تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب : ۴۱۸۳۸۳
یادداشت ارسالی؛

فقدان دکتر وکیلی در بهارستان برای لرها!

اسماعیل رضازاده
۵۸
۴
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
فقدان دکتر وکیلی در بهارستان برای لرها!
کبنا ؛متن ارسالی: ما امیدوارترین مردم دنیا بودیم. هیچ ملتی همچون ما آسان دل نمی‌بست و معصومانه اعتماد نمی‌کرد. شمشیرهای خطا و خنجرهای جفا رشته امید ما را نبرید. در تندباد حوادث، از جان برای شمع امیدمان سرپناه می‌ساختیم. هزاران روز را به انتظار لبخندی می‌گذراندیم، اگرچه جز وعده و جفا نمی‌دیدیم، آنان که اکنون ما را از هر تغییری ناامید کردند بر خود ببالند که مردمی شیدا و عاشق را بر خاکستر افسردگی نشاندند..!
شناسنامه‌ام را می‌بینم. جایی برای مُهر جدید نمانده است. شرمنده شناسنامه‌هایمان شده‌ایم.
هربار کاندیداها وعده‌ای می‌دهند.
اینبار، یکی از مجلس پویا و رونق اقتصادی و دیگری هم از اشتغال و ازدواج خبر می‌دهد! من اما در ذهنم فقط آرزو می‌کنم، هر چه بشود فقط اختلاس و فساد کمتر بشود.
نمایندگان خانه ملت بدانید، از فردا نسلی از راه می‌رسد که چراغ امیدش را باید یا روشن نگهدارید یا نگذارید در جای دیگر روشن شود که  شاید دست مسئولین به آنها نرسد.
ما نسل فرزندان شهید و جانبازی هستیم که یا پدرانمان در عملیات‌های ولفجر، کربلا و خیبرها... شهید شدند یا هم اگر زنده ماندند، با ترکش و شیمیایی سر می‌کنند، و یا هم کوله باری از خاطرات و یادگاری‌ها را برای ما به یادگار گذاشته‌اند!
پس هرگز غافل نشوید از این صندلی که شما برآن تکیه می‌دهید به پاس انقلاب و خون جوانان و رزمندگان همین سرزمین مهیا شده است.
انتخابات کرونایی! 
کم مشکلات نبود و با ویروس کرونا سال ۱۳۹۸ تکمیل‌تر شد، انگار امسال قصد ندارد بگذرد. از چین همه چی وارد بازار ایران می‌شد، اما شاید فکرش رو نمی‌کردیم که فوت ما هم made in china  (چین) باشد!
از این بگذریم که ویروس کوید_۱۹ یا کرونا از کی وارد ایران شد، اما اینکه چگونه وارد کشور شد جای بسی سؤال دارد؟! در همین فضاهای مجازی  مردم بسیار به سازمان هواپیمایی و مسئولین وزارت بهداشت و.... گوشزد می‌کردند که هواپیمایی ماهان در تردد مستقیم و غیرمستقیم به چین می‌باشد و شما هم مثل بقیه کشورها پروازهایتان رابه چین لغو کنید. اما گویی گوش شنوایی نبود و اولین مورد ابتلا به کرونا در قم یک بازرگان که به چین سفر کرده بود، شناسایی شد و پس ازآن هم‌میشد یا با قرنطینه ویا دقت نظر بیشتر جلوی سرایت آن به دیگر استانها را گرفت! اما متاسفانه نه تنها اینگونه نشد بلکه معاونت محترم وزارت بهداشت که برای مقابله و پیشگیری از کرونا در صداوسیما ظاهر شد و با مردم سخن می‌گفت، اکنون خود  دچار بیماری و ویروس کرونا شده است... بگذریم!
امیدواریم و بازهم دست به دعا بسوی پروردگار که به خیر بگذرد و مردم و سرزمینمان را محافظت بفرما.
انتخابات تمام شد، همانند چهارسال پیش اینبار هم به نوعی ۳۰ هیچ! اما تفاوت این انتخابات، با چهارسال پیش به حدی اینگونه بود، یک گروه بر سر پنالتی زدن به دروازه خالی دعوا داشتند و یک گروه  حتی یاری را نداشتند که در دروازه بگذارند.
انتخابات اسفند ۹۸ بنابه شواهد و آمار وارقام وزارت کشور پایین‌ترین مشارکت در طول چهل سال اخیر را داشته است.
اما به نظر من هنوز از مشارکت خیلی از کشورها این آمار بالاتر است.
مردم در هر کشوری که در انتخابات شرکت می‌کنند به حاکمیت اعتماد می‌کنند.
 اعتماد، عظیم‌ترین سرمایه اجتماعی است. اعتماد، ستونی اسُتوار و پایه‌ای پایدار است برای بنای جامعه‌ای ماندگار.
اعتماد، رشته تسبیحی است که همه‌ی دانه‌های فرد فرد اجتماع را انسجام و بنیان‌های ملّت را استحکام می‌بخشد.
به فرمایش مقام معظم رهبری انتخابات جشن ملی است.
نیروی انسانی پشتوانه یک ملت است. و دولتمردان و مسئولین باید زمینه ساز این جشن ملی باشند برای جامعه باشند.
اگرچه می‌شد مشارکت را در بالاترین سطح نگه داشت اما این تلنگری به برخی مسئولین خواهد بود!
 بدین لحاظ از کم و کیف این انتخابات که بگذریم، شاید در استان و خصوصاً در بویراحمد و دنا تلنگری بس بزرگ به جامعه اصلاحات و خصوصاً بزرگان این جریان خواهد بود.
علی رغم اینکه درمجلس دهم افراد زیادی با برند اصلاحات وامید پا به عرصه انتخابات گذاشتند و صاحب کرسی در بهارستان شدند، ولی در کوران حوادث اگر نگوییم همه آن افراد به جریان اصولگرایان وطیف لاریجانی پیوستند بی شک به جرگه مستقلین پیوستند.
 همین افراد بعلاوه کارنامه کسانی که اصلاح طلب نبودند اما نزدیک به این جریان بودند همانند شخص حسن روحانی و بیشتر افراد کابینه دولت او باعث شد کارنامه‌ای نه چندان‌مطلوب و در خیلی موارد غیر قابل قبول بجا بگذارند و این سبب شد که برخی از معدود کسانی که کارنامه قابل قبولی هم داشتند به پای آنها بسوزند.
باید بپذیریم که؛ "بخشی از اصلاح‌طلبان محافظه‌کار شده‌اند. این به ضرر جریان اصلاحات است و به پایگاه اجتماعی آنها آسیب می‌رساند، و چنین القا می‌کند این‌ها هم فقط دنبال قدرتند و تفاوت زیادی با دلواپسان ندارد.... باید اصلاحات را از وجود این محافظه کاران و یقه سفیدهای قدرت طلب و آنانی که خط قرمزی برای اصلاحات جز حضور در قدرت ندارند؛  پالایش کرد.! کسانی که از پایتخت تا همه استانها وحتی استان خودمان هم وجود دارند.
عملکرد ضعیف اصلاح طلبان و شاید خنثی بودن عده‌ای از آنها باعث شد که برای چهار سال دیگر اصلاح طلبان بویراحمد ودنا فقط نظاره گر باشند.
در روزهای که دکتر محمدعلی وکیلی چهره ملی استان می‌توانست برگ برنده اصلاح طلبان باشد، به راحتی و برای عناد و کین و منافع برخی‌ها  از دست برفت. وحتی با وجود شخصی همچون دکترمحمدبهرامی که از اصلاح طلبانی که چندین سال با صدای اصلاح طلبی پا به میدان گذاشت، بازهم اصلاح طلبان نتوانستند در زیر یک سقف گرد هم بیایند و یک صدای واحد باشند.!
آیا به گواه برخی از دوستان و جوانان اصلاح طلب، این نمونه بارز خودرأیی و تفرقه افکنی برخی افردا نیست!؟
آیا این باعث نشده که اصلاح طلبان دلسوز به فکر چاره‌ای جدید بیفتند؟!
روزی که یک لر با صدای رسا در پایتخت در بین مسئولین کشوری ولشکری از بلوط گفت، خیلها هنوز به باورشان بلوط یک میوه کال بود!
محمدعلی وکیلی نه تنها برای هم استانیهای خود بلکه برای لرهای لرستان و چهارمحال تا فارس وبوشهر، اصفهان وهمدان تا خوزستان و.... یک سمبل و اعتبار است.
او یک دیپلمات لر در بین سیاسیون و یک حامی برای بیشتر لرها در پایتخت بوده وهست.
علی‌رغم برخی سوابق و عملکرد افراد درگذشته وحال در حمایت از فرزندان لر در پایتخت!
 اما محمدعلی وکیلی از اینکه  یک فرزند لر را حمایت کند و تا هرکجا رشد دهد، ترس و غیظی نداشت و نخواهد داشت و تا جایی که توان دارد وخواهد داشت، حامی فرزندانی از لر بود که تا بحال اینگونه وزارتخانه‌ها را در سمتهای مختلف در نوردیده بودند و سکان دار سمت‌های مختلفی هستند، تا خیلی از  جوانان غیور لر چه مستقیم یا غیر مستقیم بواسطه آن عزیزان بکارگماشته شوند و نان حلال را روی سفره‌شان ببرند. 
محمدعلی وکیلی نشان داد  که می‌توان فرزند یک روستازاده باشی و تا عضو هیئت رئیسه مجلس در چند دوره متوالی را طی کنی.
وکیلی وکیل دیاری بود که به طور حتم آن دیار مهر او را از یاد نخواهد برد. روزی که سیل استانهای لر نشین را درنوردید، او بدون  در نظر گرفتن حوزه استحفاظی به یاری همزبانان و هم استانیهای خود شتافت.
روزی که  لرهراسی و توهین به اقوام لر  در برخی محافل در حال پخش و نشر بود، وکیلی سد محکمی بود که در تذکرهای مختلفی به وزرای مربوطه یک پای ثابت در دفاع از قوم خود بود.
سخن به درازا میکشد اگر از ریز مسائل ومباحث کمیسیون مربوط به استیضاح آخوندی وزیر راه پیشین در خصوص سانحه دلخراش  هواپیمایی تهران یاسوج تا دفترکار دکتر زنگنه وزیر نفت  و اعتبار مربوط به پارک جنگلی یاسوج که بزرگترین تفریحگاه جنوب کشور می‌توانست لقب بگیرد که خود آن‌ها می‌توانند گواه بر دفاع، مجادله، مکاتبه و مذاکره دکترمحمدعلی وکیلی باشند.
محمدعلی وکیلی را کسانی که از نزدیک دیده‌اند یا می‌شناسند علی‌رغم بر پاکدستی و جوانمردی در نگاه اول بر تعصب لر دوستی می‌توان تصدیق کرد.
او اصلاح طلبی مدرن که به همت فن بیان خود همه اصولگرایان را به مناظره دعوت می‌کند و به چالش می‌کشد.
تا جایی که در سخنرانیهای خود جمهوری اسلامی را برآمده از ایده اصلاح طلبی بیان می‌کند. و این خود نشان از صراحت و گفتمانی نو در جریان اصلاحات برای نسل جدید است. و شاید نسل جوان اصلاحات نیاز به رویکردی نو برای ارضاء شدن دارد و باید افرادی با چنین گفتمان‌های در اصلاحات  این قدرت جذب و اقناع را داشته باشد.
شاید نخستین اصلاح‌طلب مدرن در ایران امروز بلکه چهره‌ی نمادین آن میرزاتقی‌خان امیرکبیر بود. در واقع اصلاح‌طلبی سیاسی تلاش برای بهبود و ترقی و توسعه ایران است.
امیرکبیراین رسالت را بخوبی هویدا ساخت. و گویی سرنوشتی را به گفتمانی گره زد که ریسمان محکمی برای نسلهای بعد شد.
سرنوشت وزیران اصلاح‌طلب مانند میرزاتقی‌خان امیرکبیر، میرزاحسین خان سپه‌سالار، محمدعلی فروغی، محمد مصدق، مهدی بازرگان و سرانجام اکبر هاشمی‌رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی دید که یاران آنان راهی جز تلاش برای ورود به نهاد دولت برای انجام اصلاحات نداشتند.
بی شک جریان اصلاح طلب در کشور نیازمند افرادی هستند که علی‌رغم دارا بودن گفتمان نو، شخصیتی را دارا باشد که مقبول حاکمیت هم باشد. افرادی که هم مرد مناظره بشوند! و هم مهره سوخته نشوند! و این بسی سخت‌تر از یک اصولگرا ویا اصلاح طلب تندرو است. و اکنون اصلاح طلبان کشور نیازمند گفتمانی نو هستند.
گفتمانی که بتوان بدون قوه قهریه و بااتکا به جوانگرایی رسالت خود را به پیش ببرد.
همانا جریان اصلاح طلبان بی تردید از وجود محمدعلی وکیلی چه در کابینه دولت برای بهبود بخشی از ضعف‌های فاحش در این  یکی دو سال پایانی و یا در دیگر مسندها بهره ببرند، البته منوط بر اینکه او هم بپذیرد، چرا که  محمدعلی وکیلی علی‍‌رغم اینکه سخنگوی دولت در انتخابات بود، بیشترین انتفادها را هم به برخی از دولتمردان انجام می‌داد. 
امیدوارم جریان اصلاحات بویراحمد دنا و اکنون مارگون عزیز، از این سردرگمی بیرون بیایند، و از الان اسب خود را برای چهارسال دیگر زین کنند. چه بسا عمرهای جوانان این جریان در حال گذر است و دیگر بر نمی گردد و فرصتهایی که به راحتی و با یک تصمیم خوب و پخته می‌شد و می‌توان برگ برنده‌ای را نصیب این جریان ریشه دار کرد. زنده بادا ایران و ایرانی

------------------------------------------------
 برادر کوچک و خدمتگزارتان
اسماعیل رضازاده، دانش پژوه دکتری مدیریت دولتی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
چون قلم به دست داری دکتروکیلی چه گلی به سرلرهازده که فقدانش احساس بشه وفاتحه لرهاخونده شده
گکو
Iran, Islamic Republic of
خوش بحالت
Iran, Islamic Republic of
برادر اسماعیل چرا نگفتی در بویراحمد عده ای چه بلایی بر سر اصلاحات اوردن که حاضر به حمایت از بهرامی نیستند!!!
Iran, Islamic Republic of
جمع کن بابا این متن ها
علی
Iran, Islamic Republic of
کبنا خدایی تو برعکس بویر دیگه منتشر کن
دکتر وکیلی خودش چی بود؟
کدوم نطق تاثیر گذار؟،کدوم دفاع ار مردم،؟کدوم خمایت از جوانان استان؟
Iran, Islamic Republic of
آقا ی رضا زاده بی خیال لطف بفرمایید دکتر عزیز همه هست مسائل تهران را با بویراحمد قاطی مفرمایید تاجایی که حقیر سراغ دارم دکتر وکیلی اصلا راضی به مطرح کردن اینگونه موارد نیستند ضمنا ایشان به منتخب مردم بویراحمد نهایت احترام رادارند فعلا اینگونه موارد رامطرح نکنید
Iran, Islamic Republic of
جناب شکست وپیروزی دوروی یک سکه اند اینکه نمیشه پیروزی همیشه مال یکی باشه شکست هم مال دیگری همه ما ناراحتیم دوست داشتیم ایشون موفق باشند اما نشد دلیلی نداره دیگران راسرزنش کنی وکام شیرین عزیزان دلی را با حرفای نا صحیح تلخ کنی ضمنا خانواده وکیلی از شخص خاصی حمایت نکردند همه کاندیداهای حاضر مورد احتزام وتکریم ایشان بودند ربطی به اصلاح طلب واصولگرا هم ندارد به همین دلیل عزیزان طرفدار چهار کاندید باجان دل درستاد ایشون همکاری کردند این مطلب بخشی حتما مورد تایید ایشان نخواهد بود
شهروند
جناب رضازاده عزیز ازجوانان مستعد و ریشه داری که الحق به زیبایی همه دردها و درمانها را بیان نمودید
باقری
آفرین بر مدیر جوان غیرتمند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نگو
تامرادی
United Arab Emirates
هم ۴تا مثل تو بدبختش که
Iran, Islamic Republic of

زنده باد ایران آباد وبدون ژن خوب
جواد
Iran, Islamic Republic of
درود بر ایشان . ایشان چیزی از دست ندادند ...
دنا بویراحمد پاتاوه مارگون لوداب کهگیلویه
Romania
ای خدا به داد قوم لر برس.ای خدا قوم لر مظلوم و محروم است.ای خدا قوم لر همواره آماج حمله بوده است.قوم لر سپربلاهست.درود بر قوم پاک و دلاور و انسان دوست و دلسوز و بی باک لر.ای خدا این ویروس کرنا را از کشور بردار.و نگار این ویروس جامعه اسلامی را از پای درآورد.
همای رحمت
Iran, Islamic Republic of
هیچ نکرد
و با ۲۹ نفر دیگر از تهران
کاری نکردند
والسلام
Iran, Islamic Republic of
فقدان ایشان از قضا سبب پیشرفت روز افزون لرها در سطح کشور خواهد شد.میبینیم انشالله
ع۷
Iran, Islamic Republic of
آقای رضا زاده عزیز آقای وکیلی فقط برای اطرافیانش خوب نبود بلکه عالی بود آقای دکتر وکیلی چه کار مثبتی انجام دادند لطفا نام ببرید
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
لطفا وکیلی رو بزرگ‌نکن وکیلی کیه
حزب الله
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی وکیلی دراین چهارسال چه گلی برسرمردم لرزدند که فقدانش ناراحت کننده باشد حتی لیاقت این راهم نداشت که درخصوص سقوط هواپیما واستیضاح وزیرامضایش راپس گرفت پس انسانهای اینطوری بودن ونبودنشان فرقی به حال مردم ندارد
سید
Iran, Islamic Republic of
خاطرتان جمع باشه دیگه هم کسی اسب برایتان زین نمی کند امتحانتان رادادید ومردم هم برگه تان راتصحیح نمودند
صدای لر
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم این سخن گهرباررا ازکجا آوردهای اما بدان تا فعلا نقل تمام ازدومنشع بوده اکبر هاشمی محمد خاتمی اگر بدورازحزبی بدون تعصب نگاه کنیم ..
احمد
Iran, Islamic Republic of
ودرد هیچی نیخه
اسد بیگ از یاسوج
Iran, Islamic Republic of
کار بزرگی که کرد این بود که فامیل . مدیر عامل یک شرکت مهم شرکت و بقیه را هم یا مدیر عامل یا جز هیت مدیره معرفی کرد خیلی کار کرد پشیمانمان کرد
Iran, Islamic Republic of
برادر محترم اینقدر..پراید هشت میلیونی الان 80میلیونی شده ول کن
درود
Iran, Islamic Republic of
وکیلی انسان شریفی هست ولی یک عیب داره که تمام وابستگانش از طریق غریب پور برده مشغول نموده این خیلی بده
ح د
Iran, Islamic Republic of
مشارکت کم نتیجه عملکردچهارساله شماست
Iran, Islamic Republic of
خوب عزیزم رضازاده لابد برا شما منفعت داشت ما که خیری ازش ندیدیم من رفتم دفترش اجازه ندادند فقط چهره اش را ببینیم حالا غیرت وتعصب تاجگردون دارد تمام
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
مشکل مملکت ما امثال شماست که تعاریف ب غلو مانندی از افراد می کنید. اتفاقا خانواده و اطرافیان.در باب صحبتتون در مورد اقای بهرامی ایشون امتحان پس داده هستند. کاش می دانستم تعریف شما از اصلاحات و اصلاحطلبی چیست. بله اقای وکیلی برای شما دوست و فامیل عزیزشون خوب بودن و الان هم شما باید نگران باشید. متاسفم که یک ذره دغدغه مردم رو ندارید.
ورزشی
Iran, Islamic Republic of
همون بهتر که نباشد.یه نیروی کاملا خنثی بود در مجلس
سایه
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما ولی بنظر اید جوانان فقط یک سکوی پرتاب برای سیاسیون است و خیلی دل به این گفته نبندید الان مدیریت سالمندی بیشتر حاکم است تا جوانگرایی و در ثانی این چهره های ملی در مرکز اینها برای خودشون ملی هستن نه برای استان سر جمع برا استان هیچ کاری نکردند چهر های ملی ما برای رفع درد کهنه استان باید یقه پاره میکردند و حنجره می خراشیدند اما دریغ.....
Iran, Islamic Republic of
سلام جناب رضازاده
بسیار جالب قلم زدی اما با قلمی که رسالت اصلاح و تطهیر را دارد این چنین نوشتار فقط ستایشی که هرگز نزدیکانی که در دور گدشته با دکتر وکیلی با شبانه روز تلاش و فعالیت منجر به حائز آرای آبرومندانه و مقترانه گردید هیچ سنخیت از عملکرد ایشون را در طی چهار سال گذشته نه تنها وجود نداشت بلکه دقیقا بر عکس آنچه نگاشتی از وی رفتار و عمل مشاهده شد قبول دارم که ایشون سخنور و با کلمات خوب حرف میزند
اما
به عمل کار بر آید به سخندانی نیست
امید
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز. وکیلی هم مثل بقیه نماینده ها.به فکر خودش و فامیل خودش بود.خیلی ها رو میشناسم که با یه تلفن اقای وکیلی مشکلشون حل میشد و به حق قانونیشون میرسیدند ولی ایشان از این کار خودداری کردند .ولی. کم سن وسال مدیرعامل فلان شرکت میشدند . اگربخوام بگم حرف زیاد دارم ولی افسوس که اینجا جاشون نیست
Iran, Islamic Republic of
فکر نکنم که وکیلی از بچه لری حمایت کرده باشه وتا جای که شنیده ایم مخالفت هم می کرد مثلا به جای همراهی زارعی همیشه مخالف ایشان بود وهمکاری باایشان نداشت
م
Iran, Islamic Republic of
چرا حرف بی دلیل ومستند می گی .ما ساکن تهران هستیم دوره قبل بهیش رای دادیم وهمه همکاران وهمسایه ودوست واشنا گفتیم بهیش رای داد .این ادم حتی بهیمون نگاه نکرد .بهتر قبول نشد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اینقدر وکیلی رابزرگ نکنید چه کار مفیدی برای این استان کرده که غصه نبودش درمجلس را میخورید برادر من
حرف زدن و ژست حق بجانب بودن کاری نکرده .
Iran, Islamic Republic of
همان وکیلی که همراه زارع در سقوط هواپیما کمکی نکرد.
توی مجلس نباشه بهتره
م.
Iran, Islamic Republic of
نه اوسو كه بي مهلي كار كرد
الان ده استان نابوده
زاوزه کرمی
United States
دکتر رضازاده رو یکبار خدمتش در ستاد رسیدم‌ . انسانی کوچک نظم و اکتیوی است که دوست داشت کاری را که در توان هم ندارد انجام بدهد. امیدوارم این مسئولین بجای وعده از این نوع جوانان بهره بیشتر ببرند. البته تبریک به دکتر وکیلی
هخههخهههخخ
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه ملی ودردبویراحمدخرده
شهروند
باسلام. جناب رضازاده من دوبار خدمتتون مراجعه کردم. خدا رو شاهد میگیرم اونقد صبر و متانت داشتید که دوس داشتم مسئولین از شما جوانان یادبگیرند. میدیدم دوس داشتی بتوانی همه گره ها رو بازکنید ولی افسوس...
علی
United Arab Emirates
این فقط حرف شماست نه باورتون،دیگران چنین چیزی رو نه میگن و نه قبول دارن.
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر باسلام وادب می خواستم فقط خدمت مبارکتان عرض کنم روزی که اکثر نمایندگان به دفاع از خون عزیزانمان در سانحه هواپیما وزیر بی کفایت را استیضاح نمودند وجناب دکتر وکیلی که شما اینهمه از ایشان تعربف نمودی حاضر به دفاع از خون عزیزانمان نشد که خود ایشان اقرار نمود پس متاسفم که اینهمه ستودید امیدوارم که بی اطلاع باشی وگرنه برایتان متاسفم شاید انروز تنها روزی بود که با عملکرد جناب وکیلی از لر بودن خودم.
Iran, Islamic Republic of
حتما ودرد خوت معلی خرده و درد بیراحمه که نخه‌....مثلا چه کرده یکیش بگو.....ایسو دنبال پست هسیت سیش
علی
حجم بالا بود حرفی برا گفتن نمیاد
Iran, Islamic Republic of
جان خودتون ادما بزرگ نکنید وکیلی امتحانش تو استان پس داد حتی یک نفر ازش راضی نیست امار بگیرید.کل رایش خانوادش هست
تاراز
Iran, Islamic Republic of
هر وقت جواب تلفن را داد آدم خوبی است!!!
نشان داد چیزی برای ا ارائه ندارد فقط قوم و قبیله و فامیل ....
دنا ۱
Iran, Islamic Republic of
رضازاده جمع کن بیا یاسوج داغون ...
Iran, Islamic Republic of
خواهان تحقیق و تفحص از عملکرد لیست امید هستیم /
عملکرد ۴ ساله وکیلی نشان داد که ایشان نماینده شدند
Iran, Islamic Republic of
نویسنده عزیز خداوکیلی این آقای وکیلی چطور وکیلی بود که هیچ اقدام مثبتی از ایشان ندیدیم !
بلوط بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
سلام- آقای وکیلی در سالن جرجانی دانشگاه علوم پزشکی در پاسخ سئوال یک دانشجو عنوان نمود شما اصولگرایان چکارکرده اید که سرلیست شما آقای حداد عادل در انتخابات گذشته بعد از لیست سی نفره اصلاح طلبان تهران قرار گرفت ؟ حالا همان اتفاق افتاده و مجید انصاری سر لیست اصلاح طلبان نتوانست حتی صد هزار رای تهران را جذب کند و حتی بعد از نفر سی ام هم قرار نگرفت آقای وکیلی جواب دهند.
دنا
Iran, Islamic Republic of
جمع کن بیا یاسوج داغون
Savash
Iran, Islamic Republic of
بیاید در اظهار نظر و نقد سیاسی منصف باشیم بواسطه دکتر وکیلی چند نفر از فرزندان بویراحمد در کشور به کار گرفته شدن به واسطه دکتر وکیلی چه کسانی در سطح کلان پست گرفتند چطور قبل از ایشان هیچ بویراحمد پستی در سطح معاون وزیر نداشتیم چطور تمامی مدیران از دکتر وکیلی به عنوان یک چهره ملی یاد میکنند بعد از حادثه هواپیمایی و مرگ تعدادی از هموطنان دکتر آقای ربیعی رو مگه استیضاح نکردن بخاطر بی مسولیتی در نسبت به اتفاق انجام شده پس منصف باشیم و از روی تعصب اظهار نظر نکنیم دکتر وکیلی چهره ملی و یک دیپلماسی لر هست که باعث سربلندی لرها شده
مارگون سید
Iran, Islamic Republic of
دروصف آقای وکیلی مبالغه شده ،کارخاصی که به چشم بیاد برای استان ک.و.ب انجام نداده،همبشه دنبال به رخ کشیدن دیگران بود سوادبالا زمانی خوب است که برای جامع نافع باشدوهمگان ازآن متنفع شوند سوادی که هدفت صرفا"دریک مناظره فائق آمدن برطرف مقابل ودست وپا کردن نامی ونشانی باشد چه سود؟وقتی دست آقای وکیلی باز بود طرحی لایحه ای که حداقل منفعتی برای جوانان ومعیشت مردم باشدازاوندیدیم چرابرای نرفتنش به مجلس حسرت بخوریم بله وکیلی آدم باسوادوسخنگویی است فقط برای خود واقارب وهم خطی هایش،چراچون عملکردضعیفش، اعتمادمردم به اوراسلب کرد خدا همراهش باشد که درکار روزنامه موفق باشد
عدالت
Iran, Islamic Republic of
بودونبود اقایان وکیلی/غریب پور و... درتهران فایده ای برای عموم ندارد/برای خواص وخویشاوندان نسبس سببی/سیاسی ها بالاترهای مدیریتی ارزش دارد/بروید بررسی کنید چه کسانی اشتغال و....دارند.
سفره
Iran, Islamic Republic of
اقای رضازاده حتما. وگرنه مقایسه های الکی نمی کردید
درودبرشهدا
Iran, Islamic Republic of
وکیلی روزنامه نگار/یار هاشمی /دوست غریب پور وپناه/زمانی سخنران سید باقر /اما در مجلسی واردشدی سخن نگهدار/مجلس دهم شده بود شهر ارواح تاجایی که لاریجانی وعارف را هم به بیرون کرد/اما سردار دلها اسمانی بود چون درقلوب تمامی بشراسیای جنوب غربی جایگاه داشت/
شهروند
Iran, Islamic Republic of
. مجلس همین مجلس بود تمام فشارهای های اقتصادی در همین دوره مجلس و آن هم به علت ناکارآمدی نمایندگان در همین دوره شکل گرفت نه رئیس مجلس نه اعضا هیئت رئیسه و نه نمایندگان هیچ کدام طرحی که به درد مردم بخورد حتی ارائه ندادند چه برسد به تصویب آن . حالا هی دارید . که چی بشه گردن کلفت تر تو صحنه سیاست حذف شدند .نظام مقتدرتر شد.
Czech Republic
روزی که از خاتمی دفاع کرد🤣🤣🤣
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1