تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۴۰۷۹۷۳
کهگیلویه و بویراحمد:

دست آورد مهمی که در استان دیده نشد

۰
دست آورد مهمی که در استان دیده نشد
کبنا ؛گویا تنها اخبار سیاسی و درگیری‌های بی حاصل رسانه‌ای استان از ارزش خبری و انعکاس برخوردارند و به همین علت اتفاقات و اخبار مهم در بین این اخبار حاشیه‌ای گم می‌شوند و کمتر به آنها پرداخته می‌شود.
این موضوع نیز تنها خاص کهگیلویه و بویراحمد نیست و در اکثر جوامع جهان سومی قابل مشاهده است هر چند غلظت آن در ایران و کهگیلویه و بویراحمد بیشتر است.
نگاهی به کامنت های مربوط به اخبار و مطالب در سایت‌های محلی به خوبی گواه همه چیز است. مطالب و اخبار حاشیه‌ای و بعضاً انتخاباتی حجم زیادی از کامنت ها را به خود اختصاص می‌دهند اما مطالب و اخبار مربوط به توسعه استان با کمترین توجه و حتی خوانده شدن مواجه می‌شوند.
مقایسه دو مورد از اخبار و اتفاقات در همین هفته به خوبی گواه همه چیز است؛ یک مورد واکنش‌های مربوط به یک اتفاق جزئی در یک نشست اداری در استانداری بود که در چند روز گذشته فضای استان را درگیر خود کرده بود و برخی رسانه‌های استان هیچ علاقه‌ای برای عبور از این موضوع نداشتند. مورد دیگر اما خبری مربوط به موفقیت استات در جذب اعتبارات اشتغالزایی روستایی در کنار 5 استان نخست در کشور بود که متاسفانه کمتر به آن پرداخته شد و کمتر دیده شد.
 اتفاقی که در واقع از اهمیت بالایی برخوردار است و بیانگر آن است که مدیریت استان و چندین دستگاه با همکاری و هماهنگی و به دور از حاشیه کار بزرگی انجام داده‌اند.
استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ تاریخی دچار مشکلات و فاصله زیادی با شاخص‌های توسعه و رشد اقتصادی است و با وجود برخی کارها ولی باز محرومیت و فقدان در بخش‌های مختلف استان به چشم می‌آید. در کنار این مشکل تاریخی بحران بیکاری و بحث اشتغال جوانان نیز از جمله مشکلاتی است که در سال‌های اخیر دامن کشور را گرفته است و به همین دلیل هر طرح و برنامه‌ای بدون توجه به این دو مقوله در استان ناقص است. ناگفته پیداست تا راه حلی برای این دو مسئله ارایه نشود صحبت از توسعه سیاسی و فرهنگی و اجتماعی ره به جایی نخواهد برد.
رتبه برتر استان کهگیلویه و بویراحمد در جذب اعتبارات اشتغالزایی را باید گامی در راستای اشتغال زایی و حمایت از تولید در استان دانست. بر اساس آنچه که در تقدیرنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به استاندار آمده است استان کهگیلویه و بویراحمد 134 درصد پرداختی نسبت به سهمیه استان داشته است.
این موفقیت به عنوان یک نمونه و الگوی کاری موفق می‌تواند چراغ راه و نشانه‌ای از باور به توانستن مورد استفاده سایر دستگاه‌ها قرار گیرد و با همت بالا و جدیت بیشتر به رشد و توسعه استان کمک کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1