تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۴۲۳۰۲۲
کبنا گزارش می‌دهد

تصویر لحظه خروج تاجگردون از صحن مجلس بعد از 8 سال نمایندگی / زاکانی: ‏خدمت به مردم عزیز گچساران و باشت اولویت نمایندگان مجلس است / واکنش‌ها به رد اعتبارنامه تاجگردون در مجلس

۱۸
۶
تصویر لحظه خروج تاجگردون از صحن مجلس بعد از 8 سال نمایندگی / زاکانی: ‏خدمت به مردم عزیز گچساران و باشت اولویت نمایندگان مجلس است / واکنش‌ها به رد اعتبارنامه تاجگردون در مجلس
کبنا ؛جلسه علنی امروز مجلس یازدهم یک دستور کار مهم داشت. بررسی اعتبارنامه جنجالی غلامرضا تاجگردون بالاخره امروز به صحن مجلس رسید تا تصمیم نهایی درباره آن گرفته شود.
پیش از جلسه علنی هم نمایندگان در جلسه ای غیرعلنی توضیحات نمایندگان معترض و توضیحات تاجگردون را شنیدند. کمیسیون تحقیق اعتبارنامه نیز گزارش خود درباره بررسی این اعتبارنامه و تصویب آن را در صحن قرائت کرد.

دفاع نیم ساعته تاجگردون از خودش در جلسه غیرعلنی
اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون رد شد
بعد از آن صحن مجلس وارد رای گیری با برگه شد و در نهایت اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون به تصویب نمایندگان مجلس یازدهم نرسید.
از ۲۵۱ رای اخذ شده ۱۰۲ رای موافق گزارش کمیسیون تحقیق و ۱۲۸ نفر مخالف بودند و ۲۱ نفر نیز رأی ممتنع دادند.
واکنش تاجگردون به رد شدن اعتبارنامه‌اش
اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون رد شد
 
 
فرآیند طی شده در پرونده تاجگردون طبق پروتکل قانونی بوده است

رئیس کمیسیون تحقیق مجلس گفت: تمام مراحل از شروع بررسی پرونده اعتبارنامه تاجگردون در شعبه و از آنجا به کمیسیون تحقیق و از کمیسیون به صحن طبق پروتکل قانونی صورت گرفت.
علی اصغر خانی در صفحه توئیتر خود آورده است: فرآیند طی شده در پرونده آقای تاجگردون طبق پروتکل قانونی بوده است و تمام مراحل از شروع بررسی این پرونده در شعبه و از آنجا به کمیسیون تحقیق و از کمیسیون به صحن در همین روال قانونی صورت گرفت و با رأی امروز هم همه ما نمایندگان و مردم باید تابع قانون باشیم.

 

تخلفات منتخب گچساران چه بود؟
 
اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون با رأی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی رد شد.
 گزارش کمیسیون تحقیق مجلس درباره اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در صحن علنی قرائت شد.
 با توجه به اصل ۸۵ قانون اساسی این گزارش به رأی نمایندگان گذاشته شد و اعتبارنامه او با ۱۲۸ رأی مخالف و ۲۱ رأی ممتنع و ۱۰۲ موافق نمایندگان مجلس رد شد.
 گفتنی است؛ استدلال و مستند برخی منتخبان مجلس شورای اسلامی برای اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون مواردی همچون رانت‌خواری، کسب منافع اقتصادی و اعمال نفوذ شبکه‌ای از طرق مختلف در دستگاه‌های دولتی، شرکت‌های تابعه و بخش عمومی بود.
 تغییر عناوین و ردیف بودجه سال ۹۶ به رقم ۳۹ هزار میلیارد تومان یکی از موضوعاتی بود که نمایندگان مجلس یازدهم به‌عنوان تخلفات تاجگردون در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرده بودند.
 بعد از بررسی‌های فراوان حجت‌الاسلام لارگانی، رئیس شعبه ۱۲ بررسی‌کننده اعتبارنامه منتخبان مجلس، از مکاتبه با شورای نگهبان برای اعتبار نامه تاجگردون منتخب گچساران خبر داد. در جلسه علنی ۱۷ خرداد مجلس گزارش شعبه به رأی نمایندگان گذاشته شد و ۱۵۹ نفر از نمایندگان به بررسی بیشتر اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق رأی داده بودند.
 برخی از نمایندگان مجلس به این موضوع اشاره می‌کردند که غلامرضا تاجگردون تا پیش از نمایندگی مجلس حداقل در ۱۲ شرکت مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره بوده که پس از نماینده شدن، با بستگانش اقدام به تأسیس ۵۲ شرکت در همه زمینه‌ها کرده و بر همین اساس این ادعا وجود دارد که در وزارتخانه‌ها و نقاط مختلف با رانت به آنها پروژه واگذار شده است.
 احمد نادری با اشاره به ایرادهای وارده به اعتبارنامه تاجگردون گفته بود: تشکیک در مدرک دکترا، شبکه رانتی خانوادگی و… از جمله موارد موجودی است که سبب تشکیک در اعتبارنامه وی شده است.
بعد از کش‌وقوس‌های فراوان امروز نمایندگان مجلس به گزارش کمیسیون تحقیق مجلس رأی منفی دادند و اعتبارنامه تاجگردون در مجلس رد شد.
 
برخی از نمایندگان تصویر برگه رأی خود درباره اعتبارنامه تاجگردون را منتشر کردند.
  در جلسه علنی امروز مجلس، اعتبار نامه تاجگردون، منتخب گچساران رد شد. بر همین اساس تعدادی از نمایندگان رأی خود را درباره اعتبارنامه تاجگردون در راستای شفافیت آرا در توئیتر اعلام کردند.

  https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423022-1.jpg

تشکر دلخوش از تاجگردون
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس که به اعتبارنامه خود وی در شروع به کار مجلس اعتراض شده بود،‌ امروز طی تذکر شفاهی از زحمات غلامرضا تاجگردون که اعتبارنامه‌اش امروز در مجلس رد شد، تشکر کرد.
سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در مجلس امروز (چهار شنبه 18 تیرماه 99) طی تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: از برادر خوبم غلامرضا تاجگردون که سال‌ها در این مجلس تلاش کردند و زحمت کشیدند تشکر می‌کنم و ان‌شاءالله در جای دیگر موفق باشند و به هر حال تشخیص مجلس این بود که ایشان در جای دیگر خدمتگزاری کنند.
 وی گفت: ما طرح استیضاح هیأت رئیسه را دادیم که هیأت رئیسه درست به آیین نامه عمل نمی‌کند، بنابراین خواهشمند آقایان هیأت رئیسه به آیین نامه توجه کنند و پاسخ دهند.
 نماینده مردم صومعه سرا در مجلس خاطرنشان کرد: آقای قاضی زاده بعضی از کمیسیون‌های ما هنوز تشکیل نشده است. ما متقاضی در کمیسیون قضایی و اصل 90 و... داریم که باید توجه شود.
 دلخوش با بیان این که نقد ما به بعضی از دستگاه‌های اجرایی باید منصفانه باشد تصریح کرد: مجلس هم وظایفی دارد. مردم از مجلس یازدهم انتظار دارند بنابراین اگر این مجلس نتواند پاسخگو باشد واقعاً مردم رویگردان خواهند شد.
 وی در باره دو رویکرد ایران در مورد پول ملی و منطقه‌ای نیز گفت: این کار مجلس است. این که از دلار و یورو کنار بکشیم و یک پول در منطقه ایجاد کنیم، طبق فرمایش مقام معظم رهبری است که توجهی به آن نشده است. ساماندهی ارز و سکه هم فقط کار دولت نیست بلکه باید کمیسیون‌های تخصصی مجلس به این مقوله ورود کنند.
 نماینده مردم صومعه سرا در مجلس در مورد اشتغال جوانان نیز گفت: مجلس باید به این مقوله توجه کند و اینها از مواردی است که پایه‌گذاری آن در مجلس انجام می‌شود و البته باید به نظارت‌ها نیز توجه بیشتری شود.
 دلخوش در مورد طرح دو فوریتی استخدام معلمان گفت: من شهادت می‌دهم که دستگاه رأی دهی خود من اصلاً کار نکرد و مطمئنم دستگاه 40 یا 50 درصد نمایندگان مجلس نیز برای رأی دهی کار نکرد، بنابراین خواهشمندم در مورد استخدام حق التدریسی‌ها و... اقدامی صورت دهید.
 وی ادامه داد: فصل کشاورزی است، مردم و کشاورزان ما با هزینه‌های بالای نهادهای کشاورزی، کار و کارگری روبرو هستند و کمبود آب نیز اکنون آنها را دچار مشکل کرده است، بنابراین به داد کشاورزان که قوت لایموت مردم را تولید می‌کنند برسید و وزارت جهاد کشاورزی و نیرو کمک کنند و کمیسیون کشاورزی نیز در آبرسانی به مزارع کشاورزی نظارت کند.
 
واکنش‌ها به رد اعتبارنامه تاجگردون در مجلس
در پی رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، منتخب مردم گچساران وی در اولین پست اینستاگرامی خود نوشت: «مجلس رأی اعتماد به اعتبارنامه نداد؛ تمام آنچه که حجت بود ادا شد. مردم خونسردی خودشان را حفظ کنند.»
برخی نمایندگان از جمله ابراهیم رضایی، اقبال شاکری و روح‌الله نجابت نیز در صفحات شخصی خود در توییتر اقدام به انتشار رأی مخالفت خود در خصوص این اعتبارنامه کردند.
علی‌اصغر خانی رئیس کمیسیون تحقیق در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: « فرآیند طی شده در پرونده آقای  تاجگردون طبق پروتکل قانونی بوده است و تمام مراحل از شروع بررسی این پرونده در شعبه و از آنجا به کمیسیون تحقیق و از کمیسیون به صحن در همین روال قانونی صورت گرفت و با رأی امروز هم همه ما نمایندگان و مردم باید تابع قانون باشیم.»
ابراهیم رضایی نماینده دشتستان نیز در توییتر خود نوشت: «همه نمایندگان، نماینده گچساران در مجلس هم هستند و بنده بطور خاص پاسخگوی مردم شریف و انقلابی گچساران و باشت تا زمان انتخاب نماینده جدید خواهم بود.»
مجتبی توانگر نماینده تهران نیز در توییتر خود نوشت: « پرونده  تاجگردون رو بستیم. ‏دستور کار  مجلس حل مشکل  معیشت است»
همچنین مجتبی رضاخواه نماینده تهران نیز در صفحه شخصی خود در توییتر این گونه نوشت: «یکی از دلایل رد اعتبارنامه تاجگردون، دفاع بد و مغلطه تعجب‌برانگیز پزشکیان بود.  ایشان با اشاره به حدیثی نتیجه گرفت که اگر کسی اتهامات علیه خودش را رد کند، باید آنها را نادیده گرفت!
‏پس نقش دادگاه چیست؟ از این پس تلاش می‌کنیم پیگیر حقوق مردم شریف و فهمیده باشت و گچساران هم باشیم.»
وی در توییت جداگانه‌ای نوشت: «اعتبارنامه آقای تاجگردون بعد از شنیدن ۱۵ دقیقه صحبت نماینده مخالفین و ۳۰ دقیقه دفاع ایشان و آقای پزشکیان رد شد.»
روح‌الله نجابت نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «این است مجلس انقلابی ...» و رای به رد اعتبارنامه تاجگردون را «گام نخست مجلس یازدهم در مبارزه با فساد» خواند و افزود «مجلس نشان داد که عصاره فضائل ملت است. ان‌شاءالله تا آخر چنین می‌ماند.»
وی در توییت جداگانه‌ نوشت: ‏« به‌فضل الهی مجلس یازدهم از اولین آزمون خود سربلند بیرون آمد. انقلابی‌گری در عمل رخ نمایاند. عمل به وصیت امام گویای آن است که مکتب امام زنده است. ‏افزون بر مطالبات مردم استان فارس، تا انتخابات میان‌دوره‌ای به‌طور ویژه پیگیر مطالبات مردم عزیز  گچساران و باشت خواهم بود.»
وی در توییت دیگری نوشت:«با عبور مجلس از موضوع اعتبارنامه تاجگردون، اکنون مسأله همه نمایندگان مجلس یازدهم معیشت و معیشت و معیشت است ولاغیر.»
مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان نیز توییتر خود نوشت: « بنابر نامه وزارت اطلاعات به عنوان مهمترین سند موجود، با اعتبارنامه آقای تاجگردون مخالفت کردم.
‏دعوای شخصی با کسی نداریم، اما حرمت و اعتبار جایگاه نمایندگی مجلس را باید حفظ کرد.»
حسن شجاعی علی آبادی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز در پایان نطق امروز خود با اشاره به رد اعتبارنامه غلامرضا تاج گردون در جلسه علنی امروز گفت:  قضاوتی راجع به درستی یا غلطی رد این اعتبار نامه ندارم، اما می‌خواهم به همه مردم حوزه گچساران اعلام کنم که چنین نیست که شما در مجلس نماینده‌ای نداشته باشید . همه ما نماینده مردم گچساران و باشت هستیم. اگر دیروز یک نفر از حقوق مردم گچساران و باشت دفاع می کرد امروز همه مجلس تا تعیین تکلیف نماینده آنها از حقوق آنها دفاع خواهد کرد.
غلامرضا نوری نماینده بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی رای‌گیری درباره اعتبارنامه منتخب گچساران در صحن علنی را خلاف قانون دانست و گفت‌ که این کار بدعتی در قانون‌گذاری بوده است.
در همین رابطه زهره الهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «آقای تاجگردون رد اعتبارنامه شما در جهت صیانت از خود شما و حفظ شان و جایگاه مجلس بود. امیدواریم رویه خود را اصلاح کنید. همه نمایندگان و مسئولین باید مراقب رفتار و اعمال خود باشند.
ضمن احترام به رای مردم شریف باشت و گچساران ما نمایندگان آمادگی خود را برای دفاع از حقوق مردم شریف و عزیز باشت و گچساران اعلام میکنیم و در جهت رفع مشکلات این حوزه انتخابیه گام برخواهیم داشت.»
فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین هم در توییتر خود نوشت: «مردم بدانند مجلس یازدهم شفافیت و نظارت و مبارزه بافساد را از درون خود آغازکرد. مسئولان نیز بدانند این ریل گذاری از مجلس آغاز شده و همه را دربر خواهدگرفت. بطور قطع  مبارزه با فساد مقدمه بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیز خواهدبود و نمایندگان اولویتی جز بهبود معیشت و اقتصاد مردم ندارند.»
علیرضا زاکانی هم در صفحه توییتر خود اینگونه نوشت: «هزاران درود و سلام بر ملت ایران بویژه مردم گچساران و باشت. ‏گرچه مجلس در اصلاح خود امروز گامی مهم برداشت ولی تازه در آغاز راهیم.  ‏ان شاء الله گام اصلی، حرکت در رفع مشکلات اقتصادی مردم خواهد بودکه بی شک خدمت به همگان علی الخصوص عزیزان  گچساران و باشت اولویت نمایندگان مجلس می باشد.»
جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر هم در توییتر خود نوشت: « امروز به وظیفه قانونی خودم عمل کردم و از این پس نیز بنا به وظیفه انسانی و تعهد نمایندگی ملت، خودم را موظف می‌دانم تا مردم عزیز گچساران و باشت را نیز در مجلس شورای اسلامی نمایندگی کنم. ‏مجلس شورای اسلامی با تمام توان از مردم انقلابی گچساران و باشت، حمایت خواهد کرد.»
احمد نادری نماینده تهران در توییتر خود نوشت: « درود بر شهدای مظلوم استان کهکیلویه و بویراحمد و سلام بر مردم انقلابی آن.  ‏با افتخار اعلام می کنم از امروز در حد توانم پیگیر امور مربوط به مردم شریف حوزه انتخابیه گچساران و باشت خواهم بود.»

تصاویری از پایان کار تاجگردون در مجلس یازدهم را منتشر کرد.
 
 
 
 
رأی‌گیری درباره اعتبارنامه تاجگردون خلاف قانون بود
 
نماینده بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی رأی‌گیری درباره اعتبارنامه منتخب گچساران در صحن علنی را خلاف قانون دانست و گفت که این کار بدعتی در قانون‌گذاری بوده است.
 غلامرضا نوری در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به روند بررسی اعتبارنامه تاجگردون منتخب گچساران گفت: آنچه امروز در جلسه مجلس شورای اسلامی رخ داد اتفاقی نادر و برخلاف آیین‌نامه بود. اعتبارنامه آقای تاجگردون به تأیید شعبه و کمیسیون تحقیق رسیده بود پس دیگر رأی‌گیری در جلسه علنی معنایی نداشت و کاری خلاف قانون صورت گرفت.
 وی یادآور شد: همان زمانی که اعتبارنامه آقای تاجگردون در شعبه تأیید شد، برخلاف قانون آن را به کمیسیون تحقیق ارجاع دادند. امروز هم گزارش تأیید این اعتبارنامه توسط کمیسیون تحقیق قرائت شد اما در نهایت اعتبارنامه به رأی مجلس شورای اسلامی گذاشته شد. حال این‌که طبق مواد ۲۸ و ۳۲ آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی باید درباره‌ی اعتبارنامه‌ها تصمیم‌گیری کند و اگر قرار به رأی‌گیری از نمایندگان بود، باید این روند برای اعتبارنامه ۲۷۵ نماینده دیگر هم رخ می‌داد درباره این نمایندگان تنها تأیید اعتبارنامه قرائت شد و رأی‌گیری صورت نگرفت. در مورد دو نماینده دیگری که اعتراضی به اعتبارنامه آنها وجود داشت، باز هم رأی‌گیری صورت نگرفت و تنها گزارش شعبه قرائت شد.
 این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی اظهار کرد: امروز برای اعتبارنامه جلسه غیرعلنی گذاشتند حال این‌که هیچ موضوع منافی عفت یا امنیتی وجود نداشت که قرار بر بیان آن باشد که جلسه را غیرعلنی تشکیل دادند. پیام این برخورد با منتخبی که ۷۵ درصد آرا را از حوزه انتخابیه خود به دست آورده، خوب نیست آقای تاجگردون بیش از ۵۰ درصد رأی مردم را کسب کرده و همچون برخی دیگر از نمایندگان با ۱۰ تا ۱۲ درصد و مشارکت ۲۰ درصدی به مجلس شورای اسلامی نیامده بود. این رفتارها را انجام می‌دهید و از مردم می‌خواهید که در انتخابات مشارکت گسترده داشته باشند که این کار مجلس شورای اسلامی این پیام را داشت که می‌خواهند مشارکت‌ها پایین باشد و عده‌ای خاص به مجلس وارد شوند که اتفاقی خطرناک است.
 نوری با تاکید مجدد بر این‌که رأی‌گیری درباره‌ی اعتبارنامه تاجگردون بدعتی در قانون‌گذاری بود، تصریح کرد: ۴۰ روز از آغاز مجلس یازدهم می‌گذرد و هنوز ما وارد بررسی مسائل معیشتی و اقتصادی نشده‌ایم، رأی امروز مجلس شورای اسلامی محترم است اما به جز اعضای کمیسیون تحقیق و شعبه بقیه به صورت جزیی در جریان قرار گرفته و براساس شنیده‌ها رأی داده بودند. رأی‌گیری که در نهایت خلاف قانون بود من آماده مناظره با معترضان هستم.
 نماینده بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: امروز به آقای تاجگردون ۳۰ دقیقه فرصت داده شد تا در جلسه غیرعلنی پاسخ معترضان را بدهد این همه در فضای مجازی موضوعات را علیه او مطرح کردند که در کمیسیون تحقیق هم مورد بررسی قرار گرفت و مراجع ذیصلاح همچون شورای نگهبان و مراجع امنیتی هم او را تأیید کرده و به تأیید مردم رسیده بود.
 
 درخواست اتحادیه دانشجویان مستقل برای بررسی قضایی پرونده تاجگردون
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی نامه‌ای از آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه خواست پرونده غلامرضا تاجگردون در دستگاه قضایی بررسی و پیگیری شود.
 متن این نامه به شرح زیر است:
 جناب آقای سید ابراهیم رئیسی
ریاست محترم قوه قضائیه
 سلام علیکم
 خوشبختانه فضای ضدفساد، رانت و ویژه خواری حاکم بر کشور که برآیند اقدامات هوشیارانه و عدالتخواهانه کارگزاران متعهد و انقلابی در نهادها و سازمان‌های گوناگون است؛ توانسته است اعتماد عمومی و امیدواری به فردای بهتر را در سطح جامعه‌ترمیم کند.
 علی‌ای حال این مسیر و فرآیند در میانه راه و نیازمند تقویت و تحکیم روحیه فسادستیزی است، این روزها رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در مجلس شورای اسلامی بعنوان قدم اول این مسیر باعث خوشحالی شده است اما قدم نهایی و جدی‌تر را باید قوه قضائیه بردارد و بنا به همان دلایلی که اعتبارنامه ایشان رد شد، بازخواست و محاکمه علنی بشوند، این اقدام ضمن اینکه از وظایف اصلی قوه قضائیه است، پیغام آشکار (مسئولیت مصونیت نیست) را برای همه کسانی است که در جایگاه‌های مختلف مشغول فساد یا رانت خواری هستند، مخابره می‌کند.
 لذا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ضمن درخواست از قوه قضائیه تا حصول نتیجه و محاکمه علنی غلامرضا تاجگردون مطالبه گری و پیگیری خود را ادامه خواهد داد.
 
 تصاویر جلسه علنی مجلس شورای اسلامی  ( ۱۸ تیر ماه 99 )
 جلسه علنی مجلس شورای اسلامی چهارشنبه ۱۸ تیرماه برگزار شد که از مهم‌ترین اتفاقات آن رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، منتخب مردم گچساران بود.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

زی
Iran, Islamic Republic of
عاااالییییییی
درد مند
Iran, Islamic Republic of
حق همه مظلومای گچساران و باشت دامن تاج رو گرفت .به امید خدا به زودی محاکمه بشه . راستی حال رییس جهاد گچساران چطوره . الان جرات داری عربده بزنی سر یه مشت ادم مظلوم که چی چه رییس هستی...
Iran, Islamic Republic of
کبنا چی شد تاجگردونت خخخ سایت بی هویت
a.z
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون بود که از حق استانهای لرنشین دفاع می کرد، خدا خیرش بده، آخ وبخت عسکر!!!!!
ع۷
Iran, Islamic Republic of
مردم گچساران و باشت امثال زاکانی رو هیچگاه به نمایندگی قبول نمیکنن
Iran, Islamic Republic of
زاکانی توی فکر داماد و دخترش است .
چکار به گچساران دارد؟
پهلوان پنبه
Iran, Islamic Republic of
رای ما تاجگردون، آقای تاجگردون، انشالا دور بعد، داود فولادی رو بکن بخشدار و محمد فرهمندیان بکن فرماندار 😂😂😂
Iran, Islamic Republic of
ایگوم رئیس سرپرست شبکه بهداشت ایخو وکو بره آخ وبختش
Iran, Islamic Republic of
این خیلی با حال بود کیف کردم خخخخخخ
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
لطفا نمایندگانی که با رای ۷درصدی راهی مجلس یازدهم شدند برای مردم‌گچساران همدردی نکنن. نادیده گرفتن رای ۵۰درصدی مردم با عبارات دلسوزانه
۷درصدی ها جبران نمیشه.
فری
Iran, Islamic Republic of
حقوق ۲۳۰ میلیونی نوش جان گوارای وجود
زی زی
Iran, Islamic Republic of
کبنا دوستت رفت
رسانه بی هویت به تو میگن
کلی
Iran, Islamic Republic of
کبنا چیششششششد
جرات داری خبر بزه
حق
مدیر شبکه گچساران آه خانواده ایثارگران دامن تو و اون معاونهای ضعیفت را گرفت خدا جای حق نشسته است
محمد
Iran, Islamic Republic of
عاقبت انتخاب اشتباه در مشاورین و لیدرها... اقای تاجگردون چندین مرتبه به شما گوشزد شد که اطرافیان شما در غیابتان خون مردم بینوا رو کردن تو شیشه .فرمودید تکذیب میکنم دروغه.انگار شما هم موافق این قبیل اعمال هستید.حالا بفرما انچه کاشتی درو کن
محمد آیتی
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون محبوب‌تر شد؛ شک نکنید.
حق گو
Iran, Islamic Republic of
میزان رای زاکانی است
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
ملتی ک قدر خدمات مردی رو ندانست وای ب حال تاج بیچاره
نمک نشناسی خصلت ما انسانهاست
امروز جز بدترین روزای زندگیم بود وای بر ما و قضاوت های ما
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1