کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخواست جدی ستاد مردمی مقابله با کرونا در شهرستان بهمئی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

آقای استاندار؛ بهمئی را دریابید / در صورت شیوع کرونا زیرساخت‌های درمانی بهمئی جوابگو نیست

5 فروردين 1399 ساعت 22:19

شهرستان بهمئی از نظر زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی دارای مشکلات جدی است، با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان و مسافت طولانی با مرکز استان، پذیرش و درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در مرکز استان با مشکلاتی مواجه می‌شود، در صورت شیوع بیشتر کرونا در هفته‌های آینده ممکن است شهرستان بهبهان و استان خوزستان بخاطر تمرکز و پاسخگویی به همشهریان خود، از پذیرش مراجعه کنندگان شهرستان بهمئی خودداری کنند!


این روزها با شیوع و گسترش ویروس وحشی کرونا در سطح جامعه، همبستگی و یاری رساندن به همنوعان در بین مردم سراسر کشور پهناور ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد برای ریشه کردن این ویروس ناخوانده به اوج خودش رسیده است. در جای جای این استان گروه‌های مردم یا مشغول ضد عفونی معابر هستند و یا هم کارگاه تولید ماسک راه اندازی شده و هر کسی گوشه‌ای از آن را به دست گرفته و کوشش می‌کنند.
جمعی با ارسال متنی به نام «ستاد مردمی مقابله با کرونا در شهرستان بهمئی» مطلبی را در اختیار پایگاه خبری کبنانیوز قرار داده‌اند و نوشته‌اند که به استحضار می‌رساند که در پی شیوع کرونا ویروس در نقاط مختلف کشور، برای پیشگیری از این ویروس منحوس و دست ساخته‌ی استکبار، جوانان شهرستان بهمئی در هیئت‌های مذهبی، بسیجیان، تشکل‌های مردمی و انقلابی اقدام به تشکیل ستاد مردمی مقابله با کرونا در شهرستان بهمئی نمودند.
در این ستاد کارگروه‌های تخصصی در عرصه‌ی سلامت و درمان، تبلیغ و محتوای دینی، رسانه، فرهنگی و پشتیبانی فعالیت می‌کنند. ایثار و از خودگذشتگی این جوانانِ خودجوش تصاویر زیبایی را به نمایش گذاشته و روح همبستگی و جهاد در راه خدا را در شهرستان بهمئی متجلی کردند.
ضدعفونی کردن شبانه روزی خیابان‌ها و کوچه‌های شهری و مناطق روستایی، تولید ماسک و دستکش، خرید اقلام مورد نیاز روزانه خانوده ها در راستای کاهش تردد همشهریان در مکان‌های عمومی و بازار، توزیع بسته‌های کمکی و مواد غذایی بین نیازمندان، و دیگر کارهای فرهنگی و جهادی که در عرصه‌های مختلف شبانه روزی صورت می‌گیرد و باعث همدلی و امید بین همشهریان عزیز شد.
بر خود لازم می دانیم که از حمایت‌های جهادی امام جمعه انقلابی، عالم و پرتلاش شهرستان و سپاه ناحیه بهمئی که بسیجیان عزیز را ساماندهی کردند و این مدت پشتوانه‌ی ستاد مردمی بودند تشکر کنیم.
 قرارگاه مرکزی پیشگیری از کرونا در شهرستان بهمئی با ترکیب شورای اداری و با فرماندهی فرماندار محترم تشکیل شد، اقداماتی توسط مسئولین محترم صورت گرفت ولی نقدهایی هم وارد است، مدیریت ضعیف و ناپیوسته در کنترل ورودی‌های شهرستان، نداشتن برنامه جامع و مشخص جهت پیشگیری و عدم آمادگی لازم برای مدیریت بحران در صورت مبتلا شدن تعداد زیادی از همشهریان، از ضعف‌های این قرارگاه است و به عنوان یک مطالبه مردمی انتظار است پیگیری جدی شود.
بر اساس اقرار مسئولین شهرستان، مبنی بر عدم تخصیص هیچ گونه اعتباری برای مدیریت بحران کرونا از سوی استان، عملاً هیچ اقدامی جهت تهیه لوازم اولیه و ضروری بهداشتی (دستکش، ماسک، ژل‌های ضد عفونی، الکل و...) و پشتیبانی مالی و تجهیزاتی از نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجی، جهادی و مردمی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند نشده است. جای تأسف و تعجب است که در شرایط کنونی و مدیریت بحران، قرارگاه اداری، حتی نیازمندی‌های اولیه و ضروری (ماسک - دستکش و حتی وعده‌های غذایی) نیروی‌های کادر خود در ورودی شهر را نتواند تأمین کند..
 همچنین در این مطلب آمده است؛ «کرونا مدت زیادی است که به بهمئی رسیده است و اکنون چند بیمار قطعی و چندین بیمار مشکوک در این شهرستان وجود دارد که البته جزء آمار خوزستان محسوب شده‌اند. وضعیت پیشگیری از کرونا را در شهرستان بهمئی بحرانی می دانیم و این بحران در روزهای آینده شدت بیشتری خواهد گرفت! بهمئی نیازمند توجه ویژه مسئولان است.
اگر چه خیلی دیر شده است اما منتظر اقدامات عاجل مسئولان است. بهمئی را دریابید.»
این ستاد مردمی مبارزه با کرونا همچنین خطاب به مسئولان آورده‌اند که «شهرستان بهمئی از نظر زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی دارای مشکلات جدی است، با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان و مسافت طولانی با مرکز استان، پذیرش و درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در مرکز استان با مشکلاتی مواجه می‌شود، در صورت شیوع بیشتر کرونا در هفته‌های آینده ممکن است شهرستان بهبهان و استان خوزستان بخاطر تمرکز و پاسخگویی به همشهریان خود، از پذیرش مراجعه کنندگان شهرستان بهمئی خودداری کنند!»
آنها همچنین گفته‌اند که «ما انتظار نداریم که درمان و مراقبت در درمانگاه شهرستان بهمئی صورت گیرد! و معتقد هستیم در راستای توصیه وزارت بهداشت مردم عزیز اولویت را بر پیشگیری و در صورت مبتلا شدن، اولویت را در مراقبت و درمان در منزل قرار دهند، اما از مدیرکل علوم پزشکی استان و استاندار محترم تقاضامندیم که برای مراجعه و مراقبت اولیه بیماران خاص (که مشکلات تنفسی، قلبی، ریوی و...) دارند تجهیزات اولیه را برای شهرستان بهمئی فراهم کنید تا شاهد نارضایتی مردم نباشیم و به بهترین شکل ممکن به مردم عزیزمان خدمات رسانی کنیم. نیازها، کمبودها و مشکلات شهرستان را به صورت کتبی تقدیم حضور خواهیم کرد.»


کد مطلب: 419167

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/419167/آقای-استاندار-بهمئی-دریابید-صورت-شیوع-کرونا-زیرساخت-های-درمانی-جوابگو-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1