کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بعد از مرگ 8 نفر از اعضای یک خانواده در جاده یاسوج- چرام، مسئولان صحبت از عدم ایمنی جاده می‌کنند؛

نوش دارو بعد از مرگ سهراب

19 خرداد 1398 ساعت 21:14

در حالی مردم استان در داغ مرگ 8 عضو یک خانواده داغدار هستند، مسئولان کهگیلویه و بویراحمد تازه یادشان می‌افتد که مسیر یاسوج -چرام، ایمنی لازم، تابلوهای هشدار دهنده و گاردریل ندارد.


عدم ایمنی جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد علت اصلی مرگ مسافران و شهروندان این استان است، همچنین عدم نصب علائم ایمنی و گادریل در برخی محورهای خطرناک مرگ رانندگان و سرنشینان را افزایش می‌دهد.
در نشست نشست کمیسیون ایمنی و راه‌ها امروز (19 خرداد ماه 98) که به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد به علت مرگ رانندگان و مسافران در جاده‌ها اشاره شد.
عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اینکه در این ایام شاهد حوادث تلخ رانندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم، گفت: کمربندی یاسوج- اصفهان یکی از نقاط حادثه‌خیز استان است و راهداری باید همه تلاش خود را انجام دهد تا این محور چهار خطه شود.
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جاده‌هایی که چهار خطه شدند 90 درصد کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای را داشتیم، گفت: 52 درصد فوتی‌های حوادث رانندگی از محل حادثه تا بیمارستان اتفاق می‌افتد آماری که پوران‌فر رئیس فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد چندان آن را قبول نداشت.
وی در این خصوص گفت: در سال 97، از 65 مورد احیایی که توسط فوریت‌های پزشکی تا بیمارستان انجام شد 52 درصد موفق بودند و ما یک مورد فوتی را نداشتیم و مرگ در مرحله پیش بیمارستانی صفر بود.
وی عنوان کرد: در بیمارستان‌های استان به لحاظ پزشک و امکانات پزشکی کم و کسری و مشکلی وجود ندارد.
در ادامه این نشست آمار مصدومین حوادث رانندگی در سال 96 و 97مورد مقایسه قرار گرفت که راهداری طبق آماری که از پزشکی قانونی داشت تعداد مصدومان سال 96 را 5 هزار و 32 نفر عنوان کرد و اینکه سال گذشته هم 4 هزار و 969 نفر در حوادث رانندگی مصدوم شدند.
البته نصیری‌راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این موضوع را مطرح کرد که مصدومان حوادث رانندگی سال 97 نسبت به سال 96، 1.3 درصد کاهش داشته است.
پوران‌فر در ادامه این مبحث هم به آمار مصدومان حوادث رانندگی واکنش نشان داد و با بیان اینکه مرجع رسمی برای مصدومیت‌های حوادث رانندگی فوریت‌های پزشکی است، گفت: آمار مصدومان حوادث رانندگی استان در سال گذشته کاهشی که نداشته هیچ ! 13 درصد افزایش داشته است.
وی عنوان کرد: گویا مسوولان این جلسه را تشکیل دادند که نشان دهند در حوادث و تلفات کاهش داشتیم.
 دربخش پایانی این نشست هم آمار فوت شدگان حوادث رانندگی در دو ماه اخیر مطرح شد که در سال جاری 33 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند در حالی که در مدت مشابه سال قبل 34 نفر در دو ماه ابتدای سال جاری در حوادث رانندگی کشته شدند.
سرهنگ ویسی‌پور هم در پایان این نشست با اشاره به حادثه‌خیز بودن محور یاسوج-چرام گفت: 23 درصد تلفات و حوادث رانندگی در محور یاسوج- چرام رخ داده است.

پایانه مسافربری قرنی یاسوج ساماندهی شود
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به مردم در پایانه مسافربری قرنی یاسوج شد.
هجیر افشون در این نشست اظهار داشت: با توجه به اینکه این محور یکی از مهم‌ترین محورهای شریانی استان است باید نسبت به ارتقا ایمنی راه تلاش‌های بیشتری انجام شود.
وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در راستای ساماندهی پایانه مسافربری یاسوج عنوان کرد: مسئولان پایانه و شهرداری موظف به محصور کردن این مجموعه، راه‌اندازی سامانه پایش تصویری و ایجاد پایگاه برای حضور پلیس راهنمایی است.
افشون با اشاره به محور کمربندی یاسوج به سمت پلیس راه یاسوج_شیراز به اصفهان، گفت: تقاطع شاه مختار تا اصفهان تا زمان اجرای طرح نهایی که ایجاد زیر گذر و روگذر است به صورت موقت و از طریق راهداری ساماندهی می شود.
وی افزود: پیمانکاران نسبت به نصب علائم هشدار دهنده و ایمنی در جاده ها اقدام کنند و در این خصوص مکاتبات لازم با تمامی دستگاه های اجرایی انجام شده است‌.
افشون تصریح کرد: به طور قطع در صورت مشاهده بی توجهی و سهل انگاری در این زمینه با دستگاه خاطی برخورد خواهد شد.
کمربندی یاسوج تا ۱۵ تیرماه ایمن‌سازی شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کمربندی یاسوج تا پایان ۱۵ تیرماه باید ایمن‌سازی شود، گفت: لازم است اقدامات کوتاه مدت بازدارنده و اقدامات بلند مدت پیشگیرانه توأمان انجام شود.
عزیز فیلی در نشست کمیسیون ایمنی راه ها با اشاره به اینکه تعداد تلفات تصادفات کمربندی یاسوج از پلیس راه شیراز تا اصفهان بالاست، اظهار داشت: باید سطح ایمنی این محور ارتقا یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه فرهنگ ترافیک و ایمنی جاده‌ها باید ارتقا یابد، عنوان کرد: تا ۱۵ تیرماه آشکارسازی تابلوهای علائم و ایمن سازی در کمربندی انجام شود.
وی بیان کرد: تجربه ثابت کرده جداکردن جاده‌های دوخطه موجب کاهش ۵۰ درصدی تلفات و ۹۰ درصدی تصادفات می‌شود.
فیلی افزود: باتوجه به اینکه جداکردن جاده های دو خطه موجب کاهش تصادفات جاده ای و تلفات ناشی از آن خواهند شد می طلبد نسبت به انجام این موضوع در محورهای استان اقدام شود.
وی ابراز کرد: شهرداری یاسوج تا ۱۵ تیرماه نسبت به محصور نمودن پایانه مسافربری قرنی و ساخت استراحتگاه رانندگان پیگیری‌های لازم را انجام دهد.
فیلی با اشاره به ضرورت اقدامات ایمنی جهت کاهش تصادفات، تصریح کرد: آموزش و فرهنگ سازی دو راهکار مهم در کاهش تصادفات رانندگی است.
وی عنوان کرد: ۳ محور یاسوج-اصفهان، یاسوج- بهبهان و گچساران- بابامیدان جز محورهای شریانی استان هستند و باید در راستای ایمن سازی این مسیرها بیشترین تلاش را به کار گیریم.

بررسی علل فوت 8 عضو یک خانواده در تصادف محور یاسوج-چرام توسط پلیس راه ناجا
معاون عملیات پلیس راه راهور ناجا گفت: ایمن نبودن محور، عدم نصب گاردریل و سرعت بالا علت حادثه تلخ فوت 8 عضو یک خانواده در محور یاسوج-چرام است.
سرهنگ حسن خسروجردی با ابراز تاسف از حادثه تلخ محور یاسوج-چرام که منجر به فوت 8 عضو یک خانواده شد گفت: علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته در تعطیلات عید فطر، این حادثه در آخرین روز تعطیلات رخ داد که اتفاق ناگواری بود.
معاون عملیات پلیس راه راهور ناجا در ادامه با اشاره به کوهستانی بودن محور یاسوج-چرام افزود: به دلیل کوهستانی بودن منطقه باید اقدامات بیشتری در این محور صورت می‌گرفت گرچه کارها و تلاش‌هایی نیز شده است.
وی تصریح کرد: در محلی که این اتفاق افتاده تا 100 متر جلوتر از آن خاکریز وجود دارد اما قبل از پیچ حادثه 400 تا500 متر کفی مستقیم با شیب تند وجود داشته حتی در مسیر هم پیچ‌های متعددی بود اما سرعت وسیله نقلیه در این پیچ‌ها پایین بوده است.
این مسوول به علت حادثه اشاره کرد و گفت: تعداد زیاد سرنشین‌های خودرو، عدم توجه به جلو به دلیل سرعت وسیله نقلیه و ایمن نبودن مسیر و عدم نصب تابلوهای هشداردهنده و گاردریل همه از علل وقوع این حادثه تلخ در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
خسروجردی تصریح کرد: راننده از اهالی منطقه بود و به وضعیت جاده اشرافیت داشته اما سرعت بالا باعث عدم کنترل وسیله نقلیه و خارج شدن آن از سمت راست پیچ شده است.
معاون عملیات پلیس راه راهور ناجا با تأکید بر اولویت‌بندی این مسیر و مشخص شدن پرتگاه‌های خطرناک گفت:اقدامات زودبازده و کوتاه مدت برای آشکارسازی و آرام‌سازی محور صورت گیرد.
وی با اشاره به مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌ها گفت:  این مصوبات همراه با اعتبارات مشخص به استان‌ها اعلام شود که از جمله اقدامات برجسته، کاهش سرعت وسیله نقلیه در آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی و فرعی است.
این مسوول به نقش ائمه جمعه و جماعت، دهیاران و صدا و سیما در فرهنگ‌سازی کاهش تلفات رانندگی اشاره کرد و گفت: با شروع طرح تابستانه ایمنی راه‌ها در اولویت باشد.
وی با اشاره به انحراف به چپ و سبقت زیاد خودروها گفت: اتوبوسی در محور قم- تهران واژگون شد و 4 نفر در این حادثه فوت کردند اما واژگون شدن خودروی پژو پارس در این استان و فوت 8 نفر تمام محاسبات ما را به هم زد.
در حالی مردم استان در داغ مرگ 8 عضو یک خانواده داغدار هستند، مسئولان کهگیلویه و بویراحمد تازه یادشان می‌افتد که مسیر یاسوج -چرام، ایمنی لازم، تابلوهای هشدار دهنده و گاردریل ندارد. نوش دارو بعد از مرگ سهراب.


کد مطلب: 410220

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/410220/نوش-دارو-بعد-مرگ-سهراب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1