تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۳۴
کد مطلب : ۴۱۱۰۷۱
در کمیته حاشیه‌نشینی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

گسترش گروه‌های منحرف در حاشیه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد / به جای این همه انتقاد واقعیت‌ها را انعکاس دهید

۱
۰
گسترش گروه‌های منحرف در حاشیه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد / به جای این همه انتقاد واقعیت‌ها را انعکاس دهید
کبنا ؛
حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد در حال گسترش است و متأسفانه به دلیل عدم نظارت فعالیت‌های گروه‌های منحرف در این مناطق گسترش می‌یابد.
مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: می‌توان با ارائه برنامه منسجم حاشیه شهرها را ساماندهی می‌کنیم.
حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی پیش از ظهر روز (دوشنبه 24 تیرماه 98) در کمیته امور فرهنگی و اجتماعی مناطق حاشیه‌نشین با بیان اینکه ۸۰ درصد جمعیت استان در مناطق حاشیه شهر زندگی می‌کنند گفت: رشد و توسعه فرهنگی، توانمندسازی مناطق حاشیه شهر و افزایش نشاط اجتماعی و گسترش سازمان های مردم نهاد سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر می‌شود.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مناطق حاشیه شهرها با مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی متعددی مواجه هستند گفت: به دلیل نبود زیرساخت‌ها و امکانات فرهنگی و اجتماعی و نبود نظارت کنترل فعالیت‌های گروه‌های منحرف در این مناطق گسترش می‌یابد.
وی با بیان اینکه می‌توانیم با برنامه منسجم مناطق حاشیه شهر را ساماندهی کنیم، افزود: وقتی در گچساران توانستیم بافت فرسوده را ساماندهی کنیم سایر مناطق حاشیه استان را هم می‌توانیم ساماندهی کنیم.
این مسوول عنوان کرد: شهرداری یاسوج معاونت فرهنگی اجتماعی دارد که انتظار می‌رود این معاونت فعال شود البته شهرداری اقدامات خوبی مانند احداث پارک محله‌ای داشته است.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی باید برای برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت در حاشیه‌ شهر تلاش کنند گفت: اعتباراتی برای خرید تجهیزات و راه‌اندازی  برنامه‌های فرهنگی اجتماعی به ادارات ابلاغ شده که تا ۳۱ تیرماه فرصت دارند از این اعتبارات استفاده کنند.
در ادامه این نشست جهانبخش محمدی‌سیرت رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرقت در مناطق حاشیه‌نشین شهرهای استان ۳ درصد و سایر جرائم ۱۸ درصد کاهش  داشته است.
در بخش پایانی این نشست معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت:  یکی از مهمترین معضلات اجتماعی در جامعه امروز ما، بروز پدیده حاشیه‌نشینی است که زمینه‌ساز بروز آسیب‌های اجتماعی بسیاری برای مناطق درگیر است.
سید محمدکاظم نظری با اشاره به اینکه برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در حاشیه‌های شهر از مهمترین  کار دستگاه‌های اجرایی در بحث اوقات فراغت است، افزود : باید تلاش شود که اجرای برنامه‌ها به ایجاد شغل پایدار منجر شود و زمینه اشتغال را برای شرکت کننده‌ها فراهم کند.

 
نظری عنوان کرد: مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات در اختیار است که بخشی از تجهیزات خریداری و بخشی تا پایان تیرماه خریداری شود.
این مسوول با بیان اینکه در این حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: در استان یک رویه غلط جا افتاده، اینکه همه انتقاد می‌کنند و بذر ناامیدی می‌پاشند و اقدامات را زیرسوال می‌برند.
وی با طرح این مثال که دانشگاه علوم پزشکی در مناطق حاشیه شهر اقدامات خوبی انجام داده است، گفت: تریبون به دستان ما به جای این همه انتقاد، کارها و اقدامات صورت گرفته را انعکاس دهند آنها واقعیت‌ها را هم انعکاس دهند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اینگونه قضاوت کردن و انعکاس دادن که کهگیلویه و بویراحمد وضعیت نامطلوبی دارد درست و صحیح نیست، ما اعتبار داریم تجهیزات خریداری کنیم اما نمی‌دانیم کجا هزینه کنیم. دولت ۱۷ میلیارد ریال اعتبار برای توانمندسازی حاشیه نشینی استان اختصاص داده است. این اعتبار بین تعدادی از دستگاه های اجرایی برای خرید تجهیزات آموزشی، امکانات رفاهی و نشاط و سرگرمی و توانمندسازی این مناطق توزیع شده است و باید براساس دستورالعمل تا پایان سال مالی جاری هزینه شود.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ساختارهای بی رویه و غیرمجاز در حاشیه شهرها از جمله یاسوج را عامل برخی از  آسیب ها دانست و تاکید کرد: شهرداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان موضوع الحاق برخی روستاهای اطراف را پیگیری و از ساختارهای غیرمجاز و بی رویه جلوگیری کنند.
http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305719/%D9%86%D8%B7%D8%B1%DB%8C http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305720/%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C http://www.ostan-kb.ir/Portal/picture/?305721/%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
تو رو به خدا جلوی این مهاجرت ها به سمت یاسوج رو بگیرید که تبعات زیادی متوجه ساکنین اصلی یاسوج، کرده و معضلات زیادی به بار آورده. جلوی انتقالی ها به یاسوج رو بگیرید. انتقالی ها دو به شهرها و روستاهاشون برگردونید تا حداقل جا برای خود یاسوجی های اصیل، باز بشه. معضلات هم از بین بره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1