کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در بیانیه‌ی جامعه اسلامی دانشجویان مسلمان دانشگاه آزاد یاسوج:

گذشتگان تشکل دانشجویان مسلمان دانشگاه آزاد یاسوج را دچار انحراف کردند

31 ارديبهشت 1398 ساعت 10:04

اما متاسفانه طی مدت دو سال اخیر، برادران و دوستان ما که در رأس امور تشکل بودند، قدر اعتماد دانشجویان و کادر رهبری این تشکل را ندانسته و به نوعی تشکل را دچار انحراف از اهداف و آرمانهای انقلابی کرده بودند.


 جامعه اسلامی دانشجویان مسلمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با صدور بیانیه‌ای در باره ادامه فعالیت این تشکل دانشجویی توضیحاتی دادند.
متن این بیانیه‌ی به شرح زیر است؛
وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کنْتُمْ مُؤْمِنِینَ (آل عمران ۱۳۹)
 پیروزی انقلاب اسلامی ایران شروع عصر تازه‌ای در تاریخ ایران به شمار می‌رود. کشوری که چندین هزار سال تحت سلطه شاهان و استعمارگران قرار داشت از بند زنجیر اسارت رها شده و سرنوشت آن را مردم مسلمان و انقلابی رقم زدند. در یک کلام، ظهور انقلاب اسلامی ایران حاصل زحمت‌های اولیای دین برای اجرای قوانین اسلام و برپایی حکومت عدل الهی بود.
آری این است ثمره انفجار نور و هدایت در صراط مستقیم. ثمره حرکت، پیوستگی و همبستگیِ امت با امام خویش. یعنی: رستاخیز بزرگ انقلاب اسلامی.
بی شک، عزت، حیات و خوشبختی ما در ایستادگی و مقاومت است. و اگر دشمن این حقیقت را دریابد هرگز به انتظار خستگی ما نخواهد ماند. و این شجره طیبه‌ای است که اصلُها ثابت و فرعُها فی السما.
 یکی از عناصر محوری در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی و پیروزی آن و همچنین در تداوم آن جوانان بوده‌اند و نقش جوانان در شکل گیری انقلاب اسلامی و پس از آن در تداوم وپیگیری اهداف و ارزشهای آن قابل انکار نیست در این میان یکی از تشکیلاتی که با سازماندهی جوانان نقش بزرگی را در این زمینه ایفا می‌کردند تشکلات دانشجویی بود.
همسو بودن دانشجویان با تحولات جامعه ایران و حضورآنان در اکثر مراکز آموزش عالی به خصوص در سالهای آخر عمر حکومت پهلوی ما را به نقش و جایگاه دانشجویان رهنمون می‌سازد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دانشجویان و تشکلهای دانشجویی در تمامی صحنه‌ها اعم از جنگ تحمیلی و پس از آن در بازسازی کشور و فعالیتهای علمی و تلاش برای پیشرفت کشور در زمینه‌های مختلف همواره نقش مهمی را ایفا نموده‌اند.
مقام معظم رهبری: آنچه برای من اهمیت دارد این است که جوان و عنصر فعالی سیاسی ما توجه کند که امروز کشور و ملتش کجا ایستاده است و باید چکار کند و به چه چیزی همت بگمارد، نیرویش را صرف آن کند و به دهان دشمنکه برای ما خواب و خیال‌های زیادی دیده نگاه نکند.
 دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج همانند دیگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی آموزشی، همواره شاهد جریانات و تحولات فرهنگی سیاسی توسط دانشجویان بوده است. بالاخص در قالب تشکل‌های اسلامی سیاسی.
جامعه اسلامی دانشجویان مسلمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیست. همانطور که در اساسنامه این تشکل آمده است، هدف و خط مشی این تشکل، پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در جوامع دانشگاهی است.
اما متاسفانه طی مدت دو سال اخیر، برادران و دوستان ما که در رأس امور تشکل بودند، قدر اعتماد دانشجویان و کادر رهبری این تشکل را ندانسته و به نوعی تشکل را دچار انحراف از اهداف و آرمانهای انقلابی کرده بودند.
لذا طی انتخابات اخیر با انتخاب ائتلاف جریان اصیل انقلابی، خنجر کهنه و فرسوده ارتجاع را شکسته و بار دیگر علم را بدست مبارزین حقیقی سپردند.
چنانکه حضرت امیر (ع) نیز می‌فرمایند:
لا یحمِلُ هذَا العَلَمَ إلاّ أهلُ البَصَرِ وَ الصَّبر 
 در این دوره سخت که جنبش دانشجویی به کما رفته و دانشگاه دچار آسیب‌های جبران ناپذیری در عرصه علم و فرهنگ شده، گاهی این جسمِ مُرده را با نوازش و ملایمت باید بیدار کرد و گاهی هم با شوک و نهیب. این دیگر به زمان و موقعیتش بستگی دارد.
 لذا مفتخریم که اعلام کنیم جامعه اسلامی دانشجویان مسلمان، عَلَم مبارزه را بار دیگر بر دوش کشیده و در عرصه‌های خطیر در کنار ملت عزیز ایران و نظام اسلامی تحت فرمان رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی به وظیفه خطیر و مقدس خود که همانا کمک به پویایی دانشگاه در عرصه‌های مختلف است، عمل خواهد کرد.
در این مجال کوتاه، دیگر دوستان جنبش دانشجویی از تمام طیف‌ها و سلیقه‌های سیاسی و فرهنگی را دعوت به همکاری و همگرایی می‌کنیم.
 شورای مرکزی تشکل طی نشستی که برگزار نمود،
کادر تشکیلات را به شرح زیر انتخاب کردند:
دبیرکل و سخنگوی تشکل: عرفان گودرزی
دبیر امور تشکیلات: محسن پیش قدم
دبیر سیاسی: پیمان حکمت نیا
دبیر فرهنگی: وحید پیروز
دبیر امور مالی: آرمان صالحی
دبیر علمی و پژوهشی: فرزاد دریانوش
دبیر واحد خواهران: فرشته علیزاده
 جامعه اسلامی دانشجویان مسلمان
دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج


کد مطلب: 409792

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/409792/گذشتگان-تشکل-دانشجویان-مسلمان-دانشگاه-آزاد-یاسوج-دچار-انحراف-کردند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1