تاریخ انتشار
شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب : ۴۵۷۶۸۸
کبنا بررسی کرد؛

پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد در کما / سید رضا غلامی کجاست؟

۶
۱
پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد در کما / سید رضا غلامی کجاست؟
کبنا ؛
علیرغم اهمیتی که پدافند غیرعامل می‌تواند در امنیت همه‌جانبه یک جمعیت انسانی داشته باشد، این بخش در کهگیلویه و بویراحمد به کما رفته است.
به گزارش کبنا، مقام معظم رهبری در آبان‌ماه 1397 در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل گفته بود: «مسئله پدافند غیرعامل مسئله بسیار مهمی است و هر روزی که می‌گذرد بر اهمیت پدافند غیرعامل افزوده می‌شود، یعنی شیوه‌های تهاجم دشمنان به نحوی است که پدافند در مقابل آنها در قالب پدافند غیرعامل کاملاً پیچیده و مهم و علمی و همه‌جانبه است ... اصرار دارم که مسئولین همه بخش‌های مختلف کشور، چه بخش‌های نظامی و چه بخش‌های غیرنظامی همکاری کامل و لازم را با پدافند غیرعامل بکنند».
با وجود اهمیت پدافند غیرعامل، گویی کهگیلویه و بویراحمد فاقد این بخش بسیار مهمِ برنامه‌ریز و خط‌مشی‌گذار است. پدافند غیرعامل، یک حوزه فرابخشی و حاکمیتی است که قدرت برنامه‌ریزی در تمامی حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را دارد. وضعیت امنیت غذایی، دارویی، جانی و ... همگی از وظایف این حوزه است.
شورای پدافند غیرعامل به دبیری مدیرکل پدافند غیرعامل و ریاست استاندار برگزار می‌شود. در حالی که در دوره‌های پیشین، به طور مرتب، نشست‌های این شورا برگزار می‌شد، اما در دوره مدیریت سید رضا غلامی وضعیت به‌گونه‌ای است که گویی پدافند غیرعامل خود به کما رفته است و نه تنها توان برنامه‌ریزی ندارد بلکه باید توسط سایر بخش‌ها برای آن برنامه ریخته شود.
وظیفه شورای پدافند غیرعامل برنامه‌ریزی و پیش‌بینی و در نهایت خط‌مشی‌گذاری برای اتفاقاتی است که هر لحظه می‌تواند جمعیت‌های انسانی را تهدید کند. چنانچه در برف 18 سانتی اخیر دیدیم اگر این شورا به درستی به وظیفه خود عمل می‌کرد اینچنین وارد بحران نمی‌شدیم؛ واضح است که حتی مدیریت بحران نیز به نوعی زیرمجموعه پدافند غیرعامل است. اما با برفی که می‌توان با دست خالی نیز آن را رُفت، یک شهر یخ زد و به کما رفت.
پدافند غیرعامل در امنیت، سلامت، بهداشت و تمام ابعاد زندگی انسانی سروکار دارد. مدیرکل پدافند غیرعامل باید بداند در مخازن آب یاسوج چه می‌گذرد؟ چه ویروسی ممکن است در این آب وجود داشته باشد؟ کدام‌یک از داروها ممکن است در داروخانه‌های استان کمیاب شوند و ... . اگر پدافند غیرعامل روی این مسائل تأکید داشته باشد دستگاه‌های اجرایی نیز در عمل به وظایف خود حساس‌تر می‌شوند.
اهمیت پدافند غیرعامل را از آنجا می‌توان درک کرد که همان‌طور همه پروژه‌ها باید پیوند زیست‌محیطی داشته باشند، طبق قانون باید پیوست پدافند غیرعامل نیز داشته باشند. بنابراین این بخش، باید فعال، زنده و پویا بوده و شعله‌های آن بلند باشد.
در زمانی که چندان دور هم نیست پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده بود. اما حالا هیچ خبری از آن نیست. این مدیریت در استانداری کهگیلویه و بویراحمد آنقدر غیرفعال شده که گویی اصلاً وجود ندارد. بنابراین باید گفت که سید رضا غلامی کیست و پدافند غیرعامل کجاست؟
نام شما

آدرس ايميل شما

شبرو.
Iran, Islamic Republic of
آخ

اذیتش نکنید طفلی رو
حضرات چاروستا
Iran, Islamic Republic of
رحم الله من یقرع والفاتحه مه الخلاص وصلوات
Iran, Islamic Republic of
باید با بچه ها این ور و انور پیدا کرد حیف نباشه واقعا
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا مثل سایر مدیران استان بنا به رابطه سیاسی با نماینده مربوطه یه پستی گرفته - مزاحمش نشید. داره کارای لازم برای انتخاب مجدد نماینده مربوطه در مجلس شورای اسلامی

این است وضعیت استان ما!!!!
اوری
Iran, Islamic Republic of
بنظر میرسد سایت کبنیا نیوز کارخلاقانه ای را در پیش گرفته که باید از این رسانه همراه مسئولان همگان با مردم قدر دانی کرد، میدان مشکلات در استان ما بزرگ است، همه رسانه ها باید در این زمینه قلم بزنند تا با یادآوری به مسئولان و حل مشکلات بتوان از سد موانع گذر نمود، و لازم است در حوزه رسانه «اتاق فکر رسانه» تشکیل تا کلیه مشکلات در این اتاق فکر دسته بندی و به جهت مبارزه با آن نورد برنانه ریزی مدیران قرار گیرد،
در حقیقت «پدافند غیر عامل» در اتاق فکر رسانه فوری تشکیل گردد،
علی
Iran, Islamic Republic of
پدافند غیرعاملش تنها سعی در رضایت نماینده داره نه شناخت و برطرف کردن مشکلات و موانع
تیراندازی و گروگانگیری در تهران؛‌ گروگانگیر خودکشی کرد

تیراندازی و گروگانگیری در تهران؛‌ گروگانگیر خودکشی کرد

حوالی ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه امروز مردی ۴۵ ساله به دلیل اختلافات شخصی و خانوادگی با مراجعه ...
نامه رئیس صداوسیما به رئیسی

نامه رئیس صداوسیما به رئیسی

پیمان جبلی رییس صدا وسیما در نامه به ابراهیم رییسی درباره فیلیمو نوشته است: از قرار اطلاع ...
عسکری از طرح مجتمع بزرگ فرهنگی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد / تحول در استان نیازمند همت و گام‌های بلند است

عسکری از طرح مجتمع بزرگ فرهنگی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد / تحول در استان نیازمند همت و گام‌های بلند است

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طرح بزرگ مجتمع فرهنگی گردشگری در استان ...
1