کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحلیل سیاسی؛ سهراب رسائی پور

انتخابات بویراحمد؛ از کریم فرخیانی تا نستور درخشنده پور

21 آذر 1398 ساعت 19:27

«نستور درخشنده» که یک تنه و با اراده خود و بدون اتکا به جریان‌های سیاسی و حتی طایفه و منطقه، با نگاهی بلند به آینده، خود را برای حضور در این کوران هجمه‌ها و نامهربانی‌های تنگ کننده در دیاری که خاستگاه زایش اجباری جسمی وی بوده، آماده کرد و از یکسال پیش که به تنهایی اعلام حضور کرد، همچنان راست قامتانه بر حضور خویش مصمم است. راه خود می‌داند و هدفمند به پیش می‌تازد و صحنه را خالی نکرد و به امید تحول و آفرینش در سرزمین پرشور انتخاباتی اثرساز ادوار گذشته، نام خود را به عنوان تنها شوالیه مبارزه با انحصارگرایی در بویراحمد سفلی بود به ثبت برساند تا برگ زرین دیگری بر تاریخ فکری و نظر بلندی مردمان دیار بویراحمد سفلی بیفزاید و تکثر حضور در این دیار را عامل توسعه سیاسی معرفی کند.


تحلیل سیاسی؛ از موسوم سال انتخابات تا روزهای گرم و اما سرد ثبت نام انتخابات در فرمانداری بویراحمد، همهمه و طرح حضور قاضی کمتر سیاسی «کریم فرخیانی» در قامت کاندیدای یک جریان تا درخشنده پور تکنوکرات، تا به امروز کورسوی امیدی به شبیخونی بر انحصارگرایی طایفه‌ای و منطقه‌ای انتخابات در دیار همیشه پرشور بویراحمد سفلی بود که تا دیرزمانی بدون توجه به منطقه و طایفه، سرنوشت ساز انتخابات و بسترساز آفرینش مردان بزرگی در قاموس دو جریان سیاسی مهم کشور برای نمایندگی مجلس در بویراحمد بود.
تکثر و تنوع کاندیداها در مناطق و طوایف به رشد و توسعه سیاسی منجر می‌شود که نباید با انحصارگرایی در قبض آن کوشید و عرصه را بر دیگر افراد مشتاق برای مبارزه سیاسی تنگ کرد و خاموشی قبرستانی و تکصدایی انحصاری را بر طایفه و منطقه حاکم کرد.
کریم فرخیانی و نستور درخشنده پور را باید خروشی بر انحصارگرایی و شکستن مرزهای تمامیت خواهی از این نوع دانست که در این یخبندان تنگ کردن عرصه بر حضور دیگر افراد، اندکی مجال و شهامت خروج و طغیان علیه وضع موجود را یافتند.
کریم فرخیانی با پشتوانه حمایت یک جریان، اندکی سر برآورد که اما کولاک انجماد و قبض عرصه بر دیگران در منطقه و طایفه، او را به عقب واداشت و شماتت‌ها و حمله‌ها و ترکش‌ها این جانباز ترکش خورده سال‌ها مبارزه در 8 سال جنگ را از ورود به عرصه مبارزه سیاسی که شاید تا 8 سال امتداد می‌یافت، به عقب واداشت و حتی پشتوانه حمایتی جریان حامی وی نتوانست مقاومت ساز حضور وی باشد و عرصه را به ناچار خالی کرد و برای بهبود زخم‌های جسمی از آثار شیمیایی بازمانده از جنگ و زخم نامهربانی‌های منطقه‌ای و طایفه‌ای این مدت به دیاری دیگر شتافت.
اما «نستور درخشنده» که یک تنه و با اراده خود و بدون اتکا به جریان‌های سیاسی و حتی طایفه و منطقه، با نگاهی بلند به آینده، خود را برای حضور در این کوران هجمه‌ها و نامهربانی‌های تنگ کننده در دیاری که خاستگاه زایش اجباری جسمی وی بوده، آماده کرد و از یکسال پیش که به تنهایی اعلام حضور کرد، همچنان شجاعانه بر حضور خویش مصمم است. راه خود می‌داند و هدفمند به پیش می‌تازد و صحنه را خالی نکرد و به امید تحول و آفرینش در سرزمین پرشور انتخاباتی اثرساز ادوار گذشته، نام خود را به عنوان تنها شوالیه مبارزه با انحصارگرایی در بویراحمد سفلی بود به ثبت برساند تا برگ زرین دیگری بر تاریخ فکری و نظر بلندی مردمان دیار بویراحمد سفلی بیفزاید و تکثر حضور در این دیار را عامل توسعه سیاسی معرفی کند.


کد مطلب: 415500

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/415500/انتخابات-بویراحمد-کریم-فرخیانی-نستور-درخشنده-پور

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1