کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بر اساس حکم «محمد حاجی رسولی‌ها» مدیرعامل شرکت مادر تخصصی:

نظر به شایستگی؛ حکم داوودی‌مهر مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تمدید شد ( + سند)

13 بهمن 1397 ساعت 17:11

دو ساله اخیر حدود 53 پروژه در قالب 27 طرح و حدود 100 فعالیت و زیر پروژه در قالب یک طرح و 11 پروژه اصلی تحت عنوان احیاء و تعادل بخشی منابع آب توسط این شرکت در دست اقدام می‌باشد و نهایتاً در صورت خروجی مثبت تمامی طرح‌های در دست مطالعه و اجرا بیش از ششصد میلیون متر مکعب از آبهای استان قابل مهار و استحصال می‌باشد و علاوه بر رفع نیازهای شرب و صنعت استان تا افق 1425، آب مورد نیاز کشاورزی 20،000 هکتار از اراضی دیم و مستعد استان قابل تامین و بیش از 30،000 شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌گردد.


علی داوودی‌مهر مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه خود ابقاء شد. 27 مرداد 95  داوودی‌مهر سکان آب منطقه‌ای استان را با حضور استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و جمعی از مسوولان ارشد این استان به دست گرفت.
داوودی‌مهر با به کارگیری نیروهای مجرب، جوان و برنامه‌ریزی‌های دقیق توانست سدهای چم شیر گچساران، کوثر، و سد تنگ سرخ یاسوج را به عنوان یکی از سدهای مهم استان سروسامان دهد. اگر چه در این بین مسائلی همانند کم‌پولی، فشارهای بین‌المللی و البته معارضین محلی تا حدودی حرکت این پروژه‌ها را کند کرده‌اند. اما داوودی‌مهر به عنوان یک از نیروهای تحصیل کرده و پای کار شرکت آب منطقه‌ای را به جایگاه اصلی خودش رساند. او جلوی زیاده‌خوان در حواشی رود بشار یاسوج ایستاد و همین مسئله سبب شد تا به او حمله‌های ناجوانمردانه کنند.
داوودی‌مهر اکنون به تجارب زیادی رسیده است و شایستگی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد برای هیئت مدیره شرکت مدیریت منابع ایران معرض گردید. تا اینکه محمد حاجی رسولی‌ها نماینده رئیس مجمع عمومی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی در حکم جدیدی که 13 / 11  / 97 آن را بر روی کارتابل شرکت آب منطقه‌ای فرستاده است، نوشته شد که نظر به مراتب تعهد، شایستگی و تجارب ارزشمند حکم شما برای دو سال دیگر تمدید می‌گردد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگاران می‌گوید: تا قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی تقریباً هیچ پروژه آبی در استان اجرا نگردیده و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی از آغازین روزهای شروع دوره چهل ساله انقلاب تاکنون بیش از 250 پروژه در قالب طرح‌های متعدد در بخش آب توسط شرکت اب منطقه‌ای با اعتباری بالغ بر 3000 میلیارد ریال در استان انجام پذیرفته که نقطه عطف این فعالیت‌ها طی سفر پر برکت رهبر فرزانه انقلاب به استان و آغاز پروژه‌های مهمی از جمله سدهای کوثر، شاه قاسم و ... می‌باشد که هم اکنون در مدار بهره برداری بوده و بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر از هموطنان و هم استانی‌هایمان از اهداف این پروژه‌ها بهره مند می‌باشند.
علاوه بر موارد فوق صدور مجوز بهره برداری از آبهای سطحی به میزان 2841 فقره، صدور مجوز حفر و بهره برداری 3328 حلقه چاه از آبهای زیر زمینی از سری خدمات ارزنده بخش آب به متولیان مصرف در زمینه‌های شرب، صنعت و کشاورزی بوده و طی چند سال اخیر علاوه بر سدهای کوثر و شاه قاسم بخشی از تلاش همکاران بخش آب استان شامل احداث 5 نیروگاه برق آبی با ظرفیت اسمی 8/ 16 مگاوات، احداث 7 طرح تغذیه مصنوعی با ظرفیت تغذیه سالیانه حدود 17 میلیون متر مکعب، احداث 7 شبکه آبیاری و زهکشی با ظرفیت بیش از 9000 هکتار، ساماندهی رودخانه‌های استان در نقاط حادثه خیز بیش از 5 /33 کیلومتر، تعیین حریم 735 کیلومتر از رودخانه‌های استان و دهها خدمات ارزنده دیگر می‌باشد که در اسلایدهای بعدی به برخی از این خدمات اشاره خواهد شد.
به غیر از موارد مطروحه طی سال‌های اخیر علی الخصوص دو ساله اخیر حدود 53 پروژه در قالب 27 طرح و حدود 100 فعالیت و زیر پروژه در قالب یک طرح و 11 پروژه اصلی تحت عنوان احیاء و تعادل بخشی منابع آب توسط این شرکت در دست اقدام می‌باشد و نهایتاً در صورت خروجی مثبت تمامی طرح‌های در دست مطالعه و اجرا بیش از ششصد میلیون متر مکعب از آبهای استان قابل مهار و استحصال می‌باشد و علاوه بر رفع نیازهای شرب و صنعت استان تا افق 1425، آب مورد نیاز کشاورزی 20،000 هکتار از اراضی دیم و مستعد استان قابل تامین و بیش از 30،000 شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌گردد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000406/nf00406890-1.jpg


کد مطلب: 406890

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/406890/نظر-شایستگی-حکم-داوودی-مهر-مدیرعامل-آب-منطقه-ای-کهگیلویه-بویراحمد-تمدید-سند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1