تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۴۰۶۳۲۶
کبنا گزارش می‌دهد

برداشت از رودخانه «مازه خریده» در هاله‌ای از ابهام/ داوودی‌مهر: با متخلفان برخورد قانونی و قضایی می‌شود (+ عکس)

۲
برداشت از رودخانه «مازه خریده» در هاله‌ای از ابهام/ داوودی‌مهر: با متخلفان برخورد قانونی و قضایی می‌شود (+ عکس)
کبنا ؛رودخانه «مازه خریده» که آبش به رودخانه بشار یاسوج می‌ریزد، امروز (جمعه 21 دی‌ماه 97) افرادی اقدام به برداشت از کف این رودخانه‌ی کرده اند که البته با مجوز و یا بدون مجوز آنان در هاله‌ای از ابهام است.
قبل از ظهر امروز شاهد بودم که در حوالی روستای «مازه خریده» عده‌ای بیل‌های آهنی غول پیکرشان را به جان رودخانه بشار یاسوج انداخته‌اند و علی رغم تاکید همه مسوولان مبنی بر ساماندهی و جمع آوری کارخانه‌های شن و ماسه از حاشیه رود بشار، اما آنان در حال برداشتن سنگ‌های کف رودخانه بودند.
قیصری دهیار مازه خریده در این باره می‌گوید: رودخانه‌ای که کنار روستای مازه خریده می‌شود، عده‌ای در حال برداشت از کف رودخانه هستند که گویا از طرف امور آب مجوز برداشت دارند.
این دهیار افزود: وقتی مشاهده کردم که افرادی دارند از کف رودخانه برداشت می‌کنند، از آنها سووال کردم و بیان کردند که ما مجوز داریم و با رئیس آب منطقه‌ای بویراحمد هم سووال کردم و وی گفت؛ برای آزاد سازی رودخانه این کار را انجام می‌دهند.
قیصری گفت: این بخش از رودخانه در حوزه روستای مازه خریده نیست.
علی داوودی مهر مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیچ کسی حق برداشت از کف رودخانه‌های استان ندارند، اظهار کرد: قطعاً اگر کسی از رود «مازه خریده» که آب آن به رود بشار یاسوج متصل می‌شود و می‌ریزد، برداشت کند، بدون مجوز بوده است. و ما به کسی مجوز برداشت از رودخانه «مازه خریده» را نداده‌ایم.
داوودی مهر تاکید کرد: هیچ کسی بدون مجوز حق برداشت از رودخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه رود بشار یاسوج را ندارد و از اگر کسی برداشت کند با او برخورد قانونی و قضایی می‌شود.
وی گفت: نیروهای گشت ما سریعاً در محل مذکور حاضر می‌شوند.
 یاری‌جو رئیس اداره آب منطقه‌ای شهرستان بویراحمد گفت: این افراد با مجوز خودمان در حال آزاد سازی بستر رودخانه هستند، تا آب رودخانه مازه خریده در نهایت بعد از عبور به رودخانه بشار بریزد. هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.
 بنا بر این گزارش، در صورتی که این افراد مجوزهای لازم را ندارد باید منتظر بمانیم که با آنها چه برخوردی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1