کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش کبنا از سفر معاون رئیس جمهور به یاسوج:

گل‌های رز و جوانانی که نظر معاون رئیس جمهور را جلب کرد

26 فروردين 1398 ساعت 15:56

سورنا ستاری سپس به بازدید خود از چند شرکت دانش‌بنیان استان در پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت: بچه‌های توانمند و فعالی را در آن جا دیدم که در این سفر اتفاقات خوبی برای پارک استان خواهد افتاد.


دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز (دوشنبه 26 فروردین ماه 98) سفر کرد و در جریان سفر خود به این استان از پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و شرکت‌های فعال در شهرک‌های صنعتی یاسوج بازدید کرد. همچنین کلنگ باغ گیاهان دارویی و گلخانه هوشمند را به زمین زد و هم اکنون هم در جلسات اقتصاد مقاومتی  کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست علی محمد احمدی استاندار برگزار شد، حضور دارد.
درآمدزایی ۹۰ هزار میلیاردی شرکت‌های دانش بنیان در سال ۹۷
به گزارش کبنا، سورنا ستاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد پارک‌های علم و فناوری در کل کشور گفت: در حال حاضر در کشور تعداد ۴۱ پارک دولتی داریم که آخرین پارک ثبت شده پارک علم و فناوری یاسوج است.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه به درآمدزایی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور اشاره کرد و گفت:   تعداد ۴۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند که بین ۸۰ تا ۹۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۷ فروش داشتند و پس آنها در سال ۹۶ معادل ۶۰ هزار میلیارد تومان بود.
این معاون رئیس‌جمهور به برنامه‌های گام دوم که در معاونت علمی ریاست جمهوری در دست اقدام است اشاره کرد و گفت: رونق تولید مهم‌ترین برنامه معاونت علمی است که برای مقابله با تحریم‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
وی توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را قدمی مهم در این راه دانست و گفت: مبارزه با تحریم‌ها در بخش دارو و تجهیزات پزشکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما به شمار می‌رود که برنامه گسترده‌ای برای این کار داریم و سال گذشته بخشی از آن به بازار آمد.

کلنگ‌زنی باغ گیاهان دارویی و گلخانه‌ای هوشمند یاسوج
با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور باغ گیاهان دارویی و گلخانه‌ای هوشمند در یاسوج کلنگ‌زنی شد.
سورنا ستاری پیش از ظهر امروز با حضور در استان کهگیلویه و بویراحمد شهر یاسوج از واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری بازدید کرد.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین باغ گیاهان دارویی و گلخانه‌ای هوشمند را در ۶ هزار متر مربع کلنگ‌زنی کرد.
رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی دانشگاه یاسوج در حاشیه این مراسم اظهار کرد: در مجموع برای احداث باغ گیاه‌شناسی در شهر یاسوج ۷۰۶ هکتار از منابع ملی در اختیار این دانشگاه قرار گرفت.
 با بیان این‌که 28 درصد از مجموع هفت هزار و 500 انواع گونه گیاهان در کشور نیز در این استان رویش می‌کند، تصریح کرد: از مجموع 2 هزار و 100گونه گیاهی در این استان 470 گونه آن دارویی است.
عزیزالله جعفری با بیان این که مقرر شده این باغ گیاه شناسی در مرحله نخست در ۱۰ هکتار ایجاد شود، گفت: 40 درصد از گونه های گیاهی موجود در کشور مربوط به کهگیلویه و بویراحمد است.
تولید ۲۱ میلیون رز شاخه بریده از ۱۸ هکتار گلخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه بازدید از طرح‌های صنعتی و علمی کهگیلویه و بویراحمد از واحد گلخانه‌ای در منطقه نرگاه بویراحمد بازدید کرد.
زواره آزاد‌پور معاون جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار گفت: سالانه بالغ بر ۲۱ میلیون رز شاخه بریده از ۱۸ هکتار گلخانه در سطح استان برداشت می‌شود.
وی تصریح کرد: در هر هکتار از این گلخانه‌ها برای ۱۲ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

دو خصوصیت جوانان حاضر در شرکت‌های دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد
سورنا ستاری امروز برای بازدید از پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد به این پارک رفت و سپس در جمع خبرنگاران به سؤالات آن‌ها پاسخ داد.
وی ابتدا با اشاره به تعداد پارک‌های علم و فناوری در کل کشور گفت: در حال حاضر در کشور تعداد ۴۱ پارک دولتی داریم که آخرین پارک ثبت شده پارک علم و فناوری یاسوج است.
معاون رئیس‌جمهور در ادامه به درآمدزایی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور اشاره کرد و گفت: تعداد ۴۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند که بین ۸۰ تا ۹۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۷ فروش داشتند و پس آنها در سال ۹۶ معادل ۶۰ هزار میلیارد تومان بود.
این معاون رئیس‌جمهور به برنامه‌های گام دوم که در معاونت علمی ریاست جمهوری در دست اقدام است اشاره کرد و گفت: رونق تولید مهم‌ترین برنامه معاونت علمی است که برای مقابله با تحریم‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
وی توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را قدمی مهم در این راه دانست و گفت: مبارزه با تحریم‌ها در بخش دارو و تجهیزات پزشکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما به شمار می‌رود که برنامه گسترده‌ای برای این کار داریم و سال گذشته بخشی از آن به بازار آمد.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در ادامه به ظرفیت‌های استان برای کارآفرینی و تولیدی در شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: کشاورزی و گیاهان دارویی از جمله ظرفیت‌های مهم استان است.
وی سپس به بازدید خود از چند شرکت دانش‌بنیان استان در پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت: بچه‌های توانمند و فعالی را در آن جا دیدم که در این سفر اتفاقات خوبی برای پارک استان خواهد افتاد.
وی گفت: جوانانی که ایده‌های خوبی برای کسب و کار دارند مورد حمایت قرار خواهند گفت.


کد مطلب: 408683

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/408683/گل-های-رز-جوانانی-نظر-معاون-رئیس-جمهور-جلب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1