تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۵۶
کد مطلب : ۴۰۷۶۲۱
کبنا از وضعیت گرانی شن و ماسه در یاسوج گزارش می‌دهد

15 کارخانه‌داری که به جان رود بشار یاسوج افتاده‌اند / تخلفات گسترده در حاشیه رود / افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه (+ فیلم )

۲
۰
15 کارخانه‌داری که به جان رود بشار یاسوج افتاده‌اند / تخلفات گسترده در حاشیه رود / افزایش خودسرانه قیمت شن و ماسه (+ فیلم )
کبنا ؛قصه کارخانه‌های شن و ماسه استان کهگیلویه و بویراحمد، قصه هزار و یک شب است، قصه‌ی تلخی که گویا عده‌ای تا جان بشار را نگیرند از پای نخواهند نشست. نه زور استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مافیای شن و ماسه می‌رسد و نه مدیران می‌خواهند. پشت این کارخانه‌داران شن و ماسه به چه کسی یا کسانی گرم است که از سرجایشان تکان نمی‌خورند و بشار را ملک خانوادگی‌شان می‌دانند.
گویا آشفتگی بازار ارز تاثیر خودش را بر قیمت شن و ماسه هم گذاشته است، این دیگر نوبر است که در طول دو سه ماه قیمت شن و ماسه از هر تن (7 هزار تومان) به تن (11 هزار تومان) می‌رسد و امروز هم هر تن را به قیمت(21 هزار تومان ) می‌فروشند. مگر رودخانه بشار مصالح خود را بر اساس کدام ارز به این کارخانه‌داران می‌فروشند که آنها اینگونه بر مردم فشار می‌آورند. چرا هیچ نظارتی بر بازار شن و ماسه نمی‌شود؟
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به فعالیت‌های خلاف در بستر رودخانه بشار اشاره می‌کند و می‌گوید: فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه در حریم و بستر رودخانه‌های استان خلاف آشکار است.
احمدی اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده بسیاری از کارخانه‌های شن و ماسه استان در حریم و بستر رودخانه‌ها فعالیت دارند که این مهم تخلف آشکار از قانون است.
وی با تاکید بر اینکه صدور مجوز هرگونه کارخانه شن و ماسه در حریم و بستر رودخانه‌های استان ممنوع است، عنوان کرد: ساماندهی و انتقال کارخانه‌های موجود در حریم و بستر رودخانه‌ها در دستور کار است.
 محصول 50 درصد کارخانه‌های ماسه بویراحمد و دنا استاندارد نیست
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفته بود که محصول 50 درصد کارخانه‌های شن و ماسه شهرستان‌های بویراحمد و دنا در 2 بخش رودخانه‌ای و کوهی استاندارد نیست.
عزیز فیلی اظهار داشت: 24 کارخانه شن و ماسه رودخانه‌ای و کوهی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا وجود دارد که از این تعداد 18 مورد فعال است.
وی افزود: 14 مورد از این 18 کارخانه دارای پروانه بهره برداری هستند و از این 14 مورد نیز تنها هفت مورد معادل 50 درصد اقدام به تولید و عرضه محصول استاندارد می‌کنند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علاوه بر تصمیم گیری قاطع و اساسی در مورد کارخانه‌های شن و ماسه این استان باید به سمت تولید و عرضه شن و ماسه کوهی حرکت کرد.
فیلی عنوان کرد: معادن انتخابی در کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت، تولید و عرضه شن و ماسه کوهی باید کیفیت و استاندارد لازم را داشته باشند.
وی ابراز داشت: آزمایشگاه فنی مکانیک خاک و اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد واحدهای تولید کننده مصالح ساختمانی باکیفیت و دارای استاندارد این استان را شناسایی و به افکار عمومی و دستگاه‌های اجرایی دارای طرح‌های عمرانی از قبیل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری‌ها اعلام کنند.
سید انتظام سهمگین معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز بیان کرده است: کارخانه‌های شن و ماسه رودخانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در شهرستان‌های بویراحمد و دنا سبب تخریب بستر رودخانه‌ها شده است.
سهمگین بر لزوم محصور شدن محدوده اطراف کارخانه‌های شن و ماسه رودخانه‌ای شهرستان‌های بویراحمد و دنا برای جلوگیری از پیشروی هر چه بیشتر آنها و تخریب نکردن عرصه‌های زیست محیطی تأکید کرد.
هجیر افشون مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در جمع خبرنگاران به این موضوع اشاره کرد و گفت: هر گونه افزایش قیمت شن و ماسه خلاف قانون بوده و با متخلفان بشدت برخورد خواهد شد.
افشون افزود: هیچ گونه افزایش قیمتی وجود ندارد و برخی از کارخانه‌های سنگ شکن و شن و ماسه به‌صورت خودسرانه قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.
افشون ادامه داد: با صحبت‌هایی که با دستگاههای متولی امر همانند صنعت معدن و تجارت داشته‌ایم بشدت خواهان جلوگیری بی رویه قیمت هستیم.
وی اضافه کرد: از مردم عزیز درخواست داریم در صورت مشاهده هر گونه قیمت به نهادهای نظارتی مثل تعزیرات، بازرسی، سازمان صنعت و معدن و اصناف گزارش دهند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری مجدداً تاکید کرد: قیمت شن و ماسه مثل قبل است و هیچگونه افزایش قیمتی وجود ندارد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000407/nf00407621-1.mp4
نام شما

آدرس ايميل شما

مجتبی عزیزی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
در خصوص انتقال کارخانجات شن و ماسه از حاشیه بشار به منطقه ی کوهستانی و بکر دلی بجک سپیدار شدیدا متاسفم چرا که معتقدم این ایده از طرف کسانی بوده که شاید هیچ درک صحیحی از طبیعت ندارند وگرنه اینگونه بی رحمانه با جسارت تمام تلاش میکنند تا همه ی این آسیب را به این منطقه ی بکر کوهستانی منتقل کنند و مردمی مظلوم را از داشتن حداقل های خدادادی محروم کنند
به مسئولان ذیربط و همه کسانی که دلسوز طبیعت هستند پیشنهاد میکنم به منطقه ی دلی بجک سری بزنند تا بدانند که چگونه طبیعت با آن همه مهربانی و سخاوتش قربانی بی تدبیری مسئولینی به شدت کوته بین شده است و هر روز از دیروزش بی جان تر انتظار مرگ را میکشد
تا کی باید شاهد این همه کم عمقی نگاه و شاید بی خیالی مسئولین نسبت به حداقل داشته های مردمی رنج دیده باشیم.
چقدر بد است که همه با هم شاهد این زشتی ها و پلشتی ها هستیم و متفق القول به هم میگوییم آری چه کار نسنجیده ای اتفاق افتاده !! ولی فارغ از کوچک ترین عکس العملی ....
تا دیر نشده با مطالبه گری به حق و البته به موقعمان نگذاریم پشیمانی جای آن همه درخت و کوه و ...... را برایمان پر کند
Romania
جناب سهمگین جهت استحضار شما از ستل ۹۲ تاکنون هیچ گونه برداشتی از رودخانه صورت نگرفته و لطفا اول بازدید فرمایید و بعد اظهار نظر کنید و حداقل از شما به جهت شناختی که داریم انتظار نمی رود که بدون مطالعه قضاوت‌کنید . اگه ماسه گران شده بوسیله کارخانه های کوهی می باشد که همیشه دنبال این موضوع بوده اند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1