تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب : ۴۳۷۷۴۴
کلانتری پاسخ دهد

استانداریِ حسین کلانتری چه دستاوردهایی برای استان کهگیلویه و بویراحمد داشته است؟

۱۱
۰
استانداریِ حسین کلانتری چه دستاوردهایی برای استان کهگیلویه و بویراحمد داشته است؟
کبنا ؛
کمترین مطالبه‌ی عمومی این است که حسین کلانتری به انتشار گزارش اقداماتش در طول دوره‌ی استانداری‌اش در استان کهگیلویه و بویراحمد بپردازد؛ بهتر است که استاندار این روزها به جای عرض تبریک و تسلیت‌های مکرر، گزارشی از عملکردِ خود در استانداری منتشر کند تا مردم و رسانه‌ها به نقش او در این حوزه پی ببرند.
به گزارش کبنا، دولت دوازدهم به پایان رسید. در هر دولتی، استانداران از بازوهای اصلی آن هستند. استان کهگیلویه و بویراحمد در این دوره‌ی چهار ساله، دو استاندار به خود دیده است. علی‌محمد احمدی از سال 1396 تا 1398 به مدت دو سال استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده داشت. پس از او حسین کلانتری استانداری این استان را عهده‌دار شد.
حال پرسش این است که در این دوره، حسین کلانتری چه دستاوردهایی برای استان داشته است. به علت عدم دسترسی به داده‌ها، خواسته‌ی افکار عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد این است که استانداری در این زمینه گزارشی به دست دهد تا برای مردم روشن شود که در این مدت چه میزان توانسته است در توسعه‌ی استان، گام‌های مثبتی بردارد.
آسیب‌های اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت نامناسبی قرار دارد. با انباشت آسیب‌های اجتماعی و عدم رسیدگی به آن‌ها ممکن است شیرازه‌ی یک جامعه از هم بپاشد. شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی در چند سال اخیرِ استان کهگیلویه و بویراحمد، نشان می‌دهد این استان در وضعیت نامطلوبی قرار دارد. یکی از متولی‌های اصلی در این حوزه در هر استان، استانداری است. وضعیت این شاخص‌ها می‌تواند بیان‌گر عملکردِ استانداری باشد. اگر در استانی این شاخص‌ها در وضعیت مناسبی قرار داشتند می‌توان گفت استانداری به وظیفه‌ی خود به درستی عمل کرده است. اما وضعیتِ نامناسبِ این شاخص‌ها نشان‌دهنده‌ی عملکرد نادرست و ناکافیِ استانداری است.
نگاهی به وضعیتِ آسیب‌های اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند ترازویی باشد برای سنجش عملکرد استاندار در دوره‌ی استانداری‌اش. برخی از این شاخص‌ها به قرار زیر هستند:
در حوزه‌ی اعتیاد، آمارها نگران کننده هستند؛ جمعیتی بالغ بر 12 هزار نفر درگیر بیماریِ پیش‌رونده‌ی اعتیاد هستند. در استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بیش از 730 هزار نفر، 12 هزار نفر معتاد هستند. وضعیتی که بسیار نگران کننده است و می‌تواند زنگ خطری برای مسئولین باشد. بیش از یک و نیم درصد از جمعیت این استان، گرفتار در دامِ اعتیاد هستند.
طلاق یکی دیگر از آسیب‌هایی است که فروپاشیِ خانواده‌ها را در پی دارد. کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استانی که در آن به ازای هر ۴ ازدواج یک طلاق صورت می‌گیرد، در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار دارد. این در حالی است که بر اساس میانگین کشوری، از هر ۳ ازدواج، یک مورد به طلاق منجر می‌شود.
دیر نیست که کهگیلویه و بویراحمد رکورد بزند و در صدر آمارهای خودکشی در کشور قرار بگیرد. تعداد خودکشی‌های منجر به مرگ در استان آن‌قدر زیاد است که خبرِ آن بارها در صدر اخبار شبکه‌ها و رسانه‌های معاند فارسی‌زبان قرار گرفته است. خودکشی‌های دیشموک برای بارها رسانه‌ای شد. تحقیقات نشان می‌دهد که خودکشی یک پدیده‌ی بسیار پیچیده است و به شدت از متغیرهای اجتماعی تأثیر می‌پذیرد؛ تا جایی که برخی اعتقاد دارند خودکشی یک پدیده‌ی تماماً اجتماعی است. این در حالی است که احد جمالی معاون استاندار، علت خودکشی‌ها را ضعف در دینداری اعلام کرده بود.
حسین کلانتری پیش از آن‌که بخواهد استانداری را تحویل استاندار جدید دهد، باید گزارشی به دست دهد که در زمینه‌ی کاهش این آسیب‌ها چه اقداماتی انجام داده است. چرا که همان‌طور که گفتیم، افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند شیرازه‌ی این جامعه را از هم بگسلاند. در این دو سال با افزایش استفاده‌ی غیرمجاز از انواع سلاح‌های گرم در استان و کشته و زخمی شدن برخی از هم‌استانی‌ها در پی آن، استاندار باید گزارش دهد که در این زمینه چه اقداماتی انجام داده است. چرا که افزایش چنین پدیده‌ای به شدت بر احساس امنیت شهروندان این استان اثر گذاشته است.
لازم است که استاندار شخصاً توضیح دهد در زمینه‌ی مبارزه با شیوع کرونا در استان چه اقداماتی انجام داده است و چرا این استان بارها در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است. این در حالی است که استان کهگیلویه و بویراحمد نه مترویی دارد و نه اتوبوس درون‌شهری و نه حتی کارخانه‌های بزرگ که بخواهیم شیوع کرونا را به گردن آنها بیندازیم. در نتیجه افکار عمومی در این خصوص ابهاماتی دارد که باید به آن‌ها طیِ ارائه‌ی گزارشی از سوی استانداری، پاسخ داده شود.
و اما مهم‌تر از همه یکی از مسئولیت‌های اصلیِ استانداری، برگزاری انتخابات‌های مختلف در سطح استان است. در انتخابات 28 خرداد 1400 به‌ویژه در انتخابات شوراهای شهر ابهامات زیادی وجود دارد که هنوز هم بعد از گذشت یک ماه و نیم از آن این ابهامات برطرف نشده‌اند. استاندار باید برای مردم شفاف توضیح دهد که علت این رخدادها چه بود.
چیزی تا پایان این دولت نمانده است و برای افکار عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد روشن نیست که دوره‌ی استانداری حسین کلانتری در حوزه‌های مختلف چه دستاوردهایی برای استان داشته است. هنوز مشخص نیست چند پروژه‌ی عمرانی را به اتمام رسانده است. برای جامعه روشن نیست که کلانتری در حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی و فرهننگی چه برنامه‌هایی اجرا کرده و به چه نتایجی رسیده است. کمترین مطالبه‌ی عمومی این است که حسین کلانتری به انتشار گزارش اقداماتش در طول دوره‌ی استانداری‌اش در استان کهگیلویه و بویراحمد بپردازد؛ بهتر است که استاندار این روزها به جای عرض تبریک و تسلیت‌های مکرر، گزارشی از عملکردِ خود در استانداری منتشر کند تا مردم و رسانه‌ها به نقش او در این حوزه پی ببرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با سلام
استاندار محترم در خصوص برخه با مدرک تحصیلی لیسانس فق و حقوق از مرکز علمی کاربردی دهدشت بعنوان مدیر عامل شرکت تخصصی آب و فاضلاب که با حیات و سلامتی مردم سرکار دارد جوابگو باشند؟
Romania
قوووووووتتتتت
شاهد و ناظر
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک کارشناس مطلع اعلام میکنم که در طول مدیریت کلانتری هیچ کاری در حوزه راه و مسکن انجام نگرفته است.اگه کسی خلاف این را سراغ دارد یک مورد که البته مربوطه به گذشته نباشد نام ببرد. راه وشهرسازی به عنوان دستگاه کارفرمای حوزه عمرانی بعد سه سال است که تعطیل است.
نام
Iran, Islamic Republic of
سیاست کلی دولت این بود ربطی به هیچ استان و استانداری نداره
Iran, Islamic Republic of
دستاورد ایشون...
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی راست میگه گزارش بده ببینیم با مدیران به درد نخورت چه کردی ؟
Iran, Islamic Republic of
دستاورد کلانتری دفاع از شهردار ضعیف و بی لیاقت گچساران بود و نگذاشت عزل شود.
رضا
Iran, Islamic Republic of
ایشون فقط خوب میخونند
جمالی هم فقط.
قطعا آینده استان کلانتری و احمدی از استان ایلام را قضاوت خواهند کرد.
دستاورد عمرانی و زیرساختهای جاده ای ، اشتغال این دو عزیز تقریبا نزدیک به صفر بوده.
در بخش پزشکی ساختمان سازی بد نبود ولی هنوز مردم ما در پارکهای شیراز برای رادیوتراپی، شیمی درمانی، عمل های اولیه و ... می خوابند.که بی حرمتی به مردم استان است.
در بخش آب فعالیت خوبی در استان انجام شده ولی سود ساخت سدها برای استانهای جنوبی وفارس بوده نه استان ما. هنوز شبکه آب آشامیدنی استان فاجعه بزرگی است که متاسفانه کاری در این دولت برای استان انجام نشد.
احمدی و کلانتری دوران حرف و کار نکردن را به مردم ما آموختند. ما طی این مدت فقط حرف شنیدیم. تقریبا سرهمه مردم استان بخاطر سیاست بازی برای شناساندن این دوچهره نامانای ایلامی کلاه رفت!!!!؟؟؟؟ نمایندگان مجلس در این مقاطع زمانی حضور این دو ایلامی ظلم بزرگی به استان کردند.
یاسوج
Romania
قرصاتو خوردی؟؟!!! دکتر کلانتری از همه استاندارهای سابق بهتر بود
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
چرا نویسنده اینقدر چرت و پرت میگه و کینه داره!!! از کج سوختی کبنا!!!!!!
بهترین استاندار تاریخ استان بدون شک...حالا بعدیش رو میبینید چطور این مشکلات رو حل کنن!!!
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1