تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۴۷
کد مطلب : ۴۲۲۲۲۸
یادداشت ارسالی:

یک بام و دو هوای مبارزه با فساد / حملات مشکوک به چهره‌های ملی کهگیلویه و بویراحمد

اعظم کاظمی
۲۳
۶
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
یک بام و دو هوای مبارزه با فساد / حملات مشکوک به چهره‌های ملی کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛متن ارسالی: در روزگاری که سایه‌ی نفس گیر کرونا بر عالم انسانی چنگ انداخته است، گلوی مردان استان کهگیلویه و بویراحمد زیر فشارهای مشکوکی فشرده می‌شود. فشارهایی که مجال نفس کشیدن را دارد از منتخبین و مدیران ملی برخاسته از این استان می‌گیرد.
دمی پیش از انتخابات هجمه‌ها بر علیه یکی از مردان قدرت استان جناب دکتر تاجگردون بیش از پیش شدت گرفت تا آنجا که خانم صبا آذرپیک روزنامه نگاری که تا پیش از این چندان اسم و رسمی نداشت، شروع به حمله یکباره به سمت مدیران قوم لر کرد.
در این راستا به کرات دست به نشر اسناد و مدارکی زدند، تا بقول خودشان با افشاگری هاشان جلوی تخلفات یک نماینده خاص را بگیرند.
اما برای مخاطبان آذرپیک ابهامات در این میانه بوجود آمد که از واضح‌ترینشان اینست که ایشان بعنوان یک بانوی مستقل نویس که بقول خودشان یک رگ لر در چندین نسل ماقبل‌ترشان دارند چرا نوک پیکان حمله‌شان تنها کرهای لر را نشانه رفته و چرا بلافاصله پیش از انتخابات احساس مسئولیتشان گل کرد؟
از آن مهم‌تر این ابهام که اینهمه اسناد و اطلاعات از کجا به دست ایشان رسید؟ هنوز هم همان بقول خودشان افشاگری‌ها را در صفحه اینستاگرامی خود نگه داشته! و آنقدر پیگیر مسائل مربوط به کرهای قدرتمند لر هست که حتی از یک پست اینستاگرامی منسوبین تاجگردون؛ برای تشویش اذهان عمومی و بالا بردن حساسیت دوگانگی‌های بوجود آمده در میان سیاسیون بهره می‌برد! از آن طرف سایت‌های خبری و سیاسی استان دست به نشر انتقاداتی از عملکرد دیگر نمایندگان در رابطه با سکوتشان جهت دفاع از تاجگردون می‌پردازند که چرا فلان نماینده در زمان فریاد زدن‌های تاجگردون، سکوت کرد و چرا یک طایفه‌ی خاص قلم به قدردانی از ایشان نرانده‌اند؟ همان طایفه‌ای که یک نفر از مدیرانش استاندار استان دیگری است.
همه سکوت کرده‌ایم و انگشت اتهام عدم حمایت را به سمت دیگری نشانه می‌رویم! در بحبوحه‌ی حمله‌ها و عدم حمایت‌ها از یکی از مردان قدرتمند لر برای سیاسیون هم شاید یک حالت دوگانگی بوجود آمده که نماینده‌ی اصلاح طلب هم استانی چرا در مقام دفاع از عملکرد خود برنیامد شاید ایشان نیز می‌توانست به جای دفاع؛ چون بعضی نمایندگان دیگر استان‌ها عریضه نویس و سایت خبری استخدام کند با هدف تخریب چهره‌های سیاسی یک قوم خاص. او اما اینکار را نکرد زیرا که اولاً منش لر با چنین اخلاقی سازگاری ندارد و در ثانی ایشان اهداف والاتری جهت پیشرفت شهرستان حوزه انتخابیه خود دارند و توجهی به چنین سنگ اندازی هایی ندارند. نگارنده بعنوان یک منتقد اجتماعی از منتقدین عملکرد نمایندگان و گاه دولت بوده‌ام و بسیار به نقد قلم رانده‌ام.
اما به گمانم مردان لر را مقابل حمله‌ی دیگر افراد نباید تنها گذاشت؛ حتی اگر یک مجلس دست به هم داده باشند تا ایشان را به گوشه‌ی عزلت برانند چرا که این قصه را نه تنها برای ایشان که چه بسا بعدها برای دیگر کرهای قدرتمند هم استانی چه لر و چه ترک پیش خواهند آورد (شاخص‌ترین قربانی این تنگ نظری‌ها، حذف دکتر افشانی از شهرداری تهران، با تصویب یک قانون). استان کهگیلویه و بویراحمد همیشه مورد بی مهری قرار گرفته و در حالیکه استان‌های همجوارش به قطب‌های بزرگ صنعتی و گردشگری تبدیل شده‌اند اما استان ما را هنوز به عنوان منطقه محروم می‌شناسند در حالیکه بیش از 25% نفت کشور را مدتهاست از خاکمان استخراج می‌کنند! سالهاست استان ما راه ارتباطی دیگر استان‌های بزرگ و اقتصادی همجوار چون اصفهان و شیراز است. اما گویا چون کافه‌ای متروکه گوشه‌ای از این جاده افتاده‌ایم و هیچ مسافری کنارمان ترمز نمی‌زند مبادا گرد و خاک محرومیتمان بر سر و رویش بنشیند.
------------------------
اعظم کاظمی
نام شما

آدرس ايميل شما

چرام
Iran, Islamic Republic of
واقعا شیوا نوشتی
لُر
United States
احسنت بر سایت کبنا نیوز که مطالب واقعی و گاهاً و خصوصاً مطالبی که برای دفاع از مظلومیت و قربانی کردن لرها می باشد را انعکاس می دهد. و درود بر سرکار خانم کاظمی و همه کطانی که به دفاع از این قوم قدمی برداشته و قلمی نگاشته اند...
Iran, Islamic Republic of
در بحث افشانی تاجگردون هیچ دفاعی نکرد
سوشیانت
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما....👏👏👏💐💐💐
زیبا قلم زدید
Iran, Islamic Republic of
با سلام
با فساد و رانت باید مبارزه کرد در هر لباسی و از هر قومیتی.
نویسنده می خواهد بگوید هر چند تخلفات بی شمار است اما با همه متخلفین برخورد بشه بسیار خوب فعلا به اتهامات بی حد و حصر ایشون رسیدگی بشه تا برسنن به بقیه همدستا و هم کیشاش.
United States
درود بر شما
حقگو
Iran, Islamic Republic of
با طرح لر و لر و لر نمی شه صورت مسئله را پاک کرد باید تکلیف این همه جرائم و تخلفات جناب تاجگردون روشن بشه.
آبرود
Iran, Islamic Republic of
حضرتعالی آبادش کن
رودنیل
Iran, Islamic Republic of
معلوم نیست چه فرمایش کردیه
وددفکر
Iran, Islamic Republic of
فکر نکنم زیاد تاثیری داشته باشیم با این متن شما اگه کسی پاکه خوب با شجاعت میره جلو اخه این حرکات شماها ادم به شک میندازه که خبریه
Iran, Islamic Republic of
احسنت عالی بود بنازمت دختر لربایدشجاع ونترس باشد مثل بی بی مریم بختیاری قابل تقدیر است
Iran, Islamic Republic of
لازم هست که به خودمون بیاییم خدایاتاکی🤦‍♀️😭😭😭
امید
Iran, Islamic Republic of
احسن بر شما با این مقاله ی شیوایتان
محمدی
Greece
لطفا پرونده لرهای غیور را از افرادی چون تاجگردون جداکنید، این دو موضوع کاملا متفاوت است
Romania
تو لر نیستی الکی داد نزن
Iran, Islamic Republic of
همه‌چیز روشن است، چرا اسمش حمله مشکوک است،درواقع حمله ای در کارنیست، اشتباهاتی که بارها مردم هم متذکر شدند وافاقه نکرد ، ضمنا چه خوب است که وضعیت افرادی که از مدیران خوشنام استان هستند بااین وضع و این پرونده مقایسه نشود
شهاب
Iran, Islamic Republic of
آذر پیک قبل از انتخابات هم درمورد این فرد و خطاهایش تذکر داده بود
Greece
کار خلاف قانون اسمش مشخص است، چه لر باشیم یا نباشیم درمقابل قانون یکسان هستیم
لر خداترس
Iran, Islamic Republic of
لطفا با دفاع از تاجگردون خطاکار قوم لر را بدنام نکنید.
Iran, Islamic Republic of
هدف حذف قوم پاک و دلاور و مهربان لر هست.
منصور آباد دشت روم
Iran, Islamic Republic of
فقط تاج گردون
دنا
Iran, Islamic Republic of
وقتی در فضای مجازی اتهام و تهمت ها را می بینم واقعا شرمنده مسلمانی و انسانیت میشوم یعنی آدم با پا گذاشتن روی ارزشهای دینی و انسانی برای رسیدن به منصب و مقام
باشه به فرض تاجگردون مرتکب جرمی شدند همه در فضای مجازی قاضی دادگاه شدند بیگانه ستیزی و متمایز بودن از ویژگی های بارز قوم است با آداب و فرهنگ تابعیت بیگانه آن هم آمریکا صحت ندارد
Iran, Islamic Republic of
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است ،مردم همه می دانند.چه کارها که دراین استان سراسر فقر وبدبخت نکرد آن از مدیران،آن از سهمهای استان وبردن در جای دیگر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1