تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب : ۴۲۲۸۶۶
یادداشت؛

آقایان زاکانی، توکلی، نجابت و امثالهم!

اکرم محمدی
۲
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
آقایان زاکانی، توکلی، نجابت و امثالهم!
کبنا ؛
اخلاق اجتماعی اسلام اقتضا می کند که مومنان مظهر ستارالعیوب باشند و از هتک مستور مردم خوداری کنند. در غیر این صورت زشتی‌های خودشان نمایان می شود زیرا با حاکمیت رویه ناصواب جستجوگری در احوال شخصی دیگران، جامعه بستر تسویه حساب‌های شخصی و سیاسی گشته و هرکس و گروهی می‌کوشد تا اعتبار و منزلت  دیگری را زیر سؤال ببرد.
 قرآن کریم آن گاه که از آسیب‌های اخلاقی و شخصیتی انسان‌ها سخن می راند، تجسس در امور و زندگی شخصی دیگران را یاد می‌کند و ایمان آورندگان را از استمرار این رفتار ناپسند اخلاقی بر حذر می‌دارد: «یَا أیُّهَا الّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثیرًا مِنَ الظَّنِّ إنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إثْمٌ وَلا تَجَسَّسُوا وَلا یَغْتَبْ بَعْضُکُمْ بَعْضاً أیُحِبُّ أحَدُکُمْ أنْ یَأْکُلَ لَحْمَ أخیهِ مَیْتاً فَکَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللهَ إنَّ اللهَ تَوّابٌ رَحِیمٌ» ای کسانی که ایمان آورده‌اید، از بسیاری از گمان‌ها بپرهیزید که پاره‌ای از گمان‌ها گناه است و جاسوسی مکنید و بعضی از شما غیبت بعضی نکند. آیا کسی از شما دوست دارد که گوشت برادر مرده‌اش را بخورد؟ از آن کراهت دارید (پس) از خدا بترسید که خدا توبه پذیر و مهربان است.
زیرا نباید تردید داشت که بدگمانی نسبت به دیگران و نیز بدگویی در غیاب آنان، با تجسس برای یافتن نقطه ضعف‌ها یا عیوب پنهانی، پیوندی تنگاتنگ دارد. یعنی کسانی که به دلایلی دچار بدگمانی و دشمنی نسبت به کسی شده‌اند و یکسر به غیبت و تضعیف شخصیت اجتماعی او می‌پردازند، خواه ناخواه به دنبال شواهدی عینی برای اثبات گفته‌های خود می‌باشند. از این رو یا خود وارد حریم خصوصی افراد می‌شوند یا از ساده لوحی نزدیکان استفاده کرده و می‌کوشند تا اندک مایه و اعتباری که آنان در حیات جمعی‌شان دارند، سلب کنند. اسلام از آن جا که نگاهی کریمانه به انسان‌ها دارد و حقوق فردی و اجتماعی‌شان را محترم می‌شمارد، به هیچ مسلمانی اجازه نمی‌دهد که سرنوشت کسی را بازیچه دست خود قرار دهد؛ زیرا با گسترش موج بی حرمتی و بی اعتمادی مردم به یکدیگر، نمی‌توان جامعه‌ای سالم و رشدیافته و معنویت گرا داشت. از طرفی نیز هراس و عدم امنیت اجتماعی مجال نمی‌دهد که کسی از حقوق خود یا ستمدیدگان جامعه جانبداری کند؛ زیرا ممکن است در معرض ترور شخصیت قرار گرفته و به کلی از منزلت اجتماعی‌اش محروم شود.
درخصوص رویهٔ مغرصانه ای که در رابطه با اعتبار نامه آقای تاجگردون در دست دارید اگر تداوم یابد موجب فراهم شدن خدشه دار شدن آرمان‌های انقلاب و تفاهم ملی خواهد گردید و مردم نیز نسبت به انقلاب و ارزشهایش بدبین خواهند شد و نتیجه ای معکوس خواهید گرفت.

رعایت حریم خصوصی دیگران برگرفته از آثار امام خمینی
..........................................................................
اکرم محمدی

 
نام شما

آدرس ايميل شما

فریاد ستمدیدگان
Iran, Islamic Republic of
تنها سلطنت طلب ها از نتایج مجلس انقلالی و برخورد با مفاسد ناراحت خواهند شد که این ۴درصدی ها اصلا ب چشم نمیان و ارزشی ندارن که نمایندگان ما بخوان بخاطرشون ازشرف و وجدان شون بگذرند...
حیف رسانه ک هر کی رسیده یه مطلبی بارگذاری کرده..
درود بر مجلس ۱۱ و نمایندگان انقلابی..
یاعلی سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
عجب مجلسی یکیش خبر از دخترش و فسادش نداره ولی رگ و ریشه کل ظفر درآورده.. یکیش پدر زنش قاتل مسافرین هواپیمای ووووو
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1