تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۴۱۵۱۶۱
یادداشت سیاسی

انحصار طلبی اصولگرایان استان – همان همیشگی ها

محمد محمدی نیا
۲۲
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
انحصار طلبی اصولگرایان استان – همان همیشگی ها
کبنا ؛همان همیشگی‌ها، بهترین نام برای حلقه‌ی همیشگی اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد که هر اتفاق سیاسی در استان رقم می‌خورد، خودشان خالصانه (!) تمام زحمات را به دوش می‌کشند.
اگر جبهه‌ای تشکیل شود مانند جمنا، خودشان کنار هم می‌نشینند و تصمیم می‌گیرند که عضو جمنا باشند، اگر انتخابات ریاست جمهوری شود، کنار هم می‌نشینند و ستادها را تقسیم می‌کنند.
اگر بحث انتخاب کاندیدا برای انتخابات مجلس باشد، گرد هم می‌نشینند و به عنوان نمایندگان مردم انقلابی استان (!) در یک شوک خبری آقای فرخیانی را انتخاب می‌کنند.
و اما پس از مدتی، بر حسب یک سری تحلیل‌هایی که خدا از آنها آگاه هست، امر بر آنها مشتبه می‌شود که نه! فرخیانی گزینه‌ی خوبی نیست! بازخورد خوبی نگرفتیم.
نه به آن جلسه معارفه و آن چند هزار نفری که آمده بودند و چشم امیدشان به شما بود، نه به اینکه شب می‌خوابید صبح از خواب پا می‌شوید و حس می‌کنید گزینه‌ی خوبی انتخاب نکرده‌اید.
دوستان حلقه‌ی قدرت!
لازم نبود با این همه سر و صدا آقای فرخیانی را معرفی کنید و به صورت چراغ خاموش کنارش بزنید! از غار تنهایی خودتان بیرون بیایید، اندکی هم از بقیه نظر خواهی کنید. ولله که تمام فکر سیاسی استان مربوط به آقایان مسعود حسینی، خلقی پور، پیوند، دانشی و ... نیست.
ولله که اگر از بقیه‌ی افراد پیر و جوان این جریان سؤال می‌پرسیدید با هزار و یک دلیل و منطق برایتان اثبات می‌کردند که فرخیانی را معرفی نکنید. چقد باید سطح تحلیل تصمیم گیران سیاسی یک جریان پایین باشد که تمامی نیروهای انقلابی ریز و درشت، از آنها بهتر تحلیل کنند؟ چه شد که فرخیانی معرفی شد؟ و چه شد که فرخیانی کنار زده شد؟
حال به راستی که موضوع آقای فرخیانی نیست و به هیچ وجه حرفی از خوبی و بدی ایشان نمی‌زنیم. اما این چه روحیه‌ی " فقط ما می‌فهمیم " ای در  جریان اصولگرایی رخنه کرده که فکر می‌کنند همان هفت هشت ده نفر همیشگی می‌توانند بهترین تصمیم را بگیرند؟
این قدرت طلبی سر دراز دارد! و شاید بزرگ‌ترین شخص قربانی این جریان ستار هدایت خواه باشد. اگر فیلم مصاحبه آقای خلقی پور با یکی از تیم‌های مستند ساز استان را مشاهده کنید، بارها و بارها ایشان ذات این تیم همیشه در رأس را نمایان می‌کند. وقتی که مجری از او می‌خواهد که در مورد عملکرد آقای هدایت خواه در زمان نمایندگی صحبت کنند، ایشان می گویند: " آقای هدایت خواه باید در این فاز بود که از قدرتش، از نفوذش استفاده می‌کرد و معامله می‌کرد! " و برای مثال، زمان استیضاح مرحوم کردان (وزیری با مدرک دیپلم!) را مثال می‌زنند و می گویند:
" اگر آقای هدایت خواه از استیضاح کردان منصرف می‌شدند، حداقل می‌توانستند 2 یا 3 استاندار را عوض کند! شاید می‌توانستند چند معاون وزیر عوض کنند و از نیروهایی که دارند استفاده کنند "
ولی آن زمان آقای هدایت خواه در جواب خواهش‌های آقای خلقی پور  برای پیشنهاد "معامله" و "استفاده از قدرتش" می گویند: "من به تکلیف خودم عمل می‌کنم تا در فردای قیامت پاسخگو نباشم. "
و این ماییم که می‌خواهیم به گزینه‌ی پیشنهادی دوستانی امثال ایشان رأی بدهیم.
و این مسائل هست که نشان می‌دهد جنس ستار هدایت خواه با حلقه‌ی دور و برش متفاوت است و  ایشان بزرگ‌ترین قربانی این حلقه خواهد بود. زیرا این "تکلیف شناسی" و این "قدرت طلبی و مصلحت اندیشی" هرگز تا ابد در یک قالب یکدیگر را تحمل نخواهند کرد. (امیدواریم!)
پس بزرگ‌ترین نیاز حلقه جریان اصولگرایی که فقط اسم "اصولگرایی" را یدک می‌کشد، پوست اندازی است. اما نه پوست اندازی که آن‌ها می‌خواهند. نه جوان گرایی مد نظر آنها که موجب بدبختی روی بدختی می‌شود. نه ورود آقازاده‌های گزینش شده برای استفاده‌ی جریانات  از آنها به عنوان عروسک خیمه شب بازی. نه چهره کردن شخصیت‌هایی که از خود هیچ چیزی ندارند و از نردبان همین حلقه‌ی اصولگرایی بالا رفته‌اند!
و کلام آخر اینکه آقایان و خانم‌های حلقه‌ی اصولگرایی استان، تا کی؟ تا کی شما برای ما تصمیم خواهید گرفت؟ تا چند سال دیگر می‌خواهید با نیامدن آقای هدایت خواه دور هم بنشینید و بین همان چند اسم همیشگی دنبال گزینه‌ی نجات بویراحمد و دنا بگردید؟
شما فکر می‌کنید جریانی که به آقای هدایت خواه 40 و خورده‌ای هزار رأی داد به حاج آقا پناهی و خلقی پور و فرخیانی چند رأی می‌دهد؟ والسلام با شعری از سهراب سپهری:

جای مردان سیاست بنشانید درخت
که هوا تازه شود...
به خدا ایمان آرید،
به خدایی که به ما بیلچه داد
تا بکاریم نهال آلو

........................
محمد محمدی نیا
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عجب یادداشت پرمحتوا و دلنشینی . مرحبا نویسنده.
Iran, Islamic Republic of
یامهدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر روشنفکر درود برفرخیانی
دنا
Iran, Islamic Republic of
انقلابیون با مهدی روشنفکر سالهای سال در بویراحمد و دنا یکته تازی خواهند کرد
نگین تاج
Iran, Islamic Republic of
دقیقا چند وقت پیش مهدی روشنفکر عنوان کرد که اطرافیان و خواص چهره هدایتخواه را به یک بازیگر سیاسی تقلیل داده اند و به جوانان انقلابی و دکتر هدایتخواه کد داد که مشکل عدم موفقیت جریان انقلابی چند نفر منفعت طلب از خواص میباشد
کریم پور
Iran, Islamic Republic of
، مردم بیدارند ، مردم دیگر اسیر جریانات زر و زور و تزویر نخواهند شد
مهدی روشنفکر ندای وحدت سر داده و یقینا مردم از روی شایسته سالاری و اگاهانه ایشون را به مجلس بدرقه خواهند کرد
سعیدی کاکان
Iran, Islamic Republic of
نوری به چشم دوستان /خاری به چشم دشمن
اصولگرایان و انقلابیون دکتر روشنفکر که فرزند جریان اصولگرا و خدا را شکر اهل افراط و تفریط نیست را حمایت میکنند
سياسي
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز تا حالا اسم شما رو در فضاي سياسي اين استان نشنيدم. به نظر مياد بايد بيشتر در مورد افراد مطالعه كنيد.
يادمون نره، نون والقلم...
محمودیان
Iran, Islamic Republic of
ما جوانان انقلابی از اقای هدایتخواه التماس می کنیم که از این بیشتر در دایره انحصار و تمامیت خواهی قرار نگیرد ، اقای هدایتخواه منتظر هستیم تا چهره انقلابی و ایثارگری شما را در جهت حمایت بی قید و شرط از اقای روشنفکر اعلام کنید
صیادی
Iran, Islamic Republic of
مردم شریف بویراحمد و دنا ترا به خون شهدا قسم نزارین چند نفر در راس جریان انقلابی قیم گرایی کنند و به شعور مردم فهیم توهین کنند ، تنها شخصی که دلش برای موفقیت جریان میتپد اقای هدایتخواه هست ولی افراد انگشت شمار و انقلابی نما ایشان را در منگه قرار داده اند
ایها ناس مث روز روشن است که مهدی روشنفکر پیروز انتخابات است . پس چرا بعضی ها خودشان را به خواب زده اند و میخواهند همیشه در راس باشند و چهره های انقلابی مانند دکتر هدایتخواه را بدنام کنند
عباس نژاد
Iran, Islamic Republic of
رقابت نفس گیر هست ولی روشنفکر بواسطه استقلال فکری و خصلت قدرشناسی که از دوستانش دارد
حتما کرسی مجلس را از ان خود میکند
دناپور
Iran, Islamic Republic of
در حال حاضر هیچکدام از اصولگرایان محبوبیت ، مقبولیت و مشهوریت حاج روشنفکر را ندارند. انصافا روشنفکر در دل مردم جا خوش کرده است . هدایتخواه الان در مقام یه رهبر کاریزما هست ن کاندیدا شدن
طرلان
Iran, Islamic Republic of
بر جریان انقلابی در بویراحمد و دنا چنبره زده اند و سالهاست این جریان را به انزوا کشانده اند ... در این جریان تمامیت خواهی را حاکم کرده اند و نااهلان این جریان را خوار و ذلیل کرده اند ... در این جریان نیروهای مخلص و صادق مانند مهدی روشنفکر را از خود رانده اند و علمدار فرهنگی استان جناب اقای هدایتخواه را اسیر خواسته های ناحق و انحصاری خودشان کرده اند .... اقای هدایتخواه ازادگی خودت را اثبات کن و از این جماعت دوری کن
Iran, Islamic Republic of
هیج کدمشون به پای حاج دهراب پور نمی‌رسند
........جریان اصولگرایی را در استان و بویراحمد سربنیست کردند
زارعی
Iran, Islamic Republic of
نیروهای اعتقادی ، انقلابی و جهادی جبهه اصولگرایی طرد شده اند و این امر باعث شده که عموم مردم بویژه جوانان به این طیف بی اعتماد شوند
کهیاری
Iran, Islamic Republic of
" فقط ما می‌فهمیم"
افتی به نام قیم گرایی ( قیمومیت) که هزار برابر از افت قوم گرایی خطرناک تر است
سبحانی راد
Iran, Islamic Republic of
اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را / بخال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را
اقای هدایتخواه وقت ان رسیده که برادریت را ثابت کنی و دیگر استخاره و .... را کنار بگذاری
درگاه
Iran, Islamic Republic of
بیییت تا باغبون ای گل وابیم/
دوباره مث قییمل همدل وابیم/

بخونیموسرودعشق و وحدت/
ومثل او قییم هم منزل وابیم/

بشینیموسر شاخی گل سرخ/
زنیم چهچه وهمچون بلبل وابیم/

وسر رو تاو دم رو دس ودس یک/
مبادا روزگاری خجل وابیم/

همه پشت هم وابیم وککا بیم/
همه محکم نه که روزی شل وابیم/

دنا وایل بیراحمی یه پارچه/
متحد بیم نه روزی بنجل وابیم/


وبدبختی دریم خوشبخت وابیم/
نیا روزی که حونه جل جل وابیم/

بییم هم فکربیم وروشن وابیم/
که حاج مهدی گل ومابلبل وابیم/

متحدبیم همه،پیروز اییابیم/
نه مث دیوارسس بیم وهل وابیم
به امید پیروزی ندای وحدت
عنایت درگاه
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
نظر اکثر دوستان همین است،آفت هر جریانی انحصارطلبی ، تمامیت خواهی و عدم توجه به نظر وفکر دیگران می باشد،که عده ای بدون اینکه تحلیل درستی از اوضاع و احوال داشته باشند در اتاقهای دربسته برای کل مجموعه تصمیم گیری می کند، و خود را قیم همه می دانند.
اميدوار
Iran, Islamic Republic of
اين دوره حضور دكتر هدايت خواه يك ضرورت است تا جريان انقلابي و سرنوشت مردم استان رو از افتادن در دام قوميت گرايي (كه ٨ سال باعث عقب ماندگي و ظلم به اينده جوانان بويراحمد و دنا شد) نجات دهد. انشاء الله
اميد
Iran, Islamic Republic of
تا زماني كه جريان هاي اصول گرا و اصلاح طلب كانديداي خودشون رو اعلام نكردن جناب روشنفكر بدون رقيب در ميدان حركت ميكنند. به نظر ميرسد وقتي حركت دو جريان شروع شد به سرعت وضعيت كنوني دچار تغييرات محسوس خواهد شد. دوستان خيلي به وضعيت الان دلخوش نباشيد. ماراتون انتخابات هنوز شروع نشده است
علی
Iran, Islamic Republic of
اولا که کردان فوق لیسانس داشته و مدرک دکترای ایشان مورد بحث بود
دوم اینکه آقای هدایت خواه با وجودی که در هیچ دانشگاهی یک کلمه درس دکترا نخواندن به این عنوان خطاب میشه ضمن اینکه خودش هم خیلی بی میل نیست و هیچ وقت نخواست که عنوان دکتری بر روی ایشان برداشته بشه ، پس فرق بین هدایت خواه و کردان چی بوده
سوم اینکه اول آخر جریان استیضاح مرحوم کردان نه برای رضای خدا بود نه برای ملت فقط به این خاطر بود که مرحوم کردان در کسوت وزارت کشور در پی درخواست هدایت خواه و دوستاش جهت تداوم استانداری مسعود حسینی مخالفت و ابراز داشته بود که نه تنها با استانداری مسعود حسینی مخالفت است بلکه حاضر نیست برای بخشداری ابلاغ بزند.
آخر هم اینکه همین آقای کردان بنیانگذار سازمان فنی حرفه ای کشور بودن و نابخشودنی به ایشان شد و قطعا هدایت خواه و دوستاش باید پاسخگو باشند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1