تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : ۴۰۷۹۵۶
سرنوشت تکراری پروژه‌های کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد

پل تراب لنده در تله سوء مدیریت

۴
۰
پل تراب لنده در تله سوء مدیریت
کبنا ؛
پروژه‌های زیادی هستند که در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلایل مختلف تعطیل شده‌اند و یا در رکود بسر می‌برند و هیچ وقت دلیل فرسایشی شدن پروژه‌ها هم مشخص نشد و هیچ پژوهشی و تحقیقاتی هم در این رابطه انجام نگرفت. به طور کلی نه برای مسوولان و نه برای مردم دلیل عقب افتادن پروژه‌ها مهم نبوده و همه فقط در جلسات زبان انتقاد و خرده‌گیری‌شان بلند بوده و همین مسئله هم باعث شده که تا به امروز یکی از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد طولانی شدن روند پروژه‌ها باشد.
پل تراب یکی از از پروژه‌های است که 4 سال از عمر آن می‌گذرد و تنها 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تسنیم در این باره نوشت؛ لنده را شهر اولین‌های کهگیلویه و بویراحمد می‌نامند طبق بررسی‌های انجام شده نخستین شناسنامه در این شهر صادر شده، نخستین مدرسه در لنده ساخته شده و این شهر همچنین اولین هنگ ژاندارمری و اولین بخشداری استان را داشته است.
شهرستان لنده در حوزه‌های دیگر از جمله گردشگری، علمی و کشاورزی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما با وجود همه این ظرفیت‌ها شهرستان لنده از یک محرومیت تاریخی رنج می‌برد محرومیتی که بیشتر خود را در نبود زیرساخت‌هایی مانند جاده و بهداشت و درمان نشان می‌دهد.
این روزها حضور بنیاد مستضعفان و علوی نور امیدی در دل‌های مردم این شهرستان روشن کرده تا جایی که مهاجرت معکوس مردم به روستاهای این شهرستان را شاهد هستیم تا بتوانند از ظرفیت‌ها و اشتغالی که توسط بنیاد علوی برای آنها با پرداخت وام کم درصد ایجاد می‌شود استفاده کنند.
اما اگر محرومیت‌های لنده را زیر ذره‌بین رسانه‌ای قرار دهیم شاهد قرار داشتن این شهرستان در بن‌بست محرومیت و جاده‌های روستایی هستیم  که در هنگام بارندگی به راحتی مسدود می شوند و تنها جاده‌ای که برای خروج از لنده وجود دارد جاده لنده به سوق و دهدشت است.
یک ماهی به پایان سال 93 مانده بود که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و نماینده مردم شهرستان لنده در مجلس شورای اسلامی و با نصب بنرهای رنگارنگ خوش‌آمدگویی که چشم هر رهگذری را به خود جلب می‌کرد کلنگ پروژه پل تراب به دهدشت به زمین زده شد.
آن روز مسئولان پروژه وعده دادند که  این پروژه 16 ماهه احداث و بهره‌برداری شود، اما حالا چهار سال از آن زمان می‌گذرد و در این 4 سال نماینده مجلس شورای اسلامی، استاندار اسبق و فعلی بارها به شهرستان لنده سفر کرده‌ و به بهانه‌های مختلف از این پروژه عمرانی بازدید کرده‌اند بازدیدهایی که هیچ دردی را از این پروژه‌ زیرساختی دوا نکرده است.
آنطور که مسئولان می‌گویند هرساله در زمان تخصیص بودجه استانی برای این پروژه مهم و تاثیرگذار اعتباری در نظر گرفته می‌شود اما سوالی که ذهن مردم لنده را به خود مشغول کرده این است که بودجه‌هایی که تخصیص داده شدند کجا رفتند و در چه راهی مصرف شدند که این پروژه با تنها 35 درصد پیشرفت فیزیکی به حال خود رها شده تا همین پیشرفت کم هم با سرما و ‌گرما تخریب شود.
عطب‌اله آهنجان عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره می‌گوید: مهم‌ترین مطالبه مردم شهرستان لنده در 40 سال اخیر احداث جاده پل تراب به دهدشت و پاتاوه بوده که قریب به 16سال به صورت جدی درحال پیگیری هستیم تا نتیجه‌ای حاصل شود.
آهنجان افزود: از زمان کلنگ‌زنی پروژه پل تراب به دهدشت تاکنون تنها 600 متر خاک‌برداری انجام شده و هیچ‌گونه زیرسازی یا ابنیه‌ای به کار نرفته است.
عضو شورای اسلامی شهر لنده تنها نقطه امید و برجسته کسب درآمد پیمانکاران را از راه خاک‌برداری دانست و ابرازکرد: پیمانکاران هنگام شروع کار نه از اول جاده و نه از آخر شروع به خاک‌برداری نکردند بلکه از وسط جاده کار کردند که این ظلم بزرگی در حق مردم است.
آهنجان عنوان کرد: پیمانکاری که از سمت دهدشت قرار بود شروع به کار کند  600 میلیون پول را برده و خورده، چه کسی باید جوابگوی این مردم باشد.
وی همچنین گفت: 40 سال است که فریاد می‌زنیم به داد محرومیت لنده برسید اما باز با وعده‌های توخالی روبه رو می‌شویم.
وی خواستار توجه جدی و پای کار آمدن مسئولان و متولیان احداث پروژه پل تراب به دهدشت و پاتاوه برای اتمام این مطالبه مهم مردم شد.
سال 97 هم روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و باز هم پروژه پل تراب به دهدشت بلاتکلیف مانده و تنها یک سال دیگر به عمر این پروژه عمرانی که می‌تواند لنده را از بن‌بست محرومیت جاده‌ای خارج کند اضافه می‌شود. به نظر می‌رسد این پل در تله سوء مدیریت و عدم نظارت کافی افتاده است و سرنوشت آن نامعلوم نیست.
اما آنچه که مشخص است که بازید مسوولان عالی رتبه دولتی از فرماندار بگیر تا نماینده مجلس از این پروژه تاکنون سودی برای پل تراب لنده نداشته و بیشتر جنبه نمایشی و تبلیغاتی بوده است.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

مهندس راه
Iran, Islamic Republic of
باسلام .پروژه پل لنده ستون ها وشمع های آن اجرا شده است .وتیر های آن درکارخانه درحال ساخت می باشند .کجای پروژه بلاتکلیف مانده ،لطفا اگر کسی فنی نیست اول اطلاعات کافی از پروژه بدست بیارید بعد خبری رادرج کنید ،اگر هدف هم چیز دیگری میباشد اون یه بحث دیگر است ولی در مواردفنی سیاست وارد نشود بهتر است.
Iran, Islamic Republic of
سایت کبنا لطفا در درج ونگارش مطالب کمی دقت بفرمایید .جای تاسف دارد
امیر
Iran, Islamic Republic of
اول برو تحقیق کن بعدخبر بنویس
علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس هاشمی پور
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1