تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۲۳
کد مطلب : ۴۱۸۸۷۰
کبنا گزارش می‌دهد

رقابت کرونایی بودجه میان نمایندگان و منتخبان؛ همه ادعا دارند که جذب اعتبار کرده‌اند/ کدامیک مستند سخن می‌گوید؟/ میرشکار تاجگردون کجای معادله است؟

۷
۴
رقابت کرونایی بودجه میان نمایندگان و منتخبان؛ همه ادعا دارند که جذب اعتبار کرده‌اند/ کدامیک مستند سخن می‌گوید؟/ میرشکار تاجگردون کجای معادله است؟
کبنا ؛کرونا کشور را در نوردیده و گرد و خاک این بیماری و گسیل امکانات لازم برای مهار آن، هزینه‌های زیادی را متوجه نظام درمانی و بهداشتی کشور و دیگر حوزه‌های درگیر با آن کرده است. همه دستگاه‌هایی که به نوعی درصدد مهار این ویروس هستند نیازمند بودجه و اعتبار هستند و این ایام از دستگاه‌های امدادی تا بهداشتی و نظامی و ... نیازمند حمایت مالی و تخصیص بودجه و حمایت ملی دولتی و مردمی هستند.
در سطح کشور بیش از 1600 میلیارد تومان بودجه به این امر تخصیص یافته که از این مقدار، تنها یک میلیارد سهم استان کهیگیلویه و بویراحمد شده و حتی در برخی از استان‌ها، بودجه فوری بری تکیمل و تجهیز برخی از بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده است!
در این میان، نمایندگان و مقامات استان چه نقشی ایفا کرده‌اند و چه بودجه و اعتباری توانسته‌اند جذب کنند؟ تاجگردون، زارع، هاشمی پور، روشنفکر و موحد هر کدام ادعایی دارند. منتخیبین بویراحمد و کهگیلویه قبل از آغاز رسمی نمایندگی خود، ادعا دارند که کمک‌هایی از مجاری غیردولتی برای بیمارستان‌های استان جذب کرده که این ادعاها از زبان رؤسای دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی و درمانی بیان شده است.
تاجگردون که هم نماینده فعلی و هم منتخب مردم است، در هیچ جا پیدایش نیست و به هیچ بیمارستان و یا ستاد و قرارگاه ورودی کنترل کرونا در مبادی ورودی شهرها و .... حضور نیافته، گویی خود را قرنطینه کرده و حتی از پست‌های اینستا که همیشه فعال بود خبری نیست و انگار از بس واهمه از این ویروس دارد، که اینستای خود را نیز موقتاً نیمه تعطیل کرده، اخیراً در مصاحبه با یک رسانه به صورت غیرمستقیم ادعا داشته که چند ده میلیارد برای بخش درمان و بهداشت استان در بودجه کشور لحاظ کرده و از تخصیص بودجه برای هزینه‌های کرونا سخنی نگفته است و با تصریح به تخصیص بودجه درمانی تلویحاً می‌گوید که از همان بودجه برای کرونا در نظر گرفته شود. زارعی نیز از تلاش‌های خود برای تخصیص بودجه درمانی و بهداشتی استان سخن گفته است و تخصیص اعتبارات درمانی برای استان را مربوط به رایزنی و ارتباطات فرد خاصی از سیاسیون نمی‌داند. احتمالاً کنایه زارع به برخی سیاسیون، متوجه روشنفکر منتخب بویراحمد در مجلس است. عدل هاشمی پور نیز در این خصوص از جذب کمک‌های مالی برای بیمارستان دهدشت سخن گفته است.
آنچه که مسلم است، نمایندگان فعلی و نمایندگان منتخب در سبقت از هم برای طرح و ثبت بودجه به نام خود در این حوزه تلاش دارند و هر کدام به نوبه خود ادعاهایی دارد که ضرورت دارد برای افکار عمومی تشریح شود و با مدرک و سند اثبات شود و نباید صرفاً در فضای رسانه‌ای ادعا کرد و در عمل خبری از بودجه و پیشرفت امور مشاهده نکرد.
این نبرد و مسابقه و رقابت در جذب اعتبارات و دریافت کمک‌ها برای استان را باید به فال نیک گرفت و حتماً مردم از همه زحمات افراد و مقامات اعم از آنکه نتیجه خوب داده باشد و یا بلانتیجه مانده باشد، تقدیر می‌کنند و زحمت و تلاش ولو عاری از نتیجه را قدر می‌دانند، اما انتظار دارند که ادعاهای مطرح شده و تلاش‌های ذکر شده، مستند و موجه و قابل ارائه باشند و صرفاً اظهارات و شانتاژ رسانه‌ای نباشد و اگر این تلاش‌ها به تخصیص و جذب کمکی منجر شده، مسیر و مستندات آن تشریح شود. البته نباید در این میان، کمک‌های ملی (دولتی و غیردولتی) را به نام خویش مصادره کنند و هر آنچه دستآورد خویش است را بیان کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز شما هم رویه و رویکرد صبح زاگرس را ادامه ندین خواهشا، هر چند روشنگری نیاز هست اما ایجاد التهاب و دو قطبی زیبنده نیست. یوم تبلی السرایر، باطن هر کسی آشکار خواهد شد. مردم بیدارند و آگاه پس از مسیر منحرفشون نکنید.
ایاز خادمی
Iran, Islamic Republic of
سلام:
حاج آقا موحد سناتور پر قدرت و با نفوذ، سند دست نویس با پاراف دستور پرداخت دکتر سید کامل تقوی نژاد، مازاد بر بودجه ی تخصیصی به کهگیلویه ی بزرگ را رسانه ای کردند...
Iran, Islamic Republic of
عزیزان مسئله کرونا یک مسئله ی ملی ست و خواهشا نوع نگاه به این موضوع را در سطح پایین تر ضربه به همه است.
Iran, Islamic Republic of
زارع برای همیشه رفت
حسین
Romania
سلام.بودجه کجا بود .وقتی ما تو مرکز کرونا بیمارستان جلیل هستیم و توزیع ماسک و دستکش برا پرستاران سهمیه بندی میشه و ....کمبودها خیلی زیاده
اگر بودجه ای هم اومده به مرکز کرونا که نرسیده
Iran, Islamic Republic of
ای نمایندگانی که با دلار رای می خریدی کمی را حالا هزینه بیماری واگیر نما اگر راست می گویید می خواهید برای ملت خدمت کنید.
حاج بندر
Iran, Islamic Republic of
هم یزدانپناه یچی پروند مثل/.توجه نکنین
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1