تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۴۱۵۵۵۶
ناصر ایمانی فعال سیاسی اصول‌گرا؛

​​​​​​​پایداری‌ها وصله ناجور پازل وحدت اصولگرایان؟

۰
​​​​​​​پایداری‌ها وصله ناجور پازل وحدت اصولگرایان؟
کبنا ؛به نظر می‌رسد فضای انتخاباتی مجلس نهم در حال تکرار است، با توجه به حضور کمرنگ و حداقلی اصلاح طلبان در صحنه انتخابات، اصول‌گرایان در بین خود دچار شکاف شده‌اند و در این بین جبهه پایداری دوباره میان‌دار اصول‌گرایان شده و سهم بیشتری از لیست‌های انتخاباتی را می‌خواهد، امری که به نظر می‌رسد در نهایت موجب خواهد شد، اصول‌گرایان در کلان‌شهرها به خصوص تهران حداقل با دولیست حاضر شوند.
 جدال‌های انتخاباتی اصول‌گرایان در حال شکل‌گیری است و قطب بندی‌های جناحی آنها آغاز شده است. در این بین برخی ناظران و فعالان سیاسی اصول‌گرا نگران قدرت گرفتن تندرو‌های این جریان و شکست میانه‌رو‌ها در انتخابات مجلس اند.
در انتخابات‌های گذشته با وجود اینکه اصولگرایان همیشه صحبت از وحدت می‌کردند، اما در عمل این اتفاق رخ نمی‌داد. در انتخابات‌های ریاست جمهوری همیشه چند نامزد اصول‌گرا به رقابت با یکدیگر می‌پرداختند و در انتخابات مجلس نیز اختلافات آنقدر بالا می‌گرفت که لیست‌های متنوعی منتشر می‌شد. میدان دار اختلافات در جریان اصول‌گرا در سال های اخیر جبهه پایداری و فعالان نزدیک به این جبهه بوده است. حالا امسال جدا از پایداری نزدیکان احمدی نژاد و تیم قالیباف و عده ای از جوانان با رویکردهای انقلابی نیز وارد فرآیند انتخابات شده اند. به این ترتیب اوضاع پیچیده‌ای در جریان اصول‌گرایی وجود دارد.
 
شکاف در اصول گرایان؛ پایداری‌ها وصله ناجور پازل وحدت
ناصر ایمانی می گوید؛ اتفاقا بنده در تمایل دارم که پایداری‌ها لیست خودشان را بدهند

پایداری‌ چی‌ها عِده و عُده‌ای نیستند که بخواهند برای اصول‌گرایان خط و نشان بکشند
ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با فرارو با اشاره به اظهارات برخی از اعضای جبهه پایداری مبنی بر اینکه سرلیستی قالیباف در تهران قطعی نیست و باید مذاکراتی در این زمینه صورت گیرد، اظهار داشت: تصور می‌کنم جریانات مخالف اصول‌گرایی در سال‌های به صورت تعمدی مسائل مرتبط با جبهه پایداری را بزرگنمایی کردند، رسانه‌ها نیز به این فضا دامن زدند، بطوریکه در شش ماه گذشته هر خبرنگاری که به بنده زنگ زده، حتما یک سوالی را در رابطه با این گروه کوچک پرسیده است.
وی افزود: پایداری‌ چی‌ها عِده و عُده‌ای نیستند که بخواهند برای اصول‌گرایان خط و نشان بکشند، این جماعت یک طیف کوچک سیاسی اما بسیار پر سروصدا بوده که به دنبال آن هستند که خواسته‌های خود را به جریان اصول‌گرایی تحمیل کرده و خود را محور نشان دهند، در صورتیکه چنین اتفاقی نخواهد افتاد و ما زیر بار پدرخواندگی پایداری‌ها نمی‌رویم.
این فعال سیاسی اصول‌گرا با اشاره به اینکه ارائه حداقل دو لیست در تهران از سوی اصول‌گرایان و جبهه پایداری بسیار زیاد است، گفت: اتفاقا بنده در تمایل دارم که این اتفاق بیفتد و پایداری‌ها لیست خودشان را بدهند، تا معلوم شود که آن‌ها چقدر رای دارند و با این اتفاق یک بار برای همیشه تکلیف مشخص می‌شود که طرفداران آن‌ها چه میزانی هستند.
 
اشتباه اصول‌گرایان این است که به هر قیمتی می‌خواهند وحدت را محقق کنند
ایمانی با تاکید بر اینکه اشتباه اصول‌گرایان این است که به هر قیمتی می‌خواهند وحدت را محقق کنند، بیان داشت: اصولا وحدت حداکثری هیچ‌گاه محقق نخواهد و ما نباید وقت خود را با این موضوع که همگان را باید زیر یک چتر جمع کنیم، هدر دهیم، از سویی هزینه این وحدت حداکثری بسیار زیاد است و باید این هزینه گزاف را اصول‌گرایان پرداخت کنند.
وی با بیان اینکه این همه هزینه برای وحدت با پایداری به معنای اخص کلمه هیچ بوده است، اضافه کرد: اصولا پایداری‌ها زیاد حرف می‌زنند و مکررا می‌خواهند ساز ناکوک بزنند، این در حالیست که نباید هر جریانی که به دنبال به کرسی نشاندن حرف‌های خود است را زیاد جدی گرفت، حال این دست و طیف سیاسی می‌خواهند هر کسی باشند.
این فعال سیاسی اصول‌گرا در واکنش به اظهارات روح‌الله حسینیان که گفته بود مجلس آینده در اختیار انقلابیون خواهد بود نه کسانی که صرفا به اصول‌گرایی مشهور هستند، گفت: این افراد که عددی در بین اصول‌گرایان نیز به حساب نمی‌آیند، از اول همیشه از چنین ادبیاتی استفاده می‌کنند، در حالیکه اصول‌گرایان همیشه با مماشات با این‌ها برخورد کرده، اما به نظر می‌رسد آن‌ها به دنبال ایجاد دو قطبی‌سازی هستند و خیلی مشتاقند که لیست جداگانه خود را عرضه کنند.
ایمانی با اشاره به اینکه پایداری‌ها به دنبال این هستند که قالیباف را عقب براننند و خود محوریت لیست‌ها را در دست بگیرند، گفت: اما طرف حساب آن‌ها قالیباف نیست، بلکه شورای ائتلاف است که قالیباف عضوی از آن بوده، بنابراین باید با خواسته‌های زیاده خواهانه آن‌ها مقابله کرد و اجازه نداد، اقداماتی را که می‌‌خواهند انجام دهند را به اسم تمامی اصول‌گرایان انجام دهند.
 
شکاف در اصول گرایان؛ پایداری‌ها وصله ناجور پازل وحدت
جبهه پایداری به دنبال آن است تا بیشترین سهم را در لیست اصول گرایان نصیب خود کند

پایداری‌ها دو راه بیشتر ندارند
این کارشناس با بیان اینکه هیچ اشکالی ندارد که حداقل در دو لیست از اصول‌گرایان در تهران بیرون آید، افزود: به دلیل اینکه پایداری‌ها زیاده خواه هستند و انتظار دارند که تمامی اصول‌گرایان از لاریجانی گرفته تا قالیباف در مقابل آن‌ها کوتاه بیایند و انعطاف از خود نشان دهند، دو راه بیشتر ندارند، یا اینکه باید با شورای وحدت همگام شوند و از مواضع اینچنینی دست بردارند، یا اینکه از قطار اصول‌گرایی پیاده شده و منویات خود را دنبال کنند، تا معلوم شود که رای آن‌ها بیشتر است، یا رای اصول‌گرایان که به اعتقاد آن‌‌ها، صرفا این نام را یدک می‌کشند.
این فعال سیاسی اصول‌گرا با اشاره به اینکه قالیباف در شورای وحدت باقی خواهند ماند و لیست جداگانه‌ای ارائه نخواهد داد، گفت: این موضوع که سرلیست که باشد، به اعتقاد بنده موضوعیتی ندارد، اصولا سرلیست بودن یا نبودن موضوعی فرعی است، چرا که در شهر تهران مردم لیستی تصمیم می‌گیرند این که حال چه عکسی عکسش بالای لیست زده باشد اهمیتی به واقع ندارد، همچنین تجربه نشان داده، که سرلیست یا رای اول تهران رئیس مجلس نخواهد شد، کما اینکه در مجلس دهم لاریجانی در قم نفر دوم بود، اما دوباره رئیس مجلس شد، بنابراین اینکه سرلیست چه کسی باشد، از نظر بنده امر تعیین کننده و مهمی نیست.
ایمانی با اشاره به اینکه اصول گرایان در طول چند ماه گذشته نسبت به جبهه پایداری مماشات به خرج داده و علیه آن‌ها هیچ‌گونه اظهار نظری انجام ندادند با این فرض که وحدت احداکثری ایجاد شود، افزود: اما در طرف مقابل پایداری‌ها با ادبیاتی تند به اصول‌گرایان حمله کرده و می‌گویند، آن‌ها جریان انقلابی و معتقد به ولایت هستند، اما بقیه تنها نام اصول‌گرا را یدک می‌کشند، با توجه به این موضوع به اعتقاد بنده دیگر مماشات لازم نیست و باید یک بار تکلیف برای همیشه مشخص شود که رای پایداری‌ها در جامعه چقدر است اینقدر صدای آن‌ها بلند است و برای همه تعیین تکلیف می‌کنند که چه باید شود و چه نشود. (فرارو)
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1