تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۴۴۶۷۸۶
در نشست رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران مطرح شد؛

شریف اسلامی: نقشه تحول حوزه هنری استان را تدوین کردیم / 20 عنوان برنامه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

۰
شریف اسلامی: نقشه تحول حوزه هنری استان را تدوین کردیم / 20 عنوان برنامه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود
کبنا ؛
پیش از ظهر امروز (21 فرودین 1400) نشست خبری مدیرکل حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با خبرنگاران و اصحاب رسانه در محل ساختمان حوزه هنری در شهر یاسوج برگزار شد. 
به گزارش کبنا، در این نشست خبری، شریف اسلامی رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به بهانه هفته هنر انقلاب اسلامی، حوزه هنری به عنوان متولی هنر انقلاب اسلامی، در نظر دارد در این هفته و هفته آینده برنامه‌هایی برگزار کند.
وی گفت: 20 عنوان برنامه را در سطح استان برگزار می‌کنیم. وی افزود: این هفته را با مراسم عطرافشانی گلزار شهدای گمانم شروع کردیم. در ادامه، سه نمایشگاه تجسمی عکس و گرافیک در سطح مساجد استان، شب شعر قدر، رونمایی از تولیدات تصویری حوزه هنری،  رونمایی از کتاب «بوی تند خردل»، دو نمایش بچه‌های مسجد در شهرستان لنده و کهگیلویه، افتتاح باشگاه رشد عکاسان جوان استان، و جشن هنر انقلاب و مراسم تحلیل از هنرمندان برتر سال گذشته را در برنامه‌هایمان داریم.
اسلامی اظهار داشت: در سال گذشته 28 نفر از هنرمندان استان در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی، افتخارآفرینی کردند و ما طی مراسمی از این هنرمندان تجلیل خواهیم کرد. این اتفاق در این استان کم‌برخوردار، به برکت بستری است که انقلاب اسلامی برای جوانان استان فراهم کرده تا بتوانند با دیگر جوانان کشور رقابت کنند.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سال گذشته ما تولیدات خیلی خوبی داشتیم؛ در بخش فیلم 3 فیلم کوتاه داستانی ارثی، بادرنجبویه و جهانگیر را داشتیم. فیلم‌های مستند زن عشایر، خون‌بس، لبنان، پاییزان، یک نماهنگ با عنوان قاب عکس با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت، یک اثر موشن‌گرافی با عنوان کهگیلویه و بویراحمد سرزمین حماسه‌ها، تئاتر صحنه‌ای نمایش همه برادران من به کارگردانی داوود پارسا، نمایش سرگذشت نابهنگام که در جشنواره مرصاد به عنوان بهترین اثر جشنواره انتخاب شد، نمایش مصریه به کارگردانی اکبر آیین، نمایش خیابانی با موضع شهادت سردار سلیمانی، سه نمایش خیابانی با موضوع آسیب‌های اجتماعی، تولید 10 سرود و قطعه موسیقی، برگزاری ده‌ها نمایشگاه و یک  اثر مکتوب با عنوان در امتداد من، همگی بخشی از تولیدات حوزه هنری در سال گذشته بود. 
اسلامی با اشاره به نقشه تحول حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما با تدوین این سند، تلاش کردیم که با برنامه‌ریزی جلو برویم. به همین خاطر نقشه تحول سه ساله حوزه هنری کهگلویه و بویراحمد را تدوین کردیم. تدوین آن 8 ماه طول کشید. ما توانستیم در بهمن سال گذشته از این نقشه دفاع کنیم و جز ده استان اول کشور بودیم که نقشه تحول استان را ثبت کردیم.
وی ادامه داد: در سال جاری ما هر اقدامی را انجام دهیم بر اساس همین نقشه است؛ این نقشه بر اساس فرمایشات رهبر در سفر به استان و دیدارهایی که با مردم و نخبگان استان داشته طراحی شده است. در این نقشه ما یک چشم انداز برای خودمان طراحی کرده‌ایم که مرجع تقویت فرهنگ عشایری با تأکید بر روحیه حماسی است.
وی در ادامه گفت: فرهنگ استان ما عشیره‌ای است؛ شجاعت، غیرت، پاکی، مهمان نوازی، صداقت، صبرمقاومت، عفت، و... همگی فضیلت‌هایی هستند که ما در دینمان داریم و در این فرهنگ عشیره‌ای هم وجود دارد.
وی عنوان کرد: ما تلاش کردیم به حماسه‌های مردم استان بپردازیم. ما در این نقشه هشت راهبرد داریم و اقدامات کلان و عملیاتی را بر اساس همین راهبردها پیگیری می‌کنیم.
وی در پایان در خصوص باشگاه رشد عکاسی گفت: باشگاه رشد عکاسی، یک مدرسه یک ساله است که در این یک سال از افرادی که دوره مقدماتی عکاسی را گذارنده بودند، ثبت نام به عمل آمد. این افراد در این مدرسه، مبانی حرفه‌ای و تکنیکی عکاسی را آموزش می‌بینند؛ در این یک سال پروژه‌هایی برایشان تعریف ‌می‌شود و با مبانی و فلسفه حرفه عکاسی آشنا می‌شوند. فردا هم جلسه رونمایی و آیین افتتاح این باشگاه برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1