تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۳۱
کد مطلب : ۴۲۲۹۴۹
کبنا گزارش می‌دهد

خائیز اسیر دود و آتش ( + فیلم )

۰
خائیز اسیر دود و آتش ( +  فیلم )
کبنا ؛جنگل‌های منطقه حفاظت شده خائیز دو باره اسیر دود، آتش و سهل‌انگاری افرادی شد که دل در گرو منابع طبیعی و محیط زیست ندارند، آتش سوزی جنگل‌های منطقه حفاظت شده تنگ تکاب خائیز منطقه‌ای در میان استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان حوالی ظهر روز ( دوشنبه 16 تیر ماه 99 ) آغاز شد و هنوز ادامه دارد.
به گزارش کبنا، تنگ تکاب به عنوان مهمترین سکونتگاه‌ها و محل زیست کل و بز شناخته می‌شود که امروز طعمه حریق شد. اعزام و امدادرسانی از طریق استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد برای مهار آتش سوزی الزامی است. از طرفی توپوگرافی منطقه نیز اعزام بالگرد برای هلی برن نیرو را طلب می‌کند.
بنا بر این گزارش، آتش همچنان در این منطقه زبانه می‌کشد. نیروهای مردمی و اداری برای اطفای حریق عازم تنگ تکاب شدند اما با توجه به صعب‌العبوری منطقه تا رسیدن به محل آتش سوزی گستره خواهد شد.
علیرضا اتابک فرماندار کهگیلویه در این باره، گفت: اعزام نیروها برای مهار آتش‌سوزی تنگ تکاب توسط یک دستگاه بالگرد در حال انجام است.
اتابک با بیان اینکه آتش از سمت بهبهان به تنگ تکاب سرایت کرد، گفت: یک فروند بالگرد شرکت نفت برای هلی برن نیروها به منطقه اعزام شده است.
اتابک افزود: تاکنون هشت سورتی پرواز برای اعزام نیروها به تنگ تکاب انجام شده است.
وی اضافه کرد: نیروهای محلی و همیاران طبیعت برای اطفای حریق به کوه اعزام می‌شوند.
  
فیلم) آتش سوزی جنگل خائیز
اقدامات استاندار کهگیلویه و بویراحمد جهت جلوگیری از آتش سوزی دوباره در خائیز
روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در متنی نوشت: به منظور جلوگیری از سرایت آتش به سمت محدوده استان در منطقه خائیز کهگیلویه، بلافاصله از طرف استاندار دستورات و پیش بینی های لازم برای جلوگیری از سرایت آتش به منطقه خاییز در شهرستان کهگیلویه انجام پذیرفت:
۱- استاندار کهگیلویه و‌بویراحمد در ساعت اولیه این اتفاق دستور تشکیل نشست اضطراری ستاد بحران در فرمانداری کهگیلویه با ریاست فرماندار و سایر اعضای مدیریت بحران این شهرستان را صادر کرد.
۲- با ارسال نامه فوری و گزارش واقعه توسط استاندار کهگیلویه و بویراحمد جناب آقای دکتر کلانتری به آقای دکتر شریعتی استاندار خوزستان جهت دستور اقدام بموقع و اعزام امکانات بالگرد و افراد و تجهیزات مقابله با گسترش آتش داده شد.
۳- پیگیری و تدارک اعزام دو فروند بالگرد از طریق استان به منطقه خائیز برای جلوگیری از سرایت آتش به منطقه و آمادگی کامل نیروها.
۴- در حال حاضر به دستور استاندار کهگیلویه و‌بویراحمد هم اکنون فرماندار شهرستان کهگیلویه و مدیر کل محیط زیست با  کلیه امکانات و افراد آموزش دیده و محلی و منابع طبیعی شهرستان و تجهیزات مقابله با آتش از جمله با ۲۰ دستگاه دمنده و آتش کوب و سایر تجهیزات انفرادی از ساعات اولیه پس از اطلاع از آتش سوزی در منطقه مستقر و در حال مهار و مقابله با سرایت آتش قبل از ورود به محدوده شهرستان کهگیلویه می باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستورات لازم برای آماده باش کامل تجهیزات و امکانات لازم برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی را صادر کردند.
به دستور استاندار تیمهای امدادی و ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان در آماده باش کامل هستند و هشدارهای لازم داده شد.
  
فیلم-2) آتش سوزی کوه خائیز
تجهیزات لازم برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های خائیز دهدشت مستقر شده است
غلام‌حسین حکمتیان‌اصل مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با توجه به اینکه خائیز منطقه حفاظت شده است با همکاری محیط زیست تجهیزات لازم با سه اکیپ از نیروهای منابع طبیعی برای  مهار آتش اعزام شدند.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با تاکید استاندار و معاونت عمرانی همکاری لازم در خصوص آتش‌سوزی کوه خائیز با محیط زیست صورت گرفته است.
وی ادامه دارد: در صورت نیاز تجهیزات و نیروی بیشتری از استان در کوه خائیز مستقر خواهند شد.
این مسوول با اشاره به همکاری خوب محیط زیست و منابع طبیعی خاطرنشان کرد: در تمامی اطفای حریق‌ جنگل‌ها و مراتع همکاری خواهیم کرد تا هر چه سریعتر بتوانیم از آتش‌سوزی جنگل‌ها جلوگیری کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1