تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۴۱۲۷۳۷
ورود رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج؛

نگین‌تاجی: بر سر سلامت مردم کوتاه نمی‌آیم / مرضی که به جان روند سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد افتاده است / مقدم همه فشارها را به شهرداری وارد نکنید / تصاویر

۱
۰
نگین‌تاجی: بر سر سلامت مردم کوتاه نمی‌آیم / مرضی که به جان روند سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد افتاده است / مقدم همه فشارها را به شهرداری وارد نکنید / تصاویر
کبنا ؛
اسفند ماه 97 کلنگ عملیات احداث کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور به زمین زده شد و متأسفانه با وجود اهمیت بالای این پروژه و نقش آن در سلامت مردم و حفظ محیط زیست، به دلایل مختلفی این پروژه معطل ماند و یکی از عوامل کندی اجرای این پروژه را به ضعف پیمانکار ربط دادند. حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (یکشنبه 24 شهریورماه 98) به همراه شهردار یاسوج و جمعی از مسئولان از سایت بازیافت زباله دوپشته دشتروم بازدید کرد.
به گزارش کبنا، نستهن مقدم شهردار یاسوج در این بازدید با ارائه گزارشی از روند ساخت کارخانه بازیافت در این محل گفت: اسفندماه سال گذشته با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور عملیات احداث کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج و حومه کلنگ زنی شد.


مقدم بیان کرد: سایت جمع آوری و دفع بهداشتی زباله شهر یاسوج در زمینی به مساحت 23 هکتار است که این کارخانه در 6 هکتار آن احداث خواهد شد.
وی بیان کرد: حوضچه های تبخیر شیرآبه های زباله نیز در طراحی این کارخانه دیده شده است.
مقدم با تاکید بر دغدغه مندی مجموعه شهرداری و شورای دور پنجم برای ساخت این کارخانه ادامه داد: چندین مرحله آگهی فراخوان جذب سرمایه گذار در روزنامه های پرتیراژ کشور برای ساخت این کارخانه انتشار یافت که استقبالی نشد و اکنون که یک سرمایه گذار بومی ورود کرده است، نیاز به حمایت جدی تر دارد.
وی گفت: پس از تصویب کلیات کارخانه بر اساس توافقات صورت گرفته با سرمایه گذار، کلنگ زنی انجام شد و کار جانمایی و تسطیح زمین و فراهم کردن زیرساخت های لازم آغاز شده است.
شهردار یاسوج بیان کرد: پس از فراهم کردن زیرساخت های لازم و تعیین جزئیات فنی در کارگروه پسماند استان، کار احداث و راه اندازی کارخانه در مدت زمان 6 ماه انجام خواهد گرفت.
همه فشارها بر روی شهرداری نباشد
مقدم با بیان اینکه کارخانه ای که در این محل پیش بینی شده است، با قابلیت های بالا و تجربه کارهای گذشته است، گفت: ورودی روزانه 4 هزار تن خواهد بود که می تواند پاسخگوی نیاز شهر یاسوج و سایر مناطق استان باشد.

وی ادامه داد: شهرداری یاسوج همه تلاش خود را برای ساخت این کارخانه انجام خواهد داد اما انتظار ما اینست که همه فشار بر روی شهرداری نباشد و سایر دستگاهها از جمله محیط زیست، منابع طبیعی، آب و فاضلاب، شرکت گاز، شرکت توزیع نیروی برق و سایر دستگاههای عضو کارگروه پسماند نیز مساعدت و جدیت برای ساخت این کارخانه داشته باشند.
مقدم تاکید کرد: بر اساس قولی که پیمانکار داده است در صورت مهیا شدن زیرساخت های لازم این کارخانه در مدت 6 ماه راه اندازی می شود و به بهره برداری خواهد رسید.
شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: به پیمانکار تاکید کرده ایم که سهمیه ویژه ای از اشتغال این کارخانه به جوانان بومی روستاهای اطراف اختصاص یابد.
بر سر سلامت مردم کوتاه نمی آییم/ دستگاههای کم کار در ساخت کارخانه بازیافت زباله یاسوج به دادگستری معرفی شوند
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازید بیان کرد: هر جایی حقوق عامه مردم باشد ورود خواهیم کرد و ساخت کارخانه بازیافت که با سلامت و بهداشت مردم سر و کار دارد را نیز جز حقوق عامه مردم می دانیم.
حسن نگین تاجی افزود: با همتی که در اینجا می بینیم کار انجام خواهد شد و بر روند اجرای کار نیز نظارت مستمر خواهیم کرد.
نگین تاجی با تاکید بر لزوم همکاری دستگاههای خدمات رسان با شهرداری یاسوج، بیان داشت: برای احداث این کارخانه لازم است عزم و اراده جدی باشد و از شهرداری می خواهیم هر دستگاهی که همکاری لازم را نداشت، معرفی کند.

نمونه برداری های منظم آب و فاضلاب از دوپشته صورت می گیرد
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: نمونه برداری های منظم آب و فاضلاب از این منطقه صورت می گیرد.
علی داوودی‌مهر بیان کرد: شهردار یاسوج با جدیت کار را دنبال می کند و آب منطقه ای نیز همکاری لازم را خواهد داشت.
شهرداری یاسوج سنگ تمام گذاشته است/ لزوم همکاری سایر دستگاهها برای احداث کارخانه بازیافت
پیمانکار کارخانه بازیافت زباله یاسوج نیز گفت: شهرداری یاسوج برای ساخت این کارخانه سنگ تمام گذاشته است و دفتر امور شهری استانداری نیز با جدیت پیگیر مسائل است.
عدالت نسب گفت: در صورت فراهم شدن زیرساخت های آب و برق و گاز بر اساس وعده ای که داده ایم در مدت 6 ماه خط تولید کارخانه را بهره برداری خواهیم کرد.

آنطوری که از صحبت‌های پیمانکار بر می‌آید، او معطل انشعاب آب، برق و گاز است تا وعده‌اش را در این رابطه عملی کند. اینکه پیمانکار چرا نتوانسته است ظرف این مدت زیرساخت‌های لازم را برای کارخانه خود فراهم کند همان مرضی است که سال‌ها روند سرمایه‌گذاری در استان گرفته است و گویا درمان هم نمی‌یابد.
براساس این گزارش، دهراب پور نائب رئیس شورای شهر، مدیرکل امور شهری استانداری، مدیرکل حفاظت محیط زیست، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد نیز در این بازدید حضور داشتند.

https://dadgostari-kb.eadl.ir/portals/dadgostari-kb.ir/News/images/98/DSC_3490.JPG https://dadgostari-kb.eadl.ir/portals/dadgostari-kb.ir/News/images/98/DSC_3498.JPG https://dadgostari-kb.eadl.ir/portals/dadgostari-kb.ir/News/images/98/DSC_3507.JPG https://dadgostari-kb.eadl.ir/portals/dadgostari-kb.ir/News/images/98/DSC_3507.JPG https://dadgostari-kb.eadl.ir/portals/dadgostari-kb.ir/News/images/98/DSC_3508.JPG
نام شما

آدرس ايميل شما

استانداری وهمه ادارات وهمه کارمندان غیر خودش
Iran, Islamic Republic of
آخرش این آقای کاظمی تا کی باید اینجا باشه.مگه این ده سال چه کار مفیدی انجام داده اگه انجام داده چرا سیر قهقرایی داریم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1