تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۳
کد مطلب : ۴۱۵۰۵۰
متن ارسالی؛

شرکت گاز استان خلوتگاه چه اتفاقاتی شده است

۶
۴
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
شرکت گاز استان خلوتگاه چه اتفاقاتی شده است
کبنا ؛ تصور بهبود مدیریت شرکت گاز بعد از رفتن صیدالی، مدیریت سابق، و اصلاح روندهای نادرست ظاهراً تناسب چندانی با واقعیات کنونی این اداره‌ی فنی ندارد.
انتخاب مهندس خادم به عنوان مدیر عامل شرکت گاز، در گرماگرم تحولات اعتدالی و همراهی با تیم نسبتاً موفق خادمی در استانداری افقی روشن را برای تحولات مثبت نشان می‌داد.
 مهندس خادم که اطلاعات چندانی از هویت سیاسی و تمایلات فکری او در دسترس نبود ولی سبقه و عملکرد فنی او این دلگرمی را ایجاد می‌کرد که بتواند در قامت یک مدیر تکنوکرات شرکت گاز را از سیاست زدگی کنار نگه دارد و تبدیل به الگو و تجربه‌ای موفق در مدیریت استان شود.
بر همین اساس بود که کنشگران و فعالین رسانه‌ای استان ترجیح دادند این اداره کمتر در معرض نقد و حاشیه‌های رسانه‌ای قرار گیرد.
 سهم خواهی نمایندگان مجلس در مدیریت‌های استان به تناسب و نگاه منطقه‌ای و حوزه‌ی نمایندگی، خادم را در تیم حاج عدل هاشمی پور قرار داد و نسبت‌های دور فامیلی و قرار گرفتن مهمترین پروژه‌ی شرکت گاز (گاز کشی به دیشموک) باعث شد تا عملاً مرزهای تفکیک قوای مجریه و مقننه تعریف اولیه‌ی خود را از دست بدهد و رسماً شرکت گاز استان به عرصه‌ای برای اعمال نظرات نماینده‌ی کهگیلویه تبدیل شود،
به طوری که به مانند یک کانون در راستای اهداف تبلیغاتی نماینده‌ی کهگیلویه گام برمی دارد.
اصطلاح باب شده‌ی استخدام فله‌ای که به خواست مردمی استان تبدیل شده است در شرکت گاز استان و با هماهنگی نماینده‌ی کهگیلویه با بی اعتنایی تمام به این مطالبه‌ی مردمی پاسخ داده شده است و عینیت یافتن این موضوع در تعداد زیاد دهن کجی به برخی نهادهای بازرسی و نظارتی است.
 مهندس خادم خلاف خواست و اراده‌ی دولت تمایلی به سیاست شفافیت در برگزاری مناقصات و معاملات از خود نشان نداده است و با آنکه بیش از دو سال از راه اندازی سامانه‌ی ستاد ایران می‌گذرد و همه‌ی نهادها و سازمان‌های دولتی در استان به این سامانه وصل شده‌اند شرکت گاز استان هنوز بستر اتصال به این سامانه را مهیا نکرده است و این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های گاز در استان‌های دیگر به این سامانه متصل شده‌اند. برگزاری مناقصات شرکت گاز استان در قالب واگذاری و استعلامی و یا روزنامه‌های کثیرالانتشار با روش‌های قدیمی و ارائه پاکت‌های فیزیکی شائبه‌ی دخل و تصرف در مناقصات را به وجود آورده است به طوری که شنیده‌های زیادی به گوش می‌رسد که نزدیکان رئیس با عناوین پیمانکار مشغول به فعالیت هستند و امور قراردادها تبدیل به مکانی برای رفت و آمد آشنایان ایشان شده است.
در کنار ایرادات جدی در بحث پیمان شرکت گاز استان حرف‌های زیادی از نقص‌های اجرایی و فنی پروژه‌های شرکت گاز استان شنیده می‌شود. هر چند جناب خادم در مصاحبه‌ای چند ماه پیش هر گونه معرفی نیرو به پیمانکار را رد کرده‌اند ولی نسبت فامیلی سرپرست نظارت و مشاور خط گاز دیشموک با ایشان چیز قابل کتمانی نیست و این هم راستا شدن نظارت و کارفرما تا حدودی کیفیت فنی پروژه را خدشه دار کرده است تا جایی که قسمتی از همین خط در سال ۹۶ قبل از انجام تست هیدرواستاتیک تزریق گاز شد تا برای افتاحییه‌ی نمادین و شوی تبلیغاتی نماینده‌ استفاده شود. تطابق تاریخ‌های سند تست هیدرواستاتیک که از اسناد بایگانی خط می‌باشد و تاریخ افتتاحیه خود بهترین سند برای عدم رعایت استاندارد و کم کاری تیم نظارت در این پروژه است.
به هر حال باید سازمان‌های بازرسی و نظارتی و همچنین معاونت فنی استانداری به عنوان مرجع بررسی فنی و کیفیت پروژه‌های عمرانی رخدادها و اتفاقات شرکت گاز استان را رصد کنند تا مشخص شود این شرکت خلوتگاه چه کسانی و چه اتفاقاتی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید مجتبی محمدی
Iran, Islamic Republic of
کاملا نقدها صحیح و تائید شده هستن . جو شرکت گاز کاملا سیاسی هستش و از نیروهای که چندین سال با تخصص و سابقه درخشان فعالیت دارن استفاده ای نمیشه
Iran, Islamic Republic of
صد در صد
Ahmad
Iran, Islamic Republic of
شرکت ملی گاز الان دارای مدیرعاملی شده از تبار تربت حیدریه که تمام اقوام خودش رو در پروژه های شرکت گاز با سفارش جذب کرده و خیلی مشکلات در روند اجرای پروژه های این شرکت رو بوجود آورده..
Iran, Islamic Republic of
تربت حیدریه چه ربطی به این جریان شرکت گاز ک.ب داشت
میخوای بگی از بالا اوضاع خرابه
شیخ
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همینطوره شرکت گاز خیلی وقته خونده شده. عملکردی ندارند خدا ختم به خیر کند
خخخخ
Iran, Islamic Republic of
فعلا نزدیک انتخابات لو بدین همدیگرو
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1