کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلاش‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد و پروانه نیک‌مرام در شورای اشتغال جواب داد

کهگیلویه و بویراحمد جزو ۵ استان برتر در جذب اعتبارات اشتغالزایی روستایی و عشایری / ترکیب موفق شورای اشتغال

22 اسفند 1397 ساعت 2:31

اشتغالزایی مهمترین اولویت علی محمد احمدی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد و همواره برای رفع موانع تولید پیش گام بود.اختصاص 142 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان در فاز اول و 335 میلیارد تومان در فاز دوم به استان کهگیلویه و بویراحمد بخش اعظمی از جوانان، مردان و زنان این استان را صاحب شغل می‌کند.


علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از بدو ورودش به استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعات منسوخ را نهی و از قوم گرایی، جناح بازی و سیاست بازی اعلام برائت کرد. احمدی از همان روزهای اول بر اشتغالزایی تاکید می‌کرد و بیان می‌کرد که ما مسوولان از حقوق می‌گیریم که برای مردم کار کنیم. احمدی میزها را متعلق به نظام و مردم می‌دانست و همواره بر روی این مسئله پافشاری می‌کرد و هر جا اشکالی وجود داشت، آن را فریاد می زند و هر جا هم کار خوب صورت گرفت آن را مورد تشویق قرار می‌دهد.
توانمندی و ظرفیت بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد از چشم احمدی پنهان نماند. او برای انتصاب پروانه نیک مرام به عنوان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تلاش کرد. علی محمد احمدی ریاست شورای اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد را برعهده دارد و پروانه نیک مرام دبیر کارگروه اشتغال هست و ترکیب تیم اشتغالزایی استان سبب شده است که تسهیلات خیلی خوب به استان تزریق شود.
اشتغالزایی مهمترین اولویت علی محمد احمدی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد و همواره برای رفع موانع تولید پیش گام بود.اختصاص 142 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان در فاز اول و 335 میلیارد تومان در فاز دوم به استان کهگیلویه و بویراحمد بخش اعظمی از جوانان، مردان و زنان این استان را صاحب شغل می‌کند.
به گزارش کبنا، روز گذشته نامه‌ای از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد ارسال و از استاندار استان به طور ویژه تقدیر شد.
در این نامه از موفقیت این استان در جذب اعتبارات اشتغالزایی روستایی در کنار ۵ استان نخست در کشور نام برده شد و این موفقیت را گامی بزرگ در راستای اشتغالزایی و حمایت از تولید دانست.
 در این نامه از طرف مدیر کل امور استان‌های وزارت کار خطاب به دکتر احمدی استاندار آمده است: با عنایت به جمع‌بندی گزارشات اخذ شده از استان‌ها در خصوص آخرین عملکرد تسهیلات مشاغل روستایی بدین وسیله اعلام می‌گردد که استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون با ۱۳۴ درصد پرداختی نسبت به سهمیه آن استان در بین ۵ استان برتر می‌باشند. توفیق شما و همکارانتان در استان را از خداوند متعال آرزومندم.
بنابر این گزارش استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در فاز اول این طرح ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات از محل قانون مذکور به استان اختصاص داده شد که با توجه به تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته بیش از 142 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است، که این پرداخت رشد ۱۳۴ درصدی را در سطح استان به خود اختصاص داده و موجب شده استان کهگیلویه و بویراحمد جزو ۵ استان برتر قرار بگیرد.
دکتر احمدی افزود: در فاز دوم طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری ۳۳۵ میلیارد تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد که از این میزان ۲۱۹ میلیارد تومان سهم بخش‌های اقتصادی یعنی بخش‌های کشاورزی، صنعت گردشگری و خدمات است و مبلغ ۱۱۶ میلیارد تومان به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی رحمة الله علیه بنیاد شهید و بهزیستی اختصاص داده شد که تا کنون ۱۶۷۴ طرح به مبلغ بیش از 142 میلیارد تومان موفق به اخذ تسهیلات شدند که اشتغال بیش از چهار هزار و ۸۰۰ نفر را در استان به همراه داشته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هدف از اجرای طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری برای رسیدن به اهداف، توانمندسازی روستاییان و عشایر، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها و به ویژه حاشیه شهرها، حمایت از فارغ التحصیلان دانشگاهی، تثبیت اشتغال پایدار، تامین بخش مهمی از نیازهای ضروری کشور در استانها و تکمیل زنجیره تولید و حمایت از واحدهای تولیدی است.
این برای اولین بار است که استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری به همچنین مقامی می‌رسد و بدون شک همکاری و همراهی همه دست‌اندرکاران شورای اشتغال و در رأس همه آنها استاندار کهگیلویه و بویراحمد چنین موفقیتی را برای استان به ارمغان آورد. نیک‌مرام به خوبی اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد را مدیریت کرده است و این اداره‌کل از آن روزهای پرحاشیه فاصله گرفته و اکنون بر مدار قانون، برنامه و کار شاهد هستیم که این اداره در حوزه‌های مختلف از جمله حمایت از کارگر، کارفرما و اشتغالزایی موفقیت‌های خوبی به دست آورده است.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000407/nf00407933-1.jpg


کد مطلب: 407933

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/407933/کهگیلویه-بویراحمد-جزو-۵-استان-برتر-جذب-اعتبارات-اشتغالزایی-روستایی-عشایری-ترکیب-موفق-شورای-اشتغال

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1