تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۵۴
کد مطلب : ۴۱۵۵۳۵
یادداشت ارسالی؛

موحد ریاست شیخوخیت را بر عهده بگیرد / خاطرات خوش پیروزیهای مکرر را مبدل به شکستهای متوالی نکنید

نوروز پرندوار
۳۱
۵
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
موحد ریاست شیخوخیت را بر عهده بگیرد / خاطرات خوش پیروزیهای مکرر را مبدل به شکستهای متوالی نکنید
کبنا ؛بنام خدا
به محضر مبارک حضرت حجة الا سلام و المسلمین جناب آقای سید حاج محمد موحد
سلام علیکم
با عرض ادب و ارادت وآرزوی توفیق در خبرها آمده است که با حضور در فرمانداری کهگیلویه برای هشتمین بار به عنوان نامزد انتخاباتی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده‌اید. ضمن شگفتی از این خبر، از باب خیرخواهی ویادآوری مطالبی را به محضرتان عرضه می‌دارد انشاء الله که مورد ملاحظه قرار بگیرد.
 استحضار دارید و بسیاری از مردم حوزه انتخابیه مخصوصاً جریانهای سیاسی هم مستحضرند که در طول حضور سیاسی شما چه ادواری که توفیق حضوردر مجلس پیدا کردید و چه ادواری که موفق به راهیابی نشدید، در تمام این ادوار در کنار شما و جبهه اصول گرایی سنتی حضور فعال داشته‌ام و همواره بیشترین انرژی دوران جوانی و میان سالی خود را در صحنه سیاسی در این جبهه با بینش و بصیرت کامل و ازسرعشق و علاقه وافر به اصول و مبانی نظری و عملی انقلاب و ارادت به روحانیت اصیل و وثیق کشور و منطقه مصروف داشته و همواره به آن پایبند بوده‌ام. از گذشته خود نه تنها پشیمان نبوده بلکه به آن افتخار می‌کنم و اگر زمان به فرض محال به عقب برگردد باز هم انتخابی جز آن نخواهم داشت گرچه از دور دوم به بعد به نحوه عملکرد جنابعالی در ادوار نمایندگی کهگیلویه و یک دوره نمایندگی بهبهان پیوسته انتقادها و حتی چالشهای جدی داشته‌ام که در اکثر مواقع به جر و بحثهای جدی و حتی ناراحتیهای مقطعی منجر می‌گردید، اما در کل تاکنون در یک جریان سیاسی در کنار هم بوده‌ایم و مواردی را که متذکر می‌شوم از باب رفاقت و دوستی وخیر خواهی می‌باشد. «فَذَکِر اِنَّ الذِّکرَ تَنفَعُ المُؤمِنینَ».
1- در دور گذشته خیر خواهانه با ورود جنابعالی به صحنه انتخابات کهگیلویه به شدت مخالف بوده و دلایل آن را حضوراً وتلفنی مکررمتذکر شدم و حتی قاطعانه تآکید کردم که رأی نمی‌آورید و حتی اگر رأی بیاورید، باز هم بازنده‌اید. ولی متاسفانه توجه نکردید و نتیجه آن شد که دیدید. گرچه در کنارشما فعالیت نکرده وبه شما رأی ندادم اما به هیچ وجه مقابل شما قرار نگرفتم وبه رقیبتان هم علی رغم تبلیغات شما رأی ندادم. اما متاسفانه عکس العمل شما جنبه خصومت به خود گرفت وچنان اثری از خود به جای گذاشت که همه دوستان مشترکمان از شنیدنش ابراز تأسف کردند.
2- علی رغم آن برخورد نامهربانانه شما، همچنانکه در مکتوبه قبلی که خدمتتان فرستادم به صراحت بیان کردم، گذشته سیاسی طولانی ما چنان به هم گره خورده که مردمی که ما را می‌شناسند به هیچ وجه از هم جدا نمی‌بینند و در قضاوتهایشان چه خوب وچه بد، به نسبت مارا شریک می‌پندارند و شاید هم در این موضع به خطا نرفته باشند. لذا صرف نظر از این مسائل که خود بحث دیگری است، اکنون عرض می‌کنم به دلایل ذیل حضور حضرتعالی را به صلاح خود شما، جریان اصولگرایی حوزه کهگیلویه و در کل مردم حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ نمی‌دانم. گرچه انتخاب با شماست و نتیجه را هم مردم مشخص می‌کنند.
الف: اگر این حضور به خاطر خدمت و ادای تکلیف و بروز و ظهور استعداد و خلاقیتهای شخصی حضرتعالی دراین صحنه است که شما فرصت 20 ساله‌ای را در اختیار داشتید و این فرصت شاید به ندرت برای اشخاصی حتی در کشور پیش آمده باشد و هر چه قدر هم نبوغ و نوآوری فکری داشته باشید برای بروز و نمود آنها بیش از این فرصتی نیاز نیست.
ب: اگر این حضور برای رسیدن به موقعیت اجتماعی مثل کرسی مجلس باشد که شما پنج دوره و 20 سال آن را تجربه کرده‌اید و بیش از این همان جنون زیاده خواهی و قدرت طلبی است که نه تنها مذموم است بلکه با شخصیت روحانی امثال حضرتعالی سازگاری ندارد
چ: اگر این حضوراز باب مطالبات مردمی، ایجاد تکلیف و رجوع عامه است که عدم توفیق جنابعالی در دوره گذشته خلاف آن را ثابت کرده است.
ج: اگر این حضور به خاطر گرفتن انتقام از رقیب و وزن کشی شخصی است که اولاً خود کرده را تدبیر نیست. چرا که باهدایت شخص حضرتعالی بدون رضایت ومشورت اکثر نیروهای فکری تشکیلات اصولگرایی اردوگاهتان قبل از تأیید صلاحیت کاندیداها در دور گذشته ایشان را به میدان آورد تا علی الحساب وتعیین تکلیف شما اردوگاه سیاسی را نگهدارد. ولی چون به قول منطقیین ایشان شرایط را موجود و موانع را مفقود یافت، اردوگاه شما را تصرف کرده و خود علم نامزدی وکالت را به دست گرفت. ثانیاً اکنون زیبنده شخصیت حضرتعالی ونجابت مردم کهگیلویه وخدمات و وفاداری جریان اصول گرایی کهگیلویه نیست که چهار سال فرصت طلایی وعمرگرانمایه خود را به پای یک انتقام شخصی تلف کنند.
خ: اگر این حضور به شوق خدمت است، خدمت منحصر به وکالت در مجلس نیست. زیرا عرصه‌های زیادی در زمینه فرهنگی، اجتماعی، مذهبی وغیره برای خدمت وجود دارد که ارزش خدمت در آنها اگر از وکالت مجلس بیشتر نباشد قطعاً کمتر نیست و خلأ افرادی همچون حضرت عالی در آن زمینه‌ها بیشتر احساس می‌گردد.
ح: اگر این حضور مکرر به خاطر خلأ نیروی واجد شرایط نمایندگی است، اولاٌ: اگر چنین باشد این قضیه یکی از همان ایرادات جدی است که بر شما وارد بوده است و بعد از چهل سال انقلاب و بیش از 35 سال کار تشکیلاتی در این جریان سیاسی نتوانستید یا نگذاشتید با وجود این همه نیروی ارزشمند روحانی دانشگاهی و مدیران با تجربه، نیرو یا نیروهایی در تراز نمایندگی قد علم کنند. در صورتیکه با یک دید واقع بینانه در میان نیروهای همفکر اصول گرایی همراه شما، ده‌ها نفر انسان فرهیخته و دانشمند در میان فضلای حوزهای علمیه و هیئت علمی دانشگاهیان کشور و پزشکان متخصص و فوق تخصص و مدیران با تجربه از حوزه کهگیلویه وجود داشته و دارد که در صورت فراهم کردن بستر و حمایت و راهیابی به مجلس می‌توانند جزو نفرات اول و شاخص مجلس باشند ثانیاً: خود شما نه از نظر شخصیتی و فردی که در جای خودش بسیار محترم محفوض وقابل تکریم است بلکه از نظر کارایی وایفای نقش واقعی نمایندگی کما هو حقه در شرایط کنونی کشور ومنطقه وانتظارات موکلین ومطالبات عامه از چنین ترازی بر خوردار نبوده وتوفیق چندانی نداشته باشید
د: حضرتعالی در دوران نمایندگیتان مخصوصاٌ دو دوره، اول و دوم موفقیتهای خوبی داشته وخوش درخشیدید و مطالبات آن روز مردم را که اکثراً عبارت از آب، بر ق، جاده، مدرسه، خانه بهداشت و مسائل عمومی از این قبیل بود، الحق و الانصاف خوب پی گیری کرده و رضایت نسبی موکلین خود را بدست آورده و در موارد فراوانی مطالبات شخصی و فردی جمع قابل توجهی از مردم حوزه انتخابیه را در حوزهای مختلف تعقیب کرده و به اجابت رساندید. در آن دوران تصدی گری دولت در بخشهای مختلف عمرانی، کشاورزی، خدماتی، آموزشی و بهداشتی و وفور اعتبارات در بخشهای دولتی که فرصت خوبی را برای کار فراهم کرده بود و پیگیریهای مستمرشما در جذب اعتبارات توفیقات چشم گیری را رقم زد. مضاف بر اینکه مطالبات عامه مردم حوزه انتخابیه در آن ایام توأم با تکریم و محجوب به حیاء بود و از طرفی توانایی جسمی و روحی و انگیزه قوی همراه با ویژگیهای فردی خودتان در بر قراری ارتباطات با مسئولین سبب گردید در کارنمایندگی موفق جلوه کنید و خاطره نسبتاً خوبی در اذهان مردم داشته باشید. اما شرایط فعلی به کلی در همه موارد فوق الذکر عوض گردیده و زمینه کار به آن سبک اصلاً فراهم نیست
ذ: همچنانکه در دور گذشته بارها خدمت حضرعالی عرض کردم نه مطالبه گران شما مطالبه گران قبلی هستند و نه مطالبات آنها از جنس مطالبات آن دوران است. همچنانکه دستگاه‌های دولتی که در آن دوران معین و یاری رسان مردم بودند امروزه حتی هزینه‌های جاری و حتی عمرانی خود را اکثراً از ارباب رجوع اخذ نموده تا فیش صادره پرداخت نشود جواب سؤال مراجعین را نمی‌دهند. درحقیقت امروزه بر عکس گذشته دولت از ملت ارتزاق می‌کند و بار مالی کمر شکن دولت بر دوش ملت است. مضاف بر اینکه توانایی جسمی وعلمی وحتی روحی شما به واسطه شرایط سنیتان برای حضور در مجلس بسان آن دوران نیست، حتی ادبیات و دیالوگ وتوقعات این نسل با نسلهای دهَه 60 و 70 کاملاّ متفاوت است و ایجاد ارتباط برای شما که مربوط به آن نسل هستند بسیار مشکل به نظر می‌رسد.
همچنانکه در مکتوبه قبلی به محضرتان عرضه شد موحد نماینده کهگیلویه، محصول هزاران نفر ساعت کار فکری جریانی است که به آن تعلق دارید پس در حفاظت از این سرمایه باید کوشید لذا با عنایت به موارد فوق خیر خواهانه عرضه می‌دارد که آن خاطرات خوش و پیروزیهای مکرر را مبدل به شکستهای متوالی نکنید و آن شخصیت اسطوره‌ای و شکست ناپذیر را بار دیگر در گرد باد حوادث قرار ندهید و آن سرمایه عظیم را به ثمن بخس نفروشید. انصاف این بود که با قرار گرفتن در جایگاه شیخوخیت و رهبری جریان اصولگرایی چتری بگشاید و همه نیروهای همفکر حوزهَ کهگیلویه را گرد هم آورده و با معرفی یک نیروی ارزشی، عالم، جوان و خوشفکر دانشگاهی یا حوزوی تمام تجربیات خود را در اختیار او گذارده و همه دوستان را فرا می‌خواندید تا بار دیگراین جریان ازحالت کهنگی وفرتوتی خارج شده وبار دیگر جوان گردیده و روحیه نشاط، بالندگی و پویایی این جریان فکری در کهگیلویه می‌درخشید و با مدیریت علمی با همفکری تحصیل کردگان حوزوی و دانشگاهی و تجربه مجموعه مدیران موفق این خطه، غبار محرومیت و عقب ماندگی از چهره کهگیلویه بزرگ زدوده و آثار فقر و یأس و سرافکندگی که طی سالیان گذشته روح و جسم مردم این منطقه را آرزوده است پاک می‌شد. هنوز هم فرصت اندکی باقی است. آنچه شرط بلاغ بود به جا آوردم والامر الیکم والعاقبة للمتقین والسلام علی عباد الله الصالحین

---------------------------------
ارادتمند شما نوروز پرندوار
--------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این دور حاج آقا خودش بره مجلس، ایشالا از فردای انتخابات به نکاتی که فرمودید جامع عمل میپوشانیم؛ البته اگه منظورتون از جوان دانشگاهی عدل هاشمی پور نباشه...
مخالف
Iran, Islamic Republic of
متن خوب و منصفانه ای بود ...بر خیر جماعت چه سخنها که نگفتیم...ای کاش یکی زین همه گفتن اثری داشت...
خسرو
Iran, Islamic Republic of
جناب کاش این نصایح(که فقط برای غیر است نه برای خود) برای دانشگاه خویش هم سرلوحه قرار بدید و علم را ترویج نمایید جناب پرندوار شما فقط یک سوال پاسخ دهید چند نفر از بستگان در دانشگاه آزاد دهدشت که به پشتوانه همین موحد منصوب شدید به کار گماشتید(از جلوی در می بایست گفت سلام پرندوار تا اتاق ریاست دانشگاه) شما مرزهای روابط فامیلی و استخدام فله ای بستگان به حد اعلا رساندید.
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و ادب احترام
در پاسخ به نوشته خسرو ،
برادر عزیز حضرت عالی تشریف اوردین دانشگاه وافعا چنین موردیو به عینه مشاهده کردین یا پیرو شانتاژ بازی های قبلی این مطاب رو فرمودین؟ دوست عزیز اگر جای این مطلب به شما دیکته شده خدمتت عرض کنم که چنین حرفی واقعت نداره.
دوست عریز در شهرستان ما طوایف مختلف زندگی میکنند اگه یه کم توجه و کاوش بیشتر میکردید برایتان به عینه مشخص میشد که از همه ی طوایف یک نفر با توجه به تخصص و نیاز به کار گرفته شده ، از طایفه خودشون هم مثل سایر طوایف نیروی بکار گرفته شده
با توجه به مطلبی که نگاشته اید مشخص میشه که فرموده حضرت عالی. نه از سر حقیقت و دلسوزی
خسرو
Iran, Islamic Republic of
جناب بی نوم کاش امکانش فراهم بود و حفظ عزت و ابرو اشخاص اجازه می داد و یا اسم خودتون مرقوم می فرمودی تا اسامی افراد استخدامی و وابستگی ایشان به اقای پرندوار خدمتت عرض می کردم.
سادات
Iran, Islamic Republic of
احسنت برنویسنده تحلیل قشنگی بود واقعا
علوی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا مردم الان نیاز دارن موحد بیاد چون با نماینده فعلی بر فنا رفته ایم شیخوخیت باشه برا دور بعدی
Iran, Islamic Republic of
قورن ۵ هزار رای نیاره هر کسی با موحده
Romania
احسنت حقیقتاحضورحاجی آقاموحددرعرصه حاصل ونتیجه مطالبات عمومی وبسیاری ازنخبگان جریان اصولگرابوده وانصافاایشان بواسطه اصرارخیرخواهان وبرای گرمابخشی به رقابتها وتقویت نظام‌ولایی واردگودشدندوامیدهست مشمول تفضل الهی واقع شده وشاهدپیروزی این بزرگمردباشیم
امیر
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی
پرند
Iran, Islamic Republic of
‌وافعا حق مطب و ادا کردین
درود بر شما
شهروند
Iran, Islamic Republic of
انشاءالله به امیدپروردگارهمچنان بااقتدارتوصحنه می ماندونیازبه توصیه وتذکر نداردچون مردم اندکه خواهان موحددرعرصه انتخابات هستندوثابت شدکه چه باشدوچه نباشدقوی ترازبقیه هستش پیروزی اش این دورقطعی ا ست وانشاءالله دوربعدهستندفکری برای آینده دوردست بدارین والسلام
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی و منطقی و خیرخواهانه و دلسوزانه بود اما دریغا که ا او تاثیر گذاشت
بهنام شجاعت
Iran, Islamic Republic of
ایشون فقط داره با اومدن خودش کهگیلویه را به عقب بر می گردونه مثل چند دور قبل بزارید پیش رفت کنه به فکر مردم باش نه دمبال سیاست خودت
مدینه
Iran, Islamic Republic of
حرف نداشت واقعا .بدون ذر ه ای غرض کاملا مودبانه..و با قلمی رساا..و بیان حقایق بدون ترس و تعارف.و کانلا خیر خواهانه
سید
Iran, Islamic Republic of
ضمن احترام به لحن محترمانه تون، بیشتر شعار دادید درست مثل آنچه که این روزها متداول است.
سیدمسیح محمودی سوق
Romania
باسلام وسپاس ازکبنانیوزومدیریت بزرگوارآن.
بنظرمیرسدمکتوبه برادرپرندواریک نامه شخصی ومحرمانه بوده که منطقانمی بایست بدین سبک وسیاق درفضای عمومی انتشارمی یافت واخلاق وانصاف رفاقت واخوت اقتضامی نمودکه درصورت قصدآن بزرگواربرای انتشارنیزکمی متن نامه تعدیل وبهنجارترشده وازگزندگی و عریانی تهورگونه آن کاسته می شد.
من نیزبسان استادپرندوار ازادواراول انتخابات مجلس درکنارحاج آقای موحدبعنوان خادمی پرتوان ،ولایتمدارومردمداربودم واینک شهادت میدهم که حضورایشان درعرصه سیاست وانتخابات کنونی چیزی جزبرآیندمطالبه جدی دوستان وخیرخواهان واصرارهای مکررایشان نبوده وخوددرچندین نشست شاهدوحاضربوده ام که جناب آقای موحدبه دلایل متعددازحضورمجدددرصحنه اکراه داشته وخواهان حضوروثبت نام دیگرعزیزان ومدعیان خدمت بوده انداماقاطبه هواداران ونخبگان شایسته اطراف ایشان بااصراروپیگیریهای مستمر وارائه استدلالهای وثیق ومتقن آن بزرگوار رابه صحنه دعوت نمودندوایشان رابافشارومعذورواداربه حضورمجددوچندباره نمودند.الحال بایدگفت حضورمجددسناتورموحد درصحنه غنیمتی ارزشمندبرای اهل فکرواندیشه بوده ونه تنهالایق مذمت نیست که شایسته تکریم وتجلیل است که مردی بااین کاریزماوعظمت درقبال مردم ومنطقه احساس مسئولیت مینمایدودوباره ومکرر درعرصه رقابت وانتخاب حاضرمیشودتاهم مردم ومطالبات عمومی راپاس داردوهم نظام مقدس اسلامی رایاری نمایدوهم یاس وناامیدی تزریقی توسط بیماردلان ضعیف الاعتقادوبی مسئولیت رابه انزوابکشاندونتیجه رانیزبه اراده حضرت حق و صندوق رای این برگ برنده نظام ولایی درآزمون مردمسالاری وامیگذاردتااگرتوفیق پیروزی یافت کاریزماوتجربه اش خادم ملت ومنطقه باشدواگرهم اموربه نحودیگری رقم خوردشاکرانه آیین جوانمردی راپاس داردوبارفتارهای صبورانه ومنطقی اش به اهالی سیاست اندرزدهدوکماکان به خدمت ومراوداتش درکسوت سیادت وروحانیت بامردم استمراربخشد.سیدمسیح محمودی سوق
اکبر
Iran, Islamic Republic of
درود خدا و نبی خدا بر دکتر عزیز و دوست داشتنی
دکتر عزیز واقعا حقیقت همیشه برای انسان جماعت تلخ و غیر قابل تحمل می باشد
عشق
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر انسان شریف و دوست داشتنی
انسان دانا به افق می نگرد
ولی انسان کوچک به نوک بینی
بهادران
Iran, Islamic Republic of
استاد گرامی بسیار منطقی و عاقلانه تحلیل فرمودین اما چیزی نیست که اقای موحد بتوانند به راحتی از ان دل بکنند... کسی به فکر پیشرفت و ترقی مردم نیست هرکسی بفکر جیب و موقعیت خودشه و مردم کوکورانه دنبال رو ذی نفعند و از این مسئله غافلند که انتخاب انها سرنوشت خود و فرزندانشان رو رقم میزنه تا کی چشمانمان را همانند شهر کوران ببندیم و خود را به سرنوشت بسپاریم و اجازه بدهیم نمایندگان ناشایست به اریکه قدرت و ثروت تکیه بزنند و ما و شهر ما فنا شویم؟؟؟!!!
دانیال
Iran, Islamic Republic of
کجای شما ها داره اینقدر عقده ای حرف می زنید لیاقت شما همین هستند مثل پیمانکار که فقط دنبال پروژه و کیسه خودش یا امثال تاجرگردون و زارع که معلوم نیست اصلاح طلبن یا اصول گرا موحد نه دروغ گو است نه نامرد نه دنبال قدرت تاریخ نشان داد موحد مرد عمل و مردم دار است و انشالا به حق امام علی نماینده میشه
امیر
یکی به ما بگه تو رو خدا آقای موحد در طول 16 سال حضورش چه کار کرد برای مردم کهگیلویه..عدل هاشمی هر چی باشه طرح هایی که دست اجرا داره حالا تو چهار ساله دوم به ثمر میشینه..همه انتظار دارن نماینده تو چهار سال مدینه فاضله درست کنه.بابا صبر کنید این چهار سال بذارین طرح هاشون تکمیل کنه بعد قضاوت کنین در موردش.
محمد
Iran, Islamic Republic of
ضمن تایید بخشی از مطالب، نقدی که بر مطالب آقای پرندوار وارد است به این شرح است:
1- اولا انتشار این متن در زمانیکه فرصت ثبت نام کاندیداتوری به پایان رسیده است صحبت از شیخوخیت دیگر هیچ معنی ندارد!!
2- در زمانیکه آقای موحد در بهبهان بودند و فرصت را به مجموعه دادند که جایگزینی انتخاب کنند شما چه اقدامی کردید؟ آیا آقای مژدهی پور از دل این جریان نبودند که شماها حمایت نکردید؟
3- مگر آقای دکتر مژدهی پور تا بالاترین سطح مدیریت یعنی معاونت وزیر و رئیس سازمان مستقل ترقی نکرده نبودند که مجموعه آقای موحد به آن توجهی نکردند مخصوصا همین آقای منتشر کننده متن؟
4- در دور بعدی که آقای موحد رد صلاحیت شدند مگر آقای دکتر فیاض بخش از دل همین جریان از شروع تا امروز نبودند و مگر از دل دانشگاه با مدرک دکتری نبودند که باز هم شما علم مخالفت را برداشتید و همراهی نکردید؟ پس شما دنبال کدام تراز هستید؟
5- پس دو دوره نبود موحد در شهرستان کهگیلویه هم فرصت اندکی برای این جریان و انتخاب جایگزین برای آقای موحد نبود و عقلای قوم میتوانستند که دور هم گرد آیند و حداقل موفقیتی برای جریان کسب کنند ولی کارکرد افرادی مثل شما باعث شد که در هر دور جریان در جایگاه سوم قرار گیرد!!
5- بنابراین جناب آقای پرندوار شما 12 سال است که راهتان را از جریان جدا کردید و اینک در آستانه انتخابات و فعالیت برای جمع اوری رای برای آقای موحد؛ باز هم با اینگونه نامه نگاری در زمین رقیب بازی می کنید!!!
لطفا دیگر شما مهره سوخته ای بیش نیستید و برای جریان نسخه نپیچانید!!!
ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان!!!!
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
اینکه بیست سال در کنار آقا بودین بماند،و اینکه دور قبل با کی بودین هم بماند،جناب آقای مشاوراسبق ما دیگه از این بازی های سیاسی همچون شماها خسته شده ایم که
هر موقع منفعتی بود فقط برای شماها بود و بس،بهتره از گذشته خود و حال خود حرفی نزنید شاید چند نفری حرف شما را را باور کنند،التماس تفکر "درود بر سناتور بزرگ"
Iran, Islamic Republic of
برادر محترم
جناح و نامزد جناب دکتر همیشه مشخص بوده و الان هم مستقیم اعلام کردن در دور گذشته من نه به شما رای دادم و نه به طرف مقابل
انگار خیلی بهت سخت گذشته
هنرمند
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای محمودی کاش اون کلمه سناتور را بکار نمیبردید ،،، متاسفانه جناب آقای موحد اینبار هم نمیشه چون ایشون خودش متعهد شدند که دیگه تو شهرستان کهگیلویه کاندیدا نشه ،،،، مستندش هم موجود هست به وقتش انتشار پیدا خواهد کرد ،،،، کاش ثبت نام نمیکرد ،،،،،
امیر
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای محمودی تا الن من سه بار این مقاله رو خوندم ولی این فرمایشاتی که شما می فرمائید در نامه به چشم نمیخوره ، کجای نامه شخصی که شما دیدید و ما متوجه نشدیم
جناب پرندوار داره در مورد جناح و نامزد معرفی شده صحبت میکنه
یداله
Iran, Islamic Republic of
احسنت و لیکن:
آهنی را که موریانه خورد نتوان برد از او به صیقل زنگ
با سیه دل چه سود گفتن وعظ
نرود میخ آهنی در سنگ
چرام باغیرت
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای کسی که متن را نوشته اید مردم شهر چرام با سخنان شما توجهی نخواند کرد که اینجور نوشته اید دوما اول خدا را داریم بعد حاج محمد موحد را بنابراین عرض کنم خدمتتون که حضرتعالی در جایگاهی نیستی که بخواهی ابر مرد کهکیلویه را به ضعم خودت تخریب کنی فقط میگیم برای سواد و علمت. از طرف فرزندان غیور شهرستان چرام .
Iran, Islamic Republic of
حیف که املات ضعیفه کاکا ذم درسته 19 گر فتی
Iran, Islamic Republic of
اقای موحد آبروی خودشو با اومدنش از بین میبره سنش هم اجازه نمیده که کاری کنه دهدشت دیگه خرابه ای بیش نیست نمیدونیم چطور موحد و عدل روشون میشه دوباره رو این خرابه ها دعوا کنن به اندازه کافی . .خدا رحمت کنه پدر بزرگواری رو که خودش با آبرو بی ادعا کنار رفت
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1