تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۱۱
کد مطلب : ۴۶۶۸۲۴
یادداشت /

«شاهینی» با چه تخصصی رئیس برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد شد؟

۱۷
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
«شاهینی» با چه تخصصی رئیس برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد شد؟
کبنا ؛ادامه خدمت جهانگیر شاهینی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد، با انتقادات گسترده‌ای روبرو شده است.
به گزارش کبنا، شاهینی، که دارای تحصیلات و سابقه کار در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی است، در اسفند ماه ۱۴۰۱ به این سمت منصوب شد. این انتصاب، با توجه به عدم ارتباط تحصیلات و سابقه کار شاهینی با حوزه برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی، مورد انتقاد قرار گرفته است.
برخی از منتقدان، این انتصاب را نمونه‌ای از ناکارآمدی در سیستم اداری کشور می‌دانند. آن‌ها معتقدند که این انتصاب، نشان‌دهنده عدم رعایت اصول و معیار‌های حرفه‌ای در انتخاب مدیران دولتی است.
دلایل انتقاد از انتصاب شاهینی
عدم ارتباط تحصیلات و سابقه کار شاهینی با حوزه برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی:
شاهینی، دارای تحصیلات کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های آموزش ابتدایی، مدیریت آموزشی و مدیریت اجرایی است.
وی دارای مدرک کاردانی (استثنایی گرایش عقب ماندگی ذهنی) از دانشگاه تربیت معلم شهید بهشتی، کارشناسی آموزش ابتدایی از دانشگاه آزاد واحد بوشهر، کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی از مرکز آموزش مدیریت دولتی و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی ار دانشگاه آزاد است.
و این رشته‌ها، گرچه می‌توانند در زمینه‌های مختلف مدیریتی مفید باشند، اما ارتباط مستقیمی با حوزه برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی ندارند.
نداشتن سابقه کار مرتبط: جهانگیر شاهینی در ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۳ طی حکمی توسط مصطفی سالاری استاندار وقت بوشهر به عنوان مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری بوشهر منصوب شد. وی سال 90 در مقطعی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشكی بوشهر را عهده دار بود که به دلیل برخی ناکارآمدی‌ها و ضعف و نارضایتی‌ها از این مجموعه کنار گذاشته شد.
از این رو شاهینی، سابقه کار چندانی در زمینه برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی ندارد. وی قبل از این انتصاب، در چند سازمان دولتی به عنوان مدیر کار کرده است، اما این سابقه کار، عمدتاً در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی بوده است.
عدم رعایت اصول و معیار‌های حرفه‌ای: انتصاب شاهینی، نشان‌دهنده عدم رعایت اصول و معیار‌های حرفه‌ای در انتخاب مدیران دولتی است. در واقع، این انتصاب نشان می‌دهد که مسئولان، بیشتر به روابط سیاسی و شخصی توجه دارند تا به شایستگی و تخصص افراد.
پیامد‌های منفی انتصاب شاهینی
انتصاب شاهینی، می‌تواند پیامد‌های منفی زیادی برای سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد. این پیامد‌ها، عبارتند از:
کاهش کارآیی و اثربخشی سازمان: عدم تخصص و تجربه «شاهینی» در حوزه برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی، می‌تواند منجر به کاهش کارایی و اثربخشی سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد شود.
افزایش تخلفات احتمالی و ناکارآمدی در سازمان: انتصاب افراد غیرمتخصص و فاقد تجربه، می‌تواند زمینه‌ساز تخلفات احتمالی و ناکارآمدی در سازمان‌های دولتی شود.
کاهش اعتماد عمومی به سازمان‌های دولتی: انتصاب‌های غیرمنطقی و غیرحرفه‌ای، می‌تواند منجر به کاهش اعتماد عمومی به سازمان‌های دولتی شود.
انتصاب جهانگیر شاهینی به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد، نمونه‌ای از ناکارآمدی در سیستم اداری کشور است. عدم تحصیلات و تخصص مرتبط با رشته‌های اقتصاد و مدیریت و سابقه کار ناکارآمد‌ی ایشان، نشان از ناباوری و ناتوانی مسئولان به نیاز‌های واقعی جامعه دارد. این انتصاب منجر به محرومیت عمومی و از دست رفتن اعتماد مردم به سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد شده است. تنها با رعایت اصول و معیار‌های حرفه‌ای و انتخاب افراد با دانش و تخصص مرتبط، می‌توان بهبود عملکرد و کارایی سازمان برنامه و بودجه استان را تضمین کرد. این امر نیازمند تلاش جدی مسئولان و تصمیم‌گیران است تا از انتصاب‌های نادرست و غیرمنطقی جلوگیری شود و به جای آن، افراد متخصص و کارآزموده در مدیریت عمومی قرار گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
استاندار و نمایندگان در حق مردم استان ظلم کردند، فرد متخصصی همچون شهابی نسب رو کنار میگذارید و یک فرد ناآگاه رو بکار میگیرید، متاسفم.
کارمند سازمان
Netherlands
درود بر شرف نویسنده
رستم
سلام
دقیق نمی دانم مدارک تحصیلی شاهینی رئیس سازمان مدیریت استان چه می باشد اما به چند نکته خوب توجه نمایید.
ایشان از ابتدا کارمند سازمان مدیریت بوده و تجربه کار در اکثر واحدهای سازمان را دارد.
ایشان نسبت به اکثریت مدیران سابق استان به مسائل داخل سازمان و واحدهای مربوطه آگاهی کامل دارد.
سابقه مدیریتی ایشان چه در سطح استان و سطح ملی از سایر مدیرانی که تا کنون در سازملن مدیریت استان رئیس بوده اند بیشتر می باشد.
نامبرده در مصاحبه و جلسات و .... خیلی راحت و مسلط فارسی صحبت می کند.
نامبرده روش های دفاع و چگونگی گرفتن اعتبار را بهتر از مدیران قبل بلد هست و در این مدت این موضوع مشخص می باشد.
ایشان برعکس مدیران سابق بومی که خیلی تبلیغ می شدند تعصب خاصی نسبت به شهرستان خاصی یا نماینده خاص ندارد.
با آمدن ایشان آرامش نسبی در سازمان مدیریت استان بر قرار شده است. و .....
اما مشکل ایشان این است که با رانت و فساد مخالف هست و برخورد جدی میکند.
مشکل ایشان ، باج ندادن به گروه های خاص می باشد،
بله ... مطالب منتشر شده توسط کبنا و یارانش فقط بخاطر منافع و رانت و ... می باشد....
Iran, Islamic Republic of
استان کهکیلویه و بویراحمد شده به شاخه خشکی ..
Iran, Islamic Republic of
ای وای ای داد ای بیداد ازاین اوضاع
منتقد
United States
شمایی که مطلب مینویسی، کاملا مشخصه که خصومت شخصی داری ن اینکه به فکر استان یا بودجه استان یا مصلحت استان باشی.
رشیدی گشین
Iran, Islamic Republic of
کر بویراحمدی تاجگردون باید رییس سازمان برنامه و بودجه استان کنند
غبیشاوی
Iran, Islamic Republic of
سفارشی است
مهجلو
Iran, Islamic Republic of
به جرات میتوان گفت یکی از پاکترین مدیران این استان هست افرادی که این متون را مینویسند علم و آگاهی گمی دارند مدیریت هم علم هست هم هنر ،علم را در دانشگاه آموخته ولی هنر ذاتی ودر نهاد چنین افرادی هست بنابراین زیاد شلوغش نکنید باید مجموعه سازمان ازش راضی باشند نه کسیکه بالفرض خواسته اعتباری در موافقتنامه گنجانده شود و بعد تخصیص و دریافتش کنه،برید به فکر نان باشید که خربزه آب است
حمید
کبنا ازاینکه شاهینی جوابت رو نمیده داری دق مرگ میشی.بریزاونجایی که داری میسوزی
احمد
بادوربین بیا جلوی سازمان فیلم بگیرببین کارکنان سازمان الان راضی ترهستن یا درمدیریت های سابق
رضا
همینکه جواب چرندیات کینا رو نمیده وشما رو عقده ای کرده معلومه واقعا دکترای مدیریت داره.مدیریت برعقده ای ها
قاسم
البته دکترای باسهمیه جانبازی بود.پایان نامه دکترای نوروزی رو هم چندنفرنوشتن که همگی استخدام سازمان شدن.دکتر ای تاجگردون که هم تقلبی درومد
دلسوز نظام و انقلاب
Iran, Islamic Republic of
با سلام و درود .
آخ و افسوس از این بی تدبیری ها که هر ساله و هر دولت به این استان محروم تعلق گرفته و می گیرد . چرا باید مسئولان ارشد استانی ما در مقابل این انتصابات بی توجه و بی تعصب قرا رگیرند و اهیمت ندهند . این بی نوجهی ها واقعا ظلم هست و شریک
تعجبم از این است در مقابل خیلی از موارد مثل بی حجابی و... از سوی مسئولان ما هزاران راهپیمایی و سر و صدا در استان و کشور راه می افتد ولی در مقابل بی تدبیری ها و بی توجهی به ملت و بیت المال مسلمین ، هیچ اقدامی صورت نمی گیرد . خدا و ائمه و سر بر مهر نهادن فقط به ظاهر هست و بس؟ واقعا متاسفیم برای کسانی که این همه ظلم ها کردند و می کنند و باعث عقب افتادگی این استان شده است .
تا کی باید این استان از ظلم باندبازی ها و پارتی بازی های مسئولان در محرومیت و ظلم باشد و کسی هم صدای درد این محرومین را نشنود . ؟ مردم این استان در مقابل طاغوت و دشمنان نظام و انقلاب با جان و دل ایستادند و خون ها ریخته شد و شهدای گرانقدری را تحویل دادند و حال این نتیجه ادامه راه شهدا باشد ؟
مسئولین نظام شرمندگی در مقابل خون شهدا بسیار دردناک است و نگران کننده .
اگر نمی توانید مسئولیت پذیری را نسبت به این مردم شجاع و پاک از خود داشته باشید سریعا کنار بروید و خالصانه و صادقانه بگویید توان این مسئولیت نداریم تا مردان بزرگ و غیرت مند و متعصب جای شما بیایند تا بیش از این ظلم ها یت المال صورت نگیرد .
از خون شهدا بیترسید که این خون ها برای آبیاری درخت تنومند انقلاب اسلامی ریخته شد .
چند سال گذشته تجمعات گسترده ای در استان و در میان کارمندان ادارات مختلف صورت میگرفت.

این تجمعات گاهاً می رفت که تبعات و مشلات امنیتی ایجاد کند.

یک نمونه آب تجمعات هر روزه آبداران کهگیلویه و بویراحمد بود، آنقدر این تجمعات دامنه پیدا مکرده بود که دیگر رسانه ها هم به دلیلی کثرت تجمعات آنها کمتر به آن می پرداختند.

البته این تجمعات تنها مشکل استان نبود، کم توجهی ها به تقسیم درست بودجه موجب اعتراضات گاه و بی گاه در استان شده بود.

در یکسال اخیر اما با آمدن جهانگیر شاهینی؛ رئیس سازمان مدیریت استان بسیاری از مشکلات مرتفع شده است.

شاهینی که مسئولیت های ملی مرتبط با بودجه را در کارنامه دارد و ارتباطات مفیدی هم در مرکز دارد برای کهگیلویه و بویراحمد در همین مدت کوتاه چند اقدام کلیدی را رقم زده است.

تخصیص اعتبار میلیاردی ماهانه برای حقوق آبداران و نیروهای مشابه با همکاری و تلاش های او به ثمر نشسته است.

تدوین سند چشم انداز توسعه استان برای اینکه سازمان مدیریت شکل و شمایل یک سازمان مدیریتی و تخصصی را به خود بگیرد و به صورت علمی و کارشناسی به پیش برود.

در سفر دوم ریاست جمهوری تدوین نیازمندی های استان به صورت اسناد قابل استناد و مدون باعث شد بودجه ای فراتر از آنچه دولت برای استان پیش بینی کرده بود مصوب شود. قطعاً اگر با تورم کنونی سهم درستی نمیگرفتیم باید حسرت به دل می ماندیم.

روند انتصابات او و تکیه بر توانمندی های موجود برای حفظ ثبات مدیریتی هم جالب توجه است. اتفاقاً پیشتر امام جمعه یاسوج به روند تغییرات در استان در حضور وزیر بهداشت اشاره و کثرت تغییرات را به عنوان عاملی بر بی رغبتی در ادارات برای کار دانسته بود.

قطعاً روند کنونی در سازمان مدیریت که بر پیکره تخصص و کار کراشناسی بنا شده با تلاش مدیران کل دستگاه ها برای جذب اعتبارات مصوب ملی می تواند برای کهگیلویه و بویراحمد منشأ خیر باشد.
Iran, Islamic Republic of
هروقت تو این دولت هیج کس رو جایه خودش نیست شاهینی هم باید بشه ریس برنانه بودجه استان زمان دولت روحاتی هرشبکه وکانالی از تلویزیون میزدی تا دارن بدبیرا میگن به دولت روحانی مگه همین مجلس نبود نبود تا هروز میخوان وزیر وزرا رو استیضاح کن پس الان چرا این کار رو نمیکنن چرا الان صدا سیما چیزی نمیگه آقایه علی عسکری بخاطر خوش خدمتی وخراب کردن دولتی با رو کار آمدن ریسی شده ریس هلدینگ خلیج فارس آخه یکی پیدا نمیشه بگه اخه رشته تحصلی وسابقه کار تو کجا پتروشینی کجا حالا شاهینی مثل بقیعه
امید
Iran, Islamic Republic of
کبنا، خسته نشدی هر روز علیه شاهینی مطلب مینویسی، معلومه یا از یه جایی پول میگیری بنویسی یا از یه جایی میسوزی، هیچی تو حرفات نیست، شاهینی رو با التماس أوردن تا برنامه بودجه از انفعال خارج بشه، ایگو آدمی که وخویه ایابو بیدارش کنی ولی کبنا که خشه زیه وخو وته.
شفافیت ناکام

شفافیت ناکام

طرح شفافیت، از‌جمله طرح‌های بازمانده از مجلس دهم است که قصه پرغصه‌ای دارد. برای بررسی ...
۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

۵ سرگیجه بزرگ بایدن تا قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

اگر در روز‌ها و ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، تغییری جدی در ...
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
1