تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۴۱۴۲۶۱
یادداشت مذهبی|

مسیر پیامبر اسلام (ص) راه سعادت بشریت است

سید حسین رازیان
۲
مسیر پیامبر اسلام (ص) راه سعادت بشریت است
کبنا ؛سید حسین رازیان از فعالان فرهنگی رسانه‌ای و روابط عمومی مرکز بهداشت استان کهگیلویه بویراحمد در یادداشتی نوشت؛ از جلوه‌های پایدار حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) حضور در جنگ‌های متعددی است که دشمنان بر مسلمانان تحمیل کردند. پیامبر (صلی الله علیه وآله) در این جنگ‌ها با شجاعت و با تمام وجود مبارزه می‌کردند و دیگران را تشویق به مقابله با دشمنان می‌نمودند و فرماندهی جنگ را نیز بر عهده داشتند، ایشان توانسته است پرچم عدالت و کامل‌ترین دین از جانب پروردگار عالم تحویل جامعه بشری بدهد، دین اسلام دین مقابله با ظلم و بی عدالتی است.
هدف اسلام تحصیل سعادت دنیا و عقبی برای انسان است. این دین توحیدی مبتنی بر وحی است و غایت آن، رضایت حق تعالی است و هرگز فراموش نکنیم که اسلام بر عقل و شعور انسان تاکید بسیار دارد، تین دین از انسان می‌خواهد که تفکر کند، محیط خود را اصلاح نماید، تلاش کند و خود را توسعه دهد.
خداوند از پیامبر (صلی الله علیه وآله) می‌خواهد که اگر تمام افراد از اطراف او پراکنده شدند باز به مبارزه برخیزد و در راه دین کوتاهی و سستی به خود راه ندهد: (فِی سَبِیلِ اللّهِ لاَ تُکَلَّفُ إِلاَّ نَفْسَکَ وَ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِینَ)(نساء: 84); پس در راه خدا پیکار کن، جز عهده دار شخص خود نیستی، و [لی] مؤمنان را [به مبارزه] برانگیز.
بنا به روایات واقعیت از آن جایی که امام علی (ع) در غم رحلت پیامبر (ص) در حالی که حضرت را غسل می‌داد و کفن می‌کرد، چنین فرمود: (بأبی أنت و أمی یا رسول الله لقد انقطع بموتک...): پدر و مادرم فدای توای رسول خدا! همانا با مرگ تو از نعمتی محروم شدیم که با مرگ دیگران از آن محروم نمی‌شدیم و آن، نعمت نبوت و اخبار آسمانی بود و مصیبت تو آنقدر بزرگ است که ما را به خاطر تمام مصیبتهای دیگر تسلیت می‌دهد و از این جهت، تو منحصر به فرد هستی و همه مردم در سوگ تو ماتمزده هستند و از این جهت عمومیت داری و اگر نبود که تو ما را به صبر امر فرمودی و از جزع و ناله نهی نمودی، سرچشمه‌های اشک را خشک می‌کردیم و درد و غم ما همواره باقی می‌بود و اندوه ما زدوده نمی‌شد و اینها نیز برای تو اندک است، ولی مرگ را نمی‌توان برطرف کرد، پدر و مادرم فدای تو باد! ما را نزد پروردگارت یاد کن و در خاطر خود نگهدار!
پیامبر اعظم (ص) فرمودند؛ «هیچ فقری بالاتر از جهل و هیچ مالی با ارزش‌تر از عقل نیست».
«محبوب‌ترین مردم نزد خداوند متعال کسی است که به حال مردم سودمندتر باشد».
یا در جای دیگر از امام علی (ع) می‌فرماید که «نشستن و برخاستن رسول خدا (ص) با یاد خدا بود. در مجالس جای خاصی نمی نشست و از این کار نهی می‌کرد. هر گاه به جمعی می‌پیوست، هر جا که خالی بود، می نشست و به این کار نیز دستور می‌داد».
«رسول خدا (ص) همواره خوش رو، خوش خو و نرم [گفتار] بود و خشن و درشت خوی نبود».
از نشانه‌های حقانیت و عظمت پیامبر اسلام این بود که هیچ گاه اندیشه را به مردم القا نکرد که همه چیز به وجود او بستگی دارد، بلکه با چنین افکاری مبارزه می‌کرد؛ وخداوند در این آیه شریفه خطاب به مسلمانان می‌فرماید که دست شستن از اسلام به معنای ارتجاع و سیر قهقرایی است. افراد در صورت عقب گرد کردن و به کفر و بت پرستی بازگشتن، به خود زیان می‌رسانند نه به خدا؛ زیرا حرکت چرخ‌های سعادت خود را متوقف می‌کنند. خداوند کسانی را که با وجود سختی‌ها و مشکلات دست از جهاد و کوشش برنداشتند، می‌ستاید و آنان را شاکر نعمت‌های خدا معرفی می‌کند و وعده پاداش نیک به آنان می‌دهد. روزهای پایانی ماه صفر ایام حزن و اندوه محبان پیامبر نور و رحمت (ص) و ارادتمندان اهل بیت و طهارت (ع) است.
به درستی باید اذعان کرد که راه رستگاری و سعادت بشریت دوستی به اهل‌بیت و گام گذاشتن در مسیر اهل بیت علیهم السلام است، در پایان اینجانب فرارسیدن ایام رحلت رحمه للعالمین، پیام آور بزرگ اخلاق، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و شهادت مظلومانه سبط اکبر، کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت علی بن موسی الرضا (ع) را به همه تسلیت عرض نموده و امید است با عنایت به خداوند متعال و با تاسی از مشی و سیره این رسول آسمانی و اهل بیت علیهم السلام در جهت پیشرفت توسعه روز افزون گام‌های تاثیرگذار برداریم.
--------------------------------------
سید حسین رازیان
 
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1