تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۴۱۳۵۹۹
بازتاب اظهارات رئیس سابق بنیاد مستضعفان؛

آقای رفیق‌دوست! اصلا می‌دانید زندگی معمولی یعنی چه؟

۱
۰
آقای رفیق‌دوست! اصلا می‌دانید زندگی معمولی یعنی چه؟
کبنا ؛گروه شبکه: محسن رفیق‌دوست رئیس سابق وعضو فعلی هیئت مدیره بنیاد مستضعفان در گفت‌وگویی گفته است:« منزلم در خیابان فرمانیه است که سال ۱۳۷۳ خودم ساختم و حدود ۵۵ میلیون تومان برایم تمام شد و به آقا هم اعلام کردم. برای فردی مثل بنده که کار اقتصادی می‌کند و کارش دائما با ریسک همراه است باید حتما پشتوانه مالی وجود داشته باشد که این منزل به عنوان پشتوانه مالی‌ام است. به بنده ربطی ندارد که تورم امروز قیمت این خانه را خیلی بالا برده.» این اظهارات رفیق دوست در حالی مطرح می‌شود که فرمانیه از دیرباز تاکنون منطقه‌ای بوده که در آن قشر مرفه جامعه زندگی کرده و می‌کنند. بنابراین بالا رفتن قیمت خانه‌اش چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسید که این سخنان را بر زبان آورده است. همانطور که عصر ایران نوشته است:« تورم ربطی به آقای رفیق دوست ندارد. سبک زندگی او هم به ما ربطی ندارد. بالاخره ایشان همانطور که خودشان گفته‌اند، سال‌هاست کار اقتصادی می‌کنند و طبیعتا به خاطر این فعالیت‌ها باید زندگی خوبی داشته باشند. اما آقای رفیق‌دوست! زندگی قشر ضعیف جامعه که این روزها کمرشان زیر بار تورم در حال خم شدن است به شما و تمام کسانی که در این نظام مسئولیت دارند، ربط دارد. زندگی مردم باید به شما ربط داشته باشد. این که پدری توان خرید مایحتاج زندگی فرزندانش را ندارد به شما ربط دارد. این که در اول مهر پدری شرمنده فرزند خود است که نمی‌تواند برای او کیف و کفش جدید بخرد، به شما ربط دارد. اینکه خیلی از جوان‌ها به دلیل وضع بد مالی و همین تورم کمرشکن نمی‌توانند به سر خانه و زندگی‌شان بروند به شما ربط دارد.این روزها تمام مسئولان کشور باید پاسخگوی وضعیت اقتصادی مردم باشند و تمام تلاششان را انجام بدهند که باری از دوش آنها بردارند نه اینکه با حرف‌هایشان به زخم‌های تازه مردم که از اوضاع نابسامان اقتصاد ایران برداشته‌اند نمک بپاشند.»
> واکنش کاربران
اما این اظهارات رفیق دوست نیز با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو شده است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:« اگه به قول محسن رفیق دوست داشتن ماشین لکسوس و خانه گران در فرمانیه از پارامترهای یه زندگی کاملا معمولیه پس زندگی 96درصد مردم ما غیرمعمولیه»
کاربر دیگری گفته است:« محسن رفیق‌دوست گفته که منزلم در خیابان فرمانیه است که سال ۱۳۷۳ خودم ساختم و حدود ۵۵ میلیون تومان برایم تمام شد پرسش اینجاست که سال73 این حجم از نقدینگی را از کجا به دست آورده است؟»
دیگری نوشت: « آقای رفیق‌دوست همون لاستیک ماشینت هزینه چند ماه زندگی منه»
کاربر دیگری اینطور می‌نویسد:« ایشون ظاهرا گفته منزل فعلی رو سال ۷۳ خودش ساخته و ۵۵ میلیون هزینه کرده. اون سال برادر من که کارمند بانک بود با وام یک آپارتمان ۶۰ متری در نظام آباد تهران خرید ۳ میلیون! الان این آپارتمان خیلی باشه ۳۵۰! ایشون از کجا آورد زمین در آن منطقه بخره و اینقدر هم هزینه ساخت کنه»
یکی دیگر از کاربران گفته است:« حتی اگر قبول کنیم که برخی به خاطر ارث پدری یا ساکن بودن از قبلِ انقلاب، اجباراً دربالای شهر سکونت دارند، اما واقعا چه اشکالی دارد که وقتی مسئولیتی می‌پذیرند،لااقل درطول مدت مسئولیتشان در یک منطقه متوسط یا پایین جامعه زندگی کنند تا ازهمنشینی مردم این مناطق نیز بهره ببرند؟!»
کاربر دیگری نوشت:« اینکه رفیق‌دوست می‌گوید یک زندگی معمولی در فرمانیه دارد و یک لکسوس، دربردارنده یک مفهوم است که او مثل خیلی‌های دیگر اصلا نمی‌داند زندگی معمولی یعنی چه!»
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
سرداردست ازسرما بردار برو بااندوختهای دوردورت زندگی کن بگذار ما تنها باشیم خدا برایتان خواسته پیامبر هم زیرش را امضا کرده بگدارپابرهنه های انقلاب و امام خود کارخودکنند قیم نیاز نیست
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1