تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۴۱۷۲۵۸
کبنا گزارش می‌دهد

ترافیک کاندیداها در لودابِ سرنوشت ساز؛ امواج خروشان انتخاباتِ بویراحمد از لوداب آغاز می‌شود

۱۸
۲
ترافیک کاندیداها در لودابِ سرنوشت ساز؛ امواج خروشان انتخاباتِ بویراحمد از لوداب آغاز می‌شود
کبنا ؛ این روزها نامزدهای انتخابات بویراحمد از کلیه جریان‌ها و گروه‌ها حضور پررنگ و چشمگیری در بخش لوداب دارند و دیدارها و نشست‌های سیاسی آنها با مردم این دیار به شدت رو به افزایش است؛ به گونه‌ای که گاهی این تردد و حضورها به مواجه رو در رو و مصافحه آن‌ها با هم منجر می‌شود. کاندیداهای انتخاباتی حوزه بویراحمد و دنا به خوبی واقفند که در لوداب به دنبال چه هستند و ارزش استراتژیک و راهبردی این منطقه را در انتخابات به نیکی می‌دانند.
همه آنان که در این سال‌ها دستی بر آتش انتخابات و امور سیاسی داشته و دارند، مطلعند که منطقه لوداب از اثرگذارترین مناطق در انتخابات بوده و سابقه 40 سال اخیر نشان می‌دهد که سرنوشت نهایی انتخابات بویراحمد را اراده و شور سیاسی مردمان این دیار رقم خواهند زد. در غالب انتخابات این چهار دهه، رأی غالب و قاطع این منطقه، پیروز انتخابات حوزه انتخاباتی بویراحمد را معین کرده است. در برخی از انتخابات‌ها نیز توانسته با رأی بالا پدیده ساز انتخابات برای دور بعد باشد و به نوعی زایش نمایندگی برای دور بعد انتخابات را ماما شود که بلافاصله در دور بعد به کرسی مجلس خواهد نشست.
بارها بوده است که شمارش رأی در حوزه‌های دیگر بویراحمد به اتمام رسیده و همه منتظر رأی منطقه لوداب می‌مانند و به یک باره با موجی خروشان نتیجه انتخابات برگشته و همگان را به بُهت و حیرت واداشته است.
از همین رو است که نامزدهای انتخابات بویراحمد به ارزش بالای این منطقه واقف هستند و برای کسب رأی مردم این دیار در تکاپوی بسیار هستند و مکرر درصدد سفر به این منطقه و راه انداختن کارناول های انتخاباتی و نشست‌های سیاسی با مردم این دیار در آن منطقه و یا با شهرنشین‌های آنها در شهر یاسوج تدارک جلسه دارند.
این منطقه از بویراحمد دارای ظرفیت‌های بالای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است و می‌توان گفت که سرشار از نیروهای انسانی توانمند، تحصیل کردگان و صاحب نظران در سطوح بالاست و دارای آمیختگی، تکثر، تنوع و زبدگی سیاسی است. مردمان فرزانه و فرهیخته این دیار در کلیه عرصه‌های علمی، اجتماعی و سیاسی نقشی فعال و ماندگار دارند.
بخش غالب جمعیت بخش لوداب، هم اکنون دیگر مقیم و ساکن شهر یاسوج هستند که عملاً رأی آنها در شهر یاسوج به صندوق خواهد رفت و آرایی که در صندوق‌های لوداب به صندوق می‌رود، تنها بخشی از آن محسوب می‌شود.
لوداب، ده‌ها کیلومتر مرز جغرافیایی مشترک با مناطق گسترده و وسیعی از کهگیلویه بزرگ دارد که بستگی‌ها، نسب‌ها، سبب‌ها، همبستگی و قرابت‌های فرهنگی و سنتی بسیاری با هم دارند و هم اکنون بخش قابل توجهی از آنها مقیم شهر یاسوج هستند و بازار سنتی (عمده فروشان و ...) و گاهی مدرن یاسوج را در سیطره خود داشته و آرای قابل توجهی دارند که اهل لشکرکشی به مناطق خود (به جز اندکی از چهره‌های شاخص سیاسی و اداری آنها) در روز انتخابات نخواهند بود که تا حدود زیادی با این بخش از بویراحمد همسو و همراه هستند، به موج انتخاباتی آن خواهند پیوست و آرای آنها در مرکز استان به صندوق انتخابات ریخته خواهد شد.
با این مشخصه‌ها و ویژگی‌ها، به نظر می‌رسد همه نامزدهای انتخاباتی بویراحمد بر بخش لوداب تأکید و توجه دارند و تلاشی وافر برای کسب سبد رأی آن را دارند و یا اگر رأی چندانی ندارند، حداقل بر آن هستند که اندکی از سرعت این موج بکاهند؛ چراکه موج آن بر سایر مناطق شهرستان تاثیرگذار خواهد بود و دیگر آب‌های راکد را به حرکت در خواهد آورد. البته در این دوره، این منطقه را باید زادگاه مادری و محل زایش سیاسی و انتخاباتی یکی از این کاندیداها دانست که در دور قبل وی را پدیده انتخابات ساختند.
با این هجمه‌ی ترافیکی حضور کاندیداها در لوداب، این بار نیز باید منتظر خروش انتخاباتی منطقه لوداب بود و نخستین بارقه‌های امواج خروشان انتخاباتی بویراحمد را این روزها می‌توان در ترددهای مضاعف سیاسیون به این بخش دید و شاید بشود گفت؛ روزهای پایانی هفته گذشته که غالب نامزدها در این منطقه حضور یافتند، آغازگر نخستین موج انتخاباتی دوره یازدهم بویراحمد و دنا باشد تا دگرباره لوداب، سرنوشت ساز انتخابات شود ...
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل اشتباه هست رای منتطقه جلیل هست که تکلیف را مشخص ایکنه
دنا
Iran, Islamic Republic of
دلیل اصلی این هست که در این منطقه ،اهالیشان این آقایون را دعوت می کنند و شرایط رای آوری برای هر کدام از کاندیدها مهیا هست ولی در شهر مارگون و منطقه اش که شامل زیلایی ،دشمن زیاری و سیلاب و کلوار با روستاهایش تقریبا شرایط یکدست و همه از یک نماینده حمایت کرده اند و کسی از مردم تمایلی به دیگر کاندید ها ندارند و منطقه پاتاوه مثل لوداب هست و شرایط رای آوری برای هر کاندید هست و هر کدام طرفدارانی دارند
جهانبخش
Iran, Islamic Republic of
دیار و سرزمینم لوداب دوست داریم و بهت افتخار میکنیم. رای سرنوشت ساز لوداب به ندای وحدت افتخار سرزمینم است. لوداب یکپارچه ضمن احترام به دیگر کاندیداها ندای یا مهدی سر می دهند.
سادات
Iran, Islamic Republic of
سادات محمودی لوداب یکپارچه شدن بهرامی بخدا تعجب داره
Iran, Islamic Republic of
خدايي بعضي از طرفدارهاي بهرامي چنان غرق در تعصب ،اغراق وعدم واقع بيني هستند كه اجاره شناخت درست صحنه را از خود سلب ميكنند حداكثر راي بهرامي در ان مناطق ده حداكثر ١٥درصد خواهد بود البته در سادات محمودي اين مقداره ....لوداب حداكثر پنج درصد....راي لوداب بيش ار ٩٠درصد روشنفكر وسادات محمودي با پيوستن اقاي سينايي ،وديگران بزرگان ان منطقه بيش از ٥٠درصد خواهد بود تازه به اميد خدا با پيوستن دكتر عزيز درخشنده پور به نداي وحدت تا بيش از ٧٠درصد قابل افزايش هست
گل آقا
Iran, Islamic Republic of
خوب اگر من بخام بحث علمی کنم چه فایده چون کبنا منتشر نمیکنه. اخه این بازی با الفاظ یعنی چی؟ کل بخش لوداب (توجه کن بخش لوداب یعنی همه توابع وروستاهای آن) ۲۶ صندوق رای داره، که حتی در دوره های قبل ۲۸ بودن والان شدن ۲۶ صندوق. حالا کل مجموع آرا همه نامزد ها در این بخش ۸۲۳۵ رای بود. حتی از بخش مارگون وپاتاوه وکبگیان ودنا مرکزی هرکدام جدا حساب کنیم باز لوداب خیلی خیلی ناچیزه.....خوب چطوری یک دفعه نتایج اون بخش میاد وسرنوشت میسازه.....نکته بعد اینکه اتفاقا ازبس جمعیت اونجا پایینه تا قبل ازظهر رای گیری تموم میشه ونتایجش میاد بیرون
خالو
Iran, Islamic Republic of
گل آقا انگار مطلب را دقیق نموندی
میگه بیشتر رای منطقه لوداب هم اکنون در شهر یاسوج ساکن هستند و اینجا رای میدهند نه در خود لوداب.
پس رایی که شما میگید بخش کوچکی از آرای مردم لوداب هست که در خود لوداب تو صندوق می‌ره
بعدش این منطقه همجوار و هم مرز طوایف بسیاری از اهالی کهگیلویه هست که الان از کهگیلویه به یاسوج آمده و متاثر از لوداب رای میدهند.
Arman
Iran, Islamic Republic of
نود درصد روشنفکر ده درصد بقیه کاندیدا..
لوداب
Iran, Islamic Republic of
لوداب سرزمین ندای وحدت
یامهدی عج
Iran, Islamic Republic of
ضمن اطلاع وبا احترام من خودم بچه لوداب هستم
لوداب به ندای وحدت می‌اندیشد.
فقط دکتر روشنفکر
یا مهدی عج
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
منطقه جلیل سرنوشت ساز هست
فقط روشنفکر
یا مهدی عج
Iran, Islamic Republic of
منطقه جلیل سرنوشت ساز هست
فقط روشنفکر
یا مهدی عج
Iran, Islamic Republic of
مردم شهید پرور لوداب فقط به ندای وحدت پاسخ مثبت میدهند
احسنت به دکتر روشنفکر
یا مهدی عج
بابکان
Iran, Islamic Republic of
همه یه صدا ندای وحدت.روشنفکر
بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز همه مناطق برای ما فرقی نمیکند چون ما به ایران افتخار میکنیم و به رهبرمون و نظاممون می بالیم دوست عزیز مهمترین ویژکی لوداب نیروی انسانی توانمند اون بخشه نه کثرت جمغیت وآرا لوداب میتواند مقیاس مناسبی برای سنجش رای نخبگان و تحصیلکردگان و حمایت آنها از کاندیدا ها باشه با یک آمار سرانگشتی فقط تعداد دکتراها و پزشکان اون را لحاظ کنید و بعد در مورد این ظرفیت عظیم اظهار نظر فرمایید
United States
در تمام انتخابات گذشته لوداب قهرمان سرنوشت نهایی را رقم زده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سعیدی
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت همه خوانندگان متن .شاید جزاولین تحلیلی هایی است که خیلی دقیق وموشکافانه بیان شده .درست که ارای خودلودب 11هزاربود در دوره قبل ولی این درنظر داشته باشی که چندین برابر لوداب در مرکز شهرپراکنده هستند که معمولا باهم هماهنگ هستند .تکلیف لوداب مشخص است
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1