تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۲۶
کد مطلب : ۴۱۶۷۴۱
یادداشت ارسالی؛

پیشنهاد یک شهروند به شهردار یاسوج درباره نامگذاری مکانی به نام سردار سلیمانی

۳
۱
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
پیشنهاد یک شهروند به شهردار یاسوج درباره نامگذاری مکانی به نام سردار سلیمانی
کبنا ؛خروجی برخی رسانه‌های استان، خبری بود؛ مبنی بر نامگذاری (تغییر نام) میدان ورودی شهر یاسوج، از سمت اصفهان " میدان جهاد" به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی!
گویا پارلمان محلی شورای شهر' در یک جلسه این نامگذاری را تصویب کرده‌اند.
سپاس از کسانی که به حرمت نام و یاد این جانبازِ راهِ امنیت، این موضوع را مهم دانستند. اما بنده به عنوان یک شهروند، و کسی که دستی بر آتشِ فرهنگ این شهر دارم' و از نزدیک دغدغه‌ی محبّان حاج قاسم را میدانم، نسبت به این تصمیم از جهاتی مخالف بوده و و دلایلی را عنوان می‌نمایم.
  از شما متولیان امر می‌پرسم، کدام معبر ' میدان' یا خیابان را تغییر نام داده‌اید، که با ذائقه و فرهنگ و نگرش مردم همسو بوده و آن را  پذیرفته‌اند؟؟
مثال:
۱-فلکه ساعت به نام " میدان شهدا" ی گرانقدر نیروی انتظامی مزین شد. قریب به اتفاق مردم تا همیشه آن را فلکه ساعت می‌شناسند.
۲- فلکه‌ی عدل' در بهمن ماه ۱۳۸۷' به یُمن سی امین سالگرد پیروزی انقلاب' به نام میدان " انقلاب" نامگذاری شد. اما هر کسی در آن حوالی آدرسی می‌دهد' فلکه‌ی عدل را بر زبان می‌آورد!
۳-هنوز میدان " امام حسین (ع) " را، مردم فلکه‌ی استانداری می‌نامند!
۴-تا سالها بحث نامگذاری " پل ابوذر" ادامه داشت و..
خلاصه، یک نمادِ فرهنگی، وقتی با ذهن و ذائقه‌ی مردم یک دیار' عجین شد' جدا کردن مردم از آن سخت خواهد بود و عادت بدان فقط ممکن است در مکاتبات اداری و نقشه‌های دیداری باور پذیر باشد. و گر نه عادت کردن بدان، زمانی طولانی می‌طلبد!
فرهنگ؛ یک مقوله‌ی دم دستی'اما حسّاس، سیال و جاری، که باور پذیری آن ذاتی و تابع قوانینی  که برگرفته از روحِ حقیقت پذیرِ مردم یک جامعه می‌باشد.
امروز، روزهای آتی، سال‌ها و شاید قرنها هم ' تفکرِ نابِ شهید قاسم سلیمانی' بر اذهان ملت ما سایه افکَند و کوچه‌های دل دوست دارانِ ایشان، به نام حاج قاسم متبرک خواهد بود. بنابراین؛ امروز اگر می‌خواهیم به پاسِ سالها مجاهدت این شیرِ عرصه‌ی پیکار و مبارزه، در شهرمان یادش زنده باشد و ماندگار، تدبیری دیگر اندیشم و تصمیمی دیگر اتخاذ نماییم.
پیشنهاد می‌کنم؛ یا این موضوع را، به رأی مردم گذاشته و نظر آنان را جویا شوید یا مکانی جدید و در خور مقام این شهید را، به نام با عظمت ایشان مزیّن نمایید!

-----------------------
محمود پیروزه / دی ماه ۱۳۹۸
 
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست فرمودید .اگر بیمارستان بزرگ یاسوج که هنوز نام ان کاملا بر سر زبان ها نیفتاده به نام این شهید بزرگوار نامگذاری بشود بهتر است تا شاید شفاعت ایشان شامل حال بیماران ان بیمارستان شود .
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
خواهشا شما بنشنید و بیشتر مطالعه کنید تا اینکه واژه مثل آتش فرهنگ تولید نکنید.
گرگعلی مرادی
Iran, Islamic Republic of
محمود پیروزه کی تا حالا بر آتش فرهنگ دست داشته که همه هنرمندان و فرهنگیان از آن بی خبر هستند.چند روزی به ضرب زور و واسطه گری سیاسیون سرپرست کانون شدی
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1