تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب : ۴۰۷۴۵۹
کبنا از وضعیت کشتارگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

قاچاق دام با کیفیت کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور /کشتارگاه یاسوج در آستانه تعطیلی/ گره سیاست به زلف کشتار غیرمجاز

۱
۰
قاچاق دام با کیفیت کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور /کشتارگاه یاسوج در آستانه تعطیلی/ گره سیاست به زلف کشتار غیرمجاز
کبنا ؛ 
نشست کارگروه ساماندهی کشتارگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد امروز 5 اسفند ماه 97 به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار و جمعی از مسوولان بر گزار شد.
در ابتدای این نشست عبدالله بهمنش مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کشتارگاه یاسوج در آستانه تعطیلی است، گفت: کشتارگاه یاسوج با هزینه‌های زیادی راه‌اندازی شد اما کشتار غیرمجاز اطراف این شهر، کشتارگاه را در آستانه تعطیلی قرار داده بودند.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعطیلی کشتارگاه سی‌سخت، گفت: کشتارگاه باشت تعطیل است اما کشتارگاه لیکک فعال است که این کشتارگاه فاقد کوره لاشه سوز و دیگر مشکلات است که بعد از عید مشکلات رفع شود در غیر اینصورت تعطیل می‌شود.
وی به وضعیت کشتارگاه گچساران اشاره کرد و افزود: وضعیت کشتارگاه گچساران نامناسب است اما همچنان بی‌توجه به اخطاریه‌های است و مسائل زیست محیطی رعایت نمی‌شود.
این مسوول بیان کرد: کشتارگاه کهگیلویه فعال است اما برخی مسائل زیست محیطی رعایت نمی‌شود.
وی با بیان اینکه ۲۱ واحد غیرمجاز دام در منطقه تنگاری دشت‌روم پلمب شده گفت: بدترین شرایط کشتار غیرمجاز دام کشور در منطقه تنگاری است که ما این واحدها را پلمب می‌کنیم اما مردم در جلوی این واحدها کشتار غیرمجاز را ادامه می‌دهند.
عبدالله بهمنش اظهار داشت: مسئولان اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد درصدد تعطیلی کامل این قصابی‌ها نیستند بلکه هدف اصلی آنان جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام و انجام کشتار مجاز از طریق کشتارگاه یاسوج یا دیگر شهرهای استان خواهد بود.
وی افزود: تمامی کشتارگاه‌های دام کهگیلویه و بویراحمد به جز کشتار شهر یاسوج تا اواسط فروردین ماه 1398 مهلت دارند که مجهز شده و نسبت به استانداردسازی و رفع کمبودهای خود اقدام کنند.
بهمنش بیان کرد: کشتارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد باید سه مشکل عمده شامل سیستم فاضلاب، اتاق پیش سرد و ماشین حمل لاشه را تا موعد مقرر برطرف کرده و در غیر اینصورت تعطیل می‌شوند.
در ادامه سید حسین کاظمی مدیرکل شهرداری و امور شورا استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حساسیتی برای جمع‌آوری واحدهای غیرمجاز نیست، افزود: از فرمانداری گرفته تا مرکز بهداشت حساسیتی برای جمع‌آوری واحدهای غیرمجاز نیست و آقایان مانند کبکی سرشان را در برف کردند.
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: برخی مصلحت گرایی‌ها و سیاسی کاری‌ها مانع جمع آوری کامل کشتار غیرمجاز دام در این استان از جمله در شهرستان بویراحمد و منطقه دشتروم شده است.
وی با اشاره به اینکه چطور کشتار غیرمجاز در دهدشت و گچساران جمع‌آوری شد افزود: همانطور که وانت بارهای میوه فروش در حاشیه یاسوج با عزم راسخ متولیان امر ساماندهی شدند می‌توان با تعامل همه جانبه دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز معضل کشتار غیرمجاز دام در این استان به ویژه در شهرستان بویراحمد و منطقه دشتروم را برطرف کرد.
عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: کشتارگاه دام شهر یاسوج مرکز این استان با وجود مجهز و پیشرفته بودن به دلیل رواج کشتارهای غیرمجاز در شهرستان بویراحمد به ویژه در منطقه دشتروم تا حدودی دچار رکود شده و در آستانه تعطیلی است.
فیلی اظهار داشت: برخورد سریعتر با کشتارهای غیرمجاز دام در تمامی نقاط این استان از جمله شهرستان بویراحمد و منطقه دشتروم ضروری است زیرا سلامت، بهداشت و امنیت غذایی مردم استان را به مخاطره می‌اندازد.
وی افزود: کشتارگاه دام شهر یاسوج به دلیل مهم بودن و انجام سرمایه گذاری‌های کلان در آن باید از حالت رکود خارج شده و همچنان فعال باقی بماند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: گشت‌هایی با حضور شهرداری یاسوج، فرمانداری بویراحمد، مرکز بهداشت، دادگستری، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، محیط زیست و دفتر امور شهری استانداری استان به طور مستمر از مراکز کشتار غیرمجاز دام در شهرستان بویراحمد به ویژه در منطقه دشتروم بازدید داشته باشند.
فیلی عنوان کرد: صاحبان این مراکز در زمینه زیان‌های کشتار غیرمجاز دام توجیه شده و در صورت ادامه چنین کاری نیز باید برخورد جدی با آنان شود.
وی ابراز داشت: با توجه به نزدیکی عید نوروز و افزایش مصرف گوشت قرمز از سوی مردم کهگیلویه و بویراحمد و گردشگران ورودی به استان باید این ماده غذایی مهم نیز به مقدار لازم تأمین و ذخیره سازی شود.
علی نوری شهردار چرام در ادامه به اشاره به قاچاق دام زنده در استان گفت: دام با کیفیت ما از استان خارج و از طریق استان خوزستان به خارج قاچاق می‌شود و آنچه در خود استان می‌ماند، دام بی‌کیفیت است.
در قسمت پایانی این نشست بهنام‌پور مدیر امور دام جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: قاچاق دام یکی از پرسودترین قاچاق‌ها است و عده‌ای از آن نفع می‌برند.
بنا بر این گزارش، کهگیلویه و بویراحمد دارای هفت کشتارگاه دام در شهرهای یاسوج، سی سخت، دوگنبدان، باشت، دهدشت، لیکک و لنده است. کشتارگاه یاسوج صنعتی، دوگنبدان و دهدشت نیمه صنعتی و سی سخت، باشت، لیکک و لنده نیز سنتی است. از مجموع هفت کشتارگاه کهگیلویه و بویراحمد 2 مورد شامل یاسوج و لیکک از سوی بخش خصوصی اداره می‌شوند و مابقی نیز دولتی و زیرنظر شهرداری‌هاست.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

نا شناس
Iran, Islamic Republic of
اگه راست میگن جلوشونو بگیرن اینها اصلاح طلبند حق دارند هر کاری کنن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1