تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۴۱۰۷۲۷
کبنا از جلسه شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

رقابت بودجه‌ای در قلب یاسوج / فرماندار بویراحمد: ما در نحوه توزیع اعتبارات ابهام داریم / علی‌پور: فرمانداران هیچ اطلاعی از توزیع اعتبارات ندارند / رئیس دانشگاه یاسوج: اعتبارات توازن گوشت قربانی نیست

۲۳
۰
رقابت بودجه‌ای در قلب یاسوج / فرماندار بویراحمد: ما در نحوه توزیع اعتبارات ابهام داریم / علی‌پور: فرمانداران هیچ اطلاعی از توزیع اعتبارات ندارند / رئیس دانشگاه یاسوج: اعتبارات توازن گوشت قربانی نیست
کبنا ؛جلسه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این جلسه که عصر امروز ( دوشنبه 10 تیرماه 98) در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، بعد از توضیحات حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد هر کدام از فرمانداران نظرات و دیدگاه های خود را ارائه دادند.
علی‌پور سرپرست فرماندار دنا در این جلسه گفت: هیچ کدام از فرمانداران از اولویت‌ها خبر ندارند و فرمانداری که هیچ اطلاعی از نحوه توزیع اعتبارات خبر ندارد چگونه می‌تواند در خصوص اجرای پروژه‌ها عمل کند.
وی افزود: شهرستان دنا که رتبه آخر اعتبارات توزان قرار دارد گاهاً جمعیت شناور آن به 200 هزار نفر می‌رسد و به لحاظ وسعت جمعیت نیز چهارمین شهرستان استان است. حال باید ببینیم به چه شکلی این اعتبارات توزیع گردیده است.
سید مسعود حسینی فرماندار باشت نیز در این جلسه با بیان اینکه فرمانداران باید از نحوه توزیع اعتبارات اطلاع داشته باشیم، تاکید کرد: ما پروژه‌های با قدمت بیش از 8 سال در شهرستان داریم که روزانه برای تکمیل آنها مراجعه می‌کنند. اولویت بندی پروژه‌ها باید با هماهنگی فرمانداران انجام بگیرد.
شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد در این جلسه گفت: قبلاً حلاوت کلام‌شان را نمی‌چشیدیم که الحمدالله امروز این حلاوت کلام را ما هم چشیدیم. دعوت نامه شورای برنامه ریزی را برای ما ارسال می‌کنند، حداقل باید پیوست اعتبارات همراه دعوت نامه برای ما ارسال شود، ما خودمان مراجعه کردیم و این پیوست آماده نبود. و دیگر در جلسه حرفی برای گفتن نمی‌ماند.
کناری در ادامه تصریح کرد: ما فرمانداران از خیلی اطلاعات قبل از توزیع اعتبارات اطلاع نداشتیم و این موضوعی است که ما را با مشکل روبرو می‌کند. گاهی در جلسه شورای برنامه ریزی اعتباراتی برای شهرستان تصویب می‌شود که بخشی از آن اعتبارات را کسر می‌کنند که هیچ گاه به شهرستان دیگر بر نمی‌گردد.
فرماندار بویراحمد در ادامه گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی بدون اطلاع فرمانداران تخصیص‌ها را توزیع می‌کنند و این ایراد است، گاهی فلان شهرداری شهر کلان تخصیص جزءی دارد و فلان شهرداری شهر کوچک 50 درصد تخصیص دارد.
کناری در ادامه با بیان اینکه وحی منزل نیست که در توزیع اعتبارات حتماً باید یک رویه خاصی دنبال شود، تصریح کرد: مثلاً وقتی شهرستان بهمئی اعتبارات خوبی از محل توزان دارد، شهرستان چرام در سایر محل‌های توزیع اعتبارات دیده شود. به شکلی عمل شود که از محل اعتبارات یک سوم و دو سوم، توجه به شهرستان دیگر نیز داشته باشیم.
فرماندار بویراحمد با تاکید بر اینکه فرمانداران از نحوه توزیع اعتبارات اطلاعی ندارند، اضافه کرد: نباید یک شهرستانی از محل نفت و توازن و سایر محل‌ها، اعتبارت بگیرد، و یک شهرستان هم بماند و نگاه کند، شهرستانی که اعتبارات توازن را می‌گیرد، از محل دو سوم و سه سوم شهرستان دست شهرستان دیگری مثلاً چرام را بگیریم.
وی افزود: وقتی یک شهرستان اعتبارات نفت را می‌گیرد، حداقل اعتبارات توازن را برای مناطق محروم بگذارید.
فرماندار بویراحمد در ادامه گفت: در فصل آموزش هر سال گلایه مندی داریم، بیش از 45 درصد دانش آموز استان کهگیلویه و بویراحمد است. اما 23 درصد اعتبارات در فصل آموزش به این شهرستان اختصاص داده می‌شود و این در حالی است که ما بیش از 100 مدرسه شهرستان بر اثر زلزله تخریب آسیب دیده است. این‌ها مشکلات و ابهاماتی هست که وجود دارد و انتظار پاسخگویی داریم.
در ادامه هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از شنیدن سخنان فرمانداران، گفت: فرمانداران از روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها اطلاعات را می‌گیرند و آنها وقتی آمار دانش آموزان را می‌دهند کل دانش آموزان مدارس دولتی، غیر انتفاعی و غیردولتی را در نظر می‌گیرد در حالی که اعتبارات فقط برای مدارس دولتی توزیع می‌شود.
زارع پور خطاب به فرماندار بویراحمد گفت: کل آمار دانش آموزان مدارس دولتی شهرستان بویراحمد 124 هزار نفر است. یعنی حدود 42 مدرسه دولتی در این شهرستان داریم.
احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه با بیان اینکه 40 هزار دانشجو در این استان داریم، افزود: توزیع اعتبارات توازن اینگونه مثل گوشت قربانی، توسعه شکل نمی گیرد و ما باید اعتبارات توازن را برای دو یا چند کار اولویت دار قرار دهیم.
و باید اعتبارات توازن را هر سال برای دو کار ماندگار کنار بگذاریم تا شاهد توسعه باشیم. و ما همچنین رفتار استان های دیگر را که دارای اعتبارات نفت و توازن هستند را با دانشگاه ها ببینیم و در استان ما هم آنگونه عمل کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
آقای زارع پور مدیرکل استانه یا مدافع گچساران؟ ایشون حتما نمیدونه که هرچی کهگیلویه ای و گچسارانیه اومدن داخل یاسوج.
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
والا فعلا که همه چی دست باند تاجگردونه نمایندگان دیگر که
دنیادیده
Iran, Islamic Republic of
خب سهمیه نفت حق گچساران وبهمیی هست چون نفت صادرمیکنندودرسالحدودبیست میلیاردبه اقتصادکشورپول واردمیکنندواین بودجه های کم هیچ بلکه بایدحداقل ده درصد سهمیه نفت وثروت ودرامدنفتی رادرمناطق نفتخیزکه اتفاقاسالهاست که موردتبعیض قرارگرفتندوباوجودذخایرعظیم نفت وگاز ومعادن گوناگون وآب درمحرومیت مطلق بوده وهستندبه طوری که شهرهای همجواراین دوشهرنفتخیز گاها ازگچساران وبهمیی وضعیت اقتصادیشان بهتراست.درهیچ جای دنیااین تبعیض نیست بجزایران.ببینیدوضعیت شهرهای نفتی جهان راکه بهترین و پررونق ترین شهرهای جهان هستند ولی درایران محرومترین مردم درمناطق نفتی هستند.نمونه اش خوزستان بوشهر گچساران وبهمیی و هرمزگان وچابهار همه محروم هستند.مدیران ووزیران محترم خواهشااندکی عدالت رااجراکنیدوبه جای نفرین دعای خیرراباعدالتتان نصیب خودکنید.
نفت دارفقیر
Iran, Islamic Republic of
بعضی شهرهاکه تقریبا یک چهارم سرمایه کشورراتامین میکنندبایدهم بیشتر وبهتر بهشان رسیدگی شود
منطقه محروم
Iran, Islamic Republic of
یعنی چه نفتش از بهمیی بره استعدادش از دهدشت بره گازش ازگچساران بره ولی فیضش رایاسوج ببره.لطفابه هیچ وجه واژه عدالت به کارنبرید
Iran, Islamic Republic of
خخخخخ استعداد از دهدشت خودتون هم باورتون شده ..
Iran, Islamic Republic of
خب حالا مثلا دناگردشگری داره گچساران وبهمیی تفت وگازدارند کهگیلویه باسواد وکشاورزی واب داره یاسوج به جز بلوط چی داره که مدیرانش انتظاردارند بیشترین بودجه استان دریاسوج خرج بشه؟چه وضعشه
فرزند, دنا
Iran, Islamic Republic of
خب اگه یاسوج چیزی نداره چرا ساکنین همین شهرستانهایی که شما نام بردی سینه خیز راه افتادن خودشون رو به یاسوج برسونند.. مشکل یاسوج انباشت جمعیتی است که به فراخور افزایش تعداد, افزایش فرهنگی نداشته اند....
Iran, Islamic Republic of
در ترکیه از میوه بلوط چندین نوع شیرینی درست می کنن و چقدر از نظر اقتصادی درآمد زا است لطفا از آنها یاد بگیرید و با محرومیت مبارزه کنید.
عدالتخواه ولایتمدار
Iran, Islamic Republic of
یه چندسالیه مناطق گچساران ودهدشت بهشان بهترازگذشته نگاه میشودواین نباید حسادت عده ای کوته فکررابرانگیزدچراکه استان محرومی هستیم و تمام استان مستحق کارزیاداست وطبیعی است که شهرهایی که سالانه میلیاردهادلار سرنایه به اقتصادکشورتزریق میکنند بودجه بیشتری نصیبشان شود.
Iran, Islamic Republic of
یاسوج باید به صادرات بلوط بپردازدتابودجه اش بیشترشود.پرورش ماشک ودامپروری هم شغلهای خوبی است باتوجه به محیط مستعدیاسوج.دست از نفت بردارد
Iran, Islamic Republic of
همینه که شمارو تو حاشیه جا دادیم دیگه....
Iran, Islamic Republic of
حیف که مسولان ما بیخیال صنعت گردشگری شدن حیف صد هزار افسوس
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر کناری ک همیشه از بویراحمد دفاع میکند
کاشکی بازم داشتیم افرادی مث فرماندار ک حقمون رو میگرفت
Iran, Islamic Republic of
اون معاون کیه.و خونهاش شیراره
Iran, Islamic Republic of
فقط حرف رسانه ای میزنه در عمل هیچ. این روزا فقط خودنمایی مد شده
دنای سرافراز
Iran, Islamic Republic of
بل اخر یک نفر از دنا دفاع کرد .تشکر از فرماندار دنا اقای علی پور
Iran, Islamic Republic of
تا تاجگردون هست و نوروزی در راس بودجه استان توزیع متوازن شعاری پوچ و دهن پر کن هست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
صادقی
Iran, Islamic Republic of
امار دانش آموزی و مدارس که توسط زارع پور برای شهرستان بویراحمد اعلام شده اشتباه است و احتمالا خبرنگارتون اشتباه ثبت کرده بویراحمد حدود 70 هزار دانش آموز و بیشتر از 200مدرسه دولتی داره
Iran, Islamic Republic of
فرماندار بویراحمد درست گفتن واقعا
بویراحمد
United States
تا بویراحمد نماینده ضعیف و مدیرانی ضعیف تر از نماینده اش داره وضعیت بویراحمد و دنا همینه
Iran, Islamic Republic of
تشکر از فرماندار بویراحمد که فقط ایشون حالیش شده که چه بر سر اعتبارات میاد
مهقلو
Iran, Islamic Republic of
خداوکیل بعضی از اجزای ارشد جلسه نمیدنن بودجه چیه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1