تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب : ۴۲۱۵۶۷
یادداشتی از سجاد ابوذری؛

ایران برای همه ایرانیان

۶
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
ایران برای همه ایرانیان
کبنا ؛یادداشتی از سجاد ابوذری؛
 اگر رفتارافراد یک جناح پس از پیروزی در انتخابات باعث احساس آزردگی٬ تحقیر و سرخوردگی در بخش دیگری از جامعه بشود٬ آن پیروزی یک «حماسه‌ی ملی» نیست بلکه صرفاً یک موفقیت «جناحی» است.
در بسیاری از کشورهای دیگر نیز هر چند سال یک بار انتخاباتی برگزار می‌کنند٬ یک حزب پیروز می‌شود٬ حامیانش شادی می‌کنند٬‌ رقبایش غم‌گین و سرخورده می‌شوند٬ و اسم این روند را «حماسه ملی» نمی‌گذارند.
یک «حماسه ملی» صرفاً با رأی دادن «رُخ» نمی‌دهد بلکه پس از پایان انتخابات «ساخته» می‌شود. هنر «حماسه سازی» این است که احساس پیروزی و نشاط و انگیزه سازندگی را به «کل جامعه» تعمیم بدهیم تا هیچ بخشی از مردم خود را «شکست‌خورده»٬ «طرد شده» و «سرخورده» احساس نکنند.
یک «حماسه ملی» در گام اول با «اخلاق پیروزی» آغاز می‌شود٬ با دست «احترام» دراز کردن به سوی افرادجناح مقابل٬ با «دعوت» از آن‌ها برای هم‌کاری و مشارکت در ساختن آینده٬ با به رسمیت شناختن نظرات و دغدغه‌ها و دیدگاه‌های متفاوت آن‌ها٬ و با ایجاد یک بستر مناسب برای استفاده‌ی حداکثری از همه ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در جامعه در جهت منافع همگانی.
یک «حماسه ملی» هرگز با نمایش «غرور» و «تحقیر» و «سختی انداختن» رقیب و به «رخ کشیدن»‌ پیروزی خود به بخش دیگر جامعه٬ ساخته نمی‌شود. شعار ما همواره «ایران برای همه ایرانیان» بوده و این اصل باید در پیروزی و رفتارهای پسا انتخاباتی‌مان نمایان شود. پس اعتبار نامه جناب تاجگردون به دلیل جامعه عمل پوشیدن شعار حماسه ملی و ویژگی‌های آن که در بالا ذکر شد، باید تایید شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ش پ
Iran, Islamic Republic of
انشاالله
Iran, Islamic Republic of
سلام
نویسنده گرامی :
پس چرا آقای تاجگردون هنگام تقسیم غنایم کل ایران را در نظر نگرفتند و فقط و انحصارا" به فکر خویش و قوم خود بودند .و بقیه مردم و مدیران کار امد را به فراموشی سپرده بودند .
علی
Iran, Islamic Republic of
بلههههههههههههههههههههههه
Sweden
ککا فیی نیاره جون خت ده تایید نیابو
خطیر
Iran, Islamic Republic of
اگه ایرانوبرای هما است مرایه تبر۵۰ تاشرکت داری که یکی یک ۵لیسانس بیکارداردیکی پیرزنشم استخدام دولت نه شرکت خصوصی میشه چرادارین میگین چرانمززارین قانون کارخورشوانجام بده چرانمیزارین جلوی رانتهادزدیهاگرفتهدبشه کی بایدبه داداین ملت بخوردکی بایدواقعیت هاراگفت
من
Iran, Islamic Republic of
خیالت راحت خوبم تایید میشه تا جگرت بسوزه
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1