کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی؛

انتصابات قجری در کهگیلویه و بویراحمد

22 بهمن 1400 ساعت 3:13

در دوره‌ای که بوی نفاق از همه جا استشمام می‌رسد و دو نماینده مجلس در تهران تمام تلاش خود را می‌کنند تا هم طایفه‌ای‌های خود را به نان و نوایی برسانند که از طریق آنان بتوانند در دوره بعد نیز بر کرسی سبز مجلس جلوس کنند.


یادداشت ارسالی: در کهگیلویه و بویراحمد امروز که دو رویی چه در میان اصلاح طلبان و چه اصولگرایان به سر حد خود رسیده انتظار شنیدن واقعیت انتظار زیادی است. همه می‌دانند که قدرتمندترین لابی سیاسی که در سطوح ملی و استانی فعالیت می‌کند، لابی‌گری نمایندگان مجلس است. در حقیقت، از برخی جهات می‌توان گفت که لابی گری نمایندگان مجلس در حال حاضر با بیشترین قدرت خود در حال فعالیت است و توانسته نفوذ خود را در سطوح محلی و کشوری گسترش دهد و کمپینی اساسی برای مجازات مخالفان خود در انتخابات دور گذشته مجلس به راه اندازد و هولوکاست قومیتی را در سطوح اداری و مدیریتی استان به راه اندازد.
 به تازگی لیستی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد که حاکی از آن است که هم طایفه‌ای‌های دو نماینده مجلس در رأس امورات استان قرار دارند. نماینده بویراحمد که به نظر می‌رسد با تعصب بیشتری به این امور دامن می زند هولوکاست قومیتی در حوزه انتخابی بویراحمد و دنا به راه انداخته شد. روشنفکر که خود را مؤسس ندای وحدت می‌داند و با شعار مبارزه با تبعیض و بی عدالتی به مجلس راه یافته است بارها دم از حمایت از همه طوایف شهرستان می‌زد. اما واقعیت این است که عموم مردم وفاداری دوگانه را مشاهده نمی‌کند.
 وفاداری او تنها به هم طایفه‌ای‌های خویش است و این مساله را بارها با حمایت بی قید و شرط خود از هر آنچه که گزینه‌های هم طایفه‌ای او در تضاد با گزینه‌های غیر هم طایفه‌ای نشان داده است. او از هرآنچه بوی غیر هم طایفه‌ای دهد متنفر است. او از فرماندارهایی که هم طایفه‌ای‌هایش هستند حمایت کرده و با افرادی که در طایفه او نمی‌گنجیدند مخالفت کرده است.
از این رو جای تعجب ندارد که روشنفکر که پیش از انتخاب به عنوان نماینده مردم در مجلس یک سیاستمدار ورشکسته بود، اکنون به جای حمایت از توزیع منصفانه و همراه با شایسته سالاری طرف هم طایفه‌ای‌های خود را بگیرد.
در دوره‌ای که بوی نفاق از همه جا استشمام می‌رسد و دو نماینده مجلس در تهران تمام تلاش خود را می‌کنند تا هم طایفه‌ای‌های خود را به نان و نوایی برسانند که از طریق آنان بتوانند در دوره بعد نیز بر کرسی سبز مجلس جلوس کنند.
آقای روشنفکر جهت استحضار حضرتعالی باید به عرض برسانم به جز طایفه شما، طوایف دیگری نیز در حوزه‌ای که شما به عنوان نماینده آن انتخاب شده‌اید وجود دارد اگر نمی‌دانید بدانید که طایفه کی‌گیوی، میرزا، جلیل، بابکان، سادات شاه قاسم و شاه مختار، گودرزی، اولاد علی مؤمن، مشایخ، تیرتاجی، مالخانی، آقاهای بابکان و نرمابی سرآبتاوه، طوایف مختلف پاتاوه، آقا علیرضایی‌ها، مادوانی‌ها، برایی‌ها، طایفه رئیس، باشرانی ها، عبدالهی دشتروم و یاسوج، دشمن زیاری، گودسرابی، سادات محمودی پاتاوه و … نیز در حوزه انتخابیه شما حضور دارند.
آقای موحد شما هم بدانید بجز طایفه سادات رضاتوفیق، طوایف دیگری نیز در حوزه انتخابیه شما هستند که حتماً به شما هم رأی داده‌اند. جهت استحضار شما هم عرض می‌شود سادات امامزاده علی، طیبی، دشمن زیاری، بهمئی، اولادمیرزاعلی، تاس احمدی، آغا، فارسی، اولاد علی مؤمن، چرامی و … نیز در شهرستان‌هایی که شما از آنجا چند دهه به مجلس راه یافته‌اید وجود دارند. آقایان کمی منصف باشید. کمی آرام‌تر برانید. کمی از ملت شهید داده شرم کنید.

تعدادی از مسئولان هم طایفه‌ای نماینده بویراحمد به شرح زیر است.
-فرماندار دنا درخشان زاده 
-مدیرکل ورزش و جوانان
-مدیر کل امور مالیاتی
-بخشدار مرکزی بویراحمد
-مسوول هیات جذب دانشگاه یاسوج
معاون پشتیبانی هلال احمر استان 
معاون درمان تأمین اجتماعی استان 
 رئیس ورزش و جوانان شهرستان
و....
تعدادی از لیست هم طایفه‌ای‌های نماینده کهگیلویه بزرگ به شرح زیر است.
--معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد
- فرمانداری کهگیلویه
- مدیر شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد
-مدیر همیاریهای شهرداری‌های استان
 و....
اگرچه این لیست طایفه‌ای شامل مدیرانی که از دولت گذشته نیز در این استان مسئولیت داشته‌اند می‌شود اما تردیدی نیست که بدون حمایت روشنفکر و موحد در دولت سابق نیز به چنین جایگاهی نمی‌رسیدند و استمرار بی کفایتی مدیران استانی نشان دهنده آسیب مسئولیت‌های قومی و قبیله‌ای به مردم این استان است.
 


کد مطلب: 444582

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/444582/انتصابات-قجری-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1