تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۱۲
کد مطلب : ۴۱۶۷۴۵
یادداشت ارسالی؛

ضرورت اخلاق و تقوای سیاسی در انتخابات

فرید محمدی تبار
۱
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
ضرورت اخلاق و تقوای سیاسی در انتخابات
کبنا ؛فضای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستانهای گچساران و باشت نیازمند تغییرات جدی در رفتارها و گفتارهاست.
"گفتمان" داشتن یکی از اصول لاینفک هر انتخاباتی است. "گفتمان" می‌تواند موضوعات و محورهای متفاوت، داشته باشد و معمولاً کاندیداهای محترم هر کدام باید یک گفتمان شفاف یا به تعبیری دیگر یک برنامه روشن انتخاباتی در محورهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، محیط زیست و ... از خود ارائه دهند.
الحمدالله به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت سلایق و دیدگاههای متنوعی زمینه حضور در انتخابات دارند و هر دو جریان سیاسی اصلی کشور دارای کاندیدا می‌باشند.
و نامزدهای شاخص انتخاباتی هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا موفق به عبور از فیلتر شورای محترم نگهبان شده‌اند، و به تبع این مهم میزان مشارکت و متناظر آن "ضریب امنیت ملی" ناشی از مشارکت حداکثری مطلوب نظام، بالا خواهد رفت.
حالا کاندیداهای محترم جناب آقایان غلامرضا تاجگردون، سید قدرت الله حسینی، اردلان زینل زاده و ... در عرصه رقابت حضوری فعال داشته و شهروندان تشنه شنیدن برنامه‌ها و طرح‌ها و به تعبیر اولاتر "گفتمان" هر کدام از کاندیداها هستند تا پس از شنیدن سخنان و برنامه‌های ایشان، بهترین را انتخاب کنند به تعبیر زیبای قرآن کریم:
«فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ 
و به وکالت خویش در مجلس شورای اسلامی برگزینند.
جدل‌های انتخاباتی، تنش‌ها، حمله‌ها و بعضاً تهمت‌ها و تخریب‌ها، صرفاً منجر به آلوده کردن فضا و آسیب زا شدن جامعه خواهد شد. لذا ضروریست نامزدهای محترم که مورد تأیید مراجع چهارگانه نظارتی و شورای محترم نگهبان هستند با " تقوای سیاسی " این فضا را متحول نموده و اخلاق پیشه نمایند و با ارائه گفتمان صحیح "توسعه پایدار و همه جانبه "، خود را در معرض انتخاب آحاد مردم قرار دهند.
تهمت پراکنی، نفرت پراکنی، خشونت گفتاری، بر هم زدن قاعده بازی و ... دور از اخلاق و تقوای سیاسی بوده و مورد پسند مردم شریف شهرستانهای گچساران و باشت نخواهد بود. و بطور جدی لازم است کاندیدای های محترم، لیدر ها و رسانه‌های و فضای مجازی و ... همه با هم تلاش کنند تا فضا بسمت یک رقابت سالم و اخلاقمدار و قانونمند پیش برود.
برنده واقعی انتخابات هیچ کس نیست جز کسی آنکه تقوای سیاسی، اخلاق اسلامی، قانون و حرمت رقیب و هنجارهای جامعه را رعایت کند.

--------------------------------
 فرید محمدی تبار
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
گفتمان در انتخابات های کشور ما بویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد جایگاهی ندارد افراد مطرح موجود هر دو آزمون پس داده اند و گفتمان مشترک دارند و آنچه میتوانم بگویم این است که در این گفتمان برای حفظ تداومشان حقوق افراد شایسته و مستحق را به افراد خودی می دهند وآنچه برای اینها اهمیت دارد تداوم اقتدارشان است و مملکت مردم اصناف و قومیت ها همه ابزار هستند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1