تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۴۴۲۵۲۶
کبنا گزارش می‌دهد

چشم طمع غیرمرتبط‌ها برای صندلی‌های مدیریت در کهگیلویه و بویراحمد / سازمان بازرسی هوشیار باشد

۱۰
۶
چشم طمع غیرمرتبط‌ها برای صندلی‌های مدیریت در کهگیلویه و بویراحمد / سازمان بازرسی هوشیار باشد
کبنا ؛
پدیده‌ای که می‌توان آن را پدیده‌ی «غیرمرتبط‌ها نامید»، تیشه به ریشه‌ی چرخه‌ی توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد زد و اگر رو به فزونی گیرد، نخست باعث نارضایتی کارکنان دستگاه‌ها خواهد شد و رضایت شغلی را کاهش خواهد داد. در مرتبه‌ی بعدی، از سر جمع این نارضایتی‌ها تنها عایدیِ استان، ضعف بیشتر و سقوط شاخص‌های رفاهی و معیشتی است. پدیده‌ای که پیامد آن هر چه باشد، رضایت عمومی نیست.
به گزارش کبنا، یکی از روزنه‌های امیدی که با شروع به کار دولت سیزدهم در جامعه به وجود آمد، تأکید بر شایسته‌سالاری و استفاده‌ی حداکثری از ظرفیت نخبگان و کارشناسان بود. اما حال با وجود گذشت بیش از سه ماه از آغاز به کار این دولت، گویی وضعیت به گونه‌ی دیگری در حال رقم خوردن است. در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از انتصاب‌های غیرتخصصی و غیرکارشناسی شده در شرف وقوع است. این در حالی است که تا پیش از این گفته می‌شد در دولت جدید صندلی مدیریت و ریاست ادارت و سازمان‌ها به کسانی سپرده خواهد شد که شایستگی آن صندلی را داشته و پس از سال‌ها کسب تجربه در آن اداره یا سازمان، حال باید بر صندلی ریاست تکیه بزنند. اما اخیراً شنیده می‌شود برخی از کسانی که هیچ ارتباط سازمانی با اداره مورد نظر ندارند و بدون هیچ تجربه و تخصص مرتبطی قرار است سکان ریاست سازمانی را بر عهده بگیرند که نیازمند تجربه و تخصص است. مثلاً شنیده شده است که یکی از معلمان قرار است به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد معرفی شود. گویی در این اداره هیچکس دیگری نیست که برخوردار از تجربه و تخصص باشد. شنیده‌های دیگر نیز حاکی از آن هستند که کارمند یکی از دستگاه‌های فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار است مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد شود. در همین راستا چندی پیش شنیده شده که شخصی از پزشکی قانونی قرار است ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان را بر عهده بگیرد. مواردی از این دست زیاد هستند. اما سؤال این است که چرا چنین پدیده‌ای در حال وقوع است؟ آیا ما در سازمان‌ها و ادارات‌مان با قحطی رجال رورو هستیم که نیازمند افرادی از سایر سازمان‌ها و ادارت هستیم؟
پدیده‌ای که می‌توان آن را پدیده‌ی «غیرمرتبط‌ها نامید»، تیشه به ریشه‌ی چرخه‌ی توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد زد. دیگر دوره‌ی آزمون و خطا به پایان رسیده و فرصتی برای چنین آزمون‌هایی نمانده است. تحلیل‌ها نشان از آن دارند که رد پای نماینده‌ها در پیگیری چنین انتصاباتی به چشم می‌خورد. این در حالی است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرده بود از نماینده‌ها تنها مشورت گرفته خواهد شد. گویی صندوق انتخابات مهم‌تر از شایسته‌سالاری و تجربه و تخصص است. قرار نیست که به خاطر رضایت نماینده‌ها، صندلی‌های ریاست را کسانی بر عهده بگیرند که اندوخته و تخصص مرتبطی ندارند. پدیده‌ی غیرمرتبط‌ها اگر رو به فزونی گیرد، نخست باعث نارضایتی کارکنان دستگاه‌ها خواهد شد و رضایت شغلی را کاهش خواهد داد. در مرتبه‌ی بعدی، از سر جمع نارضایتی‌ها تنها عایدیِ استان، ضعف بیشتر و سقوط شاخص‌های رفاهی و معیشتی است. پدیده‌ای که پیامد آن هر چه باشد، رضایت عمومی نیست.  
سازمان بازرسی هوشیار باشد تا قبل از وقوع، مسأله را علاج کند. چرا که افتادن در چرخه‌ی غیرمرتبط‌ها، دامی است که خروج از آن ممکن است روند توسعه‌ی استان کهگیلویه و بویراحمد را برای سال‌ها عقب اندازد.  
نام شما

آدرس ايميل شما

ترابری سنگین
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه خوانندگان گرامی به شهادت آمار و کارمندان دو دستگاه راه وترابری و آب منطقه ای بهترین دوره مدیریت مربوط به زمان مدیریت مرحوم مهندس نادر پروانه و آقای نظری بود که هر دو معلمین آموزش و پرورش بوده اند.بنابراین این مطلب غیر قابل قبول میباشد.
Iran, Islamic Republic of
لابد توان کاری و لیاقتش رو دارن
ترابری
Iran, Islamic Republic of
همین فرهنگی کی میگی مهندس مدیریت مهندس عمران داره اگه بیاد راه را اباد خواهد کرد
ترابری
Iran, Islamic Republic of
همین فرهنگی کی میگی مهندس مدیریت مهندس عمران داره اگه بیاد راه را اباد خواهد کرد
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
گزینه راهداری یک جوان انقلابی و خوش فکر هست و این کمترین حق ایشان هست
این تخریب ها راه به جایی نمیبرند
جوان انقلابی
Iran, Islamic Republic of
فرد معرفی شده، جوانی انقلابی، دارای کارنامه موفق، ان شاء الله در آینده نزدیک شاهد عملکرد فوق العاده و مطلوب ایشان خواهیم بود
دولت جوان
آیدا
Iran, Islamic Republic of
حالا آنهایی که مرتبط بودند چیکار کردن؟؟
ارجمند،s
Iran, Islamic Republic of
سلام،نوسینده متن موضوع را حول شخصی قلم زده که نه اورا میشناسد (چون متوجه تخصص ایشون نبوده ،اتفاقا ایشون تخصصشون در همین زمینه است)
میشه گفت مغرضانه، تخصص ، تعهد ، جوان وپرانرژی بودن ایشون رانادیده گرفته وبه نوعی کورکورانه قضاوت کرده
میشه بفرمایید نیروی خسته راه توانمدی وقدرت تغییر بیشتری را دارد یا مدیر جوان وباتجربه و متخصص ؟
نتیجه وعصاره متن این است که نویسنده به ظاهر دلسوز فقط درجهت بداخلاقی شخص خاصی قلم زده و هدفش صرفا ادامه وضع موجود است.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
آب را بریز همون جایی که میسوزه
ناشناس
Romania
فرمانداران که انتخاب شدن همه از بیرون وارد مجموعه شدن سابقه یک دور انتخابات هم ندارن چه برسه به بقیه مسائل مدیریتی
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1