مبلغ را دریافت کنند.
در مقابل، شرکت گاز تقاضای دریافت کل معوقات را داشته است. این در حالی است که بر اساس مصوبه رفع موانع تولید، فولاد می‌تواند یک میلیارد تومان را یک‌جا و بقیه را به صورت قسطی پرداخت کند.
گفتنی است چنین رفتارهایی با سرمایه‌گذاران پیامدهای ناگواری برای توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در پی دارد؛ چرا که هم سرمایه‌گذار حساس است و هم سرمایه ترسو. در صورتی که سرمایه‌گذار احساس مناسبی از حضور در یک منطقه نداشته باشد، به احتمال بسیار زیاد آن منطقه را ترک خواهد کرد.
سید احسان عسکری_ معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد_ در این خصوص در گفت‌‌وگو با کبنا عنوان کرد: چندی پیش در جلسه‌ای که برگزار شد، مقرر گردید کارخانه فولاد یک ماه بعد یک میلیارد بدهی را و تا چند ماه بعد به طور قسطی بقیه معوقات را پرداخت کند.  
وی ادامه داد: اما بعداً کارخانه فولاد مصوبه‌ای گرفته بود که تا یک سال بعد این معوقات را پرداخت نکندو تا حالا نیز پرداخت نکرده است.
عسکری گفت: امروز نیز چند بار با مدیرعامل گاز صحبت کردم که از بالا رفتن بدهی‌ها نارضایتی داشت.
وی تأکید کرد: قرار است فردا صبح جلسه‌ای بین نمایندگان شرکت گاز و کارخانه فولاد در دفتر ما در استانداری برگزار شود تا هر دو به نتیجه برسند و این مشکل برطرف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بهترین کار را کردند
گاز مصرف میکنه پولش را بده.
سود کارخانه را می گیرند ولی حاضر نیستن هزینه ها را بپردازند
قانون باید اجرا بشه برای افراد حقوقی و حقیقی بی نظم
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1