کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

بن بست اصولگرایان بویراحمد و دنا / آیا اصولگرایان از «کریم فرخیانی» عبور می‌کند؟ / گزینه سوم کیست؟

10 مهر 1398 ساعت 23:51

ستار هدایتخواه در ادامه با بیان این که سازو کار انتخاب نامزد اصلی جریان تغییر کرد گفت: اعضای مجمع نیروهای انقلاب از ۱۳ نفر به ۳۰ نفر تغییر کرد و چند مدتی است که به دنبال ساز و کار جدید هستیم. در این ساز و کار جدید پس از اعلام آمادگی افراد، شورا براساس ساز و کارهای اعلام شده که شامل نظرسنجی، وضعیت اقبال عمومی و پذیرش توسط اعضای شورای است نامزد اصلی و نهایی جریان معرفی خواهد شد. وی با بیان اینکه کریم فرخیانی نیز می‌تواند خود را برای نامزدی معرفی کند گفت: کسانی که در این شورا عضویت می‌گیرند باید تعهد نمایند که از تصمیم نهایی جریان تبعیت می‌نمایند.


شاجا (شورای ائتلاف جریان ارزشی انقلاب) به جای جمنا در عرصه سیاسی اصولگرایان تشکیل شده است. اگر چه با انتشار خبر تأسیس شاجا خیلی از ریش سفیدان اصولگرایان به آن واکنش نشان دادند و اختلاف اصولگرایان از همین جا شدت بیشتری کرده است و بعضی از آنها بر روی مرامنامه جمنا ایستادگی کردند. در استان کهگیلویه و بویراحمد شورای ائتلاف جریان ارزشی انقلاب «شاجا» شکل گرفته است واین تشکیلات سیاسی جدید اصواگرایان برنامه و اهداف خودش را دارد. از این موضوع که بگذریم «شاجا» ها در استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس برنامه‌های از قبل طراحی شده، کارهایشان را در این استان آغاز کردند. نیروهای اصولگرایان در شهرستان‌های گچساران و باشت مسیرشان را به نحوی که در رسانه‌ها هم آمده راهشان را می‌روند. در شهرستان‌های بویراحمد و دنا با حضور برخی چهره‌های شاخص اصولگرایی برنامه‌های «شاجا» در حال طی کردن است.
13 خرداد ماه 98 با حضور تعدادی از اصولگرایان و غائب بودن برخی از آنها کریم فرخیانی به عنوان کاندیدای نهایی اصولگرایان معرفی شد، اما او در این مدت فعالیت قابل قبولی نداشت و به نظر می‌آید که جریان اصولگرایی از عمکرد او در این مدت راضی نیستند. کم تحرکی کریم فرخیانی باعث شده تا بازار حدس و گمان‌ها زیاد شود. به طور مثال بعضی‌ها اینگونه بیان می‌کردند که وقتی فرخیانی متوجه شده که مورد استقبال بدنه مردمی نشده، رفته و نشسته است. شنیده‌ها حکایت از این دارد که اصولگرایان برای کریم فرخیانی فراخوان زده‌اند که او باید به جریان توضیح بدهد که در این مدت چه کاری انجام داده، موضوعی که هنوز اتفاق نیفتاده است.
امروز (10 مهر ماه 98) نشست مجمع عمومی نیروهای انقلاب شهرستان‌های بویراحمد و دنا جلسه تشکیل دادند و ستار هدایت خواه در این مجمع آنگونه که برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند، سخنرانی کرده است. البته رسانه‌ها هم نوشته‌اند که اصولگرایان از کریم فرخیانی عبور کرده‌اند.
«ستار هدایتخواه» نماینده سابق بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بررسی مسأله ولایت و ولایت پذیری گفت: تنها راه موفقیت و رستگاری ولایت پذیری است که همگان برای رسیدن به رستگاری باید ولایت پذیری خود را بیش از پیش تقویت نمایند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تفرقه و تشتت در نیروهای انقلابی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در پی انشقاق نیروهای انقلابی عده‌ای در داخل و خارج طمع برداشتند و احساس کردند که می‌توانند با گسترش انشقاق و تفرقه در نیروهای انقلابی به تضعیف ولایت بپردازند.
نماینده دو دوره بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به تاکید بزرگان جریان نیروهای انقلابی در کشور مبنی بر اتحاد و یکپاچگی اشاره کرد و گفت: بر همین اساس بود که در انتخابات دوره گذشته مجلس شورای اسلامی در بویراحمد و دنا و در همین دوره نیز به دنبال یافتن راهکار اساسی برای ایجاد وحدت و هماهنگی بین نیروهای انقلابی هستیم.
هدایتخواه گریزی به انتخابات دوره گذشته مجلس در این شهرستان زد و گفت: در دوره گذشته نیز تمام تلاش خود را برای ایجاد اتحاد و جلوگیری از تشت انجام دادیم اما نتوانستیم به نتیجه مطلوب برسیم.
وی افزود: ساز و کار نیروهای انقلاب در دوره گذشته به این صورت بود که ۱۳ نفر عضو داشت که ۵ نفر از نمایندگان احزاب، ۲ نفرورحانی، بنده و ۵ نفر دیگر از سایر نقاط استان را در برمی گرفت.
هدایت خواه با بیان اینکه در همان دوره نیز از آقای روشنفکر دعوت کردیم و به همراه سه نفر از دوستان به سراغش رفتیم تا وحدت و انسجام ایجاد شود اما روشنفکر با بیان این شرط که باید ایشان ۷ نفر را معرفی کنند و این شرط با توجه به اساسنامه امکان پذیر نبود از پذیرش وحدت خودداری نمود. پس از آن قرار بر تشکیل مجمع ۴۰۰ نفری شد که موردموافقت قرار نگرفت و در نهایت گروه ۲۳ سه نفره مورد تأیید قرار گرفت که ۱۰ نفر از جانب بنده و ۱۰ نفر نیز از جانب آقای روشنفکر و ۳ نفر نیز مرضی الطرفین برای نامزدی شهرستان بویراحمد تعیین تکلیف نمایند که این امر نیز مورد توافق قرار نگرفت.
ستار هدایت خواه در ادامه با بیان اینکه در این دوره نیز باز هم به دنبال راهکار وحدت هستیم افزود: در این دوره نیز برای ایجاد وحدت تشکیل جلسه دادیم و با توجه به اینکه آقای فرخیانی هم طایفه‌ای روشنفکر بود احساس می‌کردیم و آقای فرخیانی نیز تأیید می‌کرد که آقای روشنفکر با او همراهی خواهد نمود و او را به عنوان نامزد جریان معرفی کردیم.
 هدایت خواه در ادامه با بیان اینکه فرخیانی با روشنفکر دیدار نمود و روشنفکر نیز با بیان اینکه اگر سه نفر (حاج حسینی، هدایت خواه و خلقی پور) برای حمایت از فرخیانی امضا کنند او نیز نفر چهارم خواهد بود اما بعد از امضای دو نفر اول و قبل از امضای اینجانب پیام فرستادند که آقای روشنفکر این را نیز قبول ندارد.
هدایتخواه با بیان اینکه در نهایت کریم فرخیانی به عنوان نامزد جریان معرفی شد و قرار بود تا شهریور ماه وارد کار شود اما این اتفاق روی نداد و ما تا کنون به آقای فرخیانی دسترسی نداریم.
ستار هدایتخواه در ادامه با بیان این که سازو کار انتخاب نامزد اصلی جریان تغییر کرد گفت: اعضای مجمع نیروهای انقلاب از ۱۳ نفر به ۳۰ نفر تغییر کرد و چند مدتی است که به دنبال ساز و کار جدید هستیم.
هدایتخواه با بیان اینکه بعد از تشکیل اعضای مرکزی نیروهای انقلاب شهرستان بویراحمد و دنا، افراد می‌توانند خود را برای نامزدی مجلس شورای اسلامی معرفی نمایند گفت: در این ساز و کار جدید پس از اعلام آمادگی افراد، شورا براساس ساز و کارهای اعلام شده که شامل نظرسنجی، وضعیت اقبال عمومی و پذیرش توسط اعضای شورای است نامزد اصلی و نهایی جریان معرفی خواهد شد.
وی با بیان اینکه کریم فرخیانی نیز می‌تواند خود را برای نامزدی معرفی کند گفت: کسانی که در این شورا عضویت می‌گیرند باید تعهد نمایند که از تصمیم نهایی جریان تبعیت می‌نمایند.
ستار هدایتخواه اعلام کرد تا قبل از نیمه آبان نامزد نهایی مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا تعیین تکلیف خواهد شد.
بنا بر این گزارش، باید منتظر بمانیم که آیا اصولگرایان کاندیدای دیگری به جای کریم فرخیانی معرفی می‌کنند یا خیر؟ آیا اصولگرایان دو باره ستار هدایت خواه را وادار می‌کنند که مثل گذشته رهبری این جریان را برعهده بگیرد و مجدداً کاندیدای انتخابات مجلس شود؟ با وجود هدایت خواه تکلیف روشنفکر چه می‌شود؟ اصلاح طلبان چه تاکتیکی را در مقابل اصولگرایان به کار می‌گیرند؟ آیا پای گزینه سومی در میان هست؟ یا اینکه اصولگرایان به بن بست می‌رسند؟


کد مطلب: 413410

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/413410/بن-بست-اصولگرایان-بویراحمد-دنا-آیا-کریم-فرخیانی-عبور-می-کند-گزینه-سوم-کیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1