تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب : ۴۵۳۴۲۸
با فروکش کردن آشوب های اخیر؛

شبکه های معاند به دنبال سوژه های تازه

۰
شبکه های معاند به دنبال سوژه های تازه
کبنا ؛
با فروکش کردن پروژه مهسا امینی، نیکا شاکرمی و سارینا اسماعیل‌زاده، شبکه‌های ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی برای طراحی سناریو‌های جدیدشان به دنبال سوژه‌های تازه هستند. حالا و در شرایطی که برای ادامه پروژه کشته‌سازی گزینه کم آورده‌اند، این بار به سراغ افرادی رفته‌اند که ماه‌ها قبل در حوادثی همچون خودکشی فوت کرده‌اند، اما دو ویژگی دختر بودن و کم‌سن‌سالی‌شان دستمایه خوبی برای طراحی یک سناریوی تراژیک و بازی با احساسات پاک جوانان و نوجوانان است.
به گزارش کبنا روزنامه جوان نوشت: در همین راستا حالا پروژه کشته‌سازی شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبانی که از دلار‌های سعودی و انگلیسی و امریکایی تغذیه می‌شوند، به اردبیل رسیده و این بار آیتک رضایی دانش‌آموز ۱۳ ساله اردبیلی که چهار ماه پیش فوت کرده‌است، دستمایه فتنه‌انگیزی سعودی‌ها و انگلیسی‌ها علیه کشورمان شده‌است.    دروغ‌پردازی شبکه‌های معاند بی‌بی‌سی ایران اینترنشنال انگار پایان ندارد. این شبکه‌ها که با زیر پا گذاشتن تمامی خطوط قرمز اخلاقی و حرفه‌ای در تلاش برای ایجاد اغتشاش و نا‌آرامی در کشور ماست. مرگ مهسا امینی اگرچه دستمایه اولیه این فتنه‌انگیزی بود، اما ادامه این پروژه نیاز به کشته‌سازی‌های بیشتر داشت. در این راستا، نیکا، سارینا و حالا آیتک و پردیس هم به این سناریو اضافه شده‌اند؛ دروغ‌پردازی‌هایی که هر قدر هم رسوا می‌شود، این رسانه‌ها باز دروغ‌های تازه‌ای از آستین بیرون می‌آورند تا فتنه‌گری‌هایشان را ادامه دهند.   سوابق پروژه کشته‌سازی  پروژه کشته‌سازی برای فتنه‌انگیزی از سوی شبکه‌های معاند مسبوق به سابقه است. سال ۸۸ هم گفته شد که ترانه موسوی از سوی نیرو‌های امنیتی کشته شده‌است، اما بعد مشخص شد که اساساً چنین فردی وجود خارجی ندارد. این‌بار هم این شبکه‌ها دوباره همان تئوری و سناریوی کشته‌سازی را دنبال می‌کنند. در حالی که برخی از کشته‌شده‌های ادعایی از سوی این شبکه‌ها، دوباره زنده شدند و برخی دیگر نیز مشخص شد مرگشان برای سال‌ها یا ماه‌ها پیش بوده‌است. درست مانند آیتک رضایی، دختر دانش‌آموز اردبیلی که طبق ادعای این شبکه‌ها در جریان حمله نیرو‌های امنیتی به مدرسه‌ای در اردبیل کشته شده‌است، اما ظاهراً این دختر نوجوان چهار ماه پیش و در خرداد ماه فوت کرده‌بود و حالا بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال که برای آتش فتنه‌انگیزی‌شان، هیزم کم آورده‌اند، دنبال سناریوسازی‌های تازه‌اند! 
حمله نیرو‌های نظامی به یک مدرسه! این بار ماجرا از انتشار یک فیلم آغاز شد؛ فیلمی با این توضیحات «حمله نیرو‌های نظامی ایران به مدرسه در اردبیل و کشته‌شدن یک دانش‌آمو‌ز.»  ماجرا در شبکه‌های بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال اینگونه روایت شد: «گزارش‌ها حاکی از جان باختن یک دانش‌آموز در مدرسه شاهد اردبیل به دلیل خونریزی داخلی است. شاهدان عینی گفته‌اند این دانش‌آموز بعد از حمله نیرو‌های امنیتی به دبیرستان شاهد به بیمارستان منتقل شده و در بیمارستان جان باخته‌است. بر اساس این گزارش‌ها هفت دانش‌آموز هم با همکاری مدیر مدرسه به نیرو‌های امنیتی تحویل داده شده‌اند.» کانال اتاق خبرشبکه من و تو نیز در گزارش خود به جای «مأموران امینیتی»، پای «لباس شخصی‌ها» را به میان کشیده و با تأکید بر اینکه روز پنج‌شنبه ۲۱ مهرماه تعدادی مأمور لباس شخصی با ورود به مدرسه‌ای در اردبیل تعدادی از دانش‌آموزان را مورد ضرب و جرح قرار دادند و تعدادی را بازداشت کردند، از مرگ یک دانش‌آموز خبر داده‌بود. آن هم در شرایطی که طبق گزارش برگزاری ایرنا، روز پنج‌شنبه ۲۱ مهرماه، مدارس در اردبیل تعطیل بودند. ظاهراً فیلم منتشر شده در فضای مجازی هم مربوط به هفته گذشته‌بوده و آمبولانس برای کمک‌رسانی به یک دانش‌آموز که دچار بیماری صرع بوده وارد مدرسه شده‌است!   تاکنون در اردبیل هیچ کشته و مجروحی نداشتیم مسئولان استان اردبیل از جمله مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری و مدیر کل آموزش و پرورش استان هم نسبت به این ادعا واکنش نشان دادند و ضمن تکذیب این ادعا اعلام کردند تاکنون در اردبیل هیچ کشته و مجروحی نداشتیم. مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل در این‌باره با رد شایعات منتشر‌شده در فضای مجازی و شبکه‌های معاند گفت: «شایعات و ادعای رسانه‌های معاند درباره جان باختن یک دانش‌آموز دختر در اردبیل کاملاً دروغ است و به هیچ‌وجه صحت ندارد. این ادعا‌ها برای تهییج عواطف مردم انقلابی اردبیل است، در اردبیل تاکنون هیچ کشته و مجروحی نداشتیم و حتی دستگیری افراد هم در این شهر قابل‌توجه نبوده‌است. هیچ دانش‌آموزی طی روز‌های اخیر دستگیر نشده و این موضوع نیز کذب است.»
دانش‌آموز خیالی شبکه‌های فارسی زبان معاند ابتدا حتی نام و نشان مشخصی نداشت و همین مسئله دروغ‌پردازی آن‌ها را بیشتر رسوا می‌کرد. پس باید کسی را برای بازی کردن در این نقش پیدا می‌کردند و آیتک رضایی بهترین گزینه برای ادامه سناریو‌های اتاق فکر شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان بود.   اما ببینیم آیتک رضایی کیست؟ آیتک رضایی دختر بچه دانش‌آموزی است که نه در یکی دو روز گذشته، بلکه چهار ماه پیش فوت کرده‌است! آیتک دختری ۱۳ ساله و دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی بود. به گفته والدین آیتک، برخود غیرحرفه‌ای و اعمال فشار شخصیتی با او در جلسه امتحان مطالعات اجتماعی به ظن تقلب، فاجعه مرگش را رقم زد.  مادر آیتک می‌گوید: «از آیتک به اتهام تقلب تعهد کتبی و اثر انگشت گرفتند، شخصیت دخترک معصوم را مچاله و پدرش را فوراً به مدرسه احضار کردند. آیتک تاب تحمل این رفتار‌های تحقیرآمیز و تهدید خارج از قاعده را نداشت. دخترم به محض بازگشت از مدرسه، خود را از پشت‌بام به زمین انداخت.» پدر این دانش‌آموز هم معتقد است، در پی سوء‌مدیریت مدرسه به خودکشی دخترش انجامیده‌است. خانواده آیتک معرفی و برخورد با مقصران این حادثه را از مسئولان درخواست دارند.   عقب‌نشینی به نظر می‌رسد رسانه‌های فارسی‌زبان پس از تجربه ماجرای «ترانه موسوی» و تکذیب کشته‌شدن خانم‌ها سارینا اسماعیل‌زاده، مهسا موگویی و نیکا شاکرمی در جریان اغتشاشات اخیر، با طرح ادعا‌های جدید، به دنبال مبهم کردن فضا هستند تا ادعاهایشان به سرعت تکذیب نشود؛ هر چند روایت‌های مطرح‌شده‌شان نیز با یکدیگر همخوانی ندارد.  البته در طرح این ادعا، بیش از همه، شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال وابسته به آل‌سعود نقش داشت و بی‌بی‌سی فارسی هم به رغم اینکه در ابتدا این خبر دروغ را منتشر کرده‌بود، امروز با یک عقب‌نشینی، توضیحات کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران را منتشر کرد که در آن آمده‌بود: «به‌دلیل وجود منابع خبری مختلف هنوز نتوانسته‌است خبر درگذشت این دانش‌آموز را تأیید یا رد کند.» 

خلق پروژه‌های جدید دروغ تعرض پلیس به یک دختر جوان در اغتشاشات هم از دیگر سناریو‌سازی‌های رسانه‌های معاند است یا اینکه این رسانه‌ها با فروکش کردن اغتشاشات برای جلوگیری از پایان اغتشاشات پروژه‌های جدیدی خلق می‌کنند و با به تصویر کشیدن برخی برخورد‌های پلیس با آشوبگران بدون اطلاع‌رسانی از نحوه و میزان تخلفات بازداشت‌شدگان برای برخی کاربران سؤال‌برانگیز شده‌است.  این در حالی است که برخورد پلیس در روز‌های گذشته در مقایسه با پلیس سایر کشور‌ها بسیار ملایم‌تر بوده‌است که البته این موضوع نیز مورد اعتراض برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و آن‌ها معتقدند پلیس باید با شدت عمل بیشتری با اغتشاشگران برخورد کند.  در همین رابطه یک مقام پلیس با مضحک خواندن ادعای بی‌بی‌سی گفت: «تعرض به دختر جوان ساخته و پرداخته امپراتوری دروغ برای دامن‌زدن به اغتشاشات است.» وی با تشریح ماجرا تأکید کرد: «همانطور که در فیلم مشخص است مأمور ما در آن صحنه تلاش می‌کند فرد اغتشاشگر را بازداشت و او را سوار موتور کند که به دلیل مناسب نبودن وسیله نقلیه، با دخالت فرمانده میدان از بازداشت این فرد صرف‌نظر می‌شود.» به گفته وی پلیس وظیفه دارد امنیت مردم را حفظ کند و برخی برخورد‌ها در صحنه‌های اغتشاش اجتناب‌ناپذیر است، اگر چه به مأموران توصیه شده حتی‌الامکان با افرادی که در صحنه اعتراضات فعل مجرمانه ندارند، مدارا کنند. در عین حال اعمال و رفتار مأموران پلیس زیر ذره‌بین است و چنانچه تخلفی صورت بگیرد بررسی و مطابق قانون با آن برخورد خواهد شد.  مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ هم با اشاره به کلیپ منتشر شده در شبکه‌های معاند درباره عملکرد مأموران پلیس در دستگیری خانمی که از محرکان اغتشاشات در میدان آرژانتین بوده‌است، اعلام داشت با توجه به فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای و تلاش و دروغ‌پردازی‌های شبکه‌های معاند دستور ویژه‌ای مبنی بر رسیدگی به این موضوع از سوی سلسله مراتب فرماندهی انتظامی تهران بزرگ صادر شده‌است.  این مرکز ضمن اعلام اینکه در فیلم منتشر شده معاندان با استفاده از تاکتیک‌های عملیات روانی و سیاه‌نمایی برای تشویش اذهان عمومی و برانگیختن احساسات شهروندان داشته‌اند، گفت: «پلیس ضمن اقدام در خصوص تأمین امنیت شهروندان خود را مکلف به پاسخگویی می‌داند و رفتار‌های خارج از ضوابط و مقررات را به هیچ‌وجه تأیید نمی‌کند و در صورت وقوع هرگونه تخلف برابر قوانین و مقررات با متخلفان برخورد خواهد کرد.»  مردم پاسخ معاندان را می‌دهند تجمع گسترده مردم با بهانه میلاد پر برکت رسول خوبی‌ها در میادین بزرگ سراسر کشور و به طور ویژه میدان ولی عصر تهران که طی روز‌های گذشته به کانونی برای نمایش فتنه‌گری و اغتشاشات اخیر بود، خودش پاسخ قاطعی به دشمنان و معاندان نظام بود. مردم آمده‌بودند ثابت کنند با تمام شیطنت‌ها و فتنه‌گری‌های معاندان و با وجود دلارپاشی‌های سعودی‌ها و انگلیسی‌ها، همچنان پای این نظام و این کشور ایستاده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

پایان مرد پر سر و صدا: ختم محمد در سیاست

سعید محمد از دبیری شورای عالی مناطق آزاد برکنار شد. ردی که سودای ریاست جمهوری داشت؛ روز ...
سکوت مداحان سرشناس!

سکوت مداحان سرشناس!

قشار مختلف کشور در روزهای اخیر به نوعی مواضع خود را بیان کردند. در این میان یک موضوع ...
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
1