تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۴۰۷۹۵۲
فرصت تاریخی رشد و ظهور مدیران ملی هم استانی:

«گل‌های بی منت و بارون» کهگیلویه و بویراحمد (ایروان مسعودی اصل)

۲۶
۷
«گل‌های بی منت و بارون» کهگیلویه و بویراحمد (ایروان مسعودی اصل)
کبنا ؛گروه سیاسی - موضوع مدیران ملی کهگیلویه و بویراحمدی بارها مورد بحث قرار گرفته است و از زوایای مختلف به این موضوع پرداخته شده است. ممکن است این سؤال پیش بیاید که چه اصراری است که تا این اندازه این موضوع مورد توجه قرار گیرد. رشد و توسعه هر جامعه ای با رشد و پیشرفت نیروی انسانی آن جامعه ارتباط مستقیم دارد و هیچ جامعه ای بدون نیروی انسانی شایسته و توانمند نمی‌تواند مسیر توسعه را پیش ببرد. امکان ندارد بدون حضور نیروی انسانی از یک دیار بتوان شاهد عدالت توزیعی و شکل گیری اعتماد به نفس عمومی بود.
عقب ماندگی‌های تاریخی، مشکلات جغرافیایی و عدم توجه مرکز به کهگیلویه و بویراحمد سبب شده است زمان زیادی بگذرد تا نیروی انسانی این دیار بتواند در مرکز برای خود جایگاهی پیدا کند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این وضعیت نیز ادامه پیدا کرد و در بخش زیادی از عمر انقلاب برای بسیاری از مناصب مدیریتی در استان از استان‌های دیگر از جمله فارس، چهارمحال بختیاری و لرستان مدیر معرفی می‌شد. در یک دوره یعنی مدیریت قوام نوذری در استان تعداد نیروهای چهار محال بختیاری مدیر در استان به حدی زیاد بود که خیلی‌ها به طنز می‌گفتند آن اندازه که چهارمحالی در کهگیلویه و بویراحمد مدیر است در خود چهارمحال و بختیاری این چنین نیست.
اما ظاهراً برای رسیدن به یک نقطه خودکفایی در حوزه نیروی انسانی نیاز به زمان بود و خیلی زود این اتفاق افتاد و مهم تر آنکه بروز این اتفاق توأم با یک موفقیت چشمگیر بود به گونه ای که وقتی امروزه کارنامه مدیران ملی اهل این استان بررسی می‌شود کارنامه درخشانی دارند و هر کدام از این نیروها که مدیریت بخش یا قسمتی از ساختار اداری کشور را بر عهده داشته‌اند کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته‌اند.
"گل بی منت و بارون" اصطلاحی است که برخی‌ها به مدیران و هنرمندان و چهره‌هایی که از این استان به جایگاهی می‌رسند اطلاق می‌کنند. گلی که برای رشد و شکوفا شدن خود نیازی به باران ندارد. این اصطلاح از این جهت به چهره‌های ملی کهگیلویه و بویراحمدی داده می‌شود که فرزندان این دیار هم در سختی و با مشقت و بدون اینکه به کسی و یا چیزی وصل بوده باشند خود مسیر تحصیل و پیشرفت را طی کرده‌اند و می‌کنند.
دولت یازدهم حسن روحانی آغاز یک فرصت تاریخی بزرگ و ماندگار برای نیروی انسانی استان بود و قطعاً این دوره در حافظه جمعی مردم این دیار باقی خواهد ماند. در این دوره برخی از نیروی انسانی استان به مقام معاونت برخی وزارتخانه‌ها همچون وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و صنعت، معدن و تجارت و ریاست برخی سازمان‌های کشوری همچون ایرنا و سازمان مالیاتی رسیدند.
این مسئولیت‌ها را باید سرآغازی دانست که قطعاً در آینده می‌تواند به جایگاه‌های بالاتر و حساس تر ختم شود.
این نیروها هم اینک دیگر متعلق به یک استان و یا قوم خاص نیستند بلکه نیروهای ملی هستند که متعلق به همه کشور هستند و آن‌ها صرفاً می‌توانند در نقش بالا بردن اعتماد به نفس جوانان و دیده شدن سرزمینشان کمک رسان باشند.
تعداد نیروهای ملی استان کهگیلویه و بویراحمد در مرکز و برخی استان‌های دیگر شماره بالایی هستند در این مقاله و بخش‌های بعدی به معرفی تعدادی از این چهره‌ها و فرصت‌هایی که این چهره‌ها می‌توانند به رشد و پیشرفت کشور و ایران داشته باشند می‌پردازیم.
حتی قبل از دولت روحانی و فرصت تاریخی که از آن صحبت رفت یکی از محدود چهره‌های هم استانی که تواسنته بود تا سطوح بالای مدیریت کشوری خود را بالا بکشد کسی نبود جز ایروان مسعودی اصل.
مسعودی اصل هم اینک قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی یکی از استراتژیک ترین بخش‌های اثر گذار بر تصمیمات سیاسی و اقتصادی کشور است. بار اصلی تصمیمات مجلس شورای اسلامی متوجه این مرکز است و پروژه‌های اجتماعی و اقتصادی در این مرکز آسیب شناسی می‌شود و معمولاً راهکارهای اجرایی نیز از دل این مرکز بیرون می‌آید.
عملکرد مسعودی اصل چه در این جایگاه و چه قبل از آن به گونه ای موفقیت آمیز بوده است که
چندی پیش صحبت‌هایی از حضور وی در سازمان تأمین اجتماعی کشور به گوش می‌رسید و بویژه با توجه به سابقه حضور مسعودی اصل در معاونت پارلمانی این سازمان رایزنی‌های خوبی هم انجام گرفته بود اما به نظر می‌رسد فعلاً این موضوع کنسل شده است.
وی فعالیت اداری خود را از بیمارستان شهید بهشتی یاسوج و کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد شروع کرد و خیلی زود توانست به عنوان کارشناس ارشد در معاونت درمان کمیته آمد مقیم تهران شود. مسعودی اصل یک دوره تجربه حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس در گروه و دفتر مطالعات اجتماعی را نیز پشت سر گذراند.
مدیرکل امور مجلس در کمیته امداد مرکز، رئیس منطقه 16 دانشگاه ازاد کشور و مهم تر از همه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد کشور بخش دیگری از سوابق این مدیر جوان است.
حضور در معاونت دانشگاه آزاد کشور را باید بالاترین جایگاهی دانست که تا آن زمان یک هم استانی در سطح مدیریت کلان کشور حکم گرفته بود.
در دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی صحبت از حضور مسعودی اصل نیز به گوش می‌رسید که فضای قومی استان و جبهه گیری‌های درون جریانی در نهایت مانع از حضور مسعودی اصل در صحنه انتخابات شد اما شکی نیست با این روزمه و سابقه کاری در یک مرکز کاملاً مشرف بر مجلس و مرتبط یک روز مسعودی اصل نامزد انتخابات خواهد شد ولی نمی‌توان با قطعیت گفت حتماً در کهگیلویه بویراحمد.
مسعودی اصل نمونه ای از مدیران کاربلد و اهل تعامل و ارتباط است که در هر دوره ای می‌تواند در یکی از دستگاه‌های بخش‌های مختلف سازمانی و ساختاری کشور به کار گرفته شود و منشأ خدمات بزرگ باشد.
مسعودی اصل بیش از سایر گزینه‌های فعلی مستعد رشد در آینده نزیدک است و قطعاً در آینده بیشتر شاهد ترقی سازمانی و اثرگذاری مسعودی اصل خواهیم بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مطلع
Iran, Islamic Republic of
مدیر ملی کیلویی چند؟
بهتره بگیم مدیر خانوادگی چون فقط خانواده خودشون رو نیبینن و بس
گل بی بارون
Iran, Islamic Republic of
احسنت کاملا درست گفتی
این مدیران استانی ما صرفا برای بستگانشان خوب هستند نه برا استان....
بادغن
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب آقای دکتر مسعودی اصل، انسانی شایسته و توانمند که در تمامی مسئولیت هایی که تا الان داشته توانسته شایستگی خود را به نحو احسن نشان دهد، به امید موفقیت و پیروزی روز افزون برای ایشان
Iran, Islamic Republic of
درودبردکترمسعودی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
الان بوی انتخابات میاد جناب مسعودی درسته شانس درب خونه شما را زده ولی مردم اینقدر فهیم هستند که حرف هم نزنی میدونن کی هستی بنابراین این افکار از ذهنت خارج کن
زیلایی
Romania
دکتر مسعودی، شخصیتی ملی و فراجناحی، مدیری توانمند، سالم، صادق، دلسوز و نجیب و کارشناسی زبردست و نخبه می باشند که نه تنها سبب فخر استان بلکه مایه مباهات لرتبارهای کشور هستند
ترقی و پیشرفت ایشان بدون پشتوانه های سیاسی نشانه ی شایستگی های مدیریتی، فنی و اخلاقی این جوان خوش آتیه است
علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر مسعودی واقعا جای افتخار دارد
دنا
Iran, Islamic Republic of
مایه افتخار است که جوانهای امثال دکتر مسعودی واقعا در سن جوانی الان به عنوان یک مدیر ملی در سطح کلان دارند خوش می درخشند
بویر احمدی
Iran, Islamic Republic of
دکتر مسعودی باید با توجه به تجارب و سمت های متعدد که در سطح ملی داشته ودارند بهترین گزینه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در بویر احمد می تواند باشد تا باتوجه به قدرت ارتباطی که در سطح ملی دارد و تجارب ارزنده ایشان در سطح مدیریتی کشور می توان کمک بسزایی به استان نمود
Iran, Islamic Republic of
بچه کجاست.یعنی بچه کوچنه.
بچه بلاد شاپور
Iran, Islamic Republic of
از مزایای داشتن صاحب است برادر من
موسوی
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام وادب خدمت خوانندگان مطلب فوق باعث خرسندی ومباهات است که جوانی برومند وتوانمند از این استان یا تمام موانع ومشکلات وسنگ اندازیها ی موجود در شرایط امروزی توانسته اینگونه مسیر موفقیت را در عرصه مدیریت طی مکندو بدین سبب از مردم هم استانی وعزیزم این خواهش را دارمبا نیروهای انسانی به گونه ای رفتار نکنید که از ماوی خود پا به فرار بگذارندشایستگی این نیروهای انسانی زمانی مشخص میشود که از دیار خود مهاجرت میکنند کم نیستند افرادی همچون جناب آقای دکتر مسعودی عزیز روی دیگر سخنم به سمت جنابعالی آقای دکتر تا میتوانی از ورود به استان خود داری کن که زیرا استان .. به امید روزی که این گونه افکار پلید ومحقر از استان ما رخت بربندد واین تارهای سست وعنکبوتی فرو ریزد وبتوانی با قدرت بیایی وبه مردم استانت خدمت کنی هرچند اکنون نیز بیشتر خدمت مکنید حضور جنابعالی در راس امور باعث خرسندی ما فراری ها از استان هزار جزیره ای خواهد شد
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
شیر دات حلالت نخبه ای بویر احمدی دکتر مسعودی عزیز.
لوداب
Iran, Islamic Republic of
دکتر مسعودی حضور در انتخابات برای حضرتعالی الان دیگه یک تکلیف است
آقای دکتر شما به عنوان یک چهره ملی و فراجناحی و آشنا با ساز کار های مجلس و نهادهای دیگر با توجه به سالهاتجارب ارزنده در سطح اول این مملکت حالا زمان آن فرارسیده است تا با حضور در انتخابات بتوانی از این تجارب و علم خودت برای کمک به هم استانیهایت استفاده کنی.
Iran, Islamic Republic of
حضور مداوم و موثر ایشان در کمیسیون های داخلی، صحن علنی و جلسات هیات رئیسه با دامنه ارتباطی گسترده با وزارتخانه های مختلف فرصتی ارزشمند را برای استان ایجاد کرده است
Iran, Islamic Republic of
قطع به یقین در صورت ورود دکتر مسعودی به عرصه انتخابات آتی با توجه به شناخت نمایندگان از توانمندیهای ایشان میتوانند منشا خیر و خدمات بیشتری برای استان در سطح هیات رییسه یا رئیس کمیسیون باشند
Iran, Islamic Republic of
اگرچه ظاهرا ایشان تمایلی برای ورود به عرصه انتخابات استان ندارند اما بنظرم تنها کسی است که میتوانند کفه ترازوی بویراحمد را در جهت توزیع مناسب منابع بالا ببرند
دلسوز اصلاحات
France
نقاط قوت بسیاری دارند از جمله سلامت اداری و ارتباطات وسیع در حاکمیت
اما دو ضعف یکی اینکه رسانه ای نیستند و بسیاری از مردم از ایشون توانایی ها و تفکراتشون شناخت ندارند لذا حضور ایشان در فضای رسانه ای و اجتماعات مردمی لازم است
دوم توجه زیاد به اقوام که سبب حسادت و فاصله دیگران می شود
Iran, Islamic Republic of
انشالله
از خدا میخواهم مسیر ترقی و پیشرفت همه جوانان استان بویژه دکتر مسعودی و غریب پور را تسهیل نماید
اتحاد و همدلی ما مردم میتواند کمک کند تا انشالله روزی این دو بزرگوار توانمند وزیر کار و وزیر صنعت این کشور باشند
دوست
Iran, Islamic Republic of
ضمن ابراز خوشحالی از پیشرفت ایشان باید گفت صعود از پله های ترقی را مدیون جمعیت موتلفه در وهله اول و جبهه پایداری در وهله دوم و حمایت های مستقیم نماینده اصول گرای اسبق بویراحمد و مرحوم پدر خانم خود می باشد
در زمینه عملکرد ایشان نیز باید گفت تمام تلاش خود را برای استخدام اقارب و بستگان درجه یک و دو و سه خود بکار گرفت
ضمن اینکه تا زمانیکه که نماینده اسبق اصولگرایان در بویراحمد هست، ايشان قدرت هیچگونه تصمیم گیری ندارند و بس
دوست دكتر
Iran, Islamic Republic of
با توجه به ارتباط بسيار نزديك اينجانب با دكتر مسعودي،كاملا در جريان هستم كه ايشان هيچ برنامه اي براي ورود به انتخابات در هيچ حوزه انتخابيه اي ندارند.
ايشان مشغول پيشبرد كارهايشان در دانشگاه و مركز پژوهش هاي مجلس هستند.
مرد
United Arab Emirates
ماشالا هزارماشالا
چه ملوس و دلرباست
هرجا کاندید شدی میام بهت رای میدم
چویل سبز دنا
Iran, Islamic Republic of
ماشالا درود بر دکتر مسعودی بزرگ مرد ایل بادلانی
چویل سبز دنا
Iran, Islamic Republic of
ماشالا درود بر دکتر مسعودی بزرگ مرد ایل بادلانی
Iran, Islamic Republic of
امروز میدان سیاست بویراحمد نیاز مبرم به یک چهره کاریزما و به روز و دانشگاهی همچون دکتر مسعودی باید.
بانوی باران
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظشون کنه هم شایسته هم صبور و هم مهربان
امیدوارم همیشه سلامت باشند و استوار
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1