تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۴۱۰۸۸۳
کبنا گزارش می‌دهد

آب و فاضلاب شهری یاسوج؛ شرکت بر شرکت و تحمیل هزینه بر مردم/ چه کسی به فکر مردم است؟!

۱۳
۳
آب و فاضلاب شهری یاسوج؛ شرکت بر شرکت و تحمیل هزینه بر مردم/ چه کسی به فکر مردم است؟!
کبنا ؛بهای حامل‌های انرژی، سال به سال به سرعت در حال افزایش است و درآمد مردم نیز در حال کاهش و وضعیت زندگی مردم نیز نابسامان‌تر می‌شود. در این بین آب بهای مصرفی مردم نیز به سرعت در حال افزایش است که با توجه به تصمیمات کشوری، از این منظر تقصیری متوجه واحدهای استانی و شهرستانی نیست.
اما آنچه که مهم است نحوه تعامل این نهادها با مردم و عدم تحمیل هزینه‌های بیشتر بر گرده مردم است. با اینکه با تأسیس این شرکت‌ها در قانون، سعی شد با هزینه کمتر خدمات رسانی شود و شرکت‌های آب و برق و.. تأسیس شدند، اما هزینه‌های مردم بیشتر شده است.
آب و فاضلاب شهری یاسوج با شرکت‌های بسیاری قرارداد بسته تا با سرعت هر چه تمام‌تر آب بهای مصرفی مردم را با شدت و غلظت بگیرند؛ به گونه‌ای که حتی با صدور یک قبض (یک دوره کنتورخوانی) و تأخیر چند روز بعد از آن سعی در قطع انشعاب و تحمیل هزینه‌های اضافی بر مردم دارند.
این شرکت‌های خصوصی که زیر نظر آبفا هستند، در اویل با فرجه بیشتر (تأخیر در پرداخت دو یا سه قبض)، به مردم اخطار می‌داند که اخطاریه آنها شامل شناسه قبض و شناسه پرداخت و مبلغ و.. بود، اما چندی است که این رویه را رها کرده‌اند. در یک مرحله صرفاً اخطاریه آنهم بدون قید مبلغ و شناسه و ... صادر می‌کردند و اخیراً در برخی موارد بدون اخطار و اطلاع به مشترک، شتاب زده و بدون هیچ فرصت دقیقه‌ای (که حتی مشترک می‌تواند در جلو روی آنها با گوشی تلفن خود قبض را واریز نماید و آنها با روئیت پرداخت از قطع انشعاب صرفنظر کنند)، گویی کسی آنها را دنبال کرده به قطع انشعاب می‌پردازند.
نکته جالب آنکه هزینه هر قطع و وصل برای مردم و به نفع این شرکت‌های پیمان کاری طرف قرارداد آبفا، 30 هزار تومان آب می‌خورد و گویی از خدا خواسته تا در اولین فرصت بعد از صدور هر قبض و در کمترین فاصله ممکن به قطع هر انشعاب بپردازند و با هر قطعی مبلغی به حساب شرکت واریز شود.
به نظر می‌رسد نظارتی بر این شرکت‌ها نباشد و در صدور اخطاریه‌ها و ... عملکرد درستی وجود نداشته باشد و در کنار آن، گویی آب و فاضلاب شهری یاسوج نیز توجهی به نحوه تعامل با مردم و پاسخگویی و رعایت حقوق شهروندان ندارد و انگار به هر طریقی سعی دارد فقط در کوتاه‌ترین زمان ممکن هزینه آب بهای مشرکین را وصول کند حتی اگر شده به صورت برخط و آنلاین.
یعنی شاید اگر ممکن باشد این شرکت‌ها به مانند مغازه‌ها، در لحظه صدور قبض، مطالبه وجه آن را بنمایند که این امر عجیب است!
پیش از این نیز در تاریخ 25 فرودین جاری، در مطلبی تحت عنوان «اقدام عجیب آب و فاضلاب شهری استان در روزهای منتهی به تعطیلات»، (لینک مطلب) به کنتور خوانی روزهای 27 و 28 اسفند و مشمول شدن جریمه مصرف اسفند ماه به جهت خانه تکانی و شست و شو و ... و شگرد افزایش درآمد پرداخته شد.
به هر حال نحوه برخورد، گفتگو و تعامل با مردم و عدم تحمیل هزینه‌های اضافی بر جامعه و رعایت حقوق و پاسخگوئی به آنها و صداقت و شفافیت با شهروندان از همه دستگاه‌ها مورد انتظار است.
از دیگر حاشیه‌های این شرکت می‌توان گفت؛ اخیراً (در اردیبهشت 98)، مدیریت سابق شرکت آب و فاضلاب استان در روزهای پایانی مدیریت خود، استخدام‌های بی ضابطه‌ای نیز انجام داد که اخبار آن در رسانه‌ها انعکاس یافت و هم اکنون این شرکت در سطح استان با سرپرستی اداره می‌شود و سرپرست آن، همزمان رئیس آب و فاضلاب روستایی استان می‌باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دقیقا درسته
ریسش برخورد خوبی نداره
تو این استان هیشکی به فکر مردم نیست
Iran, Islamic Republic of
اب وفاظلاب نمیتونه بیاد تو خونه و کنتورها رو جمع اوری کنه اونا فقط میتونن بیرون از خونه انشعاب اب رو قطع کن بدون حکم دادگاه ورضایت صاحب خونه دزدی محسوب میشه و باید باهاشون برخورد بشه
احسان جهانبازیان
Romania
جدیدا فیش ها رو نگاه کنید مناطقی هست که اصلا فاضلاب کشیده نشده ولی هزینه دفع فاضلاب میگیرن از مردم. توی روز روشن.مراجعه کردم میگن باید کارشناسی بشه بره نمیدونم کمیسیون چی چی و از . اداره توی این شهرستان هست
نوید
Iran, Islamic Republic of
واقعا درست گفتی.
عدالت
Iran, Islamic Republic of
وضعیت مالی یکی ازکارمندان این شرکت به نام (م-)درقسمت مالی راتماشاکنید
زحمت کش
Iran, Islamic Republic of
حساب کردم اقای.. دراب فاضلاب تااخرخدمتش هیچی ازحقوقش نخورد پول ماشینش هم نمی شود
سید علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
شرکت آب و فاضلاب یاسوج 2 سال گذشته هزینه نصب فاضلاب را از ساکنین امامت 9 و 10 دریافت نمود و طی اجرای شبکه فاضلاب امامت 1 تا8 و امامت 11و 12 و حتی خیابان فنی و حرفه ای ، البته بدون رعایت ترتیب عددی امامتها از اجرای فاضلاب دو خیابان امامت 9 و 10 بدون دلیل و رعایت حقوق مردم و حتی رعایت ترتیب اجرای فاضلاب این خیابانها اجتناب نمود
لذا از مسئولین این شرکت با توجه به پیگیری های متعدد می خواهیم مشکل فاضلاب این دو خیابان را حل کنند
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه شرکت آبفا در کل استان ضعیف هست بویژه رئیس اداره گچساران
Iran, Islamic Republic of
انصاف داشته باشیم آب تو ایران از ارزان ترین کالاهای مصرفیه . یه سر تشریف ببرین تو مادوان و بلهزار ببین بعضی از این خانوما چند صد هزار لیتر آب رو به خاطر شستن آسفالت هدر میدن وقتی تذکر میدم میگن پولش رو میدیم دقیقا همینجا همیشه قطعی آب هست . بقیه مناطق شهر هم همینطوره
اتفاقا وزارت نیرو باید آب بها رو افزایش بده چون خیلی ارزان داره آب رو عرضه میکنه .
شما میدونی هزینه جاری روزانه تاسیسات آب فاضلاب چقدره ؟
راستی من محصل هستم و کارمند اداره آب نیستم .
Iran, Islamic Republic of
منم باور کردم کارمند آب و فاضلاب نیستی
در ضمن آب را بدون هیچ زحمتی چرا گران میکنند؟؟؟
چه زحمتی برای آب میکشند؟؟؟
خدا رو شکر کنیم حداقل خدا بارون میزنه
احسان
Romania
آبفای یاسوج فقط بدنبال منافع خودشه، وقتی پای منافع در میان باشه سلامتی و جیب مردم معنی نداره. آب بها به جای خود، این اداره همیشه داد میزنه که کمتر مصرف کنید ولی تا حالا به فکر شبکه فرسوده انتقال آب نبوده و نیست، پول هدر رفتن این خرابی ها رو از مردم میگیره ولی خبری از تعمیرات یا تعویض لوله های فرسوده نیست، همین ترکیدگی مداوم شبکه باعث شیوع انواع بیماریهای گوارشی بر اثر استفاده از آب آلوده در شهر یاسوج شده
عدالت
Iran, Islamic Republic of
اگردارایی های اقای م-... اداره کل راببینیدخواهیددید علت گرانی اب چیست
تهیدست اماباخدا
Iran, Islamic Republic of
خانه درگلستان 6-خانه درشاهد5 چندین مغازه درشهریاسوج ومهریان -خانه درمهریان -بیش ازچندقطعه زمین دراستان -ماشین چندصدمیلیونی ازنتایج افزایش نرخ اب
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1